Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Karavaning v Československu - spomienky a zaujímavosti: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Karavaning v Československu - spomienky a zaujímavosti

Poslední aktualizace před 6 let
simchasimchaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

beaver napsal:

Rok 1983 a přestavba Škody 1203 s vestavbou a ručně přešitým předstanem napojeným na auto. To mě bylo 31let.

:^ Paráda, měl jsem to podobné, ale s Barkasem.
L
LubosČlen
Přidáno před 9 let
Vznik Š 1203 Camp. První 2 prototypy Š 1203 Camp byly postaveny ve Vrchlabí. Každý měl trochu odlišné vnitřní uspořádání. Měli jsme je nějakou dobu v oddělení a nakonec je odvezli do Mladé Boleslavi. Dokumentace pak byla předána Trnavy. Luboš
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 9 let
Mě na tom baví ty analogové fotky, hoši dědouškové a starší mladíci pište, pište, pište, já byl ucho a cestovali jsme do chatiček a já ty karavany očumoval. Před 20 lety jsme pořídili náš 1. skládací camptourist a pak ještě přišli 2 a pak VW T3 samodomo vestavba a pak Avka vše z dob socializmu a pěkně to slouží ku spokojenosti naší rodiny dál.!M
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
Jeden môj dobrý známy (Vlado Lukáč z Púchova) za komanča poslal do Světa motorů fotky svojej stavby Avia 15 karavan. V časopise vyšiel len taký malý článok, pol strany, s jednou fotkou.
Keď mi spomínal, aké šialenstvo potom nastalo - do redakcie chodili listy so žiadosťou o poskytnutie plánu na stavbu, a tak SM neskôr vytlačil takú noticku s jeho adresou - poštárka mu nosila plné kabely listov a korešpondenčných lístkov, aa celý ten karavan sa mu zaplatil tým, že posielal tie plány na dobierku..

Automatické sloučení 20.07.2017 04:01:
Avia, postavená v r. 1985 na podvozku z roku 1975, a slúži dodnes. Aj keď vnútri už vidno množstvo "novodobých" vecí, napríklad roletky na oknách
http://www.ceskat...vozku-avie
Upravil copy dne 20.07.2017 03:01, před 7 let
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let
JO JO ten čas letí byla to moje první jízda s A15 tehda mne to chytlo že nějaký bydlík seženu . Bylo to těžko k sehnání za totáče novou jsi nekoupil jen podfukem přes nějakou firmu nebo družstvo po známosti. Švagr měl jen skládací přívěs samo domo . A15. prostorově byla velmi dobrá až na ten motor a brzdy .
Žijeme jen jednou.
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
Čím sa vlastne líšila A15 a A30? Len tým, že nemala vzadu dvojmontáž?
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

Čím sa vlastne líšila A15 a A30? Len tým, že nemala vzadu dvojmontáž?


Ty jsi už hodně zapoměl , A30 +posilovač brzd ,listové péra ,více modifikací karoserie,atd..
Žijeme jen jednou.
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 7 let
hlavně vyšší nosností, posilovač brzd snad měli všechny,nejsem si jistý A 30, později A 31 bylo možno s prodlouženým rámem, dělali se jako valník, sklápěčka (na krátkém šasi), a taky skříňové. A 15, později A20 a A21 byly převážně krátké valníky a především Furgony
Upravil Jana a Petr V dne 20.07.2017 16:42, před 7 let
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
ale kabína a motor boli tie isté, nie?
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 7 let
ano, motory a kabiny byly shodné
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let
Toto video jsem nasel a moooc jsem si ho uzil :-)

Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
dobré :) tak si pozri ešte toto - ako išli do Chorvátska novou Adriou a starým Barkasom

zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Nám stavitelům obytných vozů za komančů radili (aspoň u mne to tak bylo) stavitelé karavanů(obytných přívěsů).Jejich dřevěné konstrukce byly pro nás nepoužitelné ale hliníkové obložení,izolace,plastová okna atd. to už jo.Každá část stavby obytky byl problém.Jeden z nich bylo PBnové topení.Nedaly se koupit,půjčit či naplnit 10seti kilové láhve.K těmto měl přìstup jen omezený počet obyvatel ( 10 kglahví byl nedostatek).Já to řešil propojením deseti dvoukilových lahví kterých bylo dost.Plno hadic,plno spojů,z dnešního pohledu šìlenost ale chtěli jsme jezdit i v zimně a jezdili.
Hliníkový plech se nedal koupi v metrech jen v tabulích 1m×2m tak některé obytky byly ponýtovány jak obrněný vlak.Někteřì venkovní obložení i šroubovali protože se nedosteli k trhacìm nýtům a k nýtovacím kleštím(v té době velká vzácnost).Plech v metrech se dal sehnat přímo ve fabrice přes" nějakého" zaměstnance ale když už jsem ho měl tak nafalcovet další problém.Pokračování příště.
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
O problémoch s plynovými fľaškami ani neviem, ale principiálna otázka: de si za socíku zháňal naftu?
RobertRobertČlen
Přidáno před 6 let
Nafta byla zadarmo (skoro) od podnikových šoférů. :( Nebo se taky dala sehnat topná - 1Kčs/l. :P A na desítku flašku měl nárok jen ten, kdo měl doma na PB sporák nebo karmu :v
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Jó tenkrát, kdo chtěl karavan, tak si jej musel udělat, sice už se vyráběl laminátový Turiec, něco se vyrábělo v Karviné, ale pro běžného pracujícího tyto věci byly finančně naprosto nedostupné. My jsme vyjeli s vlastnoručním karavanem poprvé první sobotu v srpnu 1984 na týden do neděle na Plumlovskou přehradu - Mostkovice. U nás odjezdil 26 sezón, teď jej má synovec. Letos už to byla naše 34. sezona s karavanem. Ti mladí nám nevěří, že takové podmínky byly vůbec možné a přes všechny překážky se daly dělat úžasné věci. Jen nesměli být stavitel a rodina líní, hlavní zaměstnání, vedlejší zaměstnání a doma práce až do noci. Na druhý den znovu, o víkendu od rána do večera. A to, co jsme si udělali sami a přetrpěli to, že sehnat materiál bylo vždy těžší, než samotná stavba karavanu. Čáo, Pepa
F
ferdasanČlen
Přidáno před 6 let
Roberte -topná nafta stávala 0.80 Kčs. Kdo měl nafťáka to byl král.Ono taky ty vejplaty byly úplně jiný jak dnes.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
Ano ,PB flašky jen do rodiných domù a povolení pro topení a vaření tímto médiem povolovaly "orgány", přednost měli invalidé atd atd.Kolega měl ve svém rod. domě velkou 33kg láhev a 5ti kg navíc pro mě už nedostal.Všechno zlé je..........V Bulharsku jsem prodal parkovišťákovi na jeho prosbu jednu dvoukilovku( tehdy u nás za 200kč ) za 800set plus čtrnáctidení stánì zadara.Před odjezdem šly do frcu zbývající a dovolená byla zaplacená.Nafalcovat podélně hl.plech zase dělal pro karavanovou obec karavanista který si vyrobil falcovačku pro sebe. Pak na černo(jinak to ani nešlo)dalším zájemcům ale musel jsem být někým doporučený aby se vědělo že nejsem bonz.Hrozba udání na policii se vznášela ve vzduchu pořád.Vím jak mě jednou upozornila sousedka že dva obchůzkáři si opisovali něco z kol Avie.Jasně že výrobní čísla pneu.Týden jsem měl špatné spaní.Jasně že jsme byli tenkrát bílé vrány a závistivcům na očích.Dostat se k samotné Avii na přestavbu to byly také pěkné" kotrmelce" neź jsem ji získal.V té době se k nim dostávali hodně policajti což mě pak vytrhlo při schvalování přestavby.
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

copy napsal:

O problémoch s plynovými fľaškami ani neviem, ale principiálna otázka: de si za socíku zháňal naftu?


Nafta se tankovala na bločky,které se prodávali na poště.Topná 0.90h ,do aut 2kč.

r.1979
H
HKRČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. Jó tenkrát, kdo chtěl karavan, tak si jej musel udělat, sice už se vyráběl laminátový Turiec, něco se vyrábělo v Karviné, ale pro běžného pracujícího tyto věci byly finančně naprosto nedostupné. My jsme vyjeli s vlastnoručním karavanem poprvé první sobotu v srpnu 1984 na týden do neděle na Plumlovskou přehradu - Mostkovice. U nás odjezdil 26 sezón, teď jej má synovec. Letos už to byla naše 34. sezona s karavanem. Ti mladí nám nevěří, že takové podmínky byly vůbec možné a přes všechny překážky se daly dělat úžasné věci. Jen nesměli být stavitel a rodina líní, hlavní zaměstnání, vedlejší zaměstnání a doma práce až do noci. Na druhý den znovu, o víkendu od rána do večera. A to, co jsme si udělali sami a přetrpěli to, že sehnat materiál bylo vždy těžší, než samotná stavba karavanu. Čáo, Pepa


Ahoj, dávám za pravdu. Od mala jsme cestovali s rodinným stanem Mamaia, který jsme při poslední cestě prodali na stojato Bulharům a příští cestu již absolvovali se skládacím přívěsem (r. 1978). Otec jej vyráběl celý sám v garáži. Je neuvěřitelné, jakým způsobem sháněl materiál. Jekly na šasi dovezl ze Zlína a něco ze šrotoviště v Otrokovicích, podlahu z jasanové desky a dřevo dovezené z Veselí n. M., skelnou tkaninu z Prahy a z Trnavy, překližky z Brna. Kostra stěn z latí a vyplněná polystyrenem a pěkně ručně zalaminováno. Otevírat se dalo pouze stropní okno. Složený přívěs měl hmotnost max. 350 kg a při výšce 95 cm minimální odpor při jízdě. Vyspali se podélně rodiče se mnou a bráška šikmo příčně na opačné straně. Při zaparkování na místě se jen vycvakly nožky, zvedla se kratší stěna, pak protější a za asistence dětí, které udržovaly balanc, se zvedla jedna dlouhá stěna a poslední se spustila ze střechy. A mohlo se bydlet - během asi 5 min. Ocenili jsme tu rychlost zejména v dešti oproti stanům, navíc déšť krásně "hráškoval" na laminátovou střechu. Mrzí mě, že nedokážu přiložit pořádné foto, tak alespoň tyhle. !)
Hana a Libor, zatím bez bydlíku 😊🚴‍♀️🚴‍♂️
Upravil HKR dne 17.11.2017 19:45, před 6 let
HKR Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,024,545 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18645 sekund | Průměrně za: 0.18645 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.27MB/4MB