JanekČlen Přidáno
před 14 letJsem zmatenej, prosím Tě, má to význam i na podvozek AL-CO ? Mám Ducato 2009:x
Na přídavné vzduchové pérování jsem se ptal po montáži přídavného listového pera na zadní nápravě Forda Transit (alkovna celk váha 3,2 T).Bezpečnost jízdy se pocitově zlepšila,ale naklánění např.na malém kruháku,nebo rozhoupání při jízdě ve vyjetých kolejích po TIR autech ne.Minulý týden jsem dokončil montáž měchů z Rubeny (typ 170/2)překlad:průměr měchu =170mm,2 "buřty" zástavbová výška =155mm,zdvih =90mm,prac.tlak =0,7 Mpa.Myslím,že stabilita za jízdy je úplně jinde.Před výběrem měchů je nutné dobře změřit prostor pro jejich montáž(pozor na výfuk.potrubí) ! Celkem shrnuto:výborná volba !!
Všem,co mi dávali rady ještě jednou děkuji!!!
+ !u
Upravil severaci dne 28.03.2010 11:03,
před 14 letsimchaČlen Přidáno
před 14 letNevíte někdo, nebo nemáte někdo vlastní zkušenost, co na tyto svépomocně amatérské úpravy podvozku říkají na technické kontrole? Díky P.
TajfunČlen Přidáno
před 14 letNevím jestli to byla náhoda když sem byl na technický asi před rokem tak sa na to tachnik koukal a jen říkal,že sou ty měchy nějáký měký tak sem mu na to řek,že je mám vypuštěný jinak ho to vůbec nezajímalo.
CharlieČlen Přidáno
před 14 letJa som si robil vzduchove pruzenie na Fiat Doblo a na STK som presiel. Chvilu sme sa o nich bavili a potom ma pustil.
Ahoj,všem...jelikož dělám montáže měchů a servis obytek.....tak Vám položím hádanku,protože nikdu z Vás kutilů se tady nezamyslel nad jednou jedinou věcí a tou je??? co dělá zátěžový omezovač brzd když se auto tváří jako nenaložené a při tom je mnohdy přetížené.
Prosím neberte mě jako prudila,jen se zamyslete,zvlášť ty co to zkouší dělat třeba ze sedačkových měchů(který nefungujou ani trochu jak by měli a jsou spíš na škodu konfortu) Zamyslete se nad těmi brzdami co jsou měchami oklamány a patrně nepřizpůsobeny, vozíte v autech své drahé a stejně jako já máte rádi šťastné návraty,kterých vám přeju stejně jako výjezdů.
looserČlen Přidáno
před 14 letchtelo by to blize vysvetlit...proc myslis,ze mechy ze sedacek nefunguji? lze ten zatezovy regulator seridit jinak????
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 14 letKnausovi
O tom zde na fóru bylo již psáno i s fotkou a nákresem omezovače. Jen možná by to chtělo třeba trošičku blíže popsat jeho dostavění /nastavení/ když se tam ty měchy dají.Pravděpodobně se asi bude muset posunout tyčka /mechanický omezovač/ směrem nahoru.Beru to logicky-čím menší zátěž tím je menší účinnost a naopak.Tedy měchy nadzvednou více než péra i když je auto naložené tak musím omezovači přidat tlaku ?? !! Je to tak?
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letA možná by neměla jezdit po silnicích první třídy a o víkendech jen mezi 21-5 hod.:s a svátky bych zakázal upně:g
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letPřiznávám že mám měchy s autobusu,omezovač mám posunuty,auto mame v avataru...tak si dávejte pozor:s!h!h ovšen nekdy ty "nefugující a nepružící domaděly" funguji lépe než origo výroba a asi i ta cena je trošku někde jinde...:_ dodávám.myšleno ze sedačky z autobusu.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Upravil petr a jarka dne 05.05.2010 19:27,
před 14 letPepaKČlen Přidáno
před 14 letNo mne to spočítali se dvěma okruhy na zadní nápravu na 48.000,- - pro alko heavy Ducato. Určitě jsem příznivcem nízkých cen, ale na ze každou CENU. Nechci nikomu jeho kutilské počiny kazit, naopak šikovné lidičky obdivuji, ale nechci ani domyslet co by se dělo po vážné nehodě třeba v Německu, kdyby pak šlo auto na technickou expertýzu a našli na podvozku a brzdách nehomologované úpravy.........
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letCitovat
PepaK napsal:
No mne to spočítali se dvěma okruhy na zadní nápravu na 48.000,- - pro alko heavy Ducato. Určitě jsem příznivcem nízkých cen, ale na ze každou CENU. Nechci nikomu jeho kutilské počiny kazit, naopak šikovné lidičky obdivuji, ale nechci ani domyslet co by se dělo po vážné nehodě třeba v Německu, kdyby pak šlo auto na technickou expertýzu a našli na podvozku a brzdách nehomologované úpravy.........
s tím německem máš samozdřejmě pravdu,já osobně ven nejzdim.a pri cene našeho bydliku se mi nechce davat tolik tisíc..... to se mi nevyplatí.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
1)No nechci Vás nějak zrazovat, ale delší praxe ukázala že i originální dostavbové sety jsou poruchové,většinou po záruce :-( kolikrát si zručný!!kutil vyrobí lepší zařízení než jsou ty slabé plechové výlisky.
2)s tím omezovačem nechám hádanku, vy co omezovač nemáte z příčiny esp atd. nemusíte toto řešit.(pro toho kdo jezdí v zimě a myslí že omezovač vyhodí a je po problému.....)
3) Sedačkové měchy, co myslíte jak mohou fungovat správně a vyrovnaně,mají malý objem, tudíž nárusty tlaků jsou příliš strmé a měch který by měl být zatížený bez pružiny by 100% praskl. Nemluvě o že s ním si jen markantně zhoršíte jízdní vlastnosti(ale když nepraskne nebude se Vám to tolik naklánět :-) Ale co když praskne v zatáčce kterou pojedete z ostra garantuju vám že lehnete na bok,dejte pozor.Měch z autobusu i když bych ho chtěl vidět v zástavbě(kam jste ho proboha dali?)nebude fungovat z opačného důvodu,velký objem. Ale aspoň se nevyklopíte v ostré pravé.U vás to funguje když se laicky zamyslím a najdu příměr-dám vám na zem 20cm madraci skočíte do ni bez obav že narazíte,ne-máte rozum že, a když to sámé dám na trampolínu to už risknete.
4) Když to budete chvíli dělat zjistíte že se dá vypočíst objem a délka měchu k ideálu zákazníka, od sprotovna po komfort.Dostavbové sady se nezabývají tím na co máte chuť a kolik vaše auto opravdu váží.
5)Podívejte se většinou jste Dukátový(tak pro vás) kde máte dorazy když už jen středně naložíte auto, 2cm-0cm do dorazu,nepružíte že.Budete pružit na vzduchu:-)
Promiňte že jsem se tak rozepsal, je to spíše pro kterým dojde nebezpečnost svého jednání-aby jim to došlo-a dožily se spokojeného stáří.A pokud budou chtít přeci jen něco bastlit rád jim pomohu při výpočtech,kdo nechce bastlit tomu můžeme udělat jeho přání na míru k jeho vozu.
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 let3) Sedačkové měchy, co myslíte jak mohou fungovat správně a vyrovnaně,mají malý objem, tudíž nárusty tlaků jsou příliš strmé a měch který by měl být zatížený bez pružiny by 100% praskl. Jaký je tedy idealni obsah měchu?? proč tedy ruzní výrobci nabízeji na tentýž model různe velké měchy? nekteré i menší než sedačkové?
Ale co když praskne v zatáčce kterou pojedete z ostra garantuju vám že lehnete na bok ........jákou mám jistotu že mi nepraskne ten origo zástavbový??? nebo že mi nebouchne kolo?? pokud budu jezdit do zataček jak prase,asi to časem překlopím take:D
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
no když vezmu maximální zátěž sedačkového měchu a jaká jsou rizika když praskne v sedačce(jako že praskaj při váze 100kg,běžně) tak to výrobce příliš neřeší.
Když vezmu měch např 170/3 vydrží zátěž 10t a nepraskne,ale samozřejmě stejně jako pneumatika má časovou životnost.
Pokud montujete na své auto pneumatiky tak používáte váhová index a vcelku chápu že je většina lidí při stáří 6let nevyhazuje,pak jim muže pneu prasknout třeba v zatáčce :-)
Ale vůbec nechápu lidi kteří si kupují na auto jeté pneu.
ideální objem měchu-je pro každého něco jiného---každé individuální přání je jiné,stejně jako hmotnosti,ale pokud vám stačí to co uvádějí obchody že 6palcové do 3500kg a 8 nad tak to nenáročnému bydlíkáři bude sloužit lépe jak sedačkové,ale jsou i tací co si přejí třeba v rozsahu 3300kg až 3500kg maximální konfort,a případně stabilitu pomoci stabilizátoru, z nápravy pak uplně mizí listová pera,dává se po dvou měchách na každou stranu(kdyby přeci jeden praskl),panhardská tyč,stabilizátor,jiné tlumiče.
Ano máte naprostou pravdu některé jsou i podobné velikosti jako sedačkové,ale naprosto jiné konstrukce(myslíte ty bezbuřtové)
Tentýž model jiný měch ano,jsou to objemy(tudíž měkčí-tvrdši)
Dnes je naprosto samozřemé a snad nemusím nikomu vysvětlovat že každá strana má svůj okruh(minimálně)
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letV sedačkach se měchy vetšinou prodřely než že by přímo praskly,měchy svépomocí se tady a na jiných vláknech řešily mnohokráte a kdyby to bylo tak nepohodlné a špatné jak uvádíte,je otrázka proč to tam ti lidé pořad mají....a jezdí...:D Továrni jsou určitě o nečem jiném to nepopírám ani to nevyvracím.Ty sedačkové jsou alternativa pro nas co nemáme 15 tis na origo a další tis, za práci.Já osobně jezdím tak na cca.2bar ,mám auto jen srovnáné do roviny.nijak extrémne ho neprekladam a jsem spokojen.vyšlo mě to i s kompresorem na cca.1000kč.
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
RobertČlen Přidáno
před 14 letCitovat
Knausovi napsal:
5)Podívejte se většinou jste Dukátový(tak pro vás) kde máte dorazy když už jen středně naložíte auto, 2cm-0cm do dorazu,nepružíte že.Budete pružit na vzduchu:-)
To je chybná úvaha. Měchama se v
žádném případě nevyřadí z činnosti původní odpružení. To funguje i nadále. Měch jen
vypomůže a díky tomu mají pera zase delší zdvih.
Jinak souhlasím s tím, že v případě, že by měch praskl v zatáčce, by tento pokles odporu mohl mít špatné následky. Ale je to dost nepravděpodobné. Špatná dimenze, nebo stáří, by se projevilo nejprve při max. tlaku a sice na příčných nerovnostech nebo dírách ve vozovce, kdy jde náprava na doraz. Těžko někdo krouhá zatáčky tak, aby dostal auto do takového náklonu.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Upravil Robert dne 05.05.2010 21:13,
před 14 let