Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 solarni panely flexibilni: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

solarni panely flexibilni

Poslední aktualizace před 5 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Tome, já flexi panely taky nemám rád, ale jedinej důvod je (např. u lodí) místo.
Plac je jedině na zakřivenejch a ještě pochozích plochách. U aut v podstatě taky: mají na střeše osazený kde co, a panel se tam zástavbově nevejde nebo jen jeden místo dvou. Tak lepíme na alkovnu a všude kde se dá.
Všeobecně: osazení komplikovaný. Na chlazení, na montáž, na dilatace, na lepicí materiály,....
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Tome, já flexi panely taky nemám rád, ale jedinej důvod je (např. u lodí) místo.
Plac je jedině na zakřivenejch a ještě pochozích plochách. U aut v podstatě taky: mají na střeše osazený kde co, a panel se tam zástavbově nevejde nebo jen jeden místo dvou. Tak lepíme na alkovnu a všude kde se dá.
Všeobecně: osazení komplikovaný. Na chlazení, na montáž, na dilatace, na lepicí materiály,....


Ano Karle, to vím. Na většinu věcí se díváme stejně. U lodí flexi chápu, když je nutné po panelu chodit taky. Ale zajímá mě důvod, proč si to na střechu chtěj dávat lidi, kteří na ni nechodí, ani tam nic nevozí a místa tam maj jak chceš...
R
RadovanČlen
Přidáno před 8 let
Na to bych odpověděl jako laik - možná blbě,posuďte sami.
Měl jsem za to,že by stačilo koupit flexibilní panel,lepidlo a ušetřil bych za různé "držáky" ať origo,nebo hliníkové samo-domo.
Možná se pletu,poučení se nebráním...


3
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 8 let
Radovane, přečti si příspěvek č. 20.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Tome, co na to říct?
Tazatel nepíše, proč chce flexi.

Nejsou známé základní informace pro relevantní radu.
Nemám čas (a ani mentální odolnost ) každýmu tazateli samostatně vysvětlovat že s 10% informací fakt žádnou smysluplnou radu nejsem schopen vygenerovat.
Včera opět 51 telefonátů za den.
Jak mám pak něco dělat?
A ještě radit, když tazatel nedá ani základní balík informací (čímž je zcela zřejmý, že o problematice nic neví, nebo jen málo). To je přednáška na 15 minut až půl hodiny - abych do něj dostal aspoň základní informace a on se mohl posunout dál.

Domnívám se že prvotním impulzem k tomuto řešení byla "výhodná koupě" které nešlo odolat.
Ale to je jen moje spekulace (nedivil bych se kdyby to tak i skutečně bylo).
-----------------------------------
To je jako v jiným vlákně někdo na točil na You Tube jak testuje únik plynu v karavanu sirkou,... :)
Povědomí o tom že ten plyn se tam může nahromadit a vytvořit bakuli vysoce třaskavý směsi ho pochopitelně ani nenapadlo,...
Ubezpečuju všechny, že odbornící kteří zapalujou plyn na potrubí z důvodu vyprázdnění řádu velmi PŘESNĚ VĚDÍ CO DĚLAJÍ.

tohle je skanzen; primární příčina tristních výsledků většiny kutilů je v zásadě pořád stejná:
pocit, že fyzikální zákony lze při dostatečné dávce sebedůvěry a vlastní drzosti beztrestně obejít,...

píšu to tady roky; ale je to marný, je to marný, je to marný,....

Všem hezkej večer a mnoho radosti při kutilský činnosti.
Jen prosím dbejte zdravýho selskýho rozumu a neserte se do věcí kterejm nerozumíte.
Věnujte se věcem o nichž něco víte a to o čem nic nevíte svěřte těm co vědí.
Ničí zdraví potažmo život nestojí za průser shořelýho karavanu, nedejbože újmy na zdraví či životě vlastním či rodiny.
Vo okolo-parkujících (kempujících) ani nemluvě.

Nechtěl jsem se nikoho dotknout jen, to berte jako povzdech na nekonečným procesem bezbřehý charitativní osvěty mezi karavanistickou obcí.

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_

Automatické sloučení 13.01.2016 18:18:

Citovat

Radovan napsal:

Na to bych odpověděl jako laik - možná blbě,posuďte sami.
Měl jsem za to,že by stačilo koupit flexibilní panel,lepidlo a ušetřil bych za různé "držáky" ať origo,nebo hliníkové samo-domo.
Možná se pletu,poučení se nebráním...


3


Radovane, to je dobrá votázka; držáky jsou tam proto aby se panel chladil. Panel "upíct" nejni problém zrovna tu jeden mám.
Flexi panely - jsou speciální aplikace pro speciální účely - když už to jinak fakt nejde.

Doporučit jejich montáž člověku kterej vo tom nic neví rozhodně nelze.
Prodavač žijící z prodeje ti to ovšem moc rád prodá !M.
Já jako servisák pochopitelně okamžitě :o exploduju.
Cena držáků je v tomto řešení zcela zanedbatelná. Tady jde o všechno jiný, než o cenu (možnost to dát na vohnutý případně i omezeně pochozí plochy). Ale to obyčejní lidi nemohou vědět. Vědí to mí klienti a lidi kteří mě znají. Ti už přednášku u mě absolvovali.

Net je plnej informací = ale perly tam už nikdo z nás nehází.

A Ty - jakožto obyčejnej tazatel - nemáš moc šancí se k nim dostat na netu. Tedy většinou.
Vobčas exploduju a něco vytrousím, ale abych celou republiku učil speciální elektrice za pjekně děkuju - to fakt nejde.
Chcíp bych hlady, bezmocí a vzteky hned v prvním kole.

A hřbitovy sou plný hrdinů. Děkuju nechci.

Jestli se to někdo chce naučit ať přijede ke mně. Po telefonu nikomu ruce vodit nebudu. A že vychcánků, kteří to zkouší v sobotu a v neděli ve 20.00 večer je !!!
Ti mi samozřejmě nemůžou přijít na jméno. Ale to :he unesu.

Tož tak.
Klidně se ptejte,...:D
Upravil Karel Prokop dne 13.01.2016 19:18, před 8 let
R
RadovanČlen
Přidáno před 8 let
O.K.,díky
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 8 let
Nemám žádnou přínosnou myšlenku.
Ale hrozně se mi chce něco napsat ANO, PÁNOVÉ,TAKHLE JE TŘEBA TO ŘÍCI A NAPSAT!!!
Radek
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 8 let
Já osobně jsem kupoval flexibilní, protože jsem chtěl amorf a ne poly nebo monokrystal. A amorfní panely se dělají buď flexibilní (osobně jsem viděl flexibilní amorfy skoro vždy od amerického výrobce UNI-Solar) nebo pevné. Jenomže pevné jsou téměř vždy nanesené na skle, často nemají ani kovový rámeček nebo je to jenom lemování, do kterého se nedá nic uchytit. Takže speciální držáky (raději s měkkou výplní), trnout aby se někde v díře na silnici nezlomil (jsou to vlastně jenom dvě skla a na spodním jsou z vnitřní strany napařené články) a váha začíná na 14 Kg za panel 55W (100-130W váží 20-25 Kg). Další věc je, že výstupní napětí začíná někde na 60V v zátěži a cca 75V naprázdno a běžně se to napětí pohybuje přes 100V (u některých typů i ke 150V naprázdno), takže není moc na výběr mezi regulátory, protože pro takové napětí jsou na výběr jenom drahé nebo ještě dražší.. Nehledě na to že to už je slušná váha, která musí být kvalitně upevněná, aby při prudkém brždění nebo nějakém ťukanci nešel panel napřed..
Amorf v klasickém rámečku (jako mají klasické panely) jsem vlastně viděl jenom jednou, byl to vlastně asi flexibilní umístěný v tom hliníkovém rámečku (byl také od UNI-Solaru), měl menší výkon než ten flexi co jsem koupil, byl o třetinu dražší a ještě ke všemu už použitý se zárukou pouze na vyzkoušení..

Proč amorf? Lidé, kteří někdy měřili (nebo viděli například na youtube) závislost výkonu na optimálním nastavení směrem ke slunci u krystalů i amorfů vědí, že z krystalického panelu, který leží vodorovně na střeše nikdy nedostanu víc jak 70-80% po určitý krátký úsek (když je slunce nejvýš) v případě správného nastavení auta a ideálního počasí. Amorf je na natočení ke slunci mnohem méně háklivý a funguje slušně i při zamračené obloze, kdy krystal už dává hodně malý výkon. A lézt pokaždé na střechu nastavovat speciální držák odmítám. Mluvilo se tu i o chlazení - amorf má výkonovou ztrátu při zahřátí oproti monokrystalu ani ne poloviční.

Takže to jsou třeba moje důvody, proč jsem nakonec chtěl flexibilní panel (i když chápu, že taky není ideální)..
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj,

neslyšel jsem ještě o poškození střechy po přilepení flexibilního panelu ....

Všude ve světe se dělá housenka 252i a okolo se to utěsní 221i.
Případně se využívá původní samolepící vrstvy a po obvodu se pouze panel dotěsní 221i.

Ti, co vidí přinos v malé váze nebo možnosti ohybu nadřazují tyto vlastnosti nad účinnost.

Nedělal bych z toho velkou vědu, když je někdo chce mít, poničení střechy mu v tom nebrání do té doby, dokud se ho nebude snažit odstranit, či vyměnit.

Automatické sloučení 13.01.2016 20:15:
....
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 13.01.2016 21:15, před 8 let
sipadan Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
R
RadovanČlen
Přidáno před 8 let
Je prima tu číst názory pro i proti,odborné,nebo jen ze zkušenosti.
Taky jsem si myslel,že i když se zahřívají,tak plechová střecha teplo snese a "rozloží". / Příspěvek č.20 jsem samozřejmě četl,snažím se vnímat pro i proti /.
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
:) v podstatě každá střecha to snese a rozloží

ale když dáš černej monokrystal na laminátovopu střechu lodě a do něj bude mydlit středozemní slunce, tak věz že mu bez pomocnýho chlazení spodem dobře nebude a jeho degradace bude výrazně rychlejší než u klasickýho panelu chlazenýho.
To jde vztáhnou na jakoukoli aplikaci flexů.
I u nás.

Proto říkám že aplikace flexů v karavaningu nemám rád.
Ne, že to nejde, nebo že je nemontuju.
Paralelní řazení baterek taky nemám rád. Ale občas to jinak nejde.
Ale pokud to lze, snažím se tomu řešení vyhnout.
To je celý.
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Mam na strese dva klasicke panely a protoze potrebuji v zime vykon dal jsem tam i z duvodu vahy jedem flexi. Poznatek je ten ze jelikoz je strecha izolovana tak se moc nechladi a v lete jak se to ohreje prakticky nefunguje. Me to tak nevadi protoze ty dva to dohoni a rano to jde. V zime to take neni problem to maka dobre.
Miloš
H
hymer662Člen
Přidáno před 8 let
Pokud se v létě přehřívá, výsledkem je snížování výkonu nebo na svorkých nic, jak popisujete a tvrdíte.
Jak vyřešit hlazení u Flexi panelů ? Bude tento návrh fungovat ?
Na střechu připevním např. AL, Dural desku (rozměru Flexipanel) s dostatečným odstupem od střechy a na tu desku nalepím Flexi panel. Tí bych měl zajistit chlazení, na které se tady odkazujete...
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Výhodou flexi panelu je jen jeho ohebnost (případně že se na něm dá skákat).
Pokud to uděláš jak píšeš, je lepší osadit standardní panel.
To jsme zase na začátku ....
4.114683,118.628756
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Teoreticky; by chlazení měl zajistit hliníkovej (ocelovej) plech střechy.
Ale: vrstva Sikaflexu (nepředpokládám že by to někdo lepil mamutem) je vcelku solidní tepelnej izolant a pokud to naneseme formou souběžnejch housenek tak vzduchová mezírka zvíci 2mm taky neudá žádnej brutální průvan. Pravda, pomůže víc, než celoplošný lepení.
Dílčí řešení z hlediska dilatace je fólie od Schlüttera. Nechci tady pitvat Schlütter systém. Jen zjednodušeně: je to "plovoucí" dlažba pro venkovní terasy. Čili fólie co solidně roznáší dilataci dvou tepelně (a dilatačně) rozdílnejch podkladů.

Technicky: lze-li - používáme klasiku mono nebo poly. Chladí se, fachčí, odolá kroupám a jsou dlouhoživotní.
Amorfák - je super věc, ale je třikrát větší než normální článkáč. A tolik místa na střeše nemáte. Tedy většinou skoro nikdo.
Takže voblepit si auto amorfákama jako tapetou asi taky nebude to pravý vořechový.

řešení: pužití ohebnejch panelů je na:
1) lodích, zimní výkon je nezajímá a letní při správný aplikaci celkem fachčí
2 ) autech, kde na střeše není místo ale na ohybu alkovny jo
3) speciálních aplikacích kde není místo jako pikapy a malý autíčka a teardropy

4) cena: pokud někdo zakoupí panel z hlediska ceny, tak mě to nezajímá.

Protože:
buď ho blbě nalepí a upeče, nebo se přehřívá a nedává, vo zimě ani nemluvě.
Za rok zjistí co všechno nefachčí (oužasná nevodolatelná cena:D) a tiše mlčí aby nebyl za debila.
Pokud mu to namontuju já (byť na jeho přání) tak do pár měsíců celá karavanistická vobec ví, jakej je ten Prokop DEBIL.

A ještě něco:
Protože většina tazatelů jsou elektrický laici nebo aspoň solární laici nelze jim doporučit aby radostně bastlili takovýdle vysoce spektakulární aplikace bez základních znalostí.
Teda můžou; systémem pokus-omyl, ale oni se přišli zeptat na fórum v domnění že se jim dostane jednoduchý a fundovaný odpovědi.
Ale takhle jednoduchý to bohužel nejni.
Proto když radím: tak se snažím dávat jednoduchý, univerzální rady u kterejch nemůžou moc šlápnout vedle.
Lidi elektricky znalí si ty aplikace spočítají a odborně osadí, ale zapomenou dodat: bacha: já to na rozdíl vod tebe - milý neznalý tazateli UMÍM !!!
Jenže: ten tazatel v domění že to je jednoduchý, nakoupí komponenty který mu nadělí prodavač bez JAKÝHOKOLI elektrotechnickýho vzdělání a nešťastnej jak šafářův dvoreček skončí u mě. Já zfleku exploduju, začnu řvát jako tarzan a ubohej nešťastník si myslí, že se ten debil tlustej zbláznil.
Ne, jen je nasranej že mu nadělili komponenty naprosto k ničemu a teď si s nima může vytřít víte co (se :o ovládám).

Nuže: nový potenciální majitel specialit může:
a ) vznýst dotaz na netu a pak se pokusit prokousat informacema až k více či méně zdárnýmu konci
b ) projít si bod "a" a pak zkonzultovat s nějakým odborníkem svou sestavu případně ji upravit
c ) dát to někam kdo to se zárukou udělá, páč když to nebude fachčit, může ho kostit např. zde a to si každej servisák potažmo garážovej opravář rozmyslí (internet je velikej fenomén)

Uff, už sem zas chvíli nepolezu, aby byl vode mě pokoj.
Sou tady jiný ultra výživný vlákna (např. :D BAN - ten zanedlouho dostanu vod Míry Funa :_ za svou rétoriku taky)
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 8 let
No, já myslím, že tato rétorika a v těchto případech jen trochu tvrdí muziku, odlehčuje téma a na rozdíl od některých jiných nikoho neuráží. :):g
Zdraví
Luboš a Dáša
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Karle musim te stale obdivovat kolik mas energie sirit osvetu :^ Ale jak rekl klasik je to marny je to marny je to marny.
Miloš
hanzshanzsČlen
Přidáno před 8 let
No tak koukám, že tu zrovna běží diskuze k problému o který se také zajímám.
Se známým jsme zrovna řešili dát flexi panel na jeho auto.
Důvodem je, že má VW T4 se zvedací střechou a tam by klasika byla moc těžká.
Proč potřebuje solár je taky nasnadě: má tam originál naftový topení a to potřebuje hodně šťávy k běhu, nyní vydrží tak dvě noci a zadní baterie je prázdná.

To, že v horku klesá učinnost je jasný, ale to není problém, v létě to topení nebude potřeba.
Spíš jde tedy o to, aby se ten panel neupekl a nezničil se a taky, aby nejak neponičil tu laminátovou zvedací střechu.

Možná by teda bylo nejlepší dát ten panel na cca 1cm vysoký distanční lyžiny..? Aby se mohl trochu chladit a případně se ve vedru může mezi nima prohnout - prostě nějak dilatovat?
p0l0usp0l0usČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

hanzs napsal:
.... v létě to topení nebude potřeba...


jenze v zime zas ten panel nebude davat dostatek energie. Takze jeste zvaz, jestli je pro tebe panel to nejvhodnejsi reseni a nebylo by lepsi investovat do maly centraly a nabijecky nebo boosteru. (tim myslim zejmena cena/vykon)
hanzshanzsČlen
Přidáno před 8 let
Polous: máš pravdu není to ideální - pokud by se na tu střechu dalo tak 200W v panelech, tak v případě, že bude zamračeno dají tak 2A, takže odhaduju dobijí cca 15Ah, což je málo... chtělo by to tak 35Ah dobít.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,646,566 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24156 sekund | Průměrně za: 0.24156 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.29MB/4MB