Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Tento nabíječ mě doporučil jeden zdejší člen. Jevila se mi cena MT 45 již přemrštěná a zároveň zbytečně složité zařízení. Měl jsem jej 6 let ale fungoval dobře.
Letos jsem testoval CTEK D250S. A prošel. Nezaznamenal jsem nějaký problém s dobitím. Neměl jsem k němu připojený solár, ten teprve bude. Jednoduché zapojení. A je to funkční, za třetinovou cenu oproti MT 45.
Sice po roce provozu, ale mohu doporučit.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
MarloMarloČlen
Přidáno před 6 let
Já ho mám nasazený zatím tedy jen pul roku a take bez soláru, ale s autem jezdím každý den a zatím také plná spokojenost.
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
prcek123prcek123Člen
Přidáno před 6 let
Díky, měl jsem v plánu živit nástavbovou 180Ah jen solárem a vůbec to nepropojovat s motorovou 100Ah, ale použití CTEK D250S vypadá lépe.
P
prodej ducatoČlen
Přidáno před 6 let
Nějak se v tom ztrácím.
Pochopil jsem správně, že ten CTEK D250S je jakási náhražka Cyrixe, avšak s mnohem lepšími parametry dobíjení nástavbovky od altíku, blížící se boostru???
Ze strany soláru je pak zapojen za regulátor a i tam dokáže optimalizovat dobíjení ??? I v tom případě, že je regulátor MPPT?
To skoro vypadá na zázračnou krabičku.
prcek123prcek123Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

prodej ducato napsal:

Nějak se v tom ztrácím.
Pochopil jsem správně, že ten CTEK D250S je jakási náhražka Cyrixe, avšak s mnohem lepšími parametry dobíjení nástavbovky od altíku, blížící se boostru???
Ze strany soláru je pak zapojen za regulátor a i tam dokáže optimalizovat dobíjení ??? I v tom případě, že je regulátor MPPT?
To skoro vypadá na zázračnou krabičku.


Mě to taky dříve "uniklo": měl by to být Cyrix + booster + MPPT regulátor v jednom
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
CTEK D250S DUAL funguje jako:

1) propojovač baterií při dobíjení solárem nebo nabíječkou
2) MPPT solární regulátor (max 22V/20A)
3) booster 20A při nabíjení alternátorem (pomocí SMARTPASS až 120A)

Podporuje i smart alternátory (nová verze napřímo, starší pomocí relé), cena starší verze cca 5000,-, nová D250SA cca 7500,-
Solár se připojuje napřímo, MPPT regulátor je součástí CTEKu.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
MarloMarloČlen
Přidáno před 6 let
Já jen doplním, že starší verze Smartpass by měla dávat jen 80A.
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
P
prodej ducatoČlen
Přidáno před 6 let
Takže čistě teoreticky, když mám cyrix a zánovní pmmt regulátor, radši než do CTEK D250S zainvestuju pouze do startpasu. Podle schématu si myslím, že není podmínka mít sestavu obou. Mýlím se?
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 6 let
Smartpass sám o sobě neumí zvýšit napěťový spád a jako booster nepracuje, jeho role je v počáteční fázi nabíjení umožnit větší nabíjecí proud, než 20A, které umí D250S. Přínos Smartpassu tak vidím jen u větších bateriových celků. Více o průběhu nabíjení psal v sekci Vše o akumulátorech Karel Prop.

Pokud Smartpass namontuješ samostatně, tak můžeš využít pouze jeho funkci odpojení méně důležitých přístrojů při poklesu napětí.

Jinak S D250S jsem po roce a půl maximálně spokojenej. Od té doby co ho mám, jsem auto nemusel připojit na nabíječku. Přípojený ho mám jak na alternátor, tak na solár 150Wp a nabíjím s ním dvě spojené 100AH baterie. Systém živí v létě kompresorovou ledničku a v zimě naftového bufíka. Jaro až podzim mám pořád 100% dobito, v zimě solár nestíhá a tak jsem dal max 3 noci na místě bez nastartování. Pak přišel ke slovu booster a po několikahodinovém přejezu bylo zase energie na další dvě noci. Původně jsem zvažoval ještě dokoupení Smartpassu, ale po této zkušenosti jsem to vyhodnotil jako zbytečnost.

Geniální funkce D250S je, že poté, co ti solárem nabije nástavbovou baterii se automaticky přepne a dobije i baterii startovací = pořád připraveno na výjezd.
V
Vladas60Člen
Přidáno před 6 let
Přátelé, čtu o zajímavé krabičce, která mi zaujala a mám tedy dotaz. V obytce mám nástavbovou baterii 230 Ah + solár 250 + regl mppt. Když bych chtěl propojit přes CTEK 250s Dual, musí či mám ten regl vyndat, nebo jej tam můžu ponechat a CTEK zapojit až za ním ? Omlouvám se za svoji el negramotnost............... a děkuji !)
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Vyndat, 250Wp solar už je proudové na hraně, ale pokud je montovaná vodorovné problém to nebude. Nesmí mit více jak 22V.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Ja mam v mem obytnem voze taky ten Ctek 250S, ale protoze nabijim oboje baterie (AGM-vestavba, olovo-start), mam na vstup pro
solarni panely napojene nabijeci moduly, ktere mam nastelovane na 14,2V a ten Ctek me zveda automaticky nabijeci napeti pro ty
AGM baterie na 15 V a do tech startovacich pousti 14,2 V, a ty solary mam pres MPPT-Regulator primo na baterie, ktery ma vystupy pro oboje
bateriove sady, takze me hlida ty AGM a ty olovene, a podle potreby prepina tam kde je potreba nabyti jako ten Ctek, nebyl jsem si jisty timto
resenim, tak jsem volal na technicke zastupitelstvi Cteku v nemecku, kde me rekli ze tomu vystupu pro solary je jedno, odkud dostane
nabidku proudu, a i to nizsi napeti nez primo ze solaru nehraje roli, ten Ctek si to srovna, protoze kdyz se napr. pred ten Ctek zapoji
solarni Regulator a potom se pripoji na solarni vstup v Cteku, tak to taky funguje ! u me to vyse uvedene zapojeni funguje perfektne.
Honza/Discoverfun
C
cynikNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj mam dotaz k teto sympaticke krabicce.

Mam nastavbovou baterii pripojenou pres ebl (schaudt 208) do ktereho je zapojena startovaci baterie a vystup ze solarniho regulatoru (pouze pwm takze bych jej rad nahradil)

Je mozne v tomto pripade pouzit ten ctek d250s? Nechal bych si to nekde zapojit ale zajimalo by me zda je to vubec jednoduse proveditelne ci zda tam nebudou nejaka omezeni..
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
To zalezi na Tom jaky druh baterie mas v nastavbe, ten Ctek je hlavne urceny pro zvyseni nabijeciho napeti (14,2/15V) pro specialni baterie v
ob. nastavbe jako AGM,SOLAR B.,urcite druhy Gel, kdyz tam mas normalni olovene baterky, tak zadny Ctek nepotrebujes, kup si misto toho
MPPT-solarni Regulator a mas to lacinejsi !

Honza/Discoverfun
C
cynikNováček
Přidáno před 6 let
no ten ctek bych chtěl spíše kvuli tomu boosteru na 20A.. regulátor mě zas až tak moc netrápí, to už je jen třešnička :) Jinak baterii mám nyní AGM ale časem ji vyměním za obyč olovo trakční vartu
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Jdi do nemecke Google (www.google.de) a zadej tam Ctek 250S a az se ti objevi ty stranky s ctekem, tak klikni na WIRING DIAGRAM,
tam mas plan zapojeni, priklady zapojeni a.t.d.
Honza
C
cynikNováček
Přidáno před 6 let
pokusím si odpovědět sám, prosím o případnou oponenturu:
- Ctek zapojím podle návodu přímo na startovací a nástavbovou baterii
- Co se týče EBL do kterého jsou obě baterie též připojené: EBL provádí spojení startovací a nástavbové baterie pomocí relé spínaného pomocí D+ (tj. když nastartuju motor, propojí EBL obě baterky a nástavbová se tedy dobíjí z alternátoru). S ctek 250s je toto propojení baterek v EBL nežádoucí, protože nabíjení nástavbové baterie zajišťuje ctek sám (přes boostované napětí).
- Řešením je tedy odpojit D+ přívod do EBL (čímž přestane fungovat napajení lednice za jízdy ale to stejně nepoužívám).

Uniklo mi něco?
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Jo, presne tak to je na cteku mas symbol alternatoru a to spinaci rele v ebl potom nepotrebujes, ten cetek to dela sam, ja jsem tam mel misto
rele Schottky Diody a taky jsem je vyhodil po napojeni cteku ven.

Moje nynejsi zapojeni : na Symbol Alternator jsem pripojil startovaci baterku, protoze nabijeci proud tece s alternatoru primo do te baterie,
na Symbol (versorgungs baterie )- nastavbova bareie jsem zapojil 4 baterie -AGM-zlute Optima a' 75AH, a na Symbol Solar jsem zapojil
2 nabijeci moduly od Siemense je 10A s oddelenymi vyvody schottky diodami s max napetim 14,2V a moje solarni panely jsem nechal
zapojene pres MPPT Regulator s automatickym prepinanim na AGM a olovene baterie (protoze tak uz jsem to mel zapojene pred tim
ctekem, tak jsem to nechal a teplotni cidlo jsem nalepil na jednu s tech Optima baterii, ktere jsou paralelne spojene !

na to napajeni lednice muzes to spinaci rele obouch baterek nechat, ale musis odpojit ten vystup s rele do EBL a jen tam nechat zapojeny
kabel k lednici, tim je spinani baterek pri jizde pres rele prerusene ale lednice by dale na tech 12V mela fungovat !
Honza/Discoverfun
MarloMarloČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, měl bych dotaz.
Mám zmiňovaný booster CTEK D250S, který mi dobijí trakční Vartu 140 Ah.
Voltmetr mi ukazuje, že do ní někdy pouští až 15 voltu.
Chci si ted pořídit novou kompresorovou ledničku (51 litrový box) Indel B TB51A viz :
https://www.mall.cz/chladici-boxy-akt...erm=670316
a u té jsem se v návodu dočetl, že maximálně 14 voltu.
Nemáte s tím někdo zkušenost ? Neřešili jste to ?
Nevím, jestli to ta lednička zkousne a nebo jestli budu muset pořídit nějaký dc/dc step up měnič - asi tento bych si nechal poslat:
https://www.aliexpress.com/item/10-30...autifyAB=0

předem všem díky za rady a názory.
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Zkousne, i alternátor dává někdy kolem 15V a vic třeba u EURO6
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,022,456 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20312 sekund | Průměrně za: 0.20312 (0) sekund | Dotazy: 129 | Použitá paměť: 2.2MB/4MB