díky za info, musím se s tím poprat, hlavně asi cenově.
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.
Arny
dracekvoČlen Přidáno
před 6 letPřoč by se 230V nesmělo míchat s autem? Já mám od výroby v autě zásuvku kde je proud, když sem připojenem na 230V.
Takže normálně do nábytku dáš zásuvku, od ní kabel někde rozumně povedeš a na konec dáš vydlici, kterou píchneš do měniče.
Citovat
Arny62 napsal:
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.
Arny
Já to vyřešil tak, že jsem vytvořil dvě zásuvky a vidlici strkám tam, kde potřebuji. Buď pro napájení z venku, nebo z měniče, což je v 99%. Nemůže se tedy potkat venkovní napětí s napětím z měniče. Od venkovní přívodní zásuvky původně vedl kabel do krabice s jističi a trafem. Ten jsem odpojil a udělal na kabelu zásuvku. Pak přivedl druhý kabel od měniče, udělal taky zásuvku hned vedle té první. (Do ní jsem strčil jednofázový zásuvkový 30mA proudový chránič). Tam v rozvaděči, kde byl původně připojen přívod od venkovní zásuvky jsem napojil kabel s vidlicí. Výhoda je, že když připojím vše na měnič, běží kompletně celý karavan jako když se napojí na venkovní přívod včetně všech zásuvek a lednice. Nevýhoda je, že přes měnič je napájeno i původní trafo z karavanu, tak nějaký odběr má taky i když se nic nepoužívá. Měnič zapínám málo kdy, většinou jedu na 12V včetně TV. Proto mě tento stálý odběr i když se nic nepoužívá nevadí, navíc jsem na karavan dal solar 270Wp, tak zase tak moc šetřit nemusím.
Karavan Fendt Saphir 470, jeden dospělý a dva svišti (15 a 7 let)
Upravil Cuch dne 11.05.2018 06:52,
před 6 letJá jsem to původně udělal podobně, akorát bez chrániče (stejně se asi nikde připojovat nebudu, mám solár reálně cca 100w) s tím rozdílem, že přívodní "kempová" zástrčka zvenčí mi uvnitř končí dvojzásuvkou ve skříni. Nemám v přívěsu trafo, takže při připojení na 230V do jedný zásuvky píchnu nabíječku akumulátoru a do druhý zástrčku napájející včechny 230V zásuvky v přívěsu - tu bez napojení na přívod přehodím do měniče.
Nově jsem teď ubastlil "vše v jednom" ze starý UPS (s galvanicky oddělenou baterkou), na který zvenčí přibyl jenom 1 přepínač a větráček, ale uvnitř prostor původní baterky vyplnila armáda relátek a tyristorová regulace nabíjení nahrazující původní slaboučkej nabíjecí obvod. UPSka je připojená k baterce přívěsu a přerušuje přívod od venkovní zástrčky do zbytku přívěsu. Takže funguje obousměrně, když ji zapnu, napájí 230V zásuvky z baterky (přívod zvenčí zároveň odpojí) a naopak při připojení k přívodu dobíjí baterku/napájí přívěs proudem 10-20A (napětí tyristorovou regulací omezené na 14V efektivních).
Zatím to mám vyzkoušeno jen na ulici před domem, snad se to osvědčí, respektive to v ideálním případě nikdy nebudu potřebovat :-)
Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka