Moc si s tím hlavu nelámej všechny jsou z Číny ,jen průtok je jiný a za těch pár peněz nemůžeš chtít kvalitu . Raději kup jedno navíc do rezervy at nedopadneš jako já .+ trysku do lednice .:^
dracekvoČlen Přidáno
před 7 letTaky se připojím k dotazu.
Jaké zvolit tlakové čerpadlo se spínačem tlaku, když mám boiler se sprchou? Tj myslím, jaký min. průtok, aby se dalo nějak rozumně mejt.
Zdravím vás.
Měl bych dotaz ohledně vody.
Mám Karavan Hobby 560 1999.
Někdo u něho demontoval nádrž a čerpadlo,rozvody jsou původní se spínačem v bateriích.
Jedná se mi o to že ho potřebuji využít jako zázemí na stavbě a jde mi hlavně o to,aby se člověk mohl večer vysprchovat a občas si dojít na wc. Problém je v té sprše,jak se dá sprchovat s ponorným čerpadlem?
Nebo-li jaký tlak vydrží original rozvod?Na bojleru je max 1,2 Bar.chtěl bych nainstalovat klapku s redukčním ventilem pro napojení na vodovod.
Díky Filip
Ohledně tlaku rozvodu ti dá radu "odbornou" nějaký servis ,určitě to chce redukční ventil tlaku jelikož jsem doma naměřil i 6at.
a spínací baterie mají tenké hadičky a topení má také max tlak daný
. Ponorné čerpadlo trochu výkonné ti zvládne sprchu i venkovní +WC ,tak nevidím v čem je problém pokud máš zdroj vody pod nosem jen občas dopustit do nádrže?
Ahoj, připojil bych se s jedním dotazem. Plánuji do minikaravanu kanystr na vodu, spínací baterii a ponorné čerpadlo. Do stěny karavanu vyříznu otvor, přidám nalévací hrdlo a propojím hadičníkem s kanystrem. Doplnovat budu konvící až po hrdlo. Ponorné čerpadlo propojím také hadičníkem. Dotaz je, jak a čím utěsnit prostup pro kabel na napájení čerpadla. Mockrát děkuji za radu. David
Vždyť to jsem psal že bych použil redukčák.
Mě šlo hlavně o to jestli se s ponorkou cca 5l/min opravdu sprchnu a dokáži umýt,nebo se jen namočím. A nebo raději použít tlakový rozvod s expanzí kolem těch 1-1,2bar a aby to vydržely ty hadičky.Tak bych byl rád za pár informací- ano umyješ nebo ne stojí to za prd;)
caprighiaČlen Přidáno
před 6 letS ponorným se v pohodě osprchuješ. Mám čerpátko spínané baterií a funguje přes bojler v pohodě. Je to tak origo. Při poruše jsem tam nouzově dal venkovní kempingovou sprchu na 12 V (tedy bez koncovky - sprchy) a pracovalo to ok, jen je potřeba to zapnout a vypnout, pokud není spínaná baterie. Průtok dostatečný.
Na sever, východ, západ, jih - ať je slunce, horko ,déšť či sníh....
Díky to jsem chtěl vědět Takže to jde,ale musí být na to správná sprchová hlavice.
infernus: ty průchodky mají i v elektru jen si změř průměr kabelu a kup raději více možných pokud možno širších a z měké gumy .
Přisadil bych si dotaz.
V karavanu chceme vyměnit mobilní nádrž za pevnou a spolu s tím uvažuji o výměně ponorného čerpadla z ponorného na tlakové.
Máme bojler Truma TT2, takže max tlak je třeba udržet do 1,2bar, tak jsem uvažoval o zapojení Shurflo Trail King Junior s tlakem nastavitelným od 1,1bar s expanzí a el.mag. Ventilek, který by spínaky baterie, co spínají současné ponorné čerpdlo.
Zapojení bych viděl nádrž-čerpadlo-expanze-ventil-rozvok po karavanu.
Co si o tom myslíte, bude to takhle fungovat?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letJá bych do karavanu (přívěsu) tlakový čerpadlo nedával. Použil bych spíš kvalitní ponorku. Karavany jsou primárně konstruovaný na BEZTLAKÝ rozvod. Navíc některý baterie (plasťáčky) ani nejsou schopny udržet tlak a tečou. Protože jsou primárně dělaný na beztlaký rozvod. A přestavovat celej karavan na plně tlakovej rozvod (např 2Bar) mi v tomto případě přijde jako zbytečný.
No a právě proto bych tam dal ten spinanej ventil a držel to do 1,2bar. Že to udrží venkovní připvod redukovanej na 1,1bar je ozkoušený.
Nebo tam fakt mám radši nechat klasický ponorný, případně průtokový?
ScooterMartyČlen Přidáno
před 5 letTak to doufám Karle, že se to týká jen evropských karavanů. Koupil jsem Angličana a je tam tlakovka, dokonce s možností nasát si z Aquarollu... Tak bych nerad aby mě opustily baterie...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letdwojitý-J: pokud tam pustíš trvalej tlak např 1,2Bar, tak pokud tam budou plasťáčky, obávám se, že potečou. Potom v případě přípojky na řád (redukovanej) stejně nezbyde jiná možnost než výměna baterií za kvalitní, nejlíp s keramickou kartuší, který (světe div se) budou i těsnit. Když se mi to stalo poprvé, myslel jsem si (naivně), že jde o vadnou sérii kohoutků.
Klasickou ponorku bych jen doplnil zpětnou klapkou. Přestavbu na tlakový čerpadlo bych asi neřešil. Pořád v tom nevidím nějakej echt zásadní přínos (možná se mejlím).
Každopádně je třeba to zkusit. Třeba má ten karavan solidní baterie s keramikou. Případnou výměnu čerpadla za Shurflo bych řešil až ve druhým kole.
Martin: Vostrovní karavany mají baterie s keramickou kartuší ve standartu, (myslím, že tam by nikoho ani nenapadlo montovat sériově plasťáčky, když je tam tlakofka). To je jako mají vostrovní karavany ve standartu plynovej boiler. Kontinent bohužel šetří kde se dá (i kde se nedá). Aquaroll je honěnej ponorkou, je to jen přečerpávací nádrž (na to tlakovka nemá vliv). Ty vostrovní karavany mají vesměs lepší výbavu v základu než kontinent.