Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prevoz motocykla na oji: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prevoz motocykla na oji

Poslední aktualizace před 6 let
gabko4gabko4Člen
Přidáno před 10 let
Zdravím Vás co si myslíte o prevoze motocykla na oji karavanu. Jedna sa o motocykel cca 120 kg. Diky [img][/img]
Gabo, Róberta, Rebeka (6) a Gabko (4)
VW T5 + Burstner Belcanto 500 TK
gabko4 Připojili následující obrazek:
drziak.jpg
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 10 let
Zvaž si mincířem zatížení žehličky na kouli a odpověz si sám svislé zatížení koule bývá obvykle max.50kg u tereních 75kg
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Milan123Milan123Člen
Přidáno před 10 let
treba pozrieť konkrétne na auto a na ťažné, tam je to napísané, na Touaregu mám 140 kg
V
VlasWČlen
Přidáno před 10 let
Zatížení na kouli je jedna věc. Ale ještě je důležité maximální zatížení nájezdovky (u žehličky). Ta má vlastní štítek. A bývá tam 100 kg.
Vlasta
misusmisusČlen
Přidáno před 10 let
o nic nejde,staci karavan vyvazit aby na zehlicku nesla vsechna vaha !
ja mam na kouli 150kg a jestli tahas transporterem,tak to bude podobny.
CharlieCharlieČlen
Přidáno před 10 let
Myslim si, že zničíš nájazdovu brzdu. Časť za žehličkou.

Kolko sa môže znásobiť hmotnosť a tlak na spoj pri prejazde nerovnosťami, keď v kľude ma 120kg + tlak karavanu?
Aj keď to vyvážiš tak za jazdy to bude kmitať hore dole.
badbadČlen
Přidáno před 10 let
je to zajímavé řešení,po českých dálnicích ti to urve zadek auta. Je zajímavé, že podle katalogů vozí motorky vzadu. zkoušel jsem vyvažovat přívěs přesto se mi celá souprava rozkmitala a to tahám lehký polák za touaregem.
priborjpriborjČlen
Přidáno před 10 let
Podle katalogů se sice motorky vozí vzadu, ale na obytných autech, ne na přívěsu. Samozřejmě že nejlepší je soustředit zatížení na ose karavanu, to je ale ideální stav. A pokud chci motorku u karavanu, tak je tohle dobré řešení. Předpokládá to ale že bys měl udělat změny v rozložení hmotností , abys vyrovnal těch 120kg a dostal se na kouli na 50-70kg.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Tedy pánové: diskuze jako řemen :)

1) viděli jste někdy (spočítali) jaká páka působí na rám ?
2) totéž ale na kluznou část nájezdovky ?
3) zatížení oje 50-70kg je statika = dynamicky 3-5x vyšší
4) co ten ohýbající se rám udělá s boudou (kdy ji rozerve a začne týct)
5) doložit přeloženejch 150kg na oji metrákem vzadu = co na to náprava ?
---------------------------------------------------------------------------------------------
vlastnoručně jsem odzkoušel 100kg skútra (už před mnoha lety) :o a rychle sundal.
tragický jízdní vlastnosti a vydřenej kluzák na nájezdový brzdě byly jen první kroky

Motorky se vzadu vozí jen na autech a to má ducato platforma myslím 100kg a Fordí dvojmontáž 150kg.
Jestli někdo třítunovým džípem tahá půltunovýho polskýho chcípáka a na něm na oji 150kg motorku tak za ním ject fakt nechci.
Předpokládám, že tak nejezdí pravidelně. Páč jednou se mu může stát že dojede bez karavanu.... :c
Ubezpečuju Vás, že karavan dokážou rozervat čtyři normální kola na zadním nosiči (bohužel nemám photo) a to mají blbejch 60kg.....staticky :)

za mě: motorku v karavanu jedině uvnitř (zakurtovanou a nad nápravou) takový úpravy se dělají a fungujou
karavan není vozejk, je rád že veze sám sebe a já i kapalnou zátěž (vody, píva) vozil v autě (líp se chová)
na oj kola ale když tam jsou dvě kola, dvě bomby a kolikrát ještě kanystr nebo haraburdí tak na oji je metrák :o
Pokud k tomu někdo ještě přiloží krosku lehce přeleze 200kg !!! to je v dynamyckým přetížení 600-1000kg !!! To je na zlom váha skoro celýho karavanu !!!
Nepředpokládám že by to někdo navěsil na Fábku, ale džíp o tom ani neví a ten člověk nemá odezvu do auta co tam ten karavan dělá.
Proto koule na autě bych se nebál (navíc má poloviční páku než karavan)
Oj má uzdvíhnout normální chlap, normální silou (30kg) s půl metrákem už má co dělat. U malejch karavanů to platí dvojnásob.

Závěr: motorku na oj určitě ne (možná tak trialovej speciál nebo lehoulinkýho půldecáka (50ccm) do 70kg) ale určitě ne velkou motorku.

P.S. teď mi psal můj velkej učitel a karavanovej guru Láďa Bartůněk a to mi nedá = musím to i bez jeho svolení zveřejnit (soráč Láďo):

Až budeš dělat tlumič brzdy, vyfoť jim, jaká trubička drží oj karavanu.

Trvalá zátěž způsobí rychlé opotřebení, zeslabí stěny a ve finále se ojka na nějaké díře zlomí.
Když pak neřízený přívěs někoho v jiném autě nebo na chodníku zabije, v kriminále bude bastler vzpomínat na tuto osvícenou diskusi.

Tohle byl fenomén doby, když se tahaly auta z Německa. Odjeté neudržované podvalníky a zlámané ojky byly na silnici běžné.
Stačilo trochu nerovnoměrné zatížení.
Láďa


Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
priborjpriborjČlen
Přidáno před 10 let
Karle, samozřejmě ideál je uprostřed na ose. Ale já bych to nehodnotil naprosto negativně. Zatížení na rámu v místě uchycení motorky vzhledem k profilu rámu a v poměru k hmotnosti boudy by nemělo způsobit jeho torzi. Musí být dodrženy určité podmínky. Jde o to že součet momentových účinků jednotlivých sil soustavy k libovolnému středu otáčení je stejný jako momentový účinek výslednice této soustavy ke stejnému bodu . To znamená, že hmotnost motorky se musí vyrovnat na rameni, ne doložením ale přesunem hmotnosti z místa ramene, t.j. vpředu. na druhou část ramene. Pak se výslednice soustavy sil jen částečně posouvá. To je úvaha z hrubého náčrtu, šlo by to dopočítat :)
Souhlasím ale s tím, že pak je třeba častější kontrola nájezdovky. A záleží taky na tom, jak často tohle řešení se používá.
transit-obytkatransit-obytkaČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

gabko4 napsal:

Zdravím Vás co si myslíte o prevoze motocykla na oji karavanu. Jedna sa o motocykel cca 120 kg. Diky [img][/img]


Stačí vyztužení ojí, nájezdovce to myslím vadit nebude, není to taková zátěž a moto je celkem dost v zadu u karavanu.Už jsem toto viděl v reále..........
p)
B
bubelajNováček
Přidáno před 9 let

Citovat

gabko4 napsal:

Zdravím Vás co si myslíte o prevoze motocykla na oji karavanu. Jedna sa o motocykel cca 120 kg. Diky [img][/img]



to mě zajímá mám 2 osý knaus 650 tahám to lc120 a krosku chci taky sebou ,odkud máte ten držák ?? koupím hned

Automatické sloučení 20.11.2014 14:24:
když nedám do bojleru vodu tj. 60kg a hodím věci dozadu cca 50 kg tak to máme ne? plynová bomba navíc má taky tak 10kg ne?a k moři 2 není třeba.A to nepočítám že mám karavan mírně dozadu mám vysoko tažný!u
Upravil bubelaj dne 20.11.2014 14:26, před 9 let
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 9 let
Kerel Prokop to myslel tak,ze dolozením(i presunem)nákladu tem karavan budeš lámat pres nápravu.Pedstav si obyčejnou houpačku.Kdyz jí peretízíš(dva silní chlapi na detské houpačke),tak ji prostě zlomíš.Musíš váhu sousredit na osu otáčení,tedy nápravu.

sory,nepísou mi háčky na klávesnici
B
bubelajNováček
Přidáno před 9 let
jj vím jak to myslí ,odlehčím předek a musí to vyjít šasí je bytelný dost na to že to váží celkově jen 1500kg ,s tlakem na kouli to nemá vliv vyvážení u dvouosáku ,schválně to zvážím na vahách budeme vědět o kolik to přešvihnem konstrukčně to vydrží
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 9 let
Tak mi to připadá, že tu někteří toho Karla nečetli nebo nepochopili... No tak držím pěsti...
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Deda LebedaDeda LebedaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

ScooterMarty napsal:

Tak mi to připadá, že tu někteří toho Karla nečetli nebo nepochopili... No tak držím pěsti...


To víš, že četli. Ale copak bastlíři dělají někdy něco podle předpisů a vyhlášek ? Nikdy
B
bubelajNováček
Přidáno před 9 let
ale pánové to chce klid,zákony jsou na to aby se porušovali....

Automatické sloučení 20.11.2014 20:10:
karel je tu zřejmě!n za boha
Upravil bubelaj dne 20.11.2014 20:10, před 9 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
ale pánové to chce klid, zákony jsou na to aby se porušovaly....

jistě, hlavně ty fyzikální :o

řešíš pevnost rámu ale ROZMĚR A KONSTRUKCE NÁJEZDOVKY JE POŘÁD STEJNÁ
a ty řešíš že ji naložíš střihovou silou !!!! čistě tažná síla 2 tuny naprosto nevadí.

Milý Bubelaji, když napíšu, že ten systém je špatně a že jsem ho vyzkoušel tak tuhle diskuzi vyhraju, věř mi.
Teda diskuzi samozřejmě ne, ale co chci říct je myslím zřejmý dost.
Za boha opravdu nejsem a ti lidi mě (na rozdíl od Tebe) znají osobně.
Bude mi padesát, podnikám skoro čtvrt století a karavanů mi rukama prošlo za život opravdu dost.
Nevím jestli tobě víc, protože tě neznám. ale čím dýl to dělám tím větší úctu k fyzikálním zákonům mám.
A lidi kteří napíšou, že zákony jsou od toho aby se porušovaly, dílem chápu a dílem ne. U těch fyzikálních zákonů bezpečně ne.

Pokud chceš bastlit, bastli - nemám s tím absolutně problém ale čte to cca deset tisíc čtenářů a tohle je uvádí těžce v omyl.
Proto reaguju.

Jinak tvoje pokusy a názory mi jsou naprosto lhostejné ani bych nereagoval na tvoje příspěvky ale nebezpečnost těchto úvah mate nevinný lidi a kvůli nim cítím potřebu se vyjádřit.
Upravil Karel Prokop dne 20.11.2014 20:26, před 9 let
multasekmultasekČlen
Přidáno před 9 let
Tak nevím o bastlení nic, ale nicméně, pravda bude někde mezi. Po nějakém schánění přívěsu se mi podařilo koupit Knaus Tango, je jich zatraceně málo a každej ho drží, proč, je to rarita určená k převozům právě motorek.Je lehkej, ale celková je 1500kg a ted se mrkněte jak tam ti němčouři ládujou motorky.Vím, že to není přímo na oji, ale je to hned za schránkou na plyn.Ty dvě moto mají přes 300kg
multasek Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen dscf1413_2.jpg Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
to multasek: jistě u nápravy je rám nejsilnější, Rapťák váží cca 180-200kg motorky podobně; pokud jsou to okruhovky tak budou od 100 do 180kg.
Jenže:
- náklad blízko u oje minimalizuje střižnou sílu na nájezdovce (a vydírání)
- motorky jsou rozložený v rovnováze a 1500kg náprava je sice přeložená, ale relativně to vydrží
- samotnej Rapťák vzadu by destabilizoval karavan (bude mít tendenci se rozkmitat už pod 100km/h čili se musí doložit "něco" na předek

takže tohle je něco úplně jinýho - než naložit 120-150kg na cca dvoumetrovou páku jednostranně. V zeslabení rámu kde zkrutný síly kroutí celou boudou a těžce vydírají nájezdovku. Ve středu karavanu (nebo poblíž) jsou zkrutný i střižný síly o strašně moc menší.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,046,791 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.74449 sekund | Průměrně za: 0.74449 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB