BartČlen Přidáno
před 6 letDnes jsem chtěl absolvovat emise a technickou kontrolu na tom samém místě, jako před dvěma lety. Pán na emisích mi řekl, že mi auto nemůže změřit, protože značku Bürstner nemohou měřit. Můj argument, že podle VIN čísla je to Fiat Ducato, v TP je výrobce podvozku FIAT S.P.A.Auto Itálie, výrobce motoru IVECO včetně typu a označení motoru a též i emisní normy.... Noo, nedomluvili jsme se. Prý mu po dvaceti letech nikdo nebude říkat, co má do toho programu psát.... Tak jsem objel zbytel stanic na měření emisí, ty s tím problém neměli, ale bohužel jsem se k nim nevešel kvůli rozměrům. Tak jsem skončil na odboru dopravy s dotazem, co na to úředník.... Stanice TK a měření emisí si to jen špatně vysvětlují a stěžovat si mohu na ministerstvu dopravy.... Takže zítra jedu do 35 km vzdálené jiné STK (včetně měření emisí), kde je to vše podle nich v pořádku (raději jsem jim poslal kopii TP) a hlavně se tam vejdu... Holt když se nechce, je to horší, než když se nemůže.... Přeji ostatním více štěstí.
PetrMČlen Přidáno
před 6 letJezdím do Kralup nad Vltavou už několik let, a žádné problémy. (naposledy před 14.ti dny) STK pro náklaďáky, takže se tam vejde každý, vše na jednom místě.
vsazavskyČlen Přidáno
před 6 letS emisemi je to malér, setkal jsem se s tím u víc vozidel a zjistil jsem:
Na emisní stanici tě musí vyfotografovat stejně jako na STK. Vozidla, která nemají zásuvku OBDII se měří jako dřív. Vozidla, která ji mají se dnes měří přečtením řídící jednotky motoru. K tomu potřebná data si načítá z databáze min. dopravy a tam taky posílá výsledek měření. Každá emisní stanice má ale oprávnění dělat jen některé značky vozidel. Když přijedeš poprvé na emisní stanici tak Tě musí napsat do registru na ministerstvu dopravy a jestli stanice nemá pro tuto značku oprávnění tak to nemůže změřit. Ale je i možné, že ta potřebná data ještě do systému nejsou zapsaná. V obou případech ho systém pošle do ..... Ale existuje cesta jak z toho ven. Dovozce, který dovezl auto do republiky je povinen zajistit aby bylo možno emise, ale i STK udělat. Tedy, musí Ti říct kde Ti to změří. Poslední možnost je zajet do emisní stanice, která je v majetku Dekry. Je jich 5 a najdeš je na webu Dekry.
Mohu být trochu nepřesný, nejsem specialista. Ale už jsem tuhle anabázi absolvoval se třemi vozidly.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
MTSČlen Přidáno
před 6 letProblém s obytkama byl vyřešen před několika lety tzv vícestupňovou výrobou, emise se měří podle prvního stupně výroby - tedy výrobce podvozku. Proto má obytka 2 výrobní štítky. Výrobce motoru nerozhoduje. Pokud je podvozek od Fiata, měřit ho může ten, kdo má oprávnění na Fiat. Problém je od ledna s focením, musí se fotit na měřícím stanovišti, pokud se mi auto nevejde na dílnu, mám smůlu.
Takže pokud SME má oprávnění na daného výrobce podvozku a vozidlo se vejde na linku může měření provést ! Pokud nečtou věstníky MD, měli by se na to vykašlat a nestresovat zákazníky.
INSTRUKCE PRO SME č. 7/2015: Měření emisí u vozidel vyrobených ve více stupních
výroby (MD)
Na základě množících se dotazů ze stran stanic měření emisí a majitelů vozidel, která prošla více stupni
výroby, jakým způsobem posoudit značku vozidla pro měření emisí, Ministerstvo dopravy vydává tuto
instrukci.
Mechanik měření emisí při ztotožňování vozidla s doklady zjistí skutečnost, že vozidlo je vyrobené
v několika stupních výroby. Pro svou potřebu, kdy musí znát značku vozidla, aby mohl posoudit, že může
takovou značku vozidla měřit, je pro mechanika měření emisí rozhodující první stupeň výroby,
tzn. podvozek a motor, pokud v dalších stupních výroby nebylo zasahováno do emisního systému. Pak bude
výrobce podvozku a motoru určovat značku vozidla pro měření emisí.
V protokolu o měření emisí se v kolonkách týkající se samotného vozidla uvedou údaje z technického
průkazu. Do poznámky se uvede: „V prvním stupni výroby se jedná o vozidlo značky …………………, typ
……………. Emise měřeny na tuto značku.“
Tato instrukce přichází v platnost dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne 26. června 2015
Ing. Bc. Ivan Novák, v. r.
ředitel odboru provozu silničních vozidel
Je to jen o lidech :v
Petr a JitkaČlen Přidáno
před 6 letTak mě dneska vyhodili ze dvou STK, že prý nemají oprávnění dělat Buerstner... Argumentace ve stylu vícestupňové výroby je nezajímala, prý je nepustí po novu systém. Mám prý jet do Prahy do Dekry, tam že možná uspěju. To snad nemůže někdo myslet vážně? Má někdo podobné zkušenosti, případně rady?
Petr a JitkaČlen Přidáno
před 6 letTak jsem nakonec uspěl ve Velimi. Tam s mým speciálním obytným postrachem silnic neměli jediný problém. Za tři hodiny jsem byl doma... Je to jenom o lidech a je smutné že je to na jejich libovůli.
Mně tvrdili, že od letošního ledna jsou všechny emisní stanice napojeny on-line v jednotném systému a proto prý nejdou zadat auta od výrobců, které nemaji zadané implicitně v predvolbach. A to jsou právě třeba výrobci obytek, byť jsou na podvozcich známých značek. A tyto "nezadane" výrobce může měřit a zadat do systému Dekra, ktera k tomu má oprávněni. Zadávali to tam do kolonky "jiné" s poznámkou Výrobce Autocaravans...opsané z velkého TP.
Takto jsem to pochopil a takto mi to potvrdili i na emisní stanici Dekry. Tim ovšem netvrdím, že tomu tak opravdu dle zákonů a vyhlášek je. Prostě emise jsem nakonec u Dekry ziskal a mam na dva roky klid...
Čert aby se v tom vyznal:o