Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster - je spoločná kostra baterií OK?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster - je spoločná kostra baterií OK?

Poslední aktualizace před 5 let
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Zdravím. Mal by som jednu veľkú prosbu o radu.
Namontoval som do Adrie Booster 45 a po premeraní skúšačkou som zistil, že mám spojené kostry obidvoch batérií - nadstavbovej aj autobatérie, aj keď by to tak podľa schémy nemalo byť. Keď pripojím skúšačku jednou stranou na mínus pól nadstavbovej baterky a druhou stranou na vstup do Energobloku (Schaudt 208 S), tak skúšačka svieti po priložení na obidva vstupy (vstup nadstavbovej bat = EBL vstup č.1 a 2 a aj autobatérie = EBL vstup č.3 a 4). Káble som zapojil podľa priloženej schémy tak, že káble z autobatérie idú do Boostru (In) a z druhej strany "Bord"(Out) ide plus pól na svorku nadstavbovej batérie a odtiaľ do EBL vstup č.1 a 2 a mínus pól ide tiež na svorku nadstavbovej batérie a odtiaľ do EBL vstup č.5 a 6.
Z autobatérie ide plus pól do do EBL vstup č.3 a 4 a mínus pól na vstup č 15.
Je to normálne, že sú spojené kostry? Bojím sa, či jedna batéria necucá druhú.
Ďakujem pekne za radu.
Martin Trnava
Upravil Martin TT dne 17.03.2015 22:29, před 9 let
Martin TT Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen schema_staudt_208_s.jpg
P
PeterLČlen
Přidáno před 9 let
Ja to na tých schémach vidím prepojené, takže OK podľa mňa
Peter, Zuzka a deti
L
LakyČlen
Přidáno před 9 let
Nejsem odborník ale logicky je dáno že alternátor má kostru na autě jenž ti dává proud do Boostru a vše je tam také ukostřené i obě baterie důležitý je + pol kam vede to si pamatuji ze ZDŠ .
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Martin TT: neber to osobně, ale je normální aby člověk kterej neumí číst v primitivním elektrickým schématu zapojoval tak složitý zařízení jako je booster ? Z tvý otázky je evidentní, že vo elektrice víš že kope (opět: neber to jako urážku). Jen konstatuju fakta.

Když se podíváš na obrázek 1. a na ty dvě baterky: kde mají kostry ?
Nápověda: masse je kostra :|

Samozřejmě, že kostry mají společnej potenciál když to pracuje s plusovou polaritou. Ten obrázek je přece naprosto jasnej !!!!
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Karel, ja sa neurážam. Priznám sa bez mučenia, že tú pravú kostru na schéme (na Bordbaterii) som si nevšimol.
Nie je pravda, že o elektrine viem iba to, že kope, aj keď je pravda, že v tranzistoroch a veciach podobných sa už strácam. Bol som v tom, že podľa schémy ten Booster dokážem zapojiť, najmä keď mám 5-ročné auto, kde som dúfal, že už bude elektrina moderne zapojená a nebude treba riešiť nejaké odpojovače, usmerňovače a pod. Pri montáži som dodržal všetky podmienky čo sa týka prierezu káblov, istenia a pod. Pozeral som aj návod ktorý som našiel na http://www.karava...22_487.pdf (mám taký pocit, že som niekde na nete zachytil, že si ho prekladal Ty) a tam ma zmiatlo to, že výstup z Boostru má ísť najskôr do EBL a až odtiaľ na nadstavbovú batériu. Ak som to dobre pochopil, tak tam, kde je v EBL bez Boostru napojená štartovačka, tak tam je plus výstup z Boostru a ostatné (napojenie wohnraumbatt.) zostáva bez zmeny. V tomto návode kostry nie sú spoločné alebo som to tam aspoň nevyčítal. Priznám sa, že mi nie je jasné, akým spôsobom by bola nabíjaná štartovačka pri pripojení na 220V, keď by vlastne podľa tejto schémy nebola štartovačka k EBL ani pripojená.
Ešte tá prosba o radu: nehrozí v prípade spoločnej kostry vybíjanie jednej baterie druhou? Mal som nabité obidve batérie, potom som ich odpojil od siete (všetko povypínal) a po dvoch týždňoch ukazovali, že sú rovnako mierne vybité, aspoň podľa informačného panelu nad dverami.
Ďakujem za radu a dúfam, že som nenaštval všetkých elektro odborníkov svojim príspevkom a svojou neznalosťou.
Martin Trnava
Martin TT Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 9 let
K tomu není už co dodat.
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 9 let
Pegaso to byl velmi tvůrčí post... Asi stejně jako kdybys nenapsal nic...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Martin TT: kostry na společnej potenciál dej vždy. Rozpojování baterek za klidu je daný jak boosterem, tak blokem. Příprava pro booster není v autech nikdy a za posledních 10 let se moc věcí v elektroinstalaci EBL nijak zásadně nezměnilo. V těch schématech možná není kreslený společný kostření vždycky (jsou to kopie z originálního překladu a nechtělo se mi to pracně překreslit - překlad jsem dělal kdysi před lety) ale vždy propoj mínusy baterek. Pokud by ti jely baterky v paralelním provozu - doměříš snadno - dej na jednu z nich umělou zátěž (např. žárofku), pak je něco špatně.
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Karel díky moc za radu. Rozsvietil som na noc všetky svetlá, čo sú v nadstavbe a na druhý deň som našiel všetko zhasnuté - odpojovač odpojil batériu (mám tam dočasne 180 Ah štartovačku). Na ukazovateli ukazovalo, že má pod 11,5V, ale keď som ju premeral, tak mala 12,1V. Nejde mi do hlavy, prečo sa vypol odpojovač, keď som tu na fóre od Teba čítal príspevok, že ak má baterka 12,6V, tak je takmer plná.
Mimochodom to, čoho som sa obával sa mi nepotvrdilo a to, že či jedna baterka necucá druhú - štartovačka mala 13,4V a nadstavbova 12,1V, takže po tejto stránke je všetko OK, len to vypínanie ochrany pri 12V ...
Martin Trnava
sleidisleidiČlen
Přidáno před 9 let
Poslal jsem ti SZ.
Míra a Evča
V
VanČlen
Přidáno před 5 let
By mě teda zajímalo, když je společná kostra k čemu je ve schematech zakreslen minus vodič, když stačí připojit ke kostřícímu bodu?
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Van napsal:

By mě teda zajímalo, když je společná kostra k čemu je ve schematech zakreslen minus vodič, když stačí připojit ke kostřícímu bodu?


:o:o:o
4.114683,118.628756
V
VanČlen
Přidáno před 5 let
Ty budeš elektrikář, že?
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.

Elektrika v obytnaku: pracovni seznam soucastek.

Kritizujte komentujte
sipadansipadanČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Van napsal:

Ty budeš elektrikář, že?


Vůbec ne, ani to neprodávám :), jsem jen velmi frekventovaný uživatel.
Pouze obdivuji dostatek času který máš na pokládání podobných dotazů a vymýšlení teorií z posledních dní, obzvlášť když se ptáš na něco, co tu bylo už řešeno nespočetněkrát ....
4.114683,118.628756
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Van napsal:

By mě teda zajímalo, když je společná kostra k čemu je ve schematech zakreslen minus vodič, když stačí připojit ke kostřícímu bodu?


:o:o:o


VAN: mohu vědět kolik ti je let? Já chodil i za školu ledacos mi už z hlavy vypadlo ale fyzika bavila většinu kluku ve třídě , nechej těch debat a zavolej elektrikáře ,svíčka a žárovka nejsou stejné jen to že obě svítí .
Žijeme jen jednou.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: sleidi, Martin TT, Laky, Karel Prokop, Pegaso 2010, ScooterMarty, PeterL, Van, sipadan

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,041,864 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21952 sekund | Průměrně za: 0.21952 (0) sekund | Dotazy: 115 | Použitá paměť: 2.09MB/4MB