Souhlasím s Karlem.
Bod otáčení přívěsu při propérování Z. nápravy tažného auta
není libovolný, ale leží na vozovce a to na přímce spojující oba dotýkové body pneu s vozovkou.
Pro pochopení předpokládejme, že máme v přívěsu nad nápravou dvě 500 kg závaží, přičemž na koulí připadá zátěž 50 kg. Pokud budeme jedno závaží posouvat dopředu a druhé o stejnou míru dozadu, statické zatížení se nemění, jen se zvýšuje napětí materiálu rámu na ohyb. (Váha stále ukazuje původní hodnoty).
Naopak dynamické zatížení koule se za jízdy mnoho násobně zvětší (vliv momentu setrvačnosti takto excentricky zatíženého přívěsu). Tato síla na kouli je do jisté míry kompenzována poddajností pérování Z. nápravy tahače. Pokud však tato náprava (s tím naloženým pivem na dva měsíce!j) dopruží na svůj doraz?????:v . I tažné drží většinou jen v plíškách karosérie.
Mi nedávno odešla první náprava naloženého přívěsu (1 200kg), to co nesla přebrala tažná koule (možná 200 kg), oktávka sedla vzadu nadoraz a nevěřili by jste jak jsou
nové betonové úseky D1 křivé. S autem to tak cloumalo, že jsem musel zpomalovat pod 40 km/hod, na asfaltu šlo jet i 80.
Automatické sloučení 08.01.2015 09:45:
[quote]
lancar napsal:
Bod otáčení přívěsu při propérování Z. nápravy tažného auta
není libovolný, ale leží na vozovce a to na přímce spojující oba dotýkové body pneu s vozovkou.
OPRAVA
Nevím jak mne takový nesmysl :x mohl vůbec napadnout. Bod otáčení je při stání v ose kol a při jízdě je proměnný.
Ten přívěs škubal s Oktávkou jen dopředu a dozadu, co to způsobovalo?
Vadnou 1. nápravu jsme zjistili až při odpojování z koule, museli jsme zvedat dva.