!Prázdninová soutěž skončila!

Partner Caravan24

Partner Caravan24

Kalendář

<< Prosinec 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Nejnovější galerie

TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 22

· Členové on-line: 2
martindo, Rudy

· Registrovaní členové: 12,049
· Nejnovější člen: adoid

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Terenak
10.12.2018 22:54
Dobrý den, neporadil by někdo s opravou na F.Ducato 2,5Td nemaže motor olej nahoru na vačku. Kde hledat příčinu a nebo co vyměnit. Díky

Schneegast
06.12.2018 22:19
Dobrý den, máme caravan hobby 560 deluxe 2000 a chtěla bych poprosit o radu jak složit stolek a narovnat matrace na ležení. Děkuji moc. lucie.snezna@sezna
m.cz

TrikeHonza
01.12.2018 10:44
Poděkování panu T.Kahounovi Tom-Car servis. Vyřízení veškerých formalit k přepsání celkové váhy obytného auta z 3850kg na 3500kg. Vřele doporučuji, příjemné jednání. Trike Honza Letohrad.

David250
28.11.2018 22:57
mate nekdo tip a zkusenost na parkovani pres noc, pobliz centra Prahy v dobe vanocnich trhu

lsalus
18.11.2018 20:03
Dobrý den , nemáte tucha kde se dá sehnat (blatník - lem ) na ABBEY VOGUE GTS 416..Děkuji lukas.salus@seznam
.cz

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
podlahové vytápění
Doskocil napsal:

Karavan vždy ještě přizemňuji tyčkou s připojeným vodičem napevno,
Čáo, Pepa, r. a v.


Nejsem odborník, ale zajímalo by mne, kdyby ta tyčka v zemi zrovna plnila svoji úlohu (šel by proud do země) a někdo v mokré trávě šel bos těsně kolem tyčky - co krokové napětí?
 
Upravit
Pepa má z každé strany karavanu ceduli "za mokra, okolo skákat obounož" Omlouvám se za offtopic, ale ...:r!n
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+3 Medvíďata(21+10+6)+ český terier PARD + obytná avia A15 6m max. výbava :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
 
http://www.me2di.webnode.cz Upravit
kutil1 napsal:

Doskocil napsal:

Karavan vždy ještě přizemňuji tyčkou s připojeným vodičem napevno,
Čáo, Pepa, r. a v.


Nejsem odborník, ale zajímalo by mne, kdyby ta tyčka v zemi zrovna plnila svoji úlohu (šel by proud do země) a někdo v mokré trávě šel bos těsně kolem tyčky - co krokové napětí?


Ahoj, tam žádné krokové napětí nemůže vzniknout, proud 0,03 Ampér po dobu několika tisícin vteřiny žádné krokové napětí nemůže vyvolat. Krokové napětí může vzniknou tehdy, když spadne vodič s tzv. tvrdým napětím ( pořádného transformátoru) 22 kV (22 000 V), a tam, jak to "jde" do země, a protože terén má jakýsi elektrický odpor, větší, než malý, a elektrika nejde svisle do země, tak od místa, kde vodič leží a "elektrika" se vstřebává do země, tak při tak vysokém napětí vznikne větší (nebezpečný) rozdíl napětí i na vzdálenost jednoho kroku, a tomu se říká krokové napětí. Takže nebezpečné krokové napětí nevznikne, když spadne vodič ze soustavy 3 x 400 V, tj. normální rozvod po dědině, ale to neznamená, že okamžitě poběžíme k tomu místu, a budeme okolo tancovat. Čáo, Pepa, r. a v.
 
Upravit
Doskocil napsal:

Ahoj, tam žádné krokové napětí nemůže vzniknout, proud 0,03 Ampér po dobu několika tisícin vteřiny žádné krokové napětí nemůže vyvolat. ......
Čáo, Pepa, r. a v.


Určitě máš pravdu, dík za vysvětlení. Ale vrtá mi v hlavě otázka, na kterou určitě budeš vědět odpověď.
Ta tisícina sekundy je jen proto, neboť máš chránič. Ale hypoteticky - kdyby někdo pochopil tu radu s tou tyčkou tak, že by ji tam bodnul, ale měl jenom jistič na 10 A, ne chránič.

Nenastala by podobná situace při průchodu proudu tyčkou do země jako ta situace, kdy ta paní, jak píšeš v článku, vystupovala z karavanu do mokré trávy? Tam asi stála vlivem nějaké poruchy jednou nohou na fázi 230 V a druhá noha stoupla na mokrou trávu (téměř vodič 0 V) a ten potenciál napětí zřejmě nadělal tu tragedii?
 
Upravit
kdyby bylo potřeba, mohu demonstrovat na sobě jak vypadá průchod 25kV tělem, myslím, že jsem z toho vyvázl vcelku dobře a teď se jen směju.Sad
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+3 Medvíďata(21+10+6)+ český terier PARD + obytná avia A15 6m max. výbava :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
 
http://www.me2di.webnode.cz Upravit
Me2d napsal:

kdyby bylo potřeba, mohu demonstrovat na sobě jak vypadá průchod 25kV tělem, myslím, že jsem z toho vyvázl vcelku dobře a teď se jen směju.Sad


Jako kluci jsme jezdili na malém motu - Pionýr. Když to nejelo, sundala se fajka, strčil tam prst a šláplo se. Když to kopalo, šlo se po karburátoru a naopak. Bylo tam cca 7 000 V, nebylo to příjemné, ale neublížilo to. Ve voltech to není. Zabije i 0,23 kV.
 
Upravit
kutil1 napsal:

Doskocil napsal:

Ahoj, tam žádné krokové napětí nemůže vzniknout, proud 0,03 Ampér po dobu několika tisícin vteřiny žádné krokové napětí nemůže vyvolat. ......
Čáo, Pepa, r. a v.


Určitě máš pravdu, dík za vysvětlení. Ale vrtá mi v hlavě otázka, na kterou určitě budeš vědět odpověď.
Ta tisícina sekundy je jen proto, neboť máš chránič. Ale hypoteticky - kdyby někdo pochopil tu radu s tou tyčkou tak, že by ji tam bodnul, ale měl jenom jistič na 10 A, ne chránič.

Nenastala by podobná situace při průchodu proudu tyčkou do země jako ta situace, kdy ta paní, jak píšeš v článku, vystupovala z karavanu do mokré trávy? Tam asi stála vlivem nějaké poruchy jednou nohou na fázi 230 V a druhá noha stoupla na mokrou trávu (téměř vodič 0 V) a ten potenciál napětí zřejmě nadělal tu tragedii?


Ahoj. Paní, když šlápla do mokré trávy a rukou se držela za fázi 230 V, která do kovových částí karavanu pronikla porušenou izolací není krokové napětí, i když zrovna dělala krok, je to přímý zásah. Krokové napětí je rozdíl napětí na úseku terénu, kde pozvolna mizí napětí z místa vstupu, tj. maxima, až po mizivé napětí v určité vzdálenosti od centra v kruzích. A ve všech dílčích úsecích kolmo na obvod kruhu, jak napětí rovnoměrně ubývá, tak lze mezi různými vzdálenostmi naměřit napětí, jež se nazývá krokové, nejde tedy o krok lidský, ale krok vzdálenosti. Krokové napětí není možno naměřit po obvodě těchto pomyslných kruhů.
Napětí na výstupu zapalovací soustavy spalovacího zážehového motoru je tzv. napětí měkké, tzn. že stačí maličko, a zdroj toho napětí zdaleka nedosáhne. Toto vysoké napětí pro přeskočení jiskry může být dosaženo jen tehdy, kdy obvod není uzavřen a proto obvodem neprochází proud až do okamžiku probití izolantu - vzduchu. Jestliže tam strčím prst, tak vlastně uzavřu elektrický obvod a napětí dosáhne jen zlomku napětí a proud několik mA, ale na nepříjemný pocit to krásně stačí.
Elektrický proud nazabíjí tak, že by někoho udeřil (kopnul) do hlavy, k poškození zdraví a event. ke ztrátě života dojde tak, že srdcem, nebo jeho okolím projde proud 1 - 2 mA, a tento proud rozhodí rytmus srdce. Rozhodí jej tak, že jej úplně zastaví, nebo jej urychlí do tzv. fibrilace, kdy se srdce touto rychlostí tepové frekvence poškodí, ale v tomto stavu také nečerpá krev do krevního oběhu. Ale stále lze poskytnutím první pomoci toho člověka zachránit, jenže nesmí všichni stát s otevřenou hubou a dívat se nečinně na tragedii. Vlastně elektrický obvod byl uzavřen přes ruku, střed těla až do nohy, takže naprosto ideálně pro tuto situaci.
Takže - elektrický proud je výsledkem elektrického napětí, když není napětí, proud neteče, tak, jako voda ve vodovodu, když není tlak, tak voda také neteče.
Úraz elektrickým proudem úzce závisí s podmínkami vodivosti celého obvodu, jehož součástí bývá lidské tělo, ve většině případů tyto podmínky nejsou splněny, člověka to "jen kopne", ale v tom malém zbytku případů, kdy jsou podmínky splněny a člověka to zabije, kvůli těmto případům je potřeba udělat všechno, aby k tomu nikdy nedošlo. Elektrotechnika je na takové úrovni, že způsoby a přístroje ochrany jsou a jsou velmi spolehlivé, když dojde k úrazu, je to vždy lidská chyba, nebo, chcete-li - naivita. A ještě dodatek - pokud mne zasáhne krokové napětí a proud projde z jedné nohy do druhé, tak v žádném případě nepůjde okolo srdce, byl by ten proud blbý, je to tam nahoru daleko, pěkně by mne to koplo, a třeba vůbec neublížilo.
Sakra, abych tady vyučoval elektrotechniku na stará kolena.
Čáo, Pepa, r. a v.
 
Upravit
Pánové, to jsem to s tím svým příspěvkem o fóliích na 230V neukočíroval. Ale v té maringotce mám podlahu pevnou, podloženo termoizolační hmotou a na tom parozábranu a plovoučku, takže asi fakt jiná káva. Nenapadly mne možné problémy z průhybu podlahy v karavanu. Avšak - chce tu někdo vyházet karavan a dát to po celé podlaze? To snad ne, to se ani nesmí - dává se to jen tam, kde nic není. Chápu to jako podporu tepelné pohody, ohřev chodidel, nikoliv hlavní topení.....pak to bude asi jen na malých kusech a tedy podle mne s minimálním rizikem ohrožení průhybem. Ale do bezpečnosti kibicovat nechci, to je věc přístupu každého z nás osobně....
Radek
 
Upravit
Ahoj, porušení bezpečnosti u elektrotechnických zařízení nízkého napětí (domácí rozvody, do 400 V) je vždy trestným činem, i když se zatím nic nestalo. Patří sem např., i když odborná domácími prostředky, oprava tavných pojistek. To jen proto, abychom to všichni věděli. A vztahuje se i na naivní přístup provedení rozvodů v karavanech. (Já mám pargr. 8 Vyhl. 50). Čáo, Pepa, r. a v.
 
Upravit
Doskocil napsal:

Ahoj, porušení bezpečnosti u elektrotechnických zařízení nízkého napětí (domácí rozvody, do 400 V) je vždy trestným činem, i když se zatím nic nestalo. Patří sem např., i když odborná domácími prostředky, oprava tavných pojistek. To jen proto, abychom to všichni věděli. A vztahuje se i na naivní přístup provedení rozvodů v karavanech. (Já mám pargr. 8 Vyhl. 50). Čáo, Pepa, r. a v.


Jj Pepo, bohužel od doby, kdy jsi šel do důchodu nám ještě trochu " přihoustlo " a tak tady odcituji vyhlášku MPSV (č.73/2010) - Zařízení silničních vozidel s vestavěným elektrickým vybavením a zařízení sloužící k připojení těchto vozidel na parkovištích a v kempech je vyhrazené elektrické zařízení II. třídy.

Pro laiky - to, že je nějaké zařízení vyhrazené, znamená, že do něj nemůže každý beztrestně hrabat ( je vyhrazeno jen pro někoho). Vzhedem k tomu, že se jedná o vyhlášku, je závazná a přístupná pro všechny - na rozdíl od norem, které jsou za peníze a pro " zainteresované ".



Jinak samozřejmě přemýšlím jak vyhřát podlahu vestavby (proto téma sleduju), ale zatím jsem nic nenašel. Do 230v se mě nechce, zcela logicky se to bude používat od podzimu do jara, no a když jsi vzpomenu kolik vody se tam na botech zrovna v tomto období nanosí, jde mě mráz po zádech coby kdyby...
Upravil/a Vajglon Hnuson dne 28.09.2013 11:12
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
 
Upravit
Jak o tom přemýšlím, tak kolega psal, že to podlahové může mít tak 800 W. Také se píše, že to není na vytápění, ale přitápění. Tedy, když budu topit na 220 a zapnu podlahové, tak asi ten 10 A jistič na přípojce nebude stačit. Možná to bude k smíchu a co tak vytápěné ponožky na akumulátorky AA - tužkové.
 
Upravit
Ahoj, tady jsem našel trafo 230V/ 12V 35 A, 420 VA, snad by se mohlo na podlahové přitápění hodit. Je to na uvedené stránce trochu níž.
http://rodsolid.r...trafo.html
Čáo, Pepa, r. a v.

Automatické sloučení 30.09.2013 10:16:
Ahoj, ještě jen tam k mání trafo 220 V / 54 (48) V 750 VA (=~ 750 W) za 1000 Kč. Čáo, Pepa. r. a v.

Automatické sloučení 30.09.2013 10:19:
Ahoj, pro teplý elektrický koberec pod stůl v "U" sedačce jako stvořený. Čáo, Pepa, r. a v.
Upravil/a Doskocil dne 30.09.2013 10:19
 
Upravit
Ahoj,
snažili jsme se opravit podlahové topení v Hymer nova 435. Vyměnili jsme toroidní transformátor, po výměně má podlahové topení spotřebu 100W. Prosím, jakou spotřebu by originál podlahové topení mělo mít?
 
Upravit
Ozivim temu...
Zvazujem vyhrievanie podlahy (nie podlahove kurenie) do obytneho auta.

Predbezny plan:
Korkova plavajuca podlaha na existujucu podlahu, na zlepsenie izolacnych vlastnosti
Povodna podlaha (nejaky laminat), potom izolacna podlozka (par mm, co najviac ale vela sa nezmesti), vyhrievacia folia (karbonova), korok vo forme plavajucej podlahy.
Vyhrievacia folia 12V.

Otazky:
Musim mysliet na vlhkost/kondenzaciu alebo netreba?

Ako urobit zapinanie 12V aby to zapinalo iba ked je auto pripojene na 230V alebo ked je auto nastartovane? Tj potrebujem nejaku krabicku ktora zopne iba ked je aktivny D+ signal alebo je napatie na 230V. Jedine co ma napada su dve relatka, jedno na D+, druhe na 230V, obe spinajuce 12V z baterky. Je take riesenie dostatocne spolahlive alebo ked relatko odide tak vezme aj baterky?
Na elektroblok to uz nedam, nemam tam uz miesto pre 20A spotrebic, bude to musiet ist pred elektroblok, tj priamo na baterku. Takze musi to byt urobene tak aby to nezralo baterku ked auto stoji a nie je pripojene na 230V.
Odber by bol ca 15A. Je to problem pre (EURO6) alternator, ked bude mat v zime trvale dalsich 15A odber?
Nejake dalsie komplikacie ktore ma nenapadli?
Upravil/a marianh dne 29.09.2018 11:22
 
Upravit
je firma, ktorá vyrába priamo koberčeky do karavanov - zbytočne budeš vymýšľať už vymyslené.

https://www.terko...ty-2c.html

a ďaľšia http://www.itiwor...avanu.aspx
 
Upravit
Doskocil napsal:

Ahoj. Při použití proudového chrániče poruchový proud, tzn. ten, který "utíká" pryč z uzavřeného obvodu 230 V porušenou izolací, odchází ochranným vodičem, a až dosáhne 30 mA, tj. 0,03 A, tak chránič odpojí, jsou to milisekundy. Vtip ....


Ahoj, elektro v karavanech a obytkach je zvlastni případ. Na rozdíl od plynu se málokdo bojí do toho šťourat. Volal mi zákazník že koupil dětem na zahradu karavan jako chatku a že vždycky když nastupuje a chytne se za futra tak dostane ránu. Jel jsem se na to podívat a samozřejmě instalace v karavanu a jeho připojení soustavou prodlužováků a rozdvojek většinou domácí výroby. A jedna z nich prohodila fázi s nulou. Takže celá konstrukce "chatky pro děti" byla celá připojená na fázi.
Proudové chrániče, jističe, pojistky a někdo kdo ví jak to zapojit vůbec není od věci.
siskin
www.caravanservis.cz
 
http://www.caravanservis.cz Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.60 sekund
180,543,431 návštěv