ZdendaZemdaČlen Přidáno
před 6 letAhoj, já mám karavan z r. 85 -Burstner - doložnost 50 Kg (800/850)... :-D Už teď vím, že jsem přes. Fotovoltaika, WC, venkovní nábytek, rezerva, nádrž na vodu, nádrž na odpadní vodu, předstan... a pod. i když se trochu bojím, tak si hlavně myslím, že člověk by měl myslet na bezpečnost osádky a jet na tu váhu, i když se mu nechce. Např. moje pneu mají max. zatížení 440Kg jedna... logicky 880Kgmax váha přívěsu... čili bych měl zajet na váhu, zjistit hmotnost a podle toho koupit gumy a zajistit bezpečí rodiny - tak bych to viděl, jak tu někdo psal. Že by mě zvážili na cestě jsem ještě nezažil, ale taky je pravda, že jsem toho moc nenajel... máte někdo nějaké zkušenosti s tímto?
DudlaČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Zdenek a Irena Lbc napsal:
Citovat
Vlci napsal:
Jak to vážíte? Zapojený za autem, nebo postavený na kolečku?
Najel jsem na váhu, spustil kolečko a karavan odpojil. Pak jsem ještě zvážil celou soupravu bez posádky.
Cau Zdenku, a to si prave vazil spatne, auto ma bejt zaprazene a kola vleku na vaze, nejakou cast ti vynese auto a svisle zatizeni na kouli. V AT takto prave vazi, najedes jen kolama vleku na vahu a koukaji na celkovou vahu vleku a toho co navazili. Nicmene je to cca 50 - 70km minus v tvuj prospech, ale i tak jsi dost mimo.
Ja jsem svuj vazil pred cca dvouma lety celkova 1350 a po vyjezdu jsem zvazil 1480, ale se zeleznou bombou, s plnou nadrzi vody (80l) a drzakem na kola na oji, kterej teda sundavam a prave samotnej nezaprazenej karavan. Tak u me to je celkem v poho.
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
Letos jsme vyrazili v 5 lidech. Polointegral pro 6. Na vaze 3880 kg. Takze pres H.
Jeste chceme jet do I, ale ve trech. Mozna nechame doma kola, vody jen trochu a vejdeme se. Musime totiz pres A a nechci mit zkazenou dovolenou hned za hranici...
Úplně bez vody to nedáme. Manželka plně využívá WC; takže na splachování. Někdy po cestě uvaříme; takže na mytí nádobí. Taky si rádi umyjeme ruce. A hlavně máme cestu jako výlet, takže se klidně o další noc protáhne. Pojedeme-li přes A, určitě navštívíme nějaké ferrata; takže ranní hygiena. Takže tak.
bleriot11Člen Přidáno
před 6 letZvážil jsem celo soupravu na váze kde prodávají písek.Pak jsem zvážil samotné auto.Jak to dopadlo...asi jako u všech.... :v
Dobry den,chci se zeptat jaké používáte pneu,samozdřejmně "C",já mám 205/65 R15 Li102 to je 850kg ale radši chci tak 103-104(875,900kg).
diky za radu
Radovan a Dáša
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letTak já taky nechal zvážit při(po) montáži moveru a zajímalo mě mimo váhu i rozložení na kola. Při vážení prakticky karavan bez vybavení a vody byly tam jen nějaké drobnosti a téměř plná klasická 10kg PB láhev. No a výsledek levé kolo 612kg, pravé 640kg a na oji 76kg. Když odečtu samotný mover 35kg tak je prázdný 1290kg.
Oproti psané pohotovostní 1070-1170kg je to víc jak metrák navíc. Ještě že jsem vzal s rozšířenou maximálkou na 1500kg (standardně je tam max 1380kg a to by mi tam zůstalo na vybavení a věci po zavodnění systému 50kg což je nic). Takhle zbývá na náklad cca 150kg a pokud to váží na cestě jen na kolech tak by to mělo vyjít.
Setkal se někdo při vážení s problémem kdy vlek má maximálku shodnou s autem na kulu (u mě 1500kg) a naváží 1500kg na kolech tak je jasné že jsem těch 70-100kg co jde na kulu přes? Díky
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
RobertČlen Přidáno
před 6 letMinulý měsíc si kamarád půjčil fung nové OA Granduca. Hned z půjčovny zajel na váhu. Auto mělo běžnou výbavu (nádobí, 1xPB, 4x křesílka, solár) a asi natankované nádrže. Naměřilo mu to 3780kg. Přijel domů, naložil osobní věci, jídlo a pití pro 4 lidi na 14 dní, přisedl zbytek posádky v počtu 3ks a jel do Norska. Je to smutné. :o
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Petr ZČlen Přidáno
před 6 letAhoj, jen pro uklidnění - jezdím pořád přes A - Korsika, Sardinie, i do Řecka jezdím - Halámky , Wien, Buda. Nikdy mne nevážili- možná štěstí, ale mám dodávky, a jezdí mi tam už 5 let každý den - nikdy žádnou nevážili- jen jednou v Linz na kruháku mají STK - tam ho vzali- ale proto, že do něj najel zezadu osobák a měl trochu ohlý nárazník takže to zdálky viděli a stáhli ho z dálnice. Takže neříkám, že neváží, ale pravděpodobnost je malá. A to jezdím i v zimě lyžovat - a to je určitě váha:-) Takže moje doporučení - přiměřeně zabalím a jedu- nevážím se raději. mimochodem- našel jsem tu vlákno s mapou umístění stabilních váh. Takže si nekažte dovolenou - jezdí tam obytek mraky - a myslím, že velká většina je přes váhu. Ahoj Petr
Petr, Lenka děti 3,7,17 :_
libriČlen Přidáno
před 6 letVčera před výjezdem jsem si nechal zvážit karavan s max. váhou 1309kg. Zapojený karavan 1250 odpojený 1340kg. Poněvadž bojuji s papírovým překročení povoleného přívěsu, vypustil jsem bojler vytáhl dva stoly a hlavně z předního kastliku jsem vybral prodloužení a podložky pod stabilizační nohy. tak jsem se dostal na povolených 1300 kg. Bohužel po ujetí 60 km mi zkolaboval motor a z výjezdu jsem se vrátil na odtahovce a pro karavan musel přijed syn. Už se hrozím kolik mě to bude stát a zda za 14 dní vyjedu na nějakou dovolenou.
misusČlen Přidáno
před 6 letPilote P8 2,8JTD 2005
3serfy,5ks plachet + stezne + rahna + doplnky,2 psi 60kg,2lidi,2deti 3 a 1r + kocarek,kolo 1ks,2 zidle + stul,2ks plyn,120ltr voda, a spoustu hovadin ...
3580kg maximalka auta 3400kg
Pri trose dobry vule bych se asi vesel :)
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letCitovat
misus napsal:
Pilote P8 2,8JTD 2005
3serfy,5ks plachet + stezne + rahna + doplnky,2 psi 60kg,2lidi,2deti 3 a 1r + kocarek,kolo 1ks,2 zidle + stul,2ks plyn,120ltr voda, a spoustu hovadin ...
3580kg maximalka auta 3400kg
Pri trose dobry vule bych se asi vesel :)
Akorát jak ti ty děti porostou tak těch cajků budeš muset vykládat čím dál víc:he . Aloha někde u vody.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Ja vážil plně naložený a natankovaný náš 7 metrový 6+6 rimor na technických službách. V autě, jídlo na 14 dní, kočárek, navíc mobilní klimatizace 30kg, dvě plné bomby, 30 litrů kojenecké vody,10 litrů piva. A bylo tam 3610 včetně přítelkyně 55kg a dítěte 10kg. Plus já když jsem v autě nebyl 85. Takže 3700. Ale při dovozu mělo auto na váze kvůli doplnění údajů z italského TP suché 2950 kg a demontáží palandy v garáži jsem ještě dalších 30 kg ušetřil. Takže buď jim to vážilo špatně v prvním nebo druhém případě nebo jsem tam musel naložit a natankovat cca 550 kg plus posádka cca 150kg. Oni ty mostovky po zkušenostech z lomů a piskoven mají 3 % toleranci a 16 tunové auto má na váze kolikrát rozdíl v jeden den i 300kg. Jednou i 500kg. Prakticky se stejným množstvím nafty.
Cestou přes Rakousko bylo stažení na vážící místo pro auta nad 2.8t. Ale byl u toho symbol malého a velkého náklaďáku tak jsem nevěděl jestli mám jet nebo ne. V tom kolem mě profrčel v levým pruhu celointegral s rakouskou značkou a ignoroval to. Tak jsem se ho chytl a ignoroval to taky. V TP mám M1 tak nejsem náklaďák
Ducato 3.0 JTD Arca 696 GLM
pilinisČlen Přidáno
před 6 letCitovat
copy napsal:
Citovat
DDT napsal:
Mozna nechame doma kola, vody jen trochu a vejdeme se. Musime totiz pres A a nechci mit zkazenou dovolenou hned za hranici...
a načo vozíte vodu?
Ty jí nevozíš? já mám splachovací WC
Já Honza a Gábina a obytné auto Fiat Dukáto 2,3 96Kw
Upravil pilinis dne 27.07.2018 13:20,
před 6 letDavidFČlen Přidáno
před 6 letobvyklá (ověřená) váha na auta má při vážení obytky/přívěsu povolenou provozní chybu 10-20kg
Citovat
Biimbo napsal:
Ja vážil plně naložený a natankovaný náš 7 metrový 6+6 rimor na technických službách. V autě, jídlo na 14 dní, kočárek, navíc mobilní klimatizace 30kg, dvě plné bomby, 30 litrů kojenecké vody,10 litrů piva. A bylo tam 3610 včetně přítelkyně 55kg a dítěte 10kg. Plus já když jsem v autě nebyl 85. Takže 3700. Ale při dovozu mělo auto na váze kvůli doplnění údajů z italského TP suché 2950 kg a demontáží palandy v garáži jsem ještě dalších 30 kg ušetřil. Takže buď jim to vážilo špatně v prvním nebo druhém případě nebo jsem tam musel naložit a natankovat cca 550 kg plus posádka cca 150kg. Oni ty mostovky po zkušenostech z lomů a piskoven mají 3 % toleranci a 16 tunové auto má na váze kolikrát rozdíl v jeden den i 300kg. Jednou i 500kg. Prakticky se stejným množstvím nafty.
Cestou přes Rakousko bylo stažení na vážící místo pro auta nad 2.8t. Ale byl u toho symbol malého a velkého náklaďáku tak jsem nevěděl jestli mám jet nebo ne. V tom kolem mě profrčel v levým pruhu celointegral s rakouskou značkou a ignoroval to. Tak jsem se ho chytl a ignoroval to taky. V TP mám M1 tak nejsem náklaďák
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Ačkoli se snažím dodržovat předpisy, zrovna vážení ignoruji. V podstatě se s tím nedá nic dělat. Téměř každá obytka i karavan bude minimálně 100 - 200kg těžší. Rakouskem projíždím pravidelně obytkou minimálně deset let a zatím mne nikdy nikdo nevážil. Projíždím Rakouskem i osobákem a vážení, které by se teoreticky mohlo týkat i obytek jsem zaznamenal pouze jednou. Otázkou ale je, zda tehdy obytky skutečně vážili. Obvykle na vážnici svádí pouze kamióny, čas od času se objeví příkaz sjet pro nákladní vozidla nad 2 nebo 2,8t. To se zaměřují na přetížené dodávky. Kamaráda, který sjel spolu s nimi zvážili, měl 4t a řešili to domluvou. Na druhé straně tady někdo psal o pokutě v řádu stovek EUR za přetížení o 300kg. Takže babo raď. :x
My vážíme naloženi cca 3650kg, takže věřím, že by mi to mohlo projít, v nejhorším počítám s nějakým tím Eurem na pokutu. Zatím se Rakousku vyhýbat nemíním, trasa do Itálie, kam jezdíme často, nemá mnoho alternativ.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Rudy napsal:
Ačkoli se snažím dodržovat předpisy, zrovna vážení ignoruji. V podstatě se s tím nedá nic dělat. Téměř každá obytka i karavan bude minimálně 100 - 200kg těžší. Rakouskem projíždím pravidelně obytkou minimálně deset let a zatím mne nikdy nikdo nevážil. Projíždím Rakouskem i osobákem a vážení, které by se teoreticky mohlo týkat i obytek jsem zaznamenal pouze jednou. Otázkou ale je, zda tehdy obytky skutečně vážili. Obvykle na vážnici svádí pouze kamióny, čas od času se objeví příkaz sjet pro nákladní vozidla nad 2 nebo 2,8t. To se zaměřují na přetížené dodávky. Kamaráda, který sjel spolu s nimi zvážili, měl 4t a řešili to domluvou. Na druhé straně tady někdo psal o pokutě v řádu stovek EUR za přetížení o 300kg. Takže babo raď. :x
My vážíme naloženi cca 3650kg, takže věřím, že by mi to mohlo projít, v nejhorším počítám s nějakým tím Eurem na pokutu. Zatím se Rakousku vyhýbat nemíním, trasa do Itálie, kam jezdíme často, nemá mnoho alternativ.
Rudy, já vídávám v Rakousku na dálnici svítit na tabuli značku B13 s vyznačením 2,8 t .
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)