Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Horkovzdušný bufík z Ruska: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Horkovzdušný bufík z Ruska

Poslední aktualizace před 3 roky
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Pánové - mám dotaz. Bufík funguje ve dvou režimech.
1. - konstantní výkon bez ohledu na to, jak se vyvíjí teplota
2. - přibližování se k přednastavené teplotě s postupným ubíráním (nebo potom přidáváním) výkonu při trvalém chodu.
Jaké máte s těmito režimy zkušenosti a který režim používáte více?
(Webasto topí tak, že si šáhne na nastavenou teplotu, vypne, čeká na ochlazení a pak znovu najíždí - což je na draka)
Dík za odpovědi, R.
Radek
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
jedu na rezim vykonu, bufik nestartuje = nezhavi, hluk je konstantni monotoni nerusi me neustala zmena zvuku a hluku.
teplotu si odladis pridanim ci ubranim vykonu za chvili se s tim naucis.
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let
používám to taky tak.
Pro snížení vnějšího hluku jsem na výfuk doplnil tlumič výfuku.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Sladky napsal:
(Webasto topí tak, že si šáhne na nastavenou teplotu, vypne, čeká na ochlazení a pak znovu najíždí - což je na draka)


Zkus odpojit externí teplotní teplotní čidlo, máš-li ho vůbec máš zapojené. Pokud řídící jednotka vychází pouze z teploty naměřené čidlem interním, topení se nevypne, ale zůstává v zapnutém režimu (u Eberspaechera, ale teoreticky předpokládám shodu) .... mohu se ovšem mýlit, teplovzdušná Webasta nemám prozkoumaná.

@ Joza

Nafta bez tlumiče výfuku snad ani provozovat nelze. Přidáním dalšího tlumiče (celkem tedy dva) se dostaneš na ještě výrazně lepší hlukový stav.
Doporučuji první tlumič tak 0,5 metru za topením, pak cca. 0,3 m potrubí a pak další výfuk a za ním konečné vyústění.

Těch pár nekřesťanských stovek za výfuk navíc se dle mne vyplatí ...
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 08.02.2017 19:35, před 7 let
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let
já jsem v koupené sadě tlumič neměl vůbec - proto jsem ho dodával. myslím, že u Planara ten jeden stačí aspoň mě to připadá tak akorát.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Základem dobrého pocitu je být sám se sebou, resp. se svým řešením spokojen.

Já jsem velkým zastáncem nafty, ale co mi opravdu vadí je hluk naftových topení slyšitelný hlavně z venku.
Když se k autu v zimě při tom bílém klidu přibližuji, slyším své auto na desítky metrů.
To je jediný okamžik, kdy obdivuji plyn.

Kdyby to šlo, tlumím ještě více, ovšem je tam dán limit délky výfuku na 2 m a další tlumič by byl už extrém.

Již jsem přemýšlel i o tlumiči na rozvod topného vzduchu který existuje též (není tak známý), ale uvnitř mě to tak neirituje ..... ty splodiny mě trápí více.
4.114683,118.628756
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj a dík,
u toho nastavení na teplotu nesmí být zařazená funkce tuším "pohotovost" a pak to s výkonem "vandruje" dle teploty (přesněji řečeno - mělo by se to snažit regulací výkonu držet v "blízkosti" nastavené teploty), aniž by to vypínalo a nabíhalo - tedy dle návodu. Sipadan - víš něco víš o tom tlumiči dovnitř? Jo - o tom webastu s režimem na draka jsem psal o teplovodním. Řídí se to teplotou vody a ta se ohřívá velice rychle a pak to vypíná a za chvíli (neb voda rychle chladne) zase nabíhá. A tedy hučí, žere proud a vůbec.
Radek
Upravil Radek Sladky dne 08.02.2017 22:27, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Sladky napsal:

Sipadan - víš něco víš o tom tlumiči dovnitř?.


3 průměry, délka 600 mm (průměr přípojek 75, 90 a 105 mm), průměř tlumiče 120-150 mm.

Hot Air Muffler (aluminium)
Eberspaecher Art. No. 25 1226 89 15 00 (75 mm), 25 1226 89 17 00 (90 mm), 25 1226 89 56 00 (100 mm)

Používají se hlavně v lodích (tam se na peníze tolik nehledí a komfort se počítá) a většinou se dávají mezi topení a rozdvojku, ale asi by stálo za to propočítat třeba instalaci na každou topnou větev .... Zhruba 35 EUR cena za kus.

Zatím jsem jej nemontoval a montovat už asi nikdy ani nebudu, neboť v příštím autě bude zcela jistě naftová voda.

Citovat

Radek Sladky napsal:

Jo - o tom webastu s režimem na draka jsem psal o teplovodním. Řídí se to teplotou vody a ta se ohřívá velice rychle a pak to vypíná a za chvíli (neb voda rychle chladne) zase nabíhá. A tedy hučí, žere proud a vůbec.


Já jsem řešil toto kdysi u vzduchu .... Tak to promiň, špatně jsem pochopil souvislosti .... ředpokládal jsem, že zmiňuješ vzduch :_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 08.02.2017 23:05, před 7 let
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Píšeš zcela jistě naftová voda - to musíš mít hodně konkrétní záměr. moje zkušenost se z počáteční spokojenosti překlopila a když Webasto kleklo (hořák a řídící jednotka), tak od ní odcházím. Ale třeba nemám dostatek info, jak to dnes lze řešit efektivně. Můžeš nastínit, jak to budeš mít udělané ty? Já měl problém, že tam byl malý objem chladící kapaliny, který chodil přes radiátor fábie (údajně schopnost přenést víc než 4 kW výkonu) a rozfukem se honilo teplo do hadic. To málo vody sa rychle ohřálo a vyplo, neb není regulace výkonu a pak to rychle rozfukem zchladlo a zase tryskáč startoval a Ampéry lítaly ve velkém. Tepelná pohoda nic moc a za den klidně 70 Ah v háji.
No a o předehřívce motoru (okruh společný s chlazením motoru) jsem si mohl nechat jenom zdát, protože k motoru se to málo ohřáté kapaliny mohlo dostat pouze až když jsem nastartoval. Fajn bylo, že jsem za jízdy vytápěl zbytkovým teplem od motoru obytný prostor a ohříval vodu v bojleru - to byl luxus. Ale musel jsem extra blokovat náběh Webasta, neboť kapalina od motoru i během jízdy pro něj byla "příliš studená" a vesele se zapínal. Takže nakonec jsem přišel na to, že mně vlastně štve. No a když teď odešel....? Nalezl jsem řešení v rusovi, akorát bojler zůstal pověšen na motoru, toho se nevzdám. Ale je třeba ho řízeně blokovat, neb by se přehříval. No a Planar bere výrazně méně proudu, MÁ REGULACI a menší spotřebu nafty. hučí taky, trochu jinak a snad si zvykneme. Teď ho budu testovat v mrazech. Ale je tak nevlídno, že se mi nikam moc nechce... ;-)
Radek
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Ohrev vody muzes vyresit tak ze prozenes horkovzdusnou hadici skrz bojler. Pri topeni se voda ohriva a vzduch pokracuje do prostoru.
Stejne se da vyresit temperovani vnejsi nadrze.
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 7 let
To Radek: tak Ti teda nevím. Sice vodou netopím, ale mám boiler řešený od ohřevu motoru a když auto stojí, tak to ohřívám teplovodním ruským Binar 5D. A funguje to normálně. Ohřívá mi to jak motor tak boiler a na 60° jsem cca za 30-40 minut.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Sladky napsal:

Píšeš zcela jistě naftová voda - to musíš mít hodně konkrétní záměr. moje zkušenost se z počáteční spokojenosti překlopila a když Webasto kleklo (hořák a řídící jednotka), tak od ní odcházím. Ale třeba nemám dostatek info, jak to dnes lze řešit efektivně. Můžeš nastínit, jak to budeš mít udělané ty? Já měl problém, že tam byl malý objem chladící kapaliny, který chodil přes radiátor fábie (údajně schopnost přenést víc než 4 kW výkonu) a rozfukem se honilo teplo do hadic. To málo vody sa rychle ohřálo a vyplo, neb není regulace výkonu a pak to rychle rozfukem zchladlo a zase tryskáč startoval a Ampéry lítaly ve velkém. Tepelná pohoda nic moc a za den klidně 70 Ah v háji.


Půjde to do velkého auta, takže ano, mám zcela konkrétní záměr a je to již dlouhodobě plánováno. Proto, když zde na fóru píši o vodě tak dodávám, že topit vodou v autě klasického určení nepovažuji za zcela ideální a to především kvůli prostorovému omezení.

Jinak co se týče technické stránky věci, tak vlk-cz je narozdíl ode mne konstrukční specialista a je schopen si třeba bojler vyrobit sám a to v lepší než koupené kvalitě.
Já budu mít práce dosti, takže teplovodní rovod budu skládat z hotových komponent, což mám-li být konkrétnéjší znamená Eberspaecher Hydronic D5W topení, rozvody v mědi, radiátory originál určené do lodí vyjma žebříku v koupelně (ten bude zřejmě od Korada), dále pak bojler pro lodě též a 2x matrix (zřejmě Kalori). O připojení motoru váhám, ale asi jej nakonec připojím i když se mi moc nechce, a ovládat to vše hodlám pomocí několika elektromagnetických ventilů z jednoho místa s možností volby topných okruhů (jen bojler / jen radiátory / jen matrix / jen motor - možná / a vše).

Jsem si jistý že to bude bezvadně fungovat, všem co znám to také funguje a nepovažuji toto řešení za něco nového, spíše mnoha kolegy vyzkoušeného.

Zvažoval jsem diesel Trumu (trošku mi zamotala hlavu), ale rozhodně stojím o vytápění podlahy a možnost regulace teploty v různých prostorách pomocí termostatů, proto jsem definitivně dospěl ke klasickému řešení.

Na Webasto v poslední době slyším samé stížnosti, takže zřejmě osadím naftový vařič Wallas (zbytkové teplo dokonce umí používat k topení) namísto původně plánovaného Webasta.

Až se do toho pustím, tak založím diskusi a budu rád za oponentní názory, ty jsou velmi užitečné ....
4.114683,118.628756
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj Dane,
jenom taková poznámka k elektroventilům. Pokud použiješ klasické elektroventily, tak je musíš po celou dobu napájet a cívka jednoho si klidně může vzít i půl ampéry (záleží na výrobci a DN ventilu), takže ti to bude víc vybíjet baterii (a to nemluvím o tom, když ti pojedou všechny větve). Existují ještě elektroventily se dvouma cívkama, ale to už je spíš specialita za znatelně vyšší ceny. A druhá nepříjemná věc u solenoidů je ta, že dost omezují průtok, protože otevřený ventil ani zdaleka nemá takový průtočný průřez jako připojené potrubí. Dá se to řešit solenoidem na větší průměr potrubí s redukcema, ale pak zase dost stoupá velikost celého řešení, cena a spotřeba cívek.
Osobně bych spíš doporučoval vícecestný ventil se servo pohonem. Elektřinu žere jenom při přestavování a průtok je oproti solenoidům také někde jinde. I ta cena by nemusela v tomhle případě být špatná.
Petr
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Sipadan - máš to člověče promyšlené - chystáš se stěhovat do auta ;-) ? Petr má pravdu s tím odběrem ventilů, u mne klidně bral i 20W a drahý byl jak válka.
Radek
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
nazdar hoši:_
dobrý vlákno.
s dovolením přidám se se svou troškou do mleyna.

Zónovej ventil od 1/2" do 5/4". Řízenej krokáčem. převodníky z 12V ss na 24V st. máme. Používám to na el. vypouštění odpadních nádrží,.... Spotřeba jen když se točí krokáč (0,0 nic) řídit jde ručně (tlačítkem) nebo mechanicky (klíčem). Elektromagnetický ventily (cívky = neúnosná spotřeba)
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
@ PetrDubi & Karel Prokop
Pánové díky,
Špatně jsem je definoval, což už je teď jasné.
Motorizovaný kulový ventil samozavírací je správně ???
Každopádně děkuji tedy za opravu a až to bude aktuální, zcela jistě si rád nechám doporučit konkrétní typ.

@ Radek Sladký
To topení promyšlené vcelku myslím je, vymysleli to za mne jiní, ale hlavním problém je podvozek (což je na nekonečnou diskusi, takže se prosím do ní nepouštějme a určitě ne v tomto vlákně, neboť s Planarem to už vůbec nesouvisí.).
Bydlet v tom nehodlám, je to k práci.
Snad se zadaří v konečném součtu, rád bych to auto užíval v delším časovém horizontu bez věčných úvah koupit takové, nebo makové - no uvíidíme.
4.114683,118.628756
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Sipadan - držím palce! ;-)
Provedl jsem testy s Planarem 2 kW.
Vzorec pro výpočet požadovaného výkonu, na nějž jsem zde dal výše link, není moc OK. Asi bude dobré dělit 2ma ;-) . Víc jak 23°C oproti venkovní teplotě jsem z něho nedostal (v noci ze včera na dnes, venku -8°C, uvnitř +15°C) . Samo - vliv má kvalita izolace Mikeše. V oknech v kabině i obytné části byly termoclony, posuvné dveře vylepšené nepotřebnou matrací opěradla (jako vždy), kapucu jsem nedal schválně. Planar v režimu "výkon" na plno. V režimu "termostat" jsem se mylně domníval, že dohání teplotu výkonem a nevypíná. Špatně pochopený překlad návodu - vysvětleno servismanem, že to tak není. Z titulu této zkušenosti tedy konstatuji, že v mém pohledu je Planar2D pro jaro až podzim, ale zimu jen s dobrým průzkumem počasí - tak, aby v noci nespadlo pod -5 až -8°C. Trochu vabank, pokud jde o lyžovačku v Alpách, ale mnohdy i u nás. Jinak přes den v pohodě, na rozdíl 23°C venek/uvnitř již za podpory slunce stačil 1/3 výkon Planaru 2D, což vyznívá velmi optimisticky. ALE bacha - rozhoduje NOC! Pravda je, že je slyšet, ale spíš jinak než Webasto, horší to asi není. Jak říká žena - kdo chce spát, spí.
Ještě absolvuji konzultaci u dle všeho zběhlého servismana (bohužel pro mne v Praze) a pokud to podmínky v autě dovolí, tak asi vyměním za 44D. Čímžto vychází, že asi nabídnu k odprodeji svoji zcela novou 2D vlastně s nepoužitým příslušenstvím, neb díry pasují a vyměníme asi jen tělo a redukce na hadice. Vše ostatní zůstane po 2D, takže k tělu zbude veškeré příslušenství ze 44D. Uvidím a když, tak dám vědět do rubriky bazar. Tak to je moje zkušenost - lépe jsem nedopadl. (pro vyhodnocení použito průběžné měření teploty během 24 hodin venku i v autě se záznamem v grafu a následným porovnáním - holt je to tak).
S pozdravem "klid a nohy v teple" Radek S.
p.s. za naprosto famózní považuji spotřebu proudu - od 0,8A do cca 2A dle výkonu. V pohodě ji kompenzovaly soláry (200W, aku 220Ah) i v zimním režimu. Centrála má asi nakročeno do výslužby!
Radek
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Za place díky, také si je držím :D.

Co se týče těch 2 kW vs. 4 kW, tak jsem si tou výměnou kdysi prošel též. Pokud nemá člověk pech (o pár milimetrů), tak výměna je realizovatelná bez problémů.
Doufám, že SignBoss díky Tvému stanovisku změní výběr, i když plánuje ty hory jen okrajově.
4.114683,118.628756
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Chasnící, ano názor jsem změnil, zejména po příspěvku Sipadana. Pokud,něčemu nerozumím, tak si poradit nechám. Jdu samozřejmě do 4 kw. Přeci jen chci do auta skočit a vyjet kdykoliv. A né se koukat na počasí. :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
FJRFJRČlen
Přidáno před 7 let
Je někdo kdo mi odborně Planar namontuje do T5 v okolí Mladé Boleslavi?
SmileVladimír a Iveta:_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,726,096 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.29082 sekund | Průměrně za: 0.29082 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.31MB/4MB