Mno ...
Opět mi to nedá, abych se zapoji do diskuze a byl (možná) za Tolla ... :@
Přednášku o fyzikálních zákonech si odpustím (ono je to zbytečné). Stačí jenom vědět, že voda kondenzuje. Kondenzuje v závislosti na teplotě, tlaku a vlhkosti. Tedy když izolovat - tak jedině tak, aby kondenzační zóna zůstala mimo auto!!! Tedy venku na kastli! Tam se voda pěkně vysráží a mezi izolací a karosérií nebo sklem se usadí a buď odteče a nebo zmrzne. Ale je venku!!!
Pokud budeš izolovat zevnitř, byť jenom část prostoru (rozuměj kabinu nepoužívanou při stání), tak se Ti kondenzační zóna nastěhuje do autíka a vysráží se tam. A to je kurňa blbě! Ano - ušetříš za vytápění, ale pripravíš si další a další problémy, které budou následovat. Né hned! Mnohdy za několik sezón (nebo i za jednu) zjistíš, že v autíku něco smrdí. Nic nenajdeš. Odděláš třeba kobereček na podlaze a hle - je na něm šedivý nebo zelený potah, při omaku prašné konzistence. Co to je? No jasně! To je ten ušetřená energie za vytápění! Úspora se přetransformovala do plísní, které vzniknou tam, kde mají ideální podmínky pro svoje vegetování. Tedy tam, kam není vidět, tam, kam kde Ti zkondenzuje voda a nebo tam zkondenzovaná nateče. Jasné? Já myslím, že ano.
V zimě v bydlíkovi jako zdroj vlhkosti úplně postačí to, co tam vydýchá posádka lyžníků a to, co se vypaří z promočené "aďéždy". Mám pokračovat? Po kolikáté už? Kašlu na to!
Všechno je jenom fyzika a učí se to už na základní škole! ... Proč se asi čerstvě natočené vychlazené pífo orosí? Ha? V hospodě Ti pod půllitr dají tácek. Ten vychlastá tu zkondenzovanou vodu a na Tebe zbyde to pífo ... :o
Zabal nejslabší článek "tepelného pláště" autíka - tedy skla! Přední dveře, i když neizolované, nějakou útlumovou funkci mají samy o sobě, protože jsou dutý, tedy obsahují vzduch, který izoluje (tedy pokud nezačne ve dveřích cirkulovat).
Od té doby, co mi König ušil "kabátek" na přední skla a "ledviňák" na zadní dveře je všechno v cajku. Dokonce už s sebou ani nevozím vnitřní zateplení skel s přísavkama. Jednak blbě drží a jeden aby to furt opravoval a jednak se výše popsaná kondenzační zóna ocitá uvnitř autíka a zkondenzovaná voda tam pak nadělá své! Mně tedy konkrétně natekla do rádia s měničem CD, bo na přístrojové desce.
http://www.konig....191131.jpg
Co na závěr? Větrat - již několik let jsem nezavřel střešní okno. A v zimě se se 3 flaškama plynu se dá přežít týden v -25.
Raději "topit do luftu", než mít plesnivé autíko! Howgh!
Ahoooj Kamil :_