floridan79Člen Přidáno
před 10 letCitovat
JanoB napsal:
Citovat
pilot napsal:
Plnící láhve jsou super,trochu mi vadí,že při plnění u pumpy a odpojení pistole vyfoukne proti obsluze poměrně velký mrak plynu.Nevím jestli to tak má být,nebo mi tam něco schází.Jaké máte zkušenosti vy.
To je bezna vec to robi j pri beznom tankovani do auta
jo dela mi to i u LPG skodovky.... jen u Kosmika me to stve v tom ze to foukne zcasti do prostoru auta a pak to tam chvili smrdi.... jinak jsem pri patrani na netu nasel tenhle inzerat, treba se nekomu bude hodit. ja za novou flasku daval skoro 11 koliku, tahle je za 3, skoda ze to nebylo kdyz jsem potreboval ja....
http://auto.bazos...ntilem.phpFiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Mám pár dotazů k plnícím láhvím Alugas, které prodává firma Kov Velím.
1, Jak jsou veliké? Jsou stejné,nebo menší než klasické kovové české pb láhve? Mám na mysli jak vnější rozměry, tak objem náplně.
2, Kolik váží prázdná láhev?
3, Dají se naplnit propanem v zahraničí? Pokud ano, kolik zhruba toto naplnění stojí a ve kterých zemích lze toto doplnění uskutečnit?
Předpokládám, že v ČR v plnírnách plynu s naplněním propanem problém nebude...
4, Pokud jsou k láhvi tři redukce(dodávané výrobcem), dají se opravdu kdekoli v Evropě naplnit u stanic LPG?
moc všem děkuji
Automatické sloučení 02.04.2014 15:29:
Dnes jsem dostal informaci, že plnírny u nás, tedy v ČR, neumí do plnící láhve natankovat čistý propan, ověřeno v plnírně plynu v Horní Suché a bohužel potvrzeno. Jak tento problém řešíte? Napadlo mě vyhřívat místo pro plyn. bomby, ale co když chci zatopit a je už pod bodem mrazu?
Dále jsem zjistil, že v Německu mají na plnírnách lpg jen čistý propan, je tomu také i v jiných zemích? V Rakousku, Itálii, Francii??, díky
Upravil Lipicani dne 02.04.2014 14:29,
před 10 letvsazavskyČlen Přidáno
před 10 letPlynové lave z KOV Velim mám a plná spokojenost. A jak to funguje. Velikost se shoduje s lahvemi 11 kg a montují se do plynového kastlíku. Udělají Ti to v KOV nebo každá firma která dělá montáž LPG do aut. Plnící hrdlo je možno namontovat buď do plynového kastlíku nebo ven na karoserii auta (podle přístupnosti). Já mám plnící hrdlo na karoserii - stejné jako mají osobáky jezdící na LPG. Doporučuji hrdlo DISH (užívané u nás) se závitem M10 uvnitř a do tohoto závitu se pak dají našroubovat jiné koncovky (to jsou ty redukce).
Tankování - přijedu k čerpací stanici a tankuji co tam vejde. V cizině totéž, ale na rozdíl od nás jsou čerpací stojany většinou samoobslužné.
Plnící hrdla - v Evropě se používají 4 typy plnících hrdel. Nejrozšířenější je DISH - užívá se u nás a ve větší části Evropy.
Ceny LPG, čerpací stanice LPG a typy redukcí a státy kde se patřičný typ hrdla užívá najdeš na
www.mylpg.eu. Čerpací stanice tam nejsou pochopitelně všechny, ale pro klid duše to stačí.
A ještě praktické vylepšení. Tyto bomby mají plovák a ciferník který ukazuje kolik plynu v nich je. Ale dá se koupit a připojit dálkový ukazatel a pak v autě zmáčkneš knoflík a ukáže Ti to kolik plynu ještě máš. Pro mě je to moc dobré, protože k bombám se dostávám přes garáž a to znamená vždy část kufru vyložit. A tato nepříjemnost tím odpadla.
A ještě, na mylpg se dají stáhnout POI body pro navigaci s čerpacími body LPG čerpaček.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
Upravil vsazavsky dne 03.04.2014 05:00,
před 10 letAhoj,chci se zeptat na Alugas plnící lahve po 11 kg.V KOVu Velim mi řekli,že s montáží to vyjde
na 34 tis.se vším všudy.Koncem roku tam někdo uváděl cenu poloviční.Máte někdo jiné informace?
Díky
dracekvoČlen Přidáno
před 7 letAhoj, kupoval někdo poslední dobou tyhle flašky? Kde vyjdou nejlevněji?
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Pánové dobrý večer, nechci dělat propagandu: Domluvte se s ing. Havlem ve Studeném o možnosti montáže plynové nádrže. Nádrž máme téměř dva roky(včetně odkalovacího ventilu) a naprostá spokojenost. Nakonec se ukázal ventil téměř jako zbytečnost, pokud tankujete kvalitní propan. Má to jen jednu nevýhodu u vestavby a to je rezerva. Půjde na zadní dveře. Vevnitř opravdu zavazí. A toho místa po flaškách.
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že plynu opravdu rozumí a je férovej.
Ing Havel, Studené - odkaz, kontakt
dracekvoČlen Přidáno
před 6 letNějak nechápu smysl tohoto příspěvku ve vlákně o lahvích Alugas.
Bobe , zadej si do vyhledávače plyn Havel Stedenec.
Smysl? Pokud dáš plnící láhve napevno a budeš plnit LPG u pumpy, budeš v nich mět za chvíli tolik bordelu, že se nebudeš stačit divit.
STMaxČlen Přidáno
před 6 letUpotreblenče nepřeháněj. :) Když se tam dostane olej co je v plynu tak zůstane v nádrži i v Alugasce. Je ho ale jen pár kapek a postupně se strhává s plynem a zůstává ve filtrech před reduktorem. Když rozdělám Alugasku po x letech provozu vůbec nic v ní není! Něco jiného je když tam zůstane butan v mrazu, to ale není bordel. Hold smůla a musí z láhve ven, v tom je možná láhev od Havla lepší která má vypoušták. Nebudu se ale raději bavit o legálnosti takového vypouštáku. O tom že pan Havel je koumák vím dlouho, protože dělá ve stejném oboru, ne ale všechny jeho metody schvaluju.
upotreblenci - dik za odkaz
dracekvo - nesouvisí to pouze zdánlivě
Řeším plyn v obytce, narazil jsem na několik otázek/problémů
1/Alugas - snížení hmotnosti, nevím jak je v Evopě plnit, adapter k plnění je, plnění vyndané lahve u pumpy problematické, shánění plníren... asi to jde, pro mě zatím složité
2/ 2x Alugas skuplované plnění zvenku - vypadá to dobře, jako že tankuješ auto, podle mě to nikdo u pumpy asi moc řešit nebude
3/ nádrž - optimální, nicméně instalace z hlediska předpisů údajně problematická, jen málo revizáků dá revizi - u servisů které instalují plyn do aut ani jeden, které znám nemá oprávnění k montáži nádrže do obytky (všichni umí namontovat a zprovoznit) a ani k revizím. Umí údajně KOV Velim
Budu to řešit zjara a zatím nevím zda to nechám tak, dám Alugas nebo zkusím nádrž. Tady hledám info k rozhodnutí.
Mimochodem mám plynové auto, co se týká nečitot 5 let pohoda, ale stačí jedno blbé natankování a stálo mě to generálku splynovače, takže filtr a odkalovač určitě ano.
Holt jiné zdanění PHM a topného plynu je prý problém.
dracekvoČlen Přidáno
před 6 letNo dobře, ale myslím, že obecné téma o LPG v autě už tu je.
U bodu 3) si zapoměl na docela důležitou věc, a tou je hmotnost takové instalace. Nějaké staré nádrže doma mám a troufnu si tvrdit, že jejih prázdná hmotnost se rovná hmotnosti plné alugas.
A i u jedné nádrže alugas můžeš mít venkovní plnění, sám to tak budu mít.
A nejsem si jistý, jestli je možné takovou nádrž namontovat bez el. multiventilu. Takže ještě je potřeba připočítat spotřebu elektřiny. Ten multiventil si zrovna málo nebere. Další aspekt jak už si zmínil, budou na tu nádrž povinné revize (u osobáku je to každý rok) a jednou za 10 let výměna. Což třeba u alugas je platnost taky 10 let. ale není pevně nainstalovaná na autě, takže ji lze před stk vyndat. Ale ani k tomu nevidím, důvod, protože jsem neslyšel o tom, že by někde kontrolovali PB flašku.
Já třeba volil alugas 14kg s externím plněním, protože je to pro mě schůdnější varianta. Kromě díry na externí plnění na autě nebudu muset dělat žádnou jinou úpravu. A pokud bych se rozhodl bydlík za pár let měnit za větší, vše mi zůstane.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letjen doplním: multiventil u vestavěných nádrží bere Ampéru !!!! Většina "koumáků" ho různým způsobem odpojuje a nebo vůbec nemontuje. Proto pevná nádrž nemá pro karavaning moc výhod. Osobně taky preferuju Alugasy.