Citovat
Aluman napsal:
Sipadan můžeš prosím podrobněji rozvést to oddělení třetího akumulátoru Votronicem VCC 1212-45? Děkuju.
Zdar Alumane,
rozvést to klidně mohu, od toho to tu máme, ale ve vztahu s Ategem Ti to asi moc nepomůže.
Naposledy jsem měl trápení s novým Transitem, který již trpí samými komplikacemi (díky Bohu je ještě bez močoviny).
On je kontruován tak, že má startovací akumulátor (výhradně na start) a jakýsi Ford palubní (výhradně pro vše ostatní).
To samo o sobě není až nic tak divného, ovšem v kombinaci s normou EURO 5+ a 6, která vyžaduje pro mne strašlivý Start-stop kvůli němuž je v tom autě rekuperativní dobíjení (tzn. že alternátor dává podle CPU cca. 12,2 V - 15,2 V), aby se rychle vždy dobily aku, ale zároveň nezničily.
No a Ford to má tak, že
NESMÍŠ NIC připojit na startovací akumulátor, ale jen na speciální připojovací místa na tom jejich FORD palubním (kmomě proudu nad 200 A pokud si dobře pamatuji).
No a z logiky věci, když Ti dá alternátor 12,2 V, tak nedobiješ ten třetí, svůj palubní.
Jsou v tomto případě 3 cesty jak tomuto problému předejít:
a ) objednáš "camper ready" auto z výroby - pak je vyřazeno rekuperativní dobíjení a alternátor dává standardních 14,4 V
b ) koupíš si KIT no. KTBK2V-14A411-ED, který podle manualálu pro přestavbáře vsadíš do pinů v řídící jednotce - pak opět dostaneš 14,4 V
c ) koupíš zmiňovaný Votronic, který je "up to date" technologicky připraven na výkyvy alternátoru, obsahuje oddělovací relé a máš po problému
KIT jsem kupil za cca. 1500 CZK, nastudoval vše, rozebral konektor u řídící jednotky a byl připraven použít řešení b ), ale jelikož jsem do jiného auta v tu chvíli potřeboval něco od Votroniku, tak jsem zahlédl jejich aktuální booster verzi EURO 5+a 6 ready a vyřešil jsem to bodem c ).
Vzhledem k tomu, že jedu mnoho let na GELu a GEL podle příručky není vhodný do instalace podle bohu b ) ani s upraveným dobíjení na 14,4 V kvůli tzv. "crank currents" (promiň, nevím jak to přeložit, řešil jsem to s hlavním inženýrem Fordu vše v angličtině), tak jsem byl velmi rád za ten booster, který to vše vlastně zajistil a který by do auta býval stejně asi šel ....
Takže to je tak zkráceně k mému bývalému problému, ono je tam ještě pár důležitých Ford detailů, ale nemyslím že je to zrovna Tvůj problém, tak jsem si je dovolil je překočit ... s Ategem to nemá nic společného :D
Podívej se do manuálu, to by mělo vysvětlit více neznámých pro Tvoji instalaci ....
https://uloz.to/!ZU0oba8ldNFn/