Standa2Člen Přidáno
před 11 letJsi Ty ale Orel. !)
Ten kdo se umí přihlásit na Caravan 24, jistě si umí najít na co že má ten
svůj Ř.P. Taky se může zeptat na úřadě. Ale abych tě jen nepeskoval, hezky jsi to napsal. :_
Standa2
Upravil Standa2 dne 12.10.2013 23:16,
před 11 letStando že jsi nemlčel:) a nešetřil si nervy:_
Právě k vůli narůstající pakárně jsme před lety emisní stanici zrušily. Prostě se to nevyplatilo.
Možná se za těch 8let něco změnilo, ale měl by jsi být schopen změřit emise i u exotické značky, pokud má prokazatelně motor značky, kterou můžeš měřit , máš k dispozici data a jsi schopen načíst paměť závad ř.j. motoru, pokud ji tedy má. A samozřejmě se musíš do těch tabulek vejít. A bylo jedno jaký má výfuk nebo filtr vzduchu, bylo důležité co vyplivla mašina. Měřili jsme různé exoty co měly motor VW. A ještě platilo, že pokud motor má mech. vstřik čerpadlo bez elektroniky nebo karburátor a znáš data, můžeš měřit, i kdyby to bylo bugatti z roku 1930. Vždyť jak by to dělali majitelé veteránů, které jsou na normálních spz:x.
Možná se legislativa za tu dobu zpřísnila, takže to už nejde, ale podle mě mě by servis fiatu, pokud má emisní stanici, měl změřit i obytku, která má podvozek a motor fiat. Abych ale neplácal blbosti, poptám se přímo na stk, kde změří snad všechno co má motor, jaký je stav k dnešnímu dni.
Standa2Člen Přidáno
před 11 letOldjan: Tak pán , který se mně snaží vytočit je poměrně známá firma.
Legislativa je dnes myslím postavena tak, že na řízené motory musíš mít zkoušky na značku. Na neřízené stačí tabulky. MTS by to mohl doplnit, určitě ví ještě víc. Pokud změříš něco na co nemáš oprávnění, může dojít k zavření stanice a je to docela častý jev. Bohužel se to dá dohledat i zpětně, protože protokoly jsou dva a jeden se stále ukládá.
Nemám potřebu nikoho točit, naopak mě točí obhajování nesmyslných legislativních norem, jako například že speciání obytné auto je něco jiného než obytné auto speciální nebo že Fiat není Fiat ale Mobillveta nebo že mám z nově dovezené vestavby udělat dodávku, abych ji zde přihlásil k provozu a následně ji přestavit opět na obytnou vestavbu.
Chápu, že technici musejí dodržovat zdejší nesmyslné předpisy, byť na to mají stejný názor.
Co nechápu, když se mě někdo snaží vysvětlit, že je to správné, logické a smysluplné, když nikde jinde v Evropě karavanisté takové hovadiny s továrními obytkami řešit nemusí.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
MTSČlen Přidáno
před 11 letJá si myslím, že chyba je v zápisu do TP. Výrobce vozidla, tedy podvozku je FIAT, ne Mobillveta či co to máš. To je výrobce pouze nástavby. Např. já mám v TP - tovární značka Renault, obchodní označení Trafic Rapido 710, výrobce Renault Francie, výrobce karoserie Renault + Rapido
Dokud nebudeš mít v TP - výrobce vozidla FIAT, nebude klid
:_
Jelikož rád dotahuji věci do konce, dotáhnul jsem i tuto. Vzal jsem techničák od bývalé alkovny, kde je jako tovární značka uvedeno LMC Liberty XXX (nic víc v tovární značce uvedeno není !! ) a podvozek FIAT a motor IVECO 8140.43.S ( laicky 2.8jtd, žádný obstarožní systém ) a zavolal na MDČR odpovědné osobě za emise.
Odpověd byla překvapivě jednoduchá:
pokud má daná technická stanice měření emisí oprávnění ( a emisní předpis ) od Fiatu pro daný typ motoru a je na první pohled zjevné, že se jedná o podvozek Fiat ( což u alkovny je, moje poznámka ) neexistuje důvod proč by nemohla emisní stanice emise změřit - bez ohledu na název tovární značky, TP řádek 1. Prý byly emisní stanice na tuto eventualitu upozorněny.Pokud by nebylo na první pohled zřejmé, že nedošlo v druhém stupni výroby ( to je výroba nástavby, moje poznámka ) k zásahu do emisního systému ( což jsme jsme se shodli, že se může u celointegrovaného auta stát ) stačí doložit od výrobce či dovozce tuto skutečnost, tj. že nebyl v druhém stupni výroby proveden zásah do emisního systému.
Toš asi tak, jak snadné .... včil je možné mudrovat.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 14.10.2013 13:45,
před 11 letMTSČlen Přidáno
před 11 letBohužel, naší stanici nikdo neupozornil, naopak na školení vždy zdůrazňují - MŮŽETE MĚŘIT POUZE ZNAČKY, NA KTERÉ MÁTE ŠKOLENÍ A ATEST PRACOVIŠTĚ !!! Značkový servis VW nesmí měřit Škodu i když mají stejné motory.
Mám oprávnění na 79 benzínových a 59 naftových značek a pořád je to málo :v
:_
@MTS
Samozřejmě máš pravdu, já také nikde netvrdím, že VW může měřit Škodu ani že IVECO může měřit FIAT. Pokud si přečteš, co mě sdělilo MDČR, tak píšu, že měřit emise může ten, kdo má Fiata. A je to zcela
logické, protože motor od Sofimu ( který vyrábí IVECO) si může koupit kdo chce (obrazně) a namontovat ho kam chce ( a jak chce). V mé bývalé alkovně na podvozku FIAT s motorem, který vyrábí IVECO může změřit emise ten, kdo má " papíry " od Fiatu, nikoli od Iveca - zcela logicky (i laicky ) neboť sání, výfuk, atd. tam dal Fiat. Nic jiného jsem nenapsal ani netvrdím.
PS. Pokud se týče informace v mém předchozím příspěvku, píšu tam:
prý byly emisní stanice upozorněny , protože vím jak chodí. :D :D
Nicméně, pokud jsem si tyto informace jsem schopen zajistit já laik ( a kdyby chtěl, tak je dostanu od MDČR i písemně) , nevím proč by si je nemohl zjistit technik ze stanice emisí (
místo toho, aby mě vysvětloval, proč to nejde ).
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 14.10.2013 16:54,
před 11 letLubinoČlen Přidáno
před 11 letNechte už toho hádání. V TP mám jasně napsáno, že výrobce je FIAT, ale v kolonce tovární značka, nebo jak se ten chlívek pod tím jmenuje , není napsáno DUCATO, jak by asi logicky znělo, ale právě ta Mobilveta. To byl ten problém. V pátek jsem rozeslal mailem TP na několi míst měření emisí a všichni do jednoho se ozvali, že to změřit nemůžou. Jen jedni volali, že to tedy přivezte. Jinými slovy: nemůžeme, ale riskneme to. 10x jsem to zkusil a 10x mě poslali do háje. Z toho mi plyne, že ministerstvo si myslí, že něco doporučilo, na papíru to asi není, protože o tom nikdo neví.
Vajgloňovi děkuju, že řeší, co ho tolik nepálí.
Zdravím,mel jsem stejný (podobny) problém, pak me napadlo zajet do autorizovaneho servisu Fiat a s emisemi nebyl zadny problém. No ale nadzvedlo me to radne. Tak asi tak.
MTSČlen Přidáno
před 11 letKdo chce měřit, změří, já s tím nemám problém !n
Me2dČlen Přidáno
před 11 letVyjádření naší emise, není problém, máš fiat a nezajímá je kdo je výrobce nástavby, jak píšou ostatní, kteří chtějí řešit problém a ne obhajovat kraviny, máš fiat a fiata naměří. Toť vše já bych se vyhodit nedal prostě min. obsáhlé vysvětlení, nebo věta prostě to nechcem dělat ale asi umíme, by mi stačila do black listu takové firmy.
Mimo téma, Stando s Vajgloňem se asi neznáte, jeho historie zde je poměrně dlouhá a místo planých řečí opravdu spoustu lidem pomohl. V téhle zemi je obrovský problém alespoń malé právní povědomí, proto jsme stádní národ.:_
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
99lojzaČlen Přidáno
před 11 letPrávě že má 418kg a vždy jsou s emisema nebetyčné problémy.
MTSČlen Přidáno
před 11 lettak odmontuj televizi a bude klid !M
99lojzaČlen Přidáno
před 11 letBohužel těch 418 je v TP a to bez televize.
VeraČlen Přidáno
před 6 letA zase začínáme,nové předpisy pro emise-a už jezdíme,kde změří obytku na Sprinteru.Tam kde jezdí to auto roky,a kde jsem doporučovala před 4 roky ho nemaj v databázi- Neverending story :@