Franta REZACČlen Přidáno
před 9 letFranta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
ahojte,mam dnesnu cerstvu skusenost.bol som vo viedni a cestou domov som sa zastavil v OAMTC aby som poriesil emisnu nalepku.bol som druhym autom ale technicak od peugeota N1 som mal zo sebou.panicka za pultom najprv ze musim auto doniest tak som jej povedal ze ak nechce peniaze tak nech necha tak-samozrejme sme sa pobavili natom tak potom ze dobre ze nech dam technicak.v technicaku mam jasne napisane EURO4 a panicka po nahodeni môjho vin do pocitaca mi oznamila ze dostanem modru nalepku co je EURO5.tak som ju upozornil ze to neni v poriadku nakolko mam v TP zapisane EURO 4 a pri nahodnej policajnej kontrole by mohol byt problem z toho lebo to nesedi.a pani nato"vy nechcete lepsiu?"ja nato pani zlata mam EURO4,v aute dpf filter nemam tak preco mi davate EURO5.?ona uz len skonstatovala po tretom nahodeni vin do pocitaca ze budem mat euro5 a basta.takze celkovo nechapem o co tu presne ide ale asi len o inu formu vyberu dani od ludi.zdovodnit si to mozeme sami kazdy ako to komu pasuje.
Mám dodávku typovanou jako N1, chtěl jsem odstranit přepážku a přetypovat na osobák. Hyundai kategoricky odmítl, že by to neodpovídalo schválenému typu, i přes to, že mikrobusy stejného provedení poháněcí soustavy i typu jsou osobáky.
Ty nálepky tzv. ekologické jsou důsledkem tlaku výrobců na státy, aby zrychliy obrátkovost automobilů v provozu na svých územích přičemž to zdůvodňují u těch států hlavně udržením pracovních míst a zaměstnaností. Jenže tito výrobci zaměstnávají hlavně automaty, dobře z 60% výrobních operací. Lidí stále méně. Když budete mít data o výdajích za vozidlo, můžete si dopředu spočítat, kdy budete mít v čase tzv. minimální integrální náklad na vozidlo. Počítá se to tak, že použijete tzv. Harris Wisonovu funkci, a v jednotlivých časových bodech zjistíte její náklady (jde o celkové náklady na 1 km jízdy, zahrnující veškeré náklady, neboli cenu, úroky z případného dluhu na vůz, pojistné a další finanční náklady, náklady na PHM, oleje, náhradní díly, opravy a ostatní náklady). Mně u všech aut zatím vycházela záporná exponenciální funkce 2. stupně. Jenže tahle funkce je nespojitá, takže od ní musíte udělat první diferenci funkce a tím si jí uděláte spojitou. Potom od této odvozené funkce spočítáte první derivaci. Jestliže nezávisle proměnná bude čas a závisle proměnná budou náklady, pak v časovém okamžiku, kdy první drivace nabude nulové hodnoty se dostáváte na prognózovaný okamžik minima celkových nákladů na 1 km jízdy. Po překročení tohoto bodu budou celkové náklady nikoli klesat, ale už jenom růst. A je to okamžik, kdy by auto mělo jít z domu, lhostejno kam. Teď ale přijde to nejdůležitější, u všech vozů, kde jsem toto počítal (nebyly ale používány firemně) mi vyšlo, že takový okamžik nastává podle typu a ceny vozu, jeho spotřeby, ceny ND apod. mezi 15 - 18 lety. Takže křik výrobců po potřebě modernizace vozového parku a nutnosti jeho obměny pod záminkou ekologie vyjadřuje výhradně jejich partikulární zájmy, klientelisticky podporované státy a nemá to nic společného s ekologií. Skutečnost je taková, že by kapacity fabrik na auta mohly být i o 40-50% nižší než jsou. Tento současný stav umísťování automobilní produkce ne trzích je vysoce neekologický, protože nadvýroba vozů vč. souvijecí spotřeby energie, drancování přírodních surovin a zátěží z odpadu likvidovaných automobilů poškozuje přírodní zdroje Země daleko více než ponechání "starých" vozů v provozu i s jejich emisemi. A argumentace o udržitelnosti pracovních míst je také falešná, neboť řada z vás starších si pamatuje, že vozy se dříve 1x - 2x generálkovaly, než se vyřadily. Spotřeba společenských zdrojů na jejich provoz by byla tedy při takovém způsobu hospodaření s vozidly nižší a zaměstnanost vyšší, jenže v jiném odvětví - nikoli výroby, ale služeb. Na to současné kvantum aut je servisů relaivně málo, a tím pádem i zaměstnanost tam je nižší než dříve. (Počet servismanů na 1 vůz v provozu dříve a nyní by byl asi správný ukazatel.)
Ale k té známce, než bych drancoval přírodu a za každou cenu kupoval nový vůz, když ten můj současný je vyhovující, budu se muset přizpůsobit úředníkovi a koupit emisní placku na sklo. Jenže jsme v EU, takže koupím českou na svojí Euro 3 a budu jí hrdě používat třeba až do do Vídně.
Upravil Espero dne 13.03.2015 15:10,
před 9 letno neviem neviem niektory by sa toho nemuseli dozit v dnesnej dobe dvakrát zgeneralkovat auto.prva go dajme tomu po 300000 ,dalsia nech po 500000 a potom nechat auto dozit do 700000 pri rocnom najazde poniektorých cca 10000-15000 tak sa toho ani nedoziju. ale inak dobra uvaha a uplne vsetkemu som na prvy sup pochopil samozrejme.
Citovat
Espero napsal:
Počítá se to tak, že použijete tzv. Harris Wisonovu funkci, a v jednotlivých časových bodech zjistíte její náklady (jde o celkové náklady na 1 km jízdy, zahrnující veškeré náklady, neboli cenu, úroky z případného dluhu na vůz, pojistné a další finanční náklady, náklady na PHM, oleje, náhradní díly, opravy a ostatní náklady). Mně u všech aut zatím vycházela záporná exponenciální funkce 2. stupně. Jenže tahle funkce je nespojitá, takže od ní musíte udělat první diferenci funkce a tím si jí uděláte spojitou. Potom od této odvozené funkce spočítáte první derivaci. Jestliže nezávisle proměnná bude čas a závisle proměnná budou náklady, pak v časovém okamžiku, kdy první drivace nabude nulové hodnoty se dostáváte na prognózovaný okamžik minima celkových nákladů na 1 km jízdy.
Tak teď už Espero docela chápu, proč jsi měl na srazu vestaveb takový problém vyjet s karvanem z mokrého trávníku ... :_
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Espero mi tou matematikou docela zamotal hlavu. Nicméně já bych prosil beze všech derivací pokud možno jednoduchou odpověď. Můžu jet obecně přes Rakousko, když pominu Vídeň s N1 bez plakety nebo ne?
ani moc nie by som povedal lebo pravdepodobne pojdes smer na graz a tam je dalsia oblast kde plaketu treba mat.a este som vcera zabudol doplnit ze povinne je to od vlani od leta ale az od 1.1.2015 to uz aj pokutuju.
Citovat
imro900 napsal:
ani moc nie by som povedal lebo pravdepodobne pojdes smer na graz a tam je dalsia oblast kde plaketu treba mat.a este som vcera zabudol doplnit ze povinne je to od vlani od leta ale az od 1.1.2015 to uz aj pokutuju.
Vidím to stejně, odkaz níže je docela srozumitelný a uvádí i ostatní oblasti, kde musí být plaketa.
https://www.wko.at/Content.Node/Servi...kette.htmlDie Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Martin MrakČlen Přidáno
před 9 let
Dálnice by měly být bez problémů.
Martin
Facebook- Martin Havelka
opět to vidím stejně jako imro900 ...
Man braucht die Abgasklassenkennzeichnungsplakette also auch bei Fahrten am
Autobahnen- und Schnellstraßennetz südlich und auch nördlich von Wien Richtung Ungarn und Slowakei und in der Umgebung von Graz.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
děkuji, takto je to srozumitelnější. Jen by mne zajímalo, pokud ta teta potřebuje auto k úkonu vidět ( jak psal Imro ), zda ho tam je třeba dovézt na odtahovce. Když tam nesmí bez plakety jezdit.
Citovat
koki napsal:
Samotná otázka a problematika mě trápila, dostal jsem odpověď přímo od člověka z Dekry a vypadal že to rozumí, že to zatím neplatí pro celé Rakousko ( zatím jen část jak je psáno výše) a pokud pojedu přes Horní Rakousy , Salcbursko, Tyrolsko tak emisní nálepku nemusím mít letos.........:)
A jseš si jistý ?? Podle webu mám zatím trochu jinou informaci. Dle mého s N-kem přes Linz od 1.7.2015 bez plakety neprojedeš - takže plaketu ještě letos :(
Pod plaketu od 1.7.2015 bohuže spadá i dálníce A1 od nájezdu v Enns až po knoten Haid ( v podstatě začíná před Linzem a končí za ním ). Dle nařízení musí mít vozidla plaketu.
Info je pro ověření zde :
http://www.oeamtc.at/portal/abgasplak...00+1387398
https://www.akkp.at/files/LKW%20Fahrv...202015.pdfDie Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 15.03.2015 14:06,
před 9 letCitovat
imro900 napsal:
ako tak tu nato pozeram tak mi vychadza este jedna moznost ako s tymi alpentrotlami vysrat a nezaplatit im tu nekrestansku sumu 25€.rozmyslam ze na dovolenku tento rok uz asi ani nepojdem lebo nam to vazne nabura rozpocet pre dovolenku.takze nakolko je zemegula gulata navrhujem obehnut ju celu a prist do ciela z opacnej strany a vyhnut sa tym poplatku 25€ v rakusku.A HOTOVO....
Nema smysl se s tim trapit, jejich zony nemaji hlavu ani patu a je to videt. Pred Linzem sjedou auta s Euro0 a Euro1 z dalnice a pojedou vesnicema a mestem. Je to padle na hlavu, hlavne ze nebudou znecistovat vzduch na dalnici ... tady je videt, ze kdyz dva udelaji totez......
To chce klid !n
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
copyČlen Přidáno
před 9 letImro, to ale nechod ani do Nemecka, a od noveho roku ani do Prahy
Len pre istotu.
Je celá táto debata je o vozidlách LKW , teda o nákladných vozidlách a návesových súpravách - mimo osobných vozidiel ???
Ďakujem za vysvetlenie.