Dasa a JirkaČlen Přidáno
před 8 letAhoj,
ten metr delší brzdné dráhy tě může přijít hodně draho...
Zimní pneu jsou vyvíjeny pro zimní provoz a letní pro letní, různé směsi a různé příměsi. Proto ty zásadní rozdíly v jízdních vlastnostech.
PS. Když si chci dát chleba se salámem, koupím si 10 dkg šunky. Akceptuji, že si někdo dá jenom šunkový salám nebo točák s 12 % masa.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
upmanČlen Přidáno
před 8 letCaute, v zime na zimnich, v lete na letnich. Sice je pakarna si to prezouvat, ovsem kvalita jizdy, jizdni vlastnosti, brzdna draha atd. jasne hovori ve prospech vymeny.
Ano, v zime jezdime take za teplem, de facto kazdy rok na mesic do Spanelska, vetsinou brezen-duben. Jezdime kvuli poplatkum pres Swiss a jiz X krat se stalo, ze silnice byly uz od Regensburgu pod snehem, ledove plotny ci kalamita. I na zimacich jsem ve Swissu dostal pekny smyk, ovsem kola nakonec nasla oporu a jelo se dal. Mit tam horsi /letni/ tam mam po aute.
No a zvysenou hlucnost v teple teda extra nevnimam, spis mi je subjektivne lito vzorku, ktery tam sjizdim, ovsem po 4 letech jsou kola porad jako nova, tak se asi moc nesjizdeji.
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
ShadowNováček Přidáno
před 8 letAhoj, jezdím hlavně v zimě a rozdíl zimní a letní pneu je velmi znát už při teplotách okolo 5-ti stupňů a mokra. Už jsem za takového počasí několikrát málem nedobrzdil, takže zimní pneu obouvám už do podzimních plískanic.
David, Nissan pick up a Westfalia Columbus 620D
JozaČlen Přidáno
před 8 letkdyž jsem začínal jezdit s Trabantem tak byly zimní gumy jenom o tom , že byl jako by hrubší vzorek. Jezdilo se i když byly tzv. kalamity a jako nejdrsnější zimní výbavu jsem dával manželku na kapotu abych víc zatížil hnanou nápravu.
tím nechci snižovat snahu vývojářů o ideální směs zimní pneumatiky jenom bych rád poukázal na to, že člověk má vědět s čím a na čem jede. Důkazem toho jsou příkopy plný poměrně nových aut přeplněných asistenty jenom za volantem asi seděl opičák.
v žádným případě nechci napsat, že zimní gumy jsou na prd atd atd .... uvažoval jsem taky o celoročních, ale když jsem se podíval na cenu, uvážil můj roční nájezd, tak jsem dospěl k názoru, že je pro mě lepší koupit raději levný letní a levný zimní, tedy dvě sady a jsem na stejné ceně jako jedna sada celoročních.
Jestli má někdo lepší pocit z celoročních gum, je to jeho volba.
hombredavidČlen Přidáno
před 8 letjako letní mám Continental Camper na hliníkách a koupil jsem si plecháče a dal tam zimní Barumky. Kola si za půl hodiny vyměním sám. Myslím že u takhle drahého auta a hlavně velkého je lepší mít jistotu kvůli trakci. Toť má zkušenost, a nestálo to tolik peněz. Univerzálním gumám moc nevěřím ani ryba ani rak... Nestojí mi za to v létě nedobrzdit a nebo v zimě aby mne to smýklo do škarpy. Vím že jezdění je o řidiči ale uznejte sami že správné a dobré vybavení může i nějakou chybu šoféra odpustit. Tak se snažím zvýšit si procentní šanci že to auto nerozbiju. Nové si dnes už těžko koupím....
zemanekpetrČlen Přidáno
před 8 letMám to stejně jako hombre ale jezdil jsem v zimně kdysi i na letních +řetězy a dobrý,pak zimní s hrotama a to bylo teda opravdu znát.Dnes s mněnícími se předpisy které nestačím sledovat mně víceméně donutili koupit zimní a ať mají pojišťováci radost kdyby něco.Ale jak píšou kolegové nejdůležítější je ten mezikus mezi volantem a sedadlem.Agilisky jsem mněl kdysi letní (možná celoroční to už nevím)a lepší gumy hlavně za deště jsem ještě nemněl obuté.Petr
misusČlen Přidáno
před 6 letMel jsem sadu letni + zimni letni ok ale zimni jen puchreli,takze po 5 letech vzorek jako novy ale guma uz ztvrdla.
Ted jezdim celorocni (starmax protera) oznaceni s vlockou i horou,nic neprezouvam jezdim i v zime na hory a nikdy sem nemel problem.
Pro me zimni uplne zbytecna vec.
misusČlen Přidáno
před 6 letJa mam ale celorocni ne zimni ! All year
Byl sem tam celej brezen + duben (od zhora az dolu) a jak znam taliany tak tam nikdo nic neresi :-)