Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 toroidní nádrž: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

toroidní nádrž

Poslední aktualizace před 6 let
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 8 let
Dobrý večer,
máte někdo zkušenosti s toroidní nádrží do obytky?
Díky za odpovědi k věci.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 8 let
Výhoda je jen v rozměrech a vleze se do míst kam normální lahev ne.
To je asi jediná výhoda oproti nevýhodám.
Větší riziko nasátí kapalného plynu než u stojaté lahve. Multiventil, který se do ní dává není originálně vyrobený pro provoz plynné fáze. Musí se tedy udělat úprava, ale většina současných multiventilů má odběrnou trubici plastovou a nedá se zaručit, že časem nebude klesat a zase to bude sát kapalnou část. U osobních aut se docela často stává že ji zákazník přeplní aniž by to chtěl. Ventily nejsou příliš spolehlivé a ventil si občas dá prostě šlofíka. U aut s pohonem na plyn je to jedno, u obytky fatální následky.
Po několika negativních zkušenostech už takové nádrže dáváme jen do osobáků a u karavanů nedoporučuji. Jezdí jich ale hodně a určitě mají vesměs zkušenosti dobré, ale nám prošly rukama stovky toroidů a ventilů do nich a vím o čem mluvím. Za to riziko nám to už nestojí. Nehledě na to že má ventil elektrocívku a ta není nijak šetrná ke spotřebě elektriky. Mají vesměs 11W. Lze ten ventil také upravit na ruční zavírání a dát za nádrž ještě Truma uzávěr pro rychlé zastavení, ale stejně jako úprava trubičky uvnitř i tohle je v podstatě zakázaná úprava. Když k něčemu dojde může to být průser. Technicky je to ale v pohodě a ventil má beztak pojistku proti rychlému úniku a když se dá hned za nádrž uzávěr, nemělo by se nic stát, ale dokud to nikdo neřeší je na každém jestli riziko porušení předpisů podstoupí. Každý znalý věci totiž hned pozná že je to prostě nehomologované pro tento způsob používání.
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 8 let
Nazdar, Ja mam uz 3. nadrz(valcovou 140L) zabudovanou v mem obytnem voze (taky upravenou s pohonove LPG-nadrze) ten Multiventil se musi upravit s tvrdou hadickou s prislusenstvi- male pneumatiky(Festo) ktera se neohne,jeste se zkouskou na 10 Let, ale nove nadrze maji jiz neomezenou platnost,
u nas ma Monopol Firma Wynen, ktera taky provadi 10 lete zkousky propadlych nadrzi a u nas neni zadny Problem s pouzitim Auto-nadrze v obytnem
voze, nadrz se zaznamena bez problemu do technickeho prukazu (povinost) a ja mam napr v mem Pikapu 90L Nadrz na Lpg na Pohon motoru, ale
protoze mam jeste zabudovane topeni Truma 2800 e na nakladni plosine upravila me ta Firma ten Multiventil na 2-cestne odebirani plynu, jednou v
kapalnem stavu na pohon motoru a jednou v plynem stavu na provoz topeni, mam na to Certifikat,podle ktereho me to u technicke kontroly taky zapsali
do technicaku od vozu,takze nemuze prijit zadne prekvapeni, mam to zapsane podle platneho evropskeho zakona o pouzivani kapalneho plynu v mobilnim
provozu, takze nevim proc to v ceske republice neni mozne kdyz Ceska republika je taky clenem EU.

s pozdravem, Honza/Discoverfun/Erlangen
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 8 let
hehe o tom co je mozne u nas a ne v DE a naopak by se mohli vest dlouhe diskuze.
U nas jsme v tomhle sto let za opicema. Neco si nechat oficialne schvalit jako upravu moc nejde.
Nic proti Vám, chraň bůh, ale Vaše praxe v DE a naše se nedá absolutně srovnávat. Zejména co se týká předpisů, schvalování apod. EU v tomhle nijak nepomáhá. Každý stat ma beztak svoje vlastni zakony a nejake clenstvi je nasim urednikum pri schvalovani u zadnice.
To co pisete jen žasnu s otevřenou pusou že je možné schválit. Vždy mě bylo vysvětlováno že zásahy do již schválených systémů jsou nežadoucí a nepovolené pokud to sám vyrobce neposvětí. Neomezená platnost nádrží, nebo už jen revize k jejich prodloužení to je u nás hodně utopie. O tom že v DE se dělají revize vím, ale Wynen prodává nádrže STAKO které d nich kupuji a vždy je k tomu papír s platností 10 let. ?? Jaké neomezené tedy myslíte?
Apropo v tomhle tématu se řešil toroid a ne válec. Přeci jen výška prostoru 20% obsahu je u toroidu nižší než u válce a při jízdě se tam kapalina dostane mnohem snáž než u válce. Za předpokladu že nádrž zůstane při jízdě otevřená.
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Ono to s těma nádržema vychází z českých norem. Ty na 10 let jsou jednoduše řečeno počítány s jinými koeficienty a nemusí se u nich dělat tlakové zkoušky (to jsou i nádrže u nákladních aut se vzduchovými brzdami). Pokud tam dáte nádrž s "neomezenou" životností, tak se musí dělat tlakové zkoušky, bude o poznání těžší. Co je tedy výhodnější? Kupte tedy "normální" tlakovou nádobu, dělete na ní tlakové zkoušky a máte ji neomezenou.
Miloš
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 8 let
Pane Miloši odkud máte takové informace?

Můžete mi ukázat aspoň jedinou nádrž na LPG do auta, která se dá běžně koupit a která má neomezenou platnost. Docela rád bych si rozšířil obzory. A to vážně bez urážky. Jestli je něco a já to nevím, jsem rád za každou konkrétní informaci.

Nová obyčejná válcová LPG nádrž bez ventilu stojí cca 2500,- s dph. Má vůbec smysl spekulovat jestli ji "nějak" prodlužovat nebo koupit novou?
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
No patrně nemá smysl hledat něco jiného než ty co mají životnost 10let. Dělal jsem revizáka na tlakových zřízeních i když je to už docela dlouho. Je to o zabezpečovacích prvcích a t.d.
V zásadě se dá použít "každá" tlaková nádoba nádoba ovšem příslušně vybavená i na PB. Je to docela složité a drahé. Navíc je tam schválení použití v dopravních prostředcích. Prostě nejlépe jít cestou nejmenšího odporu. Zvažte, že 10let není málo a navíc jak jsem zmínil v jiném vlákně ze svého auta jsem 100L nádrž demontoval a nelituji toho. Dva zničené regulátory MonoContolCS mě z toho vyléčily dostatečně.
Miloš
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 8 let
Zdravím priatelia chcel by som sa iba spýtať z čoho vychádza ten názov TOROIDNÁ ?
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
J
jirkasoČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

viera a vlado napsal:

Zdravím priatelia chcel by som sa iba spýtať z čoho vychádza ten názov TOROIDNÁ ?



https://cs.wikipe...iki/Toroid
Jirka

Bürstner 664
jardarcjardarcČlen
Přidáno před 8 let
Verča, Jarek, Patrik, Lucinka:_Knaus + Sharan
zelcAzelcAČlen
Přidáno před 6 let
Bylo by možné upravit toroidní nádrž tak, aby nasavala pb, když by byla namontována zvenku na autě jako maji off-road vozy rezervu na zadních dveřích?
R
RadovanČlen
Přidáno před 6 let
To jako nechat jí všem ostatním pěkně přímo "na ráně " ?! - Skvělý nápad !
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
zelcAzelcAČlen
Přidáno před 6 let
Jde mi o technické provedení, vím jak upravit válcovitou nádrž, ale toroidní jsem rozebranou neviděl.
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Toroidni nadrz je urcena k namontovani na plocho, zeshora ma muldu ve ktere je namontovany multiventil, ktery sedi primo na hladine plynu,
a ten volny Prostor- 18% je v okrajich nadrze okolo te muldy multiventilu, tim padem neni mozne toroidni nadrz upravit tak, aby se plyn dal
odebirat z volneho prostoru (tech 18 %),ktery je potreba na Regulator 30 nebo 50 mb a k provozu kuchynskych spotrebicu a topeni v obytnem
voze, to znamena ze je zbytecne premyslet o namontovani svisle, protoze ta toroidni nadrz je urcena k odebirani LPG v kapalnem stavu,jak je
tomu potreba na pohon motoru aut.
Jedina moznost je skutecne jen valcova nadrz na pohon Aut, kde se da upravit ten multiventil tak aby se ten plyn dal odebirat v plynoven
stavu, normalne jsou povolene jen cervene nadrze, ktere maji jiny System multiventilu, ale nikde nestoji ze se nesmi pouzivat v obytnem
voze nadrze, ktere jsou urceny k pohonu motoru, ja jsem toho vyuzil, prvni jsem mel cervenou nadrz s holanska, ktera byla 4x drazsi nez
seda LPG - autonadrz, tak jsem koupil tu 2. nadrz v centralnim skladu ve strakonicich, a upravil ten multiventil na odber plynu v plynovem
stavu a po 10 letech jsem koupil zase novou nadrz a prehodil upraveny multiventil do te 3. nove nadrze, tak mam zase na 10 let pokoj,
moje nadrz je na 140 L plynu ö prumeru 37 cm, ale prodavaji se taky nadrze o prumeru 30 cm, pro vozy s plochym sassim,jako napr. ALKO,
ktere se daji namontovat pod jakykoliv ob. vuz starsi i novejsi !
Honza/Discoverfun
zelcAzelcAČlen
Přidáno před 6 let
Díky Honzo, najdu tedy vhodnou válcovou, děkuji za vysvětlení :)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: upotreblenci, STMax, Discoverfun, Garda, viera a vlado, jirkaso, jardarc, zelcA, Radovan

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,916,918 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20351 sekund | Průměrně za: 0.20351 (0) sekund | Dotazy: 117 | Použitá paměť: 2.11MB/4MB