Citovat
Radek Sladky napsal:
Píšeš zcela jistě naftová voda - to musíš mít hodně konkrétní záměr. moje zkušenost se z počáteční spokojenosti překlopila a když Webasto kleklo (hořák a řídící jednotka), tak od ní odcházím. Ale třeba nemám dostatek info, jak to dnes lze řešit efektivně. Můžeš nastínit, jak to budeš mít udělané ty? Já měl problém, že tam byl malý objem chladící kapaliny, který chodil přes radiátor fábie (údajně schopnost přenést víc než 4 kW výkonu) a rozfukem se honilo teplo do hadic. To málo vody sa rychle ohřálo a vyplo, neb není regulace výkonu a pak to rychle rozfukem zchladlo a zase tryskáč startoval a Ampéry lítaly ve velkém. Tepelná pohoda nic moc a za den klidně 70 Ah v háji.
Půjde to do velkého auta, takže ano, mám zcela konkrétní záměr a je to již dlouhodobě plánováno. Proto, když zde na fóru píši o vodě tak dodávám, že topit vodou v autě klasického určení nepovažuji za zcela ideální a to především kvůli prostorovému omezení.
Jinak co se týče technické stránky věci, tak vlk-cz je narozdíl ode mne konstrukční specialista a je schopen si třeba bojler vyrobit sám a to v lepší než koupené kvalitě.
Já budu mít práce dosti, takže teplovodní rovod budu skládat z hotových komponent, což mám-li být konkrétnéjší znamená Eberspaecher Hydronic D5W topení, rozvody v mědi, radiátory originál určené do lodí vyjma žebříku v koupelně (ten bude zřejmě od Korada), dále pak bojler pro lodě též a 2x matrix (zřejmě Kalori). O připojení motoru váhám, ale asi jej nakonec připojím i když se mi moc nechce, a ovládat to vše hodlám pomocí několika elektromagnetických ventilů z jednoho místa s možností volby topných okruhů (jen bojler / jen radiátory / jen matrix / jen motor - možná / a vše).
Jsem si jistý že to bude bezvadně fungovat, všem co znám to také funguje a nepovažuji toto řešení za něco nového, spíše mnoha kolegy vyzkoušeného.
Zvažoval jsem diesel Trumu (trošku mi zamotala hlavu), ale rozhodně stojím o vytápění podlahy a možnost regulace teploty v různých prostorách pomocí termostatů, proto jsem definitivně dospěl ke klasickému řešení.
Na Webasto v poslední době slyším samé stížnosti, takže zřejmě osadím naftový vařič Wallas (zbytkové teplo dokonce umí používat k topení) namísto původně plánovaného Webasta.
Až se do toho pustím, tak založím diskusi a budu rád za oponentní názory, ty jsou velmi užitečné ....