Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Van - klasická amerika...: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Van - klasická amerika...

Poslední aktualizace před 3 roky
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
Nevím, jestli je tu někdo s podobným autem. Já na něj slintal poprvé v roce 1990 a už v té době jsem si říkal "to musím jednou mít". Ale začal jsem brázdit Evropu na motorce a stále jsem si říkal, že je čas až na stará kolena. Ale stále ten čas nenastává a ma motorce jezdím stále dál. Mám přítelkyni, psa, začali jsme fotit a filmovat a začali jsme uvažovat o obytné dodávce. Malé, extra komfort nepotřebujeme, z motorek jsme zvyklí. Ale abychom tam naložili co potřebujeme, dokázali se v tom vyspat, najíst. Nikdy nezústáváme déle na jednom místě, přespíme, max. 2x a jede se dál. No a mně se vybavil ten klasický Chevy Van G20, který jsem viděl před 25 lety. Pár týdnů jsme hledali a nakonec stojí doma toto - GMC Vandura, V8, 5,7 l, r.v.1993, dlouhý, zvýšený, vynikající stav zvenku + technika, průměrný vnitřek, ten ale stejně budeme předělávat. Příště se rozepíšu o naší představě a budu rád za připomínky, tipy, rady a návrhy.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 8 let
Hodně pěkné auto. Taky se mi líbily, ale přeci jen dostupnost všeho okolo...........Budeě dávat do plynu ?
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
Ještě zkusím foto, zatím mi sem nejde běžnou cestou vložit, i když má velikost kolem 400kb a neobsahuje interpunkci.
www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC1GS.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC2GS.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC4GS.jpg


Automatické sloučení 15.10.2015 18:23:

Citovat

SignBoss napsal:

Hodně pěkné auto. Taky se mi líbily, ale přeci jen dostupnost všeho okolo...........Budeě dávat do plynu ?


Ano, už jsem objednán na montáž LPG. Spotřeba 15-20 litrů benzínu není optimální, s plynem by měla být díky modernímu systému kolem 15 litrů, ale za cenu poloviční než benzín, takže pohoda. LPG nádrž bude pod autem, cca 90 litrů.

Fotky jsou pořízeny ještě před odjezdem od majitele, dolů půjdou samolepky, přední "tykadla", musí se zrenovovat dřevo, vyčistit a provést drobné opravy interiéru, ale nic hrozného. Je tam měnič na 220V.

Délka auta cca 520 cm, šířka bez zrcátek asi 205 cm, dá se ležet i na šířku, ale taktak. Má představa je, že prostřední řada sedadel nebude (na foto už nejsou), zadní lavice je elektricky rozložitelná na dvoulůžko. Posunu ji ještě dozadu co to půjde, asi o 20 cm, přední sedačky se předělají na otočné. Proti bočním dveřím u levého boku bude kuchyňská linka s dřezem, ledničkou, sporákem + skříňky na kuchyňské potřeby, mezi linku a zadlí lavici se ještě vejde skříň. Podobná skříň bude i u pravého boku, vlevo za bočními dveřmi, do jejich užšího křídla bude zasahovat nižší skříňka dostupná i zvenku po otevření dveřního křídla a asi tam bude i ven výklopný stolek nebo pult. Pod stropem budou po celém obvodu skříňky s výklopnými dveřmi, teď je prostor využitý jen pro reproduktory. Chtěli jsme najít i samostatné místo na WC, ale asi budeme vozit jen chemické pro případ nouze.

V tuto chvíli si ujasňuji všechny systémy, voda, plyn a elektrika, bude to záležet na spotřebičích, uvidíme co z toho vznikne, v každém případě to vypadá jak na plynovou bombu/nádrž, tak na přídavný akumulátor. Uvažuji i o vnější přípojce, sice na jednom místě zůstávat déle nebudeme, ale zase tak drahé to snad není a může se hodit.

Na střeše vzadu je rovná, pochůzná plocha a jakési "hagusy". Tam bych chtěl umístit střešní box o objemu kolem 500 litrů pro kempinkový nábytek a další věci, které nebudou používány přes den, jen v kempu. Uvažuji i o markýze.

Jsem karavanový začátečník, problematikou nepolíbený, zatím sbírám nápady, inspirace, rady a tipy. Pokud budete mít kdokoliv jakoukoliv připomínku, budu rád. Předem děkuji.
www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/u/gmc3gs.jpg
Upravil IvanGS dne 15.10.2015 17:23, před 8 let
mtruellemtruelleČlen
Přidáno před 8 let
Tak vítej na fóru - chronomagorů není nikdy dost :-)
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, svět je malý:-). Díky za přivítání.
Nevím, jestli budu typický karavanista, číslem 1 v turistice je pro mne zatím stále motorka. Ale jak jsem psal, mnohé lokality jsou motorkářsky nezajímavé, nejsou tam hory ani zatáčky, přesto se nám tam líbilo a říkali jsme si, že se tam chceme vrátit s foťáky a kamerou. Typickým příkladem je Rujána, severní pobřeží Německa a Polska či Pobaltí, kde navíc často prší a skoro celé jsme to strávili v nepromokavých kombinézách. A už tam plánujeme cestu s pojízdnou garsonkou a slyšel jsem, že propadnout tomu je velmi snadné.
Zrovna řešíme, že z úvah zatím vyřadíme plnohodnotné topení, v zimě nejspíš jezdit nebudeme, a zvolíme jen něco malého na přitopení. Pokud to nebude stačit, Webasto či nějaké plynové topení se dá domontovat. Problém je, že s tím nemám žádnou zkušenost, nasávám jako houba každou informaci a je toho moc. Zatím jediná s konkrétními obrysy je představa o vnitřním uspořádání, i když i tady si pohráváme s myšlenou vybourat i lavici/postel, která v autě je a udělat 2 lavice podélně po stranách, mezi nimi stolek a na noc by se z toho udělalo velké letiště...
www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC7.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC8.jpg
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 8 let
Potkali jsme rama podobneho zrovna letos na Rujane. Mel tam box vedle dveri s lednici a sporackem a vypadal jako origo prislusenstvi. Mozna by stalo zato juknout nekde po ebay.com Jinak bomba nadherny auti. Chronobundus se siri i tady, no to je sileny. Jeste ze odolavam a nemam prachy tak jsem u primek a slintam nad Ps 1.:D
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
ropropČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj,
Tak tě tady taky vítám! Ono těch kteří dělí voný čas mez více lásek je tady více, už jsem tu založil i diskuzi http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ad_id=9138, ale sraz se nepodařil. Hodně karavinistů, stejně jako motorkáří, jsou spíše samotáři. A inspiraci pro přestavbu tady najdeš určitě dost. Přeji hodně štěstí, auto pěkné a skutečně nepřehlednutelné.
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
rop - díky za přivítání. Motorkáři nejsou moc samotáři. Dlouholetý motorkář není srazový typ, to si odbyl na začátku, pak zjistil, že mu to nic neříká a tak se sdružuje v komornějším počtu s opravdovými přáteli, se kterými jezdí i na dovolenou atd. I tyhle party se mění, přivání se noví lidé a někteří odpadají, takové sdružování mám moc rád a přátelé z těchto akcí jsou jako členové rodiny. S mototuristy a cestovateli je to ještě jinak, ti se ani často nepovažují za motorkáře (to říkám i o sobě), ale tvrdí, že motorka je pro jejich cestování nejlepší, doveze člověka tam, kam auto ne, což je u cestovního endura pravda. A takhle já ne-motorkařím 18 let a skoro 300 tisíc km:D. Karavaning je jedním z druhů turistiky a cestování a vzhledem k velikosti auta je to možná více rodinná záležitost a na srazy to lidi také neláká, koneckonců pěší turisté nebo cykloturité také nepořádají srazy, max se někde sejde komorní parta známých. Ale nevím.
Asi blbě koukám, ale zase tak moc inspirací tady nevidím. Ale nemám čas tu být stále a je fakt, že jsem byl pěkně přivítán a i skrz SZ se mi hned ozvalo pár lidí s radami a tipy, což tak běžné není.
Me2d - pokud vím, klasické americké vany - Dodge RAM, Chevy Van, GMC Vandura, Ford Econoline - se nedělaly s kompletní vestavbou kuchyňky, sporáku atd. Sice to nemohu říci na 100%, protože když v USA vypukla někdy v 70.letech vanománie, úpravami se zabývaly stovky firem. Od výrobce totiž vycházely jen dodávky, i když často komfortní, vše ostatní dělali úpravci. Takže nevím o kuchyni, běžný byl 1-2 bary, 1-2 ledničky (spíš chladící boxy), zadní řada sedadel kombinovaná s postelí, spousta dřeva, spousta světýlek, za příplatek u obytných verzí otočné přední i prostřední sedačky, stolek, 2 rádia, televize, video, skříňky pod stropem... S plynovými spotřebiči se myslím moc nepočítalo, jen s elektrikou a proto mají některé verze přípravu pro montáž přídavného akumulátoru.

Moje auto bylo vyrobeno jako 7-místné s tím, že zdní lavice se elektricky rozkládá na postel. Prostřední sedadla, která tam mít nebudu, byla otočná, aby se dala otočit k zadní řadě. Dobrá úchalárna je, že každé sedadlo má svůj popelník a konektory na připojení sluchátek. Vzadu je totiž druhé rádio pro cestující. Byla tam televize a videopřehrávač, už není ale to mi nevadí. Okna v bočních zadních a úplně zadních dveřích jsou výklopná, jde z nich udělat jen ventilačka. Velká boční okna jsou dole odsuvná, se síťkami proti komárům. Samozřejmostí jsou žaluzie:-), některá auta měla záclonky.

Takže myslím, že jako základ pro obytnou dodávku na cestování, nikoliv setrvání týden v kempu dobré, ale aby se v tom dalo opravdu fungovat, vestavba je nutná.

Co se týká spolehlivosti atd. - je to jednoduchá, robustní technika, dostupnost náhradních dílů prý dobrá. Spotřeba je vysoká, ale to řeší pohon na LPG, pak se náklady na palivo příliš neliší od evropských obytných dodávek.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Ivane až pojedeš na sever Čech tak se stav na optimalizaci; něco maličko vo amerikách víme a s vestavbama už jsme taky přišli do styku.
Nejlíp i s autem, na Géesu toho tolika zase nevymyslíme,....
Z motorek léta Hondí silnice CBR 900, k stáru z nouze endura EXC a motárd KTM SMC,...
no a teď už mi zbyla jen kriplkára (BRP,outlander 800).
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

IvanGS napsal:

Me2d - pokud vím, klasické americké vany - Dodge RAM, Chevy Van, GMC Vandura, Ford Econoline - se nedělaly s kompletní vestavbou kuchyňky, sporáku atd. Sice to nemohu říci na 100%, protože když v USA vypukla někdy v 70.letech vanománie, úpravami se zabývaly stovky firem. Od výrobce totiž vycházely jen dodávky, i když často komfortní, vše ostatní dělali úpravci. Takže nevím o kuchyni, běžný byl 1-2 bary, 1-2 ledničky (spíš chladící boxy), zadní řada sedadel kombinovaná s postelí, spousta dřeva, spousta světýlek, za příplatek u obytných verzí otočné přední i prostřední sedačky, stolek, 2 rádia, televize, video, skříňky pod stropem... S plynovými spotřebiči se myslím moc nepočítalo, jen s elektrikou a proto mají některé verze přípravu pro montáž přídavného akumulátoru.


Ahoj,
byl jsem a stále jsem velkým fanouškem amerického Sporstmobile (www.sportsmobile.com).
Tam se dá objevit inspirace na rozdávání pro tyto vozy.
Jinak blahopřeji k nákupu, jistě z auta uděláš naprosto originální kousek :g.
4.114683,118.628756
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Ivane až pojedeš na sever Čech tak se stav na optimalizaci; něco maličko vo amerikách víme a s vestavbama už jsme taky přišli do styku.
Nejlíp i s autem, na Géesu toho tolika zase nevymyslíme,....
Z motorek léta Hondí silnice CBR 900, k stáru z nouze endura EXC a motárd KTM SMC,...
no a teď už mi zbyla jen kriplkára (BRP,outlander 800).


Díky za nabídku Karle, co je optimalizace? Je mi to moc líto, ale na sever se s autem tak hned nedostanu, nešla by udělat nějaká úvodní konzultace korespondenčně a telefonicky? Poskytnul bych vše potřebné. Ne že bych si nechtěl udělat výlet, ale musím nechat nastříkat spodek, dutiny, namontovat LPG a to do zimy, kdy to bude stát v suché hale, nechci s tím jezdit, navíc na letních pneu, i když může být mírná zima a pak bych přijel rád. Někdy po Novém roce na tom chce začít pracovat truhlář a to už bych chtěl mít jasné spotřebiče kvůli skříňkám. Můžeme zatím aspoň něco probrat mailem? Poskytnu jakoukoliv informaci. Mám ivanlelak@volny.cz. Ještě jednou děkuji a zdravím kolegu motorkáře.
fandak1fandak1Člen
Přidáno před 8 let

Citovat

IvanGS napsal:

Ahoj, svět je malý:-). Díky za přivítání.
Nevím, jestli budu typický karavanista, číslem 1 v turistice je pro mne zatím stále motorka. Ale jak jsem psal, mnohé lokality jsou motorkářsky nezajímavé, nejsou tam hory ani zatáčky, přesto se nám tam líbilo a říkali jsme si, že se tam chceme vrátit s foťáky a kamerou. Typickým příkladem je Rujána, severní pobřeží Německa a Polska či Pobaltí, kde navíc často prší a skoro celé jsme to strávili v nepromokavých kombinézách. A už tam plánujeme cestu s pojízdnou garsonkou a slyšel jsem, že propadnout tomu je velmi snadné.
Zrovna řešíme, že z úvah zatím vyřadíme plnohodnotné topení, v zimě nejspíš jezdit nebudeme, a zvolíme jen něco malého na přitopení. Pokud to nebude stačit, Webasto či nějaké plynové topení se dá domontovat. Problém je, že s tím nemám žádnou zkušenost, nasávám jako houba každou informaci a je toho moc. Zatím jediná s konkrétními obrysy je představa o vnitřním uspořádání, i když i tady si pohráváme s myšlenou vybourat i lavici/postel, která v autě je a udělat 2 lavice podélně po stranách, mezi nimi stolek a na noc by se z toho udělalo velké letiště...
www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC7.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC8.jpg
x
fandak1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen vlek_16.jpg
P
PluharČlen
Přidáno před 8 let
Fiat Drncáto Knaus [bGril Cramer Toscana tříplotýnkáč.[/b] Skůtr Piaggio Sfera 80 Suzuki Burgman 400
Pluhar Připojili následující obrazek:
12122654_953685744667058_2491770118703150596_n.jpg
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
Pěkné inspirace, díky. U těch fotek mne napadlo, jestli je umístění kuchyňky proti bočním dveřím optimální. Přítelkyně Drákula ji tam chce, protože i přes zvýšenou střechu není uvnitř místo na vzpřímené stání a v tom místě, tj. hned za předními sedadly, je střecha nejvyšší, směrem dozadu se mírně snižuje. Optimální umístění kuchyňky mi přijde u pravé strany za bočními dveřmi s přesahem do obrysu zadního křídla bočních dveří. Linka by musela být trochu kratší, možná už by se do ní nevešla lednička (popř. skříňka s kuchyňskými potřebami a střecha je tam o cca 3 cm nižší, což jsou mínusy. Ale na skříňce by mohl být výklopný pult do strany i ven, některé práce by se mohly dělat zvenku, tedy zcela vzpřímeně (a protože se bude vařit během zastávek v kempu i volné přírodě, popř. při stání na schodu a pak už by bylo místa nad hlavou dost. Lépe by byla odvětraná plynová bomba. Vzniklý prostor u levého boku by se dal využít variabilněji na skříňky, stolek, sedadlo atd. a otočné by mohla být obě přední sedadla, což opět zvyšuje možnosti. To považuji za plusy. Ale nevím, viděl jsem cca stejný počet kuchyněk na obou místech, co si o tom myslíte vy?

Pozdní odpoledne jsme strávili ve vanu:D, loupali samolepky po bývalém majiteli, odmontoval jsem přední tykadla, ošetřoval vnější plasty a gumy, čistil motorový prostor, dal baterku na nabíječku, pak jsme seděli uvnitř a plánovali...

Automatické sloučení 16.10.2015 21:03:
Ještě pár fotek - kapitánský můstek, zadní lavice, elektricky posuvná vpřed/vzad a rozložitelná na dvoupostel a panel pod střechou za předními sedadly, zde bývala TV a DVD, my to využijeme jinak:
www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/u/gmc9.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC10.jpg

www.bmwgs.cz/forum/attachments/2015/01/GMC11.jpg
Upravil IvanGS dne 16.10.2015 20:03, před 8 let
remeksonremeksonČlen
Přidáno před 8 let
Moc pěkné auto. Ať to klapne podle vašich představ.
Posílám na inspiraci jedno video mého oblíbeného vanu.
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
Remekson - to video znám, moc pěkné a jednu chvíli jsem uvažoval i o offroudovější 4x4 variantě vanu, 18 let jezdím turistiku na velkém enduru a hory, divočina a šotolina jsou mi blízké. Ale chci poznávat i jiné kraje, země, památky a lidi, kde je to motorkářsky nezajímavé a protože mám současně rád i youngtimery a klasická americká auta, vyhrál GMC.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 8 let
GMC jsou řádné stroje. Interiér jak zámecký pokojíček. Známému jsme dělali novější model https://www.matse...kazat/183/

Jen s tou spotřebou si nedělej radší moc iluze. Když to teď jezdí v rozmezí 15 až 20 na benzín. U plynu pokud se to správně nastaví bude spotřeba mezi 16 až 22 litry. Fyziku nikdo neodrbe. Když není závada v benzínu který neuměrně žere je spotřeb vždy o 10 až 20% větší. A u těchto strojů se mnohdy pod 18 nedostane :( Ono ale jezdit s tímto kočárem za 18 LPG je furt levnější jak moderní karavan za 12 nafty. :)
I
IvanGSČlen
Přidáno před 8 let
STMax - 18 litrů LPG je dobré. Beru to tak, že GMC nahradí část méně záživných cest na dvou motorkách, které žerou dohromady 12 litrů stovky benzínu.
Dnes jsme dali 150 km, objeli pár známých, prohlédli si jednu domácí vestavbu ve VW. Uvnitř klídek, cesťák 90-110 km/h je pohoda, zrychlení (aspoň při pomyšlení na V8 pod kapotou) průměrné, ale to auto vyloženě ukolébává k relaxační jízdě. Přítelkyně Drákula asi půlku řídila, je nadšená a tvrdí, že sedadla jsou pohodlná jako křesla v obýváku.

Včera nás napadla ještě jedno uspořádání vestavby. To dosavadní jsem popisoval, tj. kuchyň proti bočním dveřím. Teď nás napadlo dát ji za boční dveře u pravého boku auta, bohužel jsem to nestihl oběhnout s metrem, jestli se tam vejde dřez + sporák. Kdyby ano, bylo by to skvělé, protože kuchyňská linka by pokračovala i na zadní křídlo bočních dveří, tato část by byla připevněna na dveřích. Dveře i se skříňkou se mohou otevřít o 180°, popř. se otevřou jen o 90° a ze skříňky na dveřích se vyklopí deska ve tvaru čtvrtkruhu, která propojí skříňku na dveřích s částí linky uvnitř vozu a zároveň bude dveře aretovat v této poloze. K části kuchyňské linky bude tedy přístup i zvenku, kde nebude muset být člověk přikrčený, venkovní skříňka bude zároveň odkládací pultík při sezení venku. Napadlo nás to v souvislosti s tím, že bychom chtěli na auto markýzu, v případě potřeby doplněnou o boční stěny, které by vytvořily další místnost a dalo by se vařit atd. bez zvědavých pohledů obyvatel kempu. Další předností je odvětrání PB bomby pod vařičem do sníženého prostoru nástupního schodu a dále ven.

Potud výhody. Zmařit by to mohl nedostatek prostoru za dveřmi, takže se tam nevejde. dřez + sporák, nevíte, jaký má tento panel v úsporné verzi rozměry? A druhá nevýhoda je, že se tam už nevejde lednice, ta by musela být součástí druhé řady skříněk naproti bočním dveřím. I když teď mne napadá způsob, jak by se tam MOŽNÁ vešla, ale zase by se do kuchyňky nevešla skříňka s nádobím.

Popisuji to srozumitelně? Co si o tom myslíte?
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 8 let
Měl jsem v busu T3 blok komplet 80d x80v x50h, vešla se tam plyn.bomba, malá lednička, ze shora sporák a dřez. Občas se objeví celá tato sestava z Westfalií
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
mtruellemtruelleČlen
Přidáno před 8 let
Ameriky mají svoje kouzlo a duši. Měl jsem pár let Chrysler Voyager TC ( pouze V6 3,8l), vzal si kolem 13 litrů LPG . Moc se mi líbilo, když manželka uprostřed jízdy řekla... Jdu dozadu podívat se na televizi..... To zkrátka v evropském autě nejde...... Přeju Ti spoustu krásných kilometrů v obývaku a trochu Ti závidím budování interiéru .... Cena za to několikrát převýší cenu auta samotného ... to už jsi asi zjistil..... bezpochyby to za to stojí :-)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,048,031 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.33771 sekund | Průměrně za: 0.33771 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.31MB/4MB