Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím zdejší odborníky a měl bych na ně jednu žádost o radu.
Mám malou dodávku Fiat Scudo (r.v. 2014), ve které budu mít zařízení trvale odebírající cca 15 watu t.j 1.25 ampéry / hodinu takže trvale 30 A/ za den.
Pořídil jsem si tedy trakční Vartu 140 Ah a teď potřebuji vyřešit její nabíjení.
Co se týče denního ježdění (někdy jen popojíždění), tak se občas stává, že se přesouvám jen tak že čistý čas jízdy mám jen 0,5 hodiny denně třeba celý týden (jsou tam samozřejmě i delší štreky, ale chci kalkulovat s tou "nejhorší" variantou).
Co tedy pořídit, aby mi to dodalo 30A denně v zimě i v létě každý den, při tom nájezdu.
Soláry ty by to asi v zimě určitě nedali a navíc bych se tedy bál, že mi je časem někdo někde na parkoviště čmajzne (nebo zničí).
Tak že tedy asi booster - ale jediný co jsem zatím vystudoval, tam mi přijde jen ten
CTEK D250s DUAL a to tedy i s tím Smartpassem, což by pak mělo dávat 80A což by mi mohlo dokázat za tu pul hodinu běhu motoru těch 30 A dodat.
Jsou mé úvahy správné a nebo jsem někde mimo ?
Případně co jiného by jste doporučily ?
Všem předem vřelé Díky za jakékoliv info.
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Dle meho nazoru ti to neda alespon s olovenou baterii. Ona to nevezme 30Ah za pul hodky. Snad LiFePo4.
Miloš
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Aha, tak že i když by to ten booster tam dokázal teoreticky nacpat, tak ta baterie to nepojme ?
Ani když bude třeba už jen na 50 % své kapacity ?
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Tak do 85procent to jde rychle pak se to bude branit. Jenze trvale nedobijeni tu baterku pomerne rychle odpravi.
Je tu vlakno dokonce s hvezdickou precti si to a uvidis ze ti to bude jasnejsi. Nekde tam je odkaz na nejaky motorkarsky web kde je clanek ktery to perfektne a srozumitelne popisuje ten sem nekdo tusim nakopiroval.
Staci vyhledat to co tu Karal Prokop neunavne popisuje a to je take pravda.
Jo a jeste akumulator navyda vic nez do nej ulozis a to je stale platne. Co chci spotrebovat to plus neco navic tam musim nacpat a to nelze obejit.
Miloš
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Díky za info
Já tu problematiku tady sleduji už něco přes rok a ledacos jsem se tu (hlavně od Karla Prokopa) dozvěděl, nicméně tedy ještě zkusím dohledat ty články co mi doporučuješ.

Spíš jsem si ale myslel, jestli tu není někdo, kdo ten CTEK D250s DUAL s tím Smartpassem má a může poreferovat jak mu to funguje v reálu.
Možná se budu muset tedy zkusit zaměřit na samotný booster bez toho Smartpassu a místo toho k tomu nějaký ten solár - ale co jsem se zatím dočetl, tak ten v zimě skoro nic nedá :(
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Potiz techto rad na foru je to ze se malo zohlednuji podminky pouziti. Jestlize budu v zime na horach max 3 az 4 dny tak velka kapacita baterii. Boostr dle me zbytecny protoze doma zasuvka a po prijezdu zase nabiju. Je zbytecne domu prijet nabity protoze tam mam zasuvku. Ja jsem ted treti mesic ve Spanelsku. Co vecer vybiju pres den musim dobit a to beze zbytku. Jinak druhy den jeste budu fungovat ale vecer uz nebude. Je zbytecna velka kapacita protoze je to vaha a kvuli tomu ze se nepodari jednou zacas dobit nema cenu tahat tolik balastu.
Nakonec si musis sam najit vhodnou konfiguraci sam na dane podminky.
Jen jde o to aby to hlefani nemelo moc slepych cest a nakladu ☺
Miloš
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Jo, tak to máš naprostou pravdu.
Je jasné, že mám nestandardní požadavek, protože budu mít permanentní odběr, který bude činit cca oněch 30 Ampér denně a to potřebuji nějak doplnit. A prostě musím počítat, že třeba 3-4 dny v kuse nenajedu víc jak těch půl hodiny za den.
Parkuji před domem na silnici a tak každodenní napíchnutí na proud bohužel nelze realizovat. :(
Jde o to, že když pořídím ten základní CTEK, tak jestli místo toho, abych za dalších 5.000,- k němu dokoupil ještě ten Smartpass a nebo za ty peníze k tomu zkusit dokoupit nějaký ten solár (když už to v sobě má nějaký ten MPPTregulátor (ale je prý jen max.do 23V)
A nebo nekupovat žádný booster a za těch 10.000,- zkusit zrealizovat jen solary s pořádným regulátorem ? (tedy s tím, že se budu doufat, že mi to někdo někde náhodou neoškube).
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
Votronic VCC 1212-45 IUoU (Art. no. 3317)
Dával jsem ho teď do auta nejen kvůli dobíjení, ale i kvůli oddělení třetího akumulátoru od palubního originálního (a startovacího) v systému rekuperativního dobíjení (Euro 5+ a Euro 6) a musím tento vynález opravu pochválit. Zvládá dvě mouchy jednou ranou a funguje skvěle i fázi, kdy je alternátor v šetřícím režimu a prakticky nedobijí.

Sipadan můžeš prosím podrobněji rozvést to oddělení třetího akumulátoru Votronicem VCC 1212-45? Děkuju.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Aluman napsal:

Sipadan můžeš prosím podrobněji rozvést to oddělení třetího akumulátoru Votronicem VCC 1212-45? Děkuju.


Zdar Alumane,

rozvést to klidně mohu, od toho to tu máme, ale ve vztahu s Ategem Ti to asi moc nepomůže.

Naposledy jsem měl trápení s novým Transitem, který již trpí samými komplikacemi (díky Bohu je ještě bez močoviny).

On je kontruován tak, že má startovací akumulátor (výhradně na start) a jakýsi Ford palubní (výhradně pro vše ostatní).
To samo o sobě není až nic tak divného, ovšem v kombinaci s normou EURO 5+ a 6, která vyžaduje pro mne strašlivý Start-stop kvůli němuž je v tom autě rekuperativní dobíjení (tzn. že alternátor dává podle CPU cca. 12,2 V - 15,2 V), aby se rychle vždy dobily aku, ale zároveň nezničily.
No a Ford to má tak, že NESMÍŠ NIC připojit na startovací akumulátor, ale jen na speciální připojovací místa na tom jejich FORD palubním (kmomě proudu nad 200 A pokud si dobře pamatuji).
No a z logiky věci, když Ti dá alternátor 12,2 V, tak nedobiješ ten třetí, svůj palubní.

Jsou v tomto případě 3 cesty jak tomuto problému předejít:
a ) objednáš "camper ready" auto z výroby - pak je vyřazeno rekuperativní dobíjení a alternátor dává standardních 14,4 V
b ) koupíš si KIT no. KTBK2V-14A411-ED, který podle manualálu pro přestavbáře vsadíš do pinů v řídící jednotce - pak opět dostaneš 14,4 V
c ) koupíš zmiňovaný Votronic, který je "up to date" technologicky připraven na výkyvy alternátoru, obsahuje oddělovací relé a máš po problému

KIT jsem kupil za cca. 1500 CZK, nastudoval vše, rozebral konektor u řídící jednotky a byl připraven použít řešení b ), ale jelikož jsem do jiného auta v tu chvíli potřeboval něco od Votroniku, tak jsem zahlédl jejich aktuální booster verzi EURO 5+a 6 ready a vyřešil jsem to bodem c ).
Vzhledem k tomu, že jedu mnoho let na GELu a GEL podle příručky není vhodný do instalace podle bohu b ) ani s upraveným dobíjení na 14,4 V kvůli tzv. "crank currents" (promiň, nevím jak to přeložit, řešil jsem to s hlavním inženýrem Fordu vše v angličtině), tak jsem byl velmi rád za ten booster, který to vše vlastně zajistil a který by do auta býval stejně asi šel ....

Takže to je tak zkráceně k mému bývalému problému, ono je tam ještě pár důležitých Ford detailů, ale nemyslím že je to zrovna Tvůj problém, tak jsem si je dovolil je překočit ... s Ategem to nemá nic společného :D

Podívej se do manuálu, to by mělo vysvětlit více neznámých pro Tvoji instalaci ....
https://uloz.to/!ZU0oba8ldNFn/
4.114683,118.628756
G
gromČlen
Přidáno před 7 let
crank currents = startovaci proudy
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

grom napsal:

crank currents = startovaci proudy


Dík grome ...
4.114683,118.628756
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
Zdar Alumane,

rozvést to klidně mohu, od toho to tu máme, ale ve vztahu s Ategem Ti to asi moc nepomůže.


Díky za info.

Já jsem se ale neptal v souvislosti s Ategem, potřebuji do Hymru ML-T 4x4 rok 2017 euro 6 na podvozku MB Sprinter posílit kapacitu nástavbové baterie, originál z Hymru je tam booster VCC 1212-45 a nástavbová baterie AGM 95 Ah a rozhoduji se jestli přidat ještě jednu 95 Ah a nebo dát jednu velkou 180Ah, a zaujala mne právě tvoje věta v popisu funkce VCC 1212-45 o oddělení třetí baterie, myslel jsem si, jestli Votronic nedokáže obhospodařovat dvě nástavbové baterie a řešit tím problém paralelního zapojení baterií.
Existuje nějaké elegantní řešení dvouch nástavbových baterií, tak aby nebyly trvale paralelně spojené?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Aluman napsal:

Já jsem se ale neptal v souvislosti s Ategem, potřebuji do Hymru ML-T 4x4 rok 2017 euro 6 na podvozku MB Sprinter posílit kapacitu nástavbové


Není zač.

Tak to jóóó ... máš dobrý vkus mimochodem :g .... škoda jen toho add-blue (předpokládám, že tam být musí), zbytečná starost navíc.

Za mě opravdu velmi dobré řešení, mohu s čistým svědomím 3317 doporučit, funguje i v té "ralaxační fázi" alternátoru bezvadně.

Osobně zdvojené akumulátory vždy propojuji paraelně, takže bohužel neporadím s těmi manuálními přepínači a automaty, co se o to starají.
Nerad diskutuji bez osobních zkušeností.

Ostatní jistě pomohou a nemálo zde o tom bylo napsáno.

P.S. Je to postavené na klasickém MB 4x4, nebo na specializovaném Iglhaut, Aichletner ????

Automatické sloučení 07.05.2017 21:38:

Citovat

Aluman napsal:
..... a zaujala mne právě tvoje věta v popisu funkce VCC 1212-45 o oddělení třetí baterie, myslel jsem si, jestli Votronic nedokáže obhospodařovat dvě nástavbové baterie a řešit tím problém paralelního zapojení baterií.


Dokáže, ale ....
"Option: Several Batteries at the Charging output:
Parallel charging of two or more batteries of the same voltage (12 V) is acceptable.
According to the battery manufacturers, permanent parallel operation is allowed in case of two or more batteries of the same type (gel/acid/AGM), same capacity, as well as the same age (history) in cross connection."
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 07.05.2017 21:38, před 7 let
A
AlumanČlen
Přidáno před 7 let
[quote]sipadan napsal:

[quote]Aluman napsal:



P.S. Je to postavené na klasickém MB 4x4, nebo na specializovaném Iglhaut, Aichletner ????

Nechci zaneřádit vlákno o boosteru psaním o MB, tak píšu sz.
Marian087Marian087Nováček
Přidáno před 6 let
pozdravujem kolegov, docital som az do konca, suhlas v lete solarne clanky uplne stacia pokryt spotrebu, ma 105W a je to super bateria stale nabita. Teraz, ale sme boli v Novembri parkrat na vyjazde solar uz proste nepokryje spotrebu takze som sa rozhodol kupit booster MTLB45 mam EBL99H a 100ah akumulator auto Ducato EUR6 a otazka zapojit boster cez energoblok alebo mimo cez oddelovacie rele. Poradi niekto kto ma skusenosti s touto kombinaciou pripadne schemu ako to zapojit?

Dakujem
HHHHČlen
Přidáno před 6 let
odkaz na zapojení
https://www.karav...-lb-45.htm

v příloze schéma

osobně bych zapojil mimo EBL

označeny jsou vstupy a jištění

Honza
HH Připojili následující soubor:
booster.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 201 stažení]
99h.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 142 stažení]
T
thomash1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Marian087 napsal:

pozdravujem kolegov, docital som az do konca, suhlas v lete solarne clanky uplne stacia pokryt spotrebu, ma 105W a je to super bateria stale nabita. Teraz, ale sme boli v Novembri parkrat na vyjazde solar uz proste nepokryje spotrebu takze som sa rozhodol kupit booster MTLB45 mam EBL99H a 100ah akumulator auto Ducato EUR6 a otazka zapojit boster cez energoblok alebo mimo cez oddelovacie rele. Poradi niekto kto ma skusenosti s touto kombinaciou pripadne schemu ako to zapojit?

Dakujem

Ja jsem před 14 dny tenhle Booster zapojoval do toho sameho auta co mas na avataru bez problemu a přes EBL. ebl pod ridicovou sedackou a booster pod spolujezdce tak zádne zbytecne tahani jen senzory na baterku a využití stavajici kabelaže k nastav.baterkam drat10mm takze bez problemu . booster šlape jak hodinky sype do baterek jak ma baterky 230 AH
Nevěřil jsem tomu že to tak bude fungovat lepší jak celá centrala
Hymer BMC I 600
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Nebude ta 45A až moc na 100Ah baterku?
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, už je to asi šest let co jsem montoval do vestavby tento booster( tedy 45) Na radu Karla Prokopa i s akumulátorem 180Ah a naprostá spokojenost. Je nutné teplotní čidlo, jinak nepracuje na plný výkon. Když už dojde k nejhoršímu je jednodušší nastartovat na hodinku jak celej večer poslouchat řev centrály. Jak je to u euro 6 nevím, ale 5 to zvládá bez problémů. V servisu tvrdí: a co by bylo s autama co běží celou noc s chladákem? Tak nevím? Booster mám za sedadlem řidiče, a akumulátor pod sedadlem, panel na přístrojovce. Životnost filtru je prý 800 000km co k tomu?
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Mi se pořád nejvíc líbí booster kombinovaný s propojovačem baterií a solárním MPPT regulátorem od CTEK, jde použít i pro "smart" alternátory u EURO 5+ a 6.

Model CTEK D250S nebo novější D250SA umí 20A, s připojeným SMARTPASS pak 80-120A (podle toho zda starší nebo novější model).
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Jakub Satek Připojili následující soubory:
Jakub Satek Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,905,501 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22223 sekund | Průměrně za: 0.22223 (0) sekund | Dotazy: 146 | Použitá paměť: 2.35MB/4MB