HHČlen Přidáno
před 6 letFiat EURO 6 2016 posílám průběh napětí před nastartováním napětí na svorkách 12,45 po nastartování 13,40 - 14.40 po přestávce 14,00 až 14,40 bez boosteru
Honza
HH Připojili následující soubor:
Tak ale je to proste tak,ze booster proste umozni optimalni dobiti baterie za pomerne kratsi dobu tedy treba behem prejezdu na jine misto a to je to hlavni k cemu je urcen.Vyhovuje tedy tem kdo po dvou trech dnech mizi na jine misto ktere neni treba az tak vzdalene aby se baterie dobila pouze jizdou bez boostera. Nekdo nekde 0sal ze staci pouze nastartovat a nechat bezet motor pul hodiny na volnobeh ale to uz jsou spekulace a nevim jestli je to optimalni reseni.Nicmene dekuji za odpoved.Rekneme na leto solarni panel na zimu booster alespon tak to vnimam.O efoy se tu ve vlaknech nenapsalo moc pozitivnich veci.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letTom a Zdena
vím, že to je se mnou :o hrozný, ale:
- víš co udělá to kuckání na volnoběh u Euro 5(6) se studeným motorem a vejfukem s filtrem pevnejch částic?
V zimě?
Kdy je vejfuk studenej a zvenčí mohutně ochlazovanej?
Bude to dehtovat jako óbr - předimenzovanej kotel.
Správný je jet a citlivou jízdou to co nejdřív ohřát (celý soustrojí). Takže budeš jezdit vokolo kempu, nebo obchoďáku jako votrok. Von ten booster je dobrá pomůcka, ale zas taková všespasitelná hitparáda to už dnes taky není. Kór pro Euro 6. A v době LFP ? Kdy efektivnost a rychlost nabití Lithia je trojnásobná?
Já se domnívám, že za pár let všichni v zimě jezdící kempeři budou mít lithium.
A dost možná i bez boosteru. Páč i bez něj do Lithia teče až 30A (tvrdej zdroj jak už jsem tu psal).
Navíc - víme jak nejenom Votronici bojovali s parametrama při vývoji. A že to sou Páni Elektrikáři.
Soráč, já musel. Dycky když sem vlezu, tak vidím ty díry v tý mozaice informací a nedá mi to.
Normální lidi tápou a internet je plnej hypotéz a domněnek. Navíc ten vývoj je opravdu překotnej. V době před-lithiový a před downsizingem a Euro 5(6) byl booster bomba, ale vývoj jde dál...
Pamatuju se, když jsme nadšeně montovali první booster v republice. A měřili a měřili, páč jsme tomu nemohli uvěřit, že je to tak dobrý. I ten CZ manuál na stránkách Ládi Bartůňka (karavan.cz) je vode mě,....:) Nostalgie.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letžádná dioda !!!
na diodě je úbytek ten sníží napěťovej spád a dobíjecí výkon.
Zdravím, jen krátký dotaz, mám CTEK 250SA Na jednu svorku připojena startovací baterie, na druhou svorku baterie v karavanu. Chci k tomu pridat nabíječku CTEK MXS 10 pro dobití baterie např. v kempu. Je možné tu nabíječku připojit rovnou na poly baterie nebo je třeba mezi to dát nějaké relé. Nevím jak by se to chovalo kdyby se nastartovalo (dobíjení ze startovací baterie skrz 250SA) a byla připojená i nabíječka MXS 10. Díky za radu
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letDobrá otázka. Technicky by se stát nemělo nic.
nedá mi to; mít připojený auto na síť a zároveň nechat běžet altík je těžká idiocie (prosím, neber to osobně).
PROTOŽE:
NIKDO Z PRODEJCŮ NEVARUJE MAJITELE NOVEJCH AUT, ŽE NIKDY !!! NESMÍ PUSTIT NARÁZ MOTOR + SÍŤ 220V.
Často se pak stane, že zařve blok.
Jsem si na 1.000% jistej, že většina prodejců to ani neví.
TOTO JE PERLA ZVÍCI MELOUNU, TAK SI TO VŠICHNI PAMATUJTE.
Typicky:
Majitel obytky chce před odjezdem v kempu rychle dobít baterky a zároveň ohřát motor - než vyjede.
Zařve EBL. Tiše a bez rozloučení (dobrá zpráva je, že altík to vždycky přežije)
Majitel nic netuše naloží, odjíždí a doma po tejdnu, mjesíci, nebo nejlíp - těsně před dovolenou (před odjezdem) s hrůzou zjistí, že blok zmrtvěl.
Výsledek je, že mě nervuje v pátek vodpoledne, večír, potažmo v sobotu ráno se žádostí o okamžitou nápravu = nejlíp funkční radou po telefonu. Za suchý z nosu, pochopitelně.
Jako bonus mimořádně mentálně vodolný kusy pro zpestření začnou vyhrožovat zabukovaným trajektem, kempem, domluvenou nakládkou tchyně a podobnejma trikama.
Slabší kusy s pláčem rezignujou a v pondělí začnou obvolávat servisy.
Moji reakci si ti co mě znají dokážou živě představit a je mi jasný, jak je to rozesmálo.
Nicméně nešťastnýho majitele zcela chápu, a vůbec mi to nepřijde jako věc k popukání. To je prostě smutná realita.
1) nechápu význam ohřevu motoru debilním půlhodinovým kuckáním na volnoběh (u nových konstrukcí filtr pevnejch částic jen úpí a dehtuje jak blbě nadimenzovanej kotel)
2) ta čtvrt(půl)hodina do tý baterky stejně nic nedostane (kór když už je skoro nabitá)
závěr: pokud bude nabíječka provozována bez střetu se zvýšeným závěrným napětím "z druhé strany" (alltík) není důvod k obavám (solár nevadí)
Tož tak.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Upravil Karel Prokop dne 10.03.2018 16:32,
před 6 letcamperboyČlen Přidáno
před 6 letProsím majitele Ctek Dualu o radu. Co znamená svítící dioda soláru a zároveň blikající alternátoru? O víkendu jsem to montoval a v tom přiloženém manuálu tato kombinace není.
Napadá mě, že nástavbová bat je plná a solár cpe proud do motorové baterky, je to možné?
Díky! Jinak ten Dual je bombová věc.