STMaxČlen Přidáno
před 8 letZatím jsem viděl jen kvalitní ze zahraničí a něco teď zrovna řeším. Uvidíme jak to půjde a až si kvalitu odzkouším budou na prodej. Snad do jara vše stihnu. V současné době je jednodušší u nás koupit alugasku a kvalita zaručena. Kvalitní nezničenou kompozitku v českém prostředí je problém najít, ale jsou a pokud nemáte možnost u firem co se tím zabývají sehnat je to naprd. Ve Zlíně nějaké mají, můžu se podívat na jejich stav.
PetrNČlen Přidáno
před 8 letTedy přátelé - pár dní jsem tu nebyl, a už je tu zase vlákno plné nesmyslů a polopravd! Poprosil bych ty, kteří o kompozitních láhvích nic nevědí, a nebo o tom "jen slyšeli", aby se zdrželi svých komentářů, protože jen děsí karavanistickou obec.... Je asi zbytečné diskutovat o bezpečnosti, každý výrobce a prodejce si musel projít kolečkem povolení, zkoušek a certifikátů, bavme se tedy o přednostech a nebo srovnávejme láhve ocelové, plastové a hliníkové! Samozřejmě obrovskou předností kompozitu je váha ( láhev unesete na malíčku levé ruky, a když máte v kastlíku 2 láhve, je to obrovský váhový rozdíl!! ) , a také to, že je průsvitná ( nikoliv průhledná!!! ) ! . Večer do ní posvítíte baterkou, a hned vidíte hladinu tekutého propanu a bez drahých měřáků zjistíte, kolik plynu ještě zbývá. Dřív se prodávala dokonce s německým a nebo českým šroubením - podle toho, jaká měl kdo regulátor. Já osobně mám 3 ks těchto lahví ( kvůli lyžování v zimě ), jsem s nimi maximálně spokojen, z Primagasu na nich mám nálepku "použivat jen ve svislé poloze", ve faktuře je uvedeno "pouze na topení", a stejné lahve běžně vidím v zahraničních kempech u Holanďanů a u Dánů! Takže přestaňme se strašit, bezpečné jsou všechny typy lahví - jinak by je asi nikdo nemohl vyrábět a prodávat, a ať si každý vybere tu, které mu vyhovuje.
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
Citovat
PetrN napsal:
Tedy přátelé - pár dní jsem tu nebyl, a už je tu zase vlákno plné nesmyslů a polopravd! Poprosil bych ty, kteří o kompozitních láhvích nic nevědí, a nebo o tom "jen slyšeli", aby se zdrželi svých komentářů, protože jen děsí karavanistickou obec.... Je asi zbytečné diskutovat o bezpečnosti, každý výrobce a prodejce si musel projít kolečkem povolení, zkoušek a certifikátů, bavme se tedy o přednostech a nebo srovnávejme láhve ocelové, plastové a hliníkové! Samozřejmě obrovskou předností kompozitu je váha ( láhev unesete na malíčku levé ruky, a když máte v kastlíku 2 láhve, je to obrovský váhový rozdíl!! ) , a také to, že je průsvitná ( nikoliv průhledná!!! ) ! . Večer do ní posvítíte baterkou, a hned vidíte hladinu tekutého propanu a bez drahých měřáků zjistíte, kolik plynu ještě zbývá. Dřív se prodávala dokonce s německým a nebo českým šroubením - podle toho, jaká měl kdo regulátor. Já osobně mám 3 ks těchto lahví ( kvůli lyžování v zimě ), jsem s nimi maximálně spokojen, z Primagasu na nich mám nálepku "použivat jen ve svislé poloze", ve faktuře je uvedeno "pouze na topení", a stejné lahve běžně vidím v zahraničních kempech u Holanďanů a u Dánů! Takže přestaňme se strašit, bezpečné jsou všechny typy lahví - jinak by je asi nikdo nemohl vyrábět a prodávat, a ať si každý vybere tu, které mu vyhovuje.
http://www.primag...pohon-vzv/
Našel jsem odkaz na kompozit v Primagasu.ale o topení tam nic není.Schválně si tam ještě zavolám o info.Tohle mě opravdu zajímá.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
Dasa a JirkaČlen Přidáno
před 8 letAhoj,
jezdím plnit AL lahve do Soptíka v Čelákovicích. Majitel je také karavanista a mají i dobrou cenu. Na dvoře má 20-30 kompozitek, které jsou špatné, uniká plyn. Nikoho nestraším, ale pokud mu mohu poradit, kompozit nebrat, AL je lepší.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
VlciČlen Přidáno
před 8 letNěco jiného je nechat si plnit pořád stejnou flašku a něco jiného jí měnit!!!!!
_P_H_Člen Přidáno
před 8 letOsobně bych si nechal lahve doplnit (pokud je ta možnost ) než výměnou.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Kontaktoval jsem Primagas.Odpověď byla rychlá a jednoznačná.
Dobrý den ,
reaguji na Vaše dotazy ohledně použití kompozitních lahví:
Kompozitní lahve na Propan a do obytného auta použít nelze!
Důvod: kompozitní lahve na Propan jsou konstrukčně řešeny pro odběr kapalné fáze propanu (mají v sobě hadičku, která odebírá kapalný plyn ze dna lahve), která se odebírá ve vysokozdvižných vozících. Kapalný propan teče do VZV, kde je odpařován až ve výparníku motoru VZV.
Pokud by jste tedy použil kompozitní láhev na vaření či vytápění (kdekoliv), vytryskla by z lahve kapalná fáze propanu a došlo by k požáru nebo i výbuchu! Nehledě na to, že na kapalnou fázi propanu nelze napojit regulátor, který je pouze na plynou fázi propanu.
Ocelové lahve sice také obsahují kapalný propan či propan-butan, ale nemají v sobě odběr kapalné fáze pomocí hadičky, a plyn se přirozeně postupně odpařuje přímo v lahvi. Takže pokud otevřete uzávěr ocelové lahve, bude z uzávěru proudit plyn v plynné podobě, která je určena pro napojení na regulátor a pak na spotřebiče typu vařič či topidlo.
Doufám, že Vám tato stručná odpověď postačí.
S pozdravem
Miroslav Dvořák
VEDOUCÍ TECHNICKÉHO ODDĚLENÍ
PRIMAGAS s.r.o.
Na Pankráci 30
140 00 Praha 4
Czech Republic
ZELENÁ LINKA: 800 736 736
M: +420 602 510 503
F: +420 226 227 109
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
YossarianČlen Přidáno
před 8 letPročítám diskuzi a jsem trochu v šoku. Kompozitky mám 2 a používal jsem je v karavanu a dnes v OA. Za 10 let žádný problém! Nechávám je plnit čistým propanem v Satalicích, Hradci Králové. Dříve jsem jezdil do Opatovic, ale tam s plněním přestali. Nikdy jsem neměl žádný problém. Jen jednou jsem vzal láhev na výměnu a ta mi přes zimu unikla, když jsem to reklamoval vyměnili láhev. Nezkoumal jsem detaily, ale prodal mi láhve k novému karavanu přímo jejich prodejce CM. Ale asi po přečtení diskuze a skončení revize přejdu na Al.
Upravil Yossarian dne 06.01.2016 20:03,
před 8 letcaslavaciNováček Přidáno
před 8 letVážení přátelé, poskytnu vám pár informací jak jsem to řešil. Plnírnu plynu mám cca 45km daleko.
Pravidelně tam jezdím pro propan ( 2x za měsíc jedu pracovně kolem). Protože bydlíka používáme celoročně téměř každý víkend, zásoba musí být. Točím celkem 8 lahví, 4 ocelové a 4 kompozitové.
Střídám je dle potřeby a pokud v lahvi je nějaký zbytek tak ten využívám na temperování v zimě aby auto nezamrzlo. Od pondělí do pátku na temperování spotřebuji cca 1-2 kg propanu( přece to nebudu v neděli večer všechno vypouštět!). V plnírně to funguje naprosto jednoduše, vratná záloha na ocelovou lahev je 700,- a kompozit 1400,-. Co nepotřebuji, na jaře vrátím a na podzim zase doplním.
Váha prázdných ocelových lahví se pohybuje od 10,4 do 12,9 kg, dle výrobce a stáří, když je měním za plné tak od obsluhy požaduji vždy ty nejlehčí, kompozit 6,9 kg. Kompozitové lahve neunikají a jsem s
nimi naprosto spokojen. Navíc žádná lahev není moje a tudíž za jejich těsnost ručí firma, která je vlastní.
Upravil caslavaci dne 06.01.2016 21:59,
před 8 letMajliČlen Přidáno
před 6 letVypadá to dobře, nikde však nemůžu najít cenu, zastavím se na pumpě, mám to kousek.
Upravil Majli dne 09.12.2017 10:15,
před 6 let
Majli Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
PetrNČlen Přidáno
před 6 letPočítej s cenou kolem 2.400,- až 2.600,- za kus.
Majli prodávají je v Praze v CM, já mám červenou. .:-)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS