newkaravanNováček Přidáno
před 10 letAhojte, všiml jsem si, že tady nejsem jediný s hranatým starým ducatem. Potřeboval bych poradit, jak je co nejjednoduššeji odhlučnit od motoru, mám tam 2,5l D, držák, jede super, ale dělá kravál...
Díky za rady
Rudy
VasuČlen Přidáno
před 10 letTaké jsem kdys tento problém řešil. Koupil jsem dvě tabule 2m2 odhlučňovacího materiálu Mirelon. Byl tloušťky 2,5 cm, z jedné strany polepený hliníkovou folií a z druhé strany samolepící. Vylepil jsem celý motor, včetně podlahy a nad nádrží. Dělal jsem to snad dva týdny, podstatně se to zlepšilo, ale zas takový efekt to nemělo. Možná, že to chtělo jiný materiál.
floridan79Člen Přidáno
před 10 letCitovat
Vasu napsal:
Také jsem kdys tento problém řešil. Koupil jsem dvě tabule 2m2 odhlučňovacího materiálu Mirelon. Byl tloušťky 2,5 cm, z jedné strany polepený hliníkovou folií a z druhé strany samolepící. Vylepil jsem celý motor, včetně podlahy a nad nádrží. Dělal jsem to snad dva týdny, podstatně se to zlepšilo, ale zas takový efekt to nemělo. Možná, že to chtělo jiný materiál.
No :-)
nejaky podobny matros mam mezi motorem a kabinou a musim rict ze nejvetsi ztiseni je kdyz zavru kapotu :-D, jinak to klokta jak avie, ale oproti stavu kdyz jsem kupoval to tika jak digitalky.... ale stejne to hlucny je, taky bych uvital odhlucneni ale myslim ze u techhle motoru tomu moc nepomuze nic. kdyz jezdim pod 90 tak je to celkem vpohode, ale kdyz me nekde na dalnici "honi" kamionaci tak radsi jezdim po okreskach, stejne je tam vic k videni. kazdopadne na odhlucneni se hodej takovy ty vylisky ze starych hadru z jedne strany ze stribrnou folii. ale jak se to presne jmenuje to netusim.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Franta REZACČlen Přidáno
před 10 letTaké nad tím uvažuji. Sice u kulatého, ale to by bylo i jedno. Od motoru tam moc místa nemám. Neco zkusím a musím vymyslet.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Martin MrakČlen Přidáno
před 10 letnejlepšího odhlučnění dosáhnete výkoným autorádiem:D:_
Martin
Facebook- Martin Havelka
tuaregČlen Přidáno
před 10 let!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
Ahoj, já jsem zateploval takto. Mirelon od dveří ke dveřím přes kastlíky i pod sicnama, přes mirelon koberec. Odstranil jsem odporné tím odporné táhnutí. K mému překvapení je to i o poznání tišší. K odhlučnění se používají ještě plastové podběhy(norské či finské). Fotky neumím dát do fora. Pošlete e-mail a pošlu fotky nebo návod.
mekieČlen Přidáno
před 10 letJeště jedna poznámka k odhlučnění - je zajímavé, že ke snížení hluku v kabině dost pomůže spodní krytí motoru a jeho dobré zatlumení protihlukovou izolací - mirelon je tepelná izolace, na zvukovou izolaci jsou jiné materiály -
http://www.gumex....ou-15128.h tml , nebo raději ještě
http://www.sounds...ovani.html . Nevím, v čem je ten zásadní rozdíl, ale přesto, že tepelná izolace je i trochu izolací protihlukovou a naopak, tak jestli chceš utlumit hluk, tak to musí být izolace primárně hluková.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Honza KvČlen Přidáno
před 10 letDobré rady, také tento problem řeším a jak čtu nejsem sám. Jeste jsem uvažoval o obložení dveřního tapecu , stropu a plastovych obložení nečím hezkym co lépe pohlcuje zvuk a podlepit přístrojovku uvnitř. !y
mekieČlen Přidáno
před 10 letJo, na Mikracar jsem zapomněl. Na motorový prostor je to asi úplně nejvhodnější materiál - hlavně je nehořlavý, což je v motorovém prostoru dost důležité. Na karoserii (dveře, kabina) bych použil vibraflex na tlumení a přes to Miranal na tepelnou izolaci.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Mekie, souhlasím s Tebou, dal jsem si cíl zateplit, odhlučnění byůlo milé překvapení.
newkaravanNováček Přidáno
před 10 letDíky moc za rady. Něco na dědečkovi vyzkouším, ještě nepatří do šrotu, jen ten kravál......
lancarČlen Přidáno
před 9 letDělal jsem odhlučnění kabiny tahače TATRA 813, motor byl uprostřed trambusové kabiny, při dorozumívání se po sobě muselo řvát. Hluk se podařilo snížit na polovinu, po úpravě se dalo normálně mluvit a namontovat autorádio.
Měření hluku bylo objektívní - prováděl ho výzkumák Vítkovic.
Použily se tři typy odhlučňovacích hmot:
1. Neprůzvučná hmota - samolepící sendvič složený ze skelné tkaniny, 20 mm molitánu a AL folie. Pro svou malou měrnou hmotnost však nezachycuje hluboké tóny (basy, to znáte, jen ty pronikají ven z auta s hudbou na plné pecky). To se dává kolem zdroje hluku/ na motorovou přepážku.
2.Zvuk pohlcující hmota. To samé, jen v Al fólií byla spousta jemných dírek (po jehle). Dává se na stěny a strop prostoru osádky a lepí se ze spodní strany venkovní kapoty. (dobrý je molitan potažený nehořlavou látkou. Mirelon ne - má uzavřené póry)
3. Neprůzvučná hmota pro basy. Musí to být co nejtěžší hutný materiál, My jsme použili pryžový dopravníkový pás tlustý cca 15 mm. Dával se na podlahu, jinde to nešlo.
Analogicky se může postupovat při odhlučňování každého auta. Znovu zdůrazňuji, že nejhůře se odhlučňují nejhlubší tóny (diesely) - účinná izolace pak opravdu přidává na váze. Jedna vrstva "Ipy" se skoro neprojeví (ale zabrání rezonancím plechu). Lehké hmoty lehce zachytí jen vyšší kmitočty, lepší odhlučňovací vlastnosti mají vlákna. Polystyren se nehodí vůbec.
Kompromis mezi tepelnou a hlukovou izolací si musí zvolit každý dle svých potřeb a možností!)
Automatické sloučení 06.01.2015 11:04:
Ještě jsem zapomněl na jednu samozřejmost. Zdroj hluku musí být neprůzvučně oddělen, to znamená bez jakékoliv dírky a netěsností. (průchodky kabelů, bowdeny, táhla, pedály....). Hluk může taky cestovat podběhem, prahem, sloupky...:|
Jan a Dáša
Upravil lancar dne 06.01.2015 11:04,
před 9 letDenke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letSchválně jsem se na to koukal a každý z těch příspěvků. které sem radekkork za ty necelé dva roky dal byl reklamní odkaz, takže asi tak.
Ale ty podběhy Lokari, co sem dal Gut vypadají dobře, akorát je otázkou, co to stojí.. Ale nápad dobrej (y)
DiscoverfunČlen Přidáno
před 5 letMuj obytny Mercedes je r.v. 1980, ten Dieselmotor je hlucny, tak jsem kabinu ridice, motorovy prostor haubnu motoru venkovni i vnitrni vylepil
mekou penovinou ktera se jinak pouziva k izolaci hluku v nahravacich studiech muziky, je to nehorlavy material 1.tridy (norma rychlosti
horeni m/min.), na jedne strane jsou desky samolepici, na druhe strane jsou 3 cm vysoke pyramidy ktere absorbuji hluk, kdyz jsou nalepene na
zdich ve studiu- 80% a v obytnem voze, nalepene na plechu karoserie - 60%, musi se vylepit vsechna pristupna mista i na pr. pod palubni deskou,
polepil jsem i krabici ventilatoru topeni a na podlahu kabiny ridice jsem vylozil tvrdsi ohebnou penovinou , 4 cm silnou, na kterou jsem teprve
nalepil tebich a hrany nechal zasit, tu vnitrni motorovou haubnu jsem taky polepil zvenci a nechal taky na to odhlucneni usit povlak se stejneho tebichu
a i vnitrek haubny jsem vylepil na te strane bez vyfukoveho potrubi, tim jsem ziskal perfektni odhlucneni vozu, jo a na moji dlouhou saltpaku jsem
nechal usit dlouhou mansetu z kuze, kterou jsem taky vylepil s odhlucnovaci penovinou. Ted muzu pri 90 Km/h bez problemu poslouchat Radio a
normalne se bavit z manzelkou !
Honza