Dobrý den chtělbych do svojeho karavanu domontovat podlahové vytápěni nemá někdo nějaky návod na postup nebo jak to udělat nejlíp?
Dík
bob_bobekČlen Přidáno
před 11 letNo nevím,prodejců topných rohoží je dost ale...
Já to mám z fabriky, pod linem, takže bys asi musel strhnout lino a tím i rozebrat nábytek,což je asi blbost.
Druhá varianta asi je dát to na původní lino a položit na to nové.
Nicméně, mě to v současnosti přestalo topit i když tam proud jde.
Konzultoval jsem to s mechanikem od Burstneru a zkušenosti jsou takové,že po šesti letech to odchází, do nových přívěsů už to nemontují...
Je ale fakt,že když je 220V a zima, tak to je velmi přijemné.
Bürstner Flipper 550TK+Hyunday Santa Fe
Radek SladkyČlen Přidáno
před 11 letPodlahové odporové fólie jsou podle mne dobré, dal jsem si je do maringotky a ve spojení s bezdrátovým kombinovaným termostatem z Jablotronu (měří teplotu podlahy a teplotu prostoru) to vidím jako dobrou kombinaci a určitě na víc jak 6 let. Ke všemu jsem to nikdy nedělal a zvládl jsem to sám, tedy s bráchou neelektrikářem.
Akorát nechápu, co je dobrého na 48V provedení. Větší proudy, tedy větší riziko požáru a baterka to stejně nedá. Pak je třeba mít tak jak tak 230 V střídavých a honit to přes drahé trafo......
Udělal jsem to rovnou na 230V a dal bych to tak i do přívěsu.
Ahoj, R.
VasuČlen Přidáno
před 11 letNebudu tady citovat normy, ale to napětí lehce vysvětlím. U pevného stabilního zařízení doma, je tepelná rohož v podlaze a vyhřívaná napětím 230 V Obytné auto, karavan atd. jsou vedeny jako zařízení se zvýšeným nebezpečím úrazu el. proudem, proto bezpečné napětí do 50 V V případě probití rohože doma se celkem snadno protlačí poruchový proud do proudového chrániče. V obytných autech a karavanech jsou okolní předměty izolanty a poruchový proud by se tam těžko vytvořil. Rohož při napětí 230 V a poruše by tě kopla, ale nevypla by proudový chránič. Při dotyku člověka na fázi většinou protéká proud menší než 30mA, jen v případě, že jsi mokrý a stojíš na vodivé podložce je proud větší a vybavíš proudový chránič !
VasuČlen Přidáno
před 11 letNázor na podlahové topení mám takový. Za mou éru revizního technika elektro jsem se ještě nesetkal s poruchou u elektrických rohoží v koupelnách, nebo kuchyních. Nahřívají se na nízkou teplotu a jsou chráněny proti mechanickému poškození keramickým povrchem. V případě probití jsou chráněny proudovým chráničem a na tu plochu se tam většinou vytvoří poruchový vybavovací proud.
U karavanu je vše izolant. Při napětí 230 V v případě poruchy bude při vlhkém stavu podlahy vše kopat, ale chránič nevypne !Ten vypíná až při poruchovém proudu 30mA a to je pro lidské tělo pořádná pecka !
Při napětí do 50 V, v případě poruchy elektrické rohože provozovateli nehrozí žádné nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Podmínka ještě je to napájet bezpečnostním transformátorem, který je trochu dražší. Když si vezmeme případ, že do karavanu potřebujeme 3 m2 el. rohože, takže při 80W na m2 to dělá 240 W
Jednoznačně jsem pro toto napětí, které nikoho neohrozí ! Může se stát, čert nikdy nespí, kousne do toho pes, přeřízne to nezbedné dítě a při tomto napětí se nic nestane !
Vasu dikes to mi stačí to potřebuje člověk slyšet a popsal jsi todokonale i pro laika!t
Vasu, to máš pravdu, už asi nebudu přemýšlet o 230 V. Pozorněji jsem koukal a k tomu nejen trafo za 3000,- Kč, ale ještě kleště za 2000,-.
Co se těmi kleštěmi spojuje? Dá se to udělat i jinak, jiným nářadím?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 11 letnavážu na Vašuho:
Jsem taky elektrikář, takže Vašu to jako revizák říká naprosto přesně.
Uvědomte si že V KARAVANU NENÍ PEVNÁ PODLAHA.
Pruží, houpe se a kolikrát ve spoji povolí. Víte co to znamená ?
Špekulujte plnou parou, ale 220 tam nepatří.
Nechci rozvíjet teorie že na to řachlý místo ve spoji šlápně dítě, ale 220V NE !!!
Pevná topná podlaha zalitá v betonu (lepidle) pod dlažbou je ouplně jinej systém. Taky jsem pár metrů položil :).
DoskocilČlen Přidáno
před 11 letAhoj, článek o chrániči v karavanu, a hlavně proč ano, nožná i s nějakým obrázkem, teď nevím, je to už nějaká doba, co jsem to psal, tak najdete jako jeden mezi mými dvanácti naučnými články. Čáo, Pepa, r. a v.
DoskocilČlen Přidáno
před 11 letAhoj. Při použití proudového chrániče poruchový proud, tzn. ten, který "utíká" pryč z uzavřeného obvodu 230 V porušenou izolací, odchází ochranným vodičem, a až dosáhne 30 mA, tj. 0,03 A, tak chránič odpojí, jsou to milisekundy. Vtip je v tom, že obvod ochranného vodiče nemusí mít minimální odpor, tj. perfektní vodivost, jako u ochrany prostým jističem, protože jistič vypíná na základě vyvolaného zkratu do ochranného vodiče, a ten zkrat nemusí být tak "kvalitní", zvláště při používání dlouhých přípojek, aby jistič vyhodil hned, pak chvíli drží, než odpojí, a za tu chvíli může nebezpečný proud zabít pět lidí. Karavan vždy ještě přizemňuji tyčkou s připojeným vodičem napevno, i když si někteří myslí, že jsem debil, protože to nikdo nedělá, ale skutečně u přípojek, kterými se smýká po kempu, tak nelze zaručit, že se některý vodič nepřeruší. Když se přeruší některý z pracovních vodičů, tj. fázový vodič, nebo nulák, tak "zhasne elektrika", a jde se po tom. Jestliže se ale přeruší ochranný vodič, tak se to zjistí, až někdo dostane "pecku". Přípojku a celou elektroinstalaci si každý rok (sám) reviduji.
Čáo, Pepa, r. a v.