Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Měnič: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Měnič

Poslední aktualizace před 6 let
cervikcervikNováček
Přidáno před 9 let
Dobrý den,
rozhodli jsme se v karavanu pro změnu - myslíme si, že máme chybný měnič a tak bych Vás požádal o radu - jaký měnič koupit?

V karavanu máme prozatím baterii 105Ah, 12V, 570A, a máme tam 2světla, topení a ventilátor. Nic jiného v karavanu nepoužíváme.

Viděl jsem, že měniče vybírat podle toho, jaký bude odběr, takže nejde přesně říct - tenhle je za tuhle cenu nejlepší. Tak kdybyste mi poradili, tak bych byl velmi rád.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

cervik napsal:

Dobrý den,
rozhodli jsme se v karavanu pro změnu - myslíme si, že máme chybný měnič a tak bych Vás požádal o radu - jaký měnič koupit?

V karavanu máme prozatím baterii 105Ah, 12V, 570A, a máme tam 2světla, topení a ventilátor. Nic jiného v karavanu nepoužíváme.

Viděl jsem, že měniče vybírat podle toho, jaký bude odběr, takže nejde přesně říct - tenhle je za tuhle cenu nejlepší. Tak kdybyste mi poradili, tak bych byl velmi rád.


a na co tedy potřebuješ měnič,
světla - dej led žárovky 12V
ventilátor jde taky předělat na 12V
Topení (nevím jaké máš, ale taky jde na 12 V

o měničích se dočteš dost třeba tady: http://www.menice...

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 9 let
Nechci zakládat nové téma,tak to zkusím zde.
Mám měnič 600W,na 12V se připojuje pomocí svorek.Při tomto výkonu se napájení přes autozásuvku nedoporučuje.Může někdo doporučit vhodný konektor?Mám představu,že bych jeden konektor měl v autě(osobák) a druhý v karavanu.Měnič bych mohl zapojit dle potřeby.Jak máte zapojeny měniče?(stále pod napětím a pevně zabudované,přes vypínač,konektor...)Dík za rady.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 03.01.2015 22:19, před 9 let
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 9 let
Při bádání kolika ampérovou zásuvku budu potřebovat jsem našel pěkný výpočet k měniči.Je tam výdrž baterie,proud co leze z baterky a průřez napájecího vodiče.Třeba to někomu taky pomůže:
http://www.menice...ypocty.php
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 9 let
Na ten vzorec bych nespolehal - Výsledky výpočtu výdrže akumulátoru:
Výkon odebíraný z měniče: 104 W
Napětí akumulátoru: 12 V
Kapacita akumulátoru: 100 Ah
Vnitřní ztráty měniče: 13 %
--------------------------
Proud z akumulátoru: 10 A
Doba provozu: 10 hodin
Doporučený průřez přívodních vodičů v mm2: 1


ze 100Ah nelze odebrat 100A:D navic neni brána v potaz délka vodičů.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
ten vzoreček má jednu dosti podstatnou chybiznu:
proudová zatížitelnost jedničky drátu 20Ampérama je při 220V, ale při 12V už jen okolo 3A !!!
takže tahat z jedničky drátu 10A při 12V bude mít dosti citelnej úbytek !!!

To All: měniče nadimenzovat, vyžaduje EXAKTNÍ elektrický vědomosti,....
lordKOKMANlordKOKMANČlen
Přidáno před 9 let
Také se zde zeptám než zakládat další téma.
Chci měnič do auta na nabíjení ekola. Odběr měřen zásuvkou s displajem cca 60-100w za 4h je nabito. Vím, že to z baterky 12V odebere cca 35-40Ah,
Ale...
1. je reálné to použít během dobíjení jízdou?

Chtěl bych měnič napevno dát do auta, ale vhodný prostor je u zadního kolo pod plastovejma krytama, tam je místa dost - viz fotka. na hloubku cca 200 mm na 100 mm cca a na šířku opět cca 200 mm.
Jde o to...
2. zda se to tam nebude moc hřát?
3. připojení od baterie bude přes celé auto cca 4-5m vadí to hodně moc? Budou samostatné silné vodiče, nikoliv z 12V zásuvky. Vím, že by měl být měnič co nejblíže baterie.
4. Když bude měnič mít vypnutý vypínač tzn nebude pracovat, bude při trvalém spojení s baterií ji vybíjet?

Moc děkuji
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
lordKOKMAN Připojili následující obrazek:
kufr_lev_strana.jpg
VasuVasuČlen
Přidáno před 9 let
No není to vhodné mít v autě napětí 230V za jízdy. Sic žádná ČSN to neřeší, ale je to nebezpečné. Karel to přímo nenávidí. Já abych tam neměl napětí 230 V jsem tam dal měnič z 12V na 40 V na řídicí jednotku nabíječky a není problém. Měnič byl původně na nabíjení notebooku z 12 voltů na 36 voltů. Bohužel k výrobě musíš být zručný elektrikář.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

lordKOKMAN napsal:

Také se zde zeptám než zakládat další téma.
Chci měnič do auta na nabíjení ekola. Odběr měřen zásuvkou s displajem cca 60-100w za 4h je nabito. Vím, že to z baterky 12V odebere cca 35-40Ah,
Ale...
1. je reálné to použít během dobíjení jízdou?

Chtěl bych měnič napevno dát do auta, ale vhodný prostor je u zadního kolo pod plastovejma krytama, tam je místa dost - viz fotka. na hloubku cca 200 mm na 100 mm cca a na šířku opět cca 200 mm.
Jde o to...
2. zda se to tam nebude moc hřát?
3. připojení od baterie bude přes celé auto cca 4-5m vadí to hodně moc? Budou samostatné silné vodiče, nikoliv z 12V zásuvky. Vím, že by měl být měnič co nejblíže baterie.
4. Když bude měnič mít vypnutý vypínač tzn nebude pracovat, bude při trvalém spojení s baterií ji vybíjet?

Moc děkuji


použil bych něco takového, http://www.derama...462-c-922/
jen pozor naprázdno bere 0,35A a to by ti při stání vybylo baterku, tak ho budeš muset odpojovat od 12V.

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Deda LebedaDeda LebedaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Vasu napsal:

No není to vhodné mít v autě napětí 230V za jízdy. Sic žádná ČSN to neřeší, ale je to nebezpečné. Karel to přímo nenávidí. Já abych tam neměl napětí 230 V jsem tam dal měnič z 12V na 40 V na řídicí jednotku nabíječky a není problém. Měnič byl původně na nabíjení notebooku z 12 voltů na 36 voltů. Bohužel k výrobě musíš být zručný elektrikář.


Já mám v osobáku 220V z fabriky
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 9 let
I Student Agency používá ve svých busech 230V...:)

Z popisu busu-

Přípojka k 230V

Každé dvousedadlo je vybaveno přípojkou do elektrické sítě 230V. Zákazníci si tak mohou připojit vlastní elektronické zařízení – například počítač či mobilní telefon.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
VasuVasuČlen
Přidáno před 9 let
Půjdu z jiného soudku, pojedeš v autobuse Student agency a stane se ti úraz el. proudem. Je to tovární výrobek, někdo je za to zodpovědný. Vyplatí ti odškodné. Jeli v obytce továrně namontovaný měnič na 230 V a v technických podmínkách je povoleno jej používat za jízdy, opět OK. Namontuješ si do obytného auta měnič, jsi plně zodpovědný za to ty !
Jinak jsem to asi před půl rokem studoval, žádná ČSN, EN norma tomu nebrání, jen splnit podmínku součtové ochrany = proudový chránič, nebo oddělením obvodu.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let
nebezpečí úrazu el. proudem z měniče na 230V je opravdu mizivé (při dodržení alespoň základních zásad při rozvodu napětí 230V po karavanu) větší nebezpečí číhá na straně 12V - zkrat a zahoření !!!
tady je hlavně potřeba dbát na řádné jištění a umístění měniče co nejblíž k baterii.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
lordKOKMANlordKOKMANČlen
Přidáno před 9 let
Chápu to:
proud naprázdno (bez zatížení): 0,35A
že když je vypínač zapnutej ale není žádný spotřebič napojený. Nebo tím myslí když to připojím i s vypnutým vypínačem?

Jinak super rozměry spíše bych bral ale větší 300/500

Jinak za jízdy, mi vychází stejně jako během stání s motorem s klimatizací např.

Ta vzdálenost to je právě asi kámen úrazu. Baterku mi namontují pod nohy spolujezdce a odtamtud až do zavazadlového prostoru kde bude parkovat kolo.
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
G
gutČlen
Přidáno před 9 let
Prý lze použít záložní zdroj z počítače tuším UPS ,místo origo baterie napojit na autobaterii a přidat ventilátor na chlazení.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

lordKOKMAN napsal:

Chápu to:
proud naprázdno (bez zatížení): 0,35A
že když je vypínač zapnutej ale není žádný spotřebič napojený. Nebo tím myslí když to připojím i s vypnutým vypínačem?

Jinak super rozměry spíše bych bral ale větší 300/500

Jinak za jízdy, mi vychází stejně jako během stání s motorem s klimatizací např.

Ta vzdálenost to je právě asi kámen úrazu. Baterku mi namontují pod nohy spolujezdce a odtamtud až do zavazadlového prostoru kde bude parkovat kolo.


jestli ten vypínač úplně odpojuje měnič od baterky nevím - nemám ho, ale přece nemusíš tahat dráty až dozadu k tomu kolu stačí vyndat baterku a dát ji kam je potřeba :)

A nebo měnič dát někam co nejblíž baterie a dozadu natáhnout těch 230V

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 02.02.2015 21:29, před 9 let
lordKOKMANlordKOKMANČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:
A nebo měnič dát někam co nejblíž baterie a dozadu natáhnout těch 230V
:_


OMG ja sem tupec to je fakt. to mě nenapadlo, dyt já mohu dát měnič do prostoru do kaslíku a dozadu natáhnout jen zásuvku, kterou pak namontuji do toho plastu i s víčkem. Jen vypínání měniče pak bude nemožné, to si budu muset na přístrojovku udělat spešl vypínač.
Jirka a Hani v Andílkovi (Peugeot Boxer)
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

lordKOKMAN napsal:

Citovat

Zdenek a Alena napsal:
A nebo měnič dát někam co nejblíž baterie a dozadu natáhnout těch 230V
:_


OMG ja sem tupec to je fakt. to mě nenapadlo, dyt já mohu dát měnič do prostoru do kaslíku a dozadu natáhnout jen zásuvku, kterou pak namontuji do toho plastu i s víčkem. Jen vypínání měniče pak bude nemožné, to si budu muset na přístrojovku udělat spešl vypínač.


je možný, že ten vypínač na tom měniči to odpojí úplně ale to se bude muset změřit. pak bys už další vypínač dělat nemusel, hlavně ten měnič napoj přes pojistku !!
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
GardaGardaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
je to jednoduché. Měmič připojuji přes 200A pojistku. Zajistí mi, že přívodní vodič nevzplane při zkratu v měniči. Stalo se mi to a naštěstí výrobce dal 2000W sin měnič do nehořlavého pouzdra a uvnitř byly i pojistky. Že bych se v případě havárie motal do drátů s 220v je nesmysl, protože by mě asi přizabilo něco jiného.
Ovšem zajímavé by bylo vyřešit nabíjení elektrokol z 12V, jak píše Vasu. Ovšem to by musel ten zručný elektrikář popsat blíže. Bohužel se takové zařízení nedá sehnat. Je to tedy díra na trhu a jak říkají teoretici kapitalizmu, tak by to měl někdo vyřešit :D
Miloš
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,032,228 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18260 sekund | Průměrně za: 0.1826 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.26MB/2MB