Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nabíječka CTEK MXS 7.0: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nabíječka CTEK MXS 7.0

Poslední aktualizace před 5 let
pavel 75pavel 75Člen
Přidáno před 10 let
Ahoj všem,
zakoupil jsem na doporučení nabíječku CTEK MXS 7.0 a nabil s ní několik gelových baterií v režimu AGM.
Baterie jsou nabité perfektně, ale při nabíjení je CTEK horký tak, že na něm sotva udržím ruku :x
Je plastový a nemá ventilátorek. Baterie je vždy příjemně teplá. Je to u tohoto typu nabíječky normální?
Předem díky za zkušenosti B)
Carado T 338
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Jistěže je to normální.
Jestliže 7A Ctekem nabíjíš pět 100Ah baterek po sobě (navíc v 30° vedrech) - je to jako bys nabíjel 500Ah. (doporučená hodnota je MAX !!! 120)
Takhle ho utejráš k smrti velice rychle.
pavel 75pavel 75Člen
Přidáno před 10 let
Baterky nabíjím zatím 70 - 100A a nikdy ne hned po sobě.
Nabíječku na nich nechávám 24h, takže při odpojení je už
nabíječka jen vlažná, protože už jen udržuje nabití.
Horká je v průběhu nabíjení.
Včera pozdě večer jsem na ni po dvou dnech kdy byla v šuplíku píchnul baterii 70A a ráno když byla na značce nabití na 80 procent sotva jsem na ní udržel ruku. Přes noc žádné vedro nebylo, tak z toho nemám příliš dobrý pocit. ventilátorek by se u ní šiknul ......
Carado T 338
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

pavel 75 napsal:

Baterky nabíjím zatím 70 - 100A a nikdy ne hned po sobě.
Nabíječku na nich nechávám 24h, takže při odpojení je už
nabíječka jen vlažná, protože už jen udržuje nabití.
Horká je v průběhu nabíjení.
Včera pozdě večer jsem na ni po dvou dnech kdy byla v šuplíku píchnul baterii 70A a ráno když byla na značce nabití na 80 procent sotva jsem na ní udržel ruku. Přes noc žádné vedro nebylo, tak z toho nemám příliš dobrý pocit. ventilátorek by se u ní šiknul ......


nás učili, že teplota el. zařízení, dokud na něm udržíš ruku je v pořádku :)
případně bych nabíječku položil např. na tohle:
http://www.eva.cz...At5T8P8HAQ
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

pavel 75 napsal:

Baterky nabíjím zatím 70 - 100A a nikdy ne hned po sobě.
Nabíječku na nich nechávám 24h, takže při odpojení je už
nabíječka jen vlažná, protože už jen udržuje nabití.
Horká je v průběhu nabíjení.
Včera pozdě večer jsem na ni po dvou dnech kdy byla v šuplíku píchnul baterii 70A a ráno když byla na značce nabití na 80 procent sotva jsem na ní udržel ruku. Přes noc žádné vedro nebylo, tak z toho nemám příliš dobrý pocit. ventilátorek by se u ní šiknul ......


Ahoj .
Nemám přímo Ctek ale Lidl a podobnou s displejem a taky se někdy povtchové teploty leknu .. Moc ok to asi není , ale s tím výrobce ale jistě počítá . elektronice to ale neprospívá na 100 % .. Proto bych mezi nabíjením dal chladnoucí pauzu .. Na velké baterie raději používám ale nabíječku s řízeným větrákem ..

Automatické sloučení 12.08.2014 07:51:

Citovat

Roberto napsal:

Citovat

pavel 75 napsal:

Baterky nabíjím zatím 70 - 100A a nikdy ne hned po sobě.
Nabíječku na nich nechávám 24h, takže při odpojení je už
nabíječka jen vlažná, protože už jen udržuje nabití.
Horká je v průběhu nabíjení.
Včera pozdě večer jsem na ni po dvou dnech kdy byla v šuplíku píchnul baterii 70A a ráno když byla na značce nabití na 80 procent sotva jsem na ní udržel ruku. Přes noc žádné vedro nebylo, tak z toho nemám příliš dobrý pocit. ventilátorek by se u ní šiknul ......


Ahoj .
Nemám přímo Ctek ale Lidl a podobnou s displejem a taky se někdy povrchové teploty leknu .. Moc ok to asi není , ale s tím výrobce jistě počítá . elektronice to ale neprospívá na 100 % .. Proto bych mezi nabíjením dal chladnoucí pauzu .. Na velké baterie raději používám ale nabíječku s řízeným větrákem ..
Upravil Roberto dne 12.08.2014 06:51, před 10 let
remeksonremeksonČlen
Přidáno před 10 let
Mám Ctek MXS 10 tři roky. Nabíjím téměř nepřetržitě několik (sedm) baterek od 45 - 90 A nabiju a nechám nějakou dobu udržovat. Taky mě překvapila zvýšená teplota, ale počítal jsem s tím že výrobce ví co dělá. Ruku na tom udržím, teplotu odhaduji na 40-50 stupňů. Může v tom hrát i to že je to silnější nabíječka.
Všichni jí chválili a doporučovali a já taky zatím mohu jen doporučit. Je to jedna z mála věcí s kterou nejsou vůbec žádné problémy.
pavel 75pavel 75Člen
Přidáno před 10 let
Tak to jste mě trochu uklidnili - díky.
Carado T 338
J
jirhavČlen
Přidáno před 10 let
Pavle neboj,jak píše Zdenda,pokud udržíš ruku je to v pohodě.Nabíječka má svoje čidlo hlídání teploty.Jirka
pavel 75pavel 75Člen
Přidáno před 10 let
Díky Jirko za info, teď už jsem úplně v klidu ......
Carado T 338
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
hliníkový plášť funguje jako chladič, nicméně pokud by nabíječka nabíjela trvale v tomto režimu tak to nejde, na to jsou profi nabíječe pro stanice a prodejny které jedou nonstop.
Pokud nabíječ je horký (okolo 50°C) je důležitý vědět jestli je to jen vyzářený teplo na chladiči nebo i druhotný ohřev součástek uvnitř.
jestli nabíjíš normálně a s jmenovitou kapacitou max 120Ah je to O.K. a netřeba se bát. Tepelný omezení výkonu mají všechny, ale to není všespasitelný. Kondy v tom hicu vysychají i tak....
Prostě = žádný elektronice příliš nesvědčí trvalý pobyt ve vedru.
Na filtračních elyt kondech je většinou napsaná max provozní teplota. Tedy na těch větších.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let
Tak jsem pro zajímavost koupil výhodně základní Ctek 3,6 A a napojil na něj akumulátor 62 Ah vybitý na 11,9 V / půl roku starý / Na Cteku by se dalo udržovat ohřátý kafe .. Spodní kryt pěkně prohnutý ... Ten plášť by měl být z hliníku aby to teplo vyzářil .. Takhle asi "pajšl" pěkně trpí .. Fakt nabíječ na příležitostní nabíjení , ne na stálý provoz , to by neustál . Jinak ale kvalitní provedení , součást i očka s připojovacím konektorem - dám na motorku.. Za 1100 kč co se mi povedla nelituji .
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Pořád platí že nabíječ by měl velikostí odpovídat nabíjenému zdroji = na 100Ah baterku +/- cca 10A nabíječ

- malinká nabíječka v lepším případě bude nabíjet dlouho = hlavně velký (nabíjecí) proud ji řádně "prohřeje"
- konzervace až tak nevadí ale ta se týká baterky nabité.....
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Pořád platí že nabíječ by měl velikostí odpovídat nabíjenému zdroji = na 100Ah baterku +/- cca 10A nabíječ

- malinká nabíječka v lepším případě bude nabíjet dlouho = hlavně velký (nabíjecí) proud ji řádně "prohřeje"
- konzervace až tak nevadí ale ta se týká baterky nabité.....


Je to tak .. Ale .. pak by třeba ta, co mám, neměla skoro smysl vyrábět . Na motobaterky je 0.8 A výkon u skůtru moc / 3-6 Ah / a u velké moto s třeba 14 Ah zase málo . 3,6 A je zase moc na moto a zase slabý na auto bat . .. Dnes 40 Ah baterku taky v autě moc nevidíš ... Ta zásada se těžko dnes dodrží i při různé kapacitě Aku a stejném rozměru / 55 , 62 , 72 atd ../ Výrobce CTEku udává až aku 120 Ah tak je vidět že s tím pomalý cmrndáním do velké baterie počítá , snad i s tím teplem v toleranci součástek .. Na nabíjení baterek na moji rybařinu ale jedině s řízenou ventilací , bylo by Cteku škoda ..B) a do rána by to 94 Ah co používám stejně nenabyl .. Jo kdyby byla na trhu taková co má plynulé nastavení nabíjecího proudu jako jsem kdysi postavil ze stavebnice od BELu a před pár lety pomýlenej " profi " nabíječkama blbě prodal ..)):o
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
je to tak :)

ing. Budínskýho pamatuju ještě s koncepcí BEL 410 co dělal ve sklepě u sebe.
Byl jsem u něj mockrát.
Univerzální nabíječ neexistuje. Bohužel.
A CTEK je asi jedna z nejpovedenějších věcí na trhu.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

je to tak :)

ing. Budínskýho pamatuju ještě s koncepcí BEL 410 co dělal ve sklepě u sebe.
Byl jsem u něj mockrát.
Univerzální nabíječ neexistuje. Bohužel.
A CTEK je asi jedna z nejpovedenějších věcí na trhu.


Ta 410 byla moje první modelářská nabíječka .. !) Pak na ní různě vylepšoval a asi jí dodnes prodává na svých stránkách s modelařinou .. šikovnej pán ..
Jo jo , Cetek , poctivá tuším Švédská ocel ..)) Alespoň teda doufám.. / koupena nová ale bez záruky na Aukru ..!)/
Vlasta49Vlasta49Člen
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny příznivce karavaningu a možná, že můj dotaz pomůže i dalším.
Chystám se pomocí nové nabíječky CTEK MXS 7.0 provést „rekondiční“ proces na nástavbové baterii.
Jelikož v návodu jsem nenašel odpovědi na své otázky, tak se ptám, zda mi někdo zkušený neporadí:
• Mám nástavbovou baterii (normální olověnou baterii) propojenou, přes propojovací relé CYRIX, s motorovou baterií. Musím při tomto procesu odpojit nástavbovou baterii od rozvodů a hlavně od elektrobloku, resp. odpojit relé CYRIX nebo motorovou baterii?
Nebo to mohu všechno nechat zapojené?
• Jak mi nabíječka, po provedení analýzy stavu baterie v pátém kroku nabíjením, dá „vědět“ jestli se akumulátor udrží v nabitém stavu nebo jej musím vyměnit?
• Při běžném nabíjení baterie AMG v druhém, osobním autě, musím ji odpojit?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Vlasta49:
ad 1) ano, musíš odpojit baterku opd zbývajících obvodů (hlavně kvůli Cyrixu)
ad 2) nezdozvíš se nic, jen že to ukončilo cyklus na jakoukoli diagnostiku už je třeba profi zařízení např. zátěžák, nebo měřič dodaného a odebraného náboje, ale i ten můžeš použít jen v omezeném módu (zkresluje)
ad 3) při rekondici je vždy vhodné baterku odpojit (stačí jeden pól)
Vlasta49Vlasta49Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Vlasta49:
ad 1) ano, musíš odpojit baterku opd zbývajících obvodů (hlavně kvůli Cyrixu)
ad 2) nezdozvíš se nic, jen že to ukončilo cyklus na jakoukoli diagnostiku už je třeba profi zařízení např. zátěžák, nebo měřič dodaného a odebraného náboje, ale i ten můžeš použít jen v omezeném módu (zkresluje)
ad 3) při rekondici je vždy vhodné baterku odpojit (stačí jeden pól)


Pane Prokope, díky za zasvěcenou, vyčerpávající a hlavně rychlou odpověď.
Ale nedá mi to, abych se ještě nezeptal - pochopil-li jsem to dobře, tak při normálním běžném nabíjení (jak klasické, tak AGM baterky) NEMUSÍM nic odpojovat. Vede mne k tomu i úvaha, že jako příslušenství k nabíječce je dodáván adaptét na nabíjení přes zásuvku zapalovače cigaret.
ještě jednou díky
Vlasta
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
jistě, není třeba nic odpojovat
při rekondici je třeba přesná odpověď pouze baterky a nesmí do toho "mluvit" ostatní zařízení na síti
Vlasta49Vlasta49Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

jistě, není třeba nic odpojovat
při rekondici je třeba přesná odpověď pouze baterky a nesmí do toho "mluvit" ostatní zařízení na síti


Je mi to už jasné. :-)
Ještě jednou mnohokrát díky
Vlasta
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: pavel 75, Karel Prokop, Zdenek a Alena, Roberto, remekson, jirhav, Vlasta49, hasky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,039,953 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19433 sekund | Průměrně za: 0.19433 (0) sekund | Dotazy: 134 | Použitá paměť: 2.23MB/4MB