misusČlen Přidáno
před 7 letPresne jak pise Sipadan 2kw nestaci ! Mam v dodavce 2kw a v obytce 4kw.
A mit vykonovou rezervu se vyplati nemusis v mrazech topit na plny vykon.
Navic 2kw byl a mozna jeste je oznacen ale vyrobce pozmenil max vykon na 1,8kw
2d 0,8kw - 1,8kw
44d 1kw - 4kw
Za stejnou cenu ! A ver mi ze ten rozdil minimalniho vykonu nikdy nepocitis zato maximalniho urcite ano !
Kup 44d urcite se ti to vyplati !!!
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letOK ! Díky za nakopnutí :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letPokud s tím bude jezdit jen jaro-podzim je lepší 2kW.
Topením na malej výkon si zabije hořák.
Pokud bude jezdit i zimu, je 4kW jasná volba.
sipadanČlen Přidáno
před 7 letZde je výpůjčená stránka od Eberspaechera ohledně výkonostního doporučení .....
4.114683,118.628756
sipadan Připojili následující soubor:
Kuba86Nováček Přidáno
před 7 letPřidám aktuální poznatky. Máme za sebou první zimní víkend kdy jel v kuse od pátku 22.00 až do něděle do oběda. Mám 44D, na tom ovládacím panelu jsem nastavil 18 stupnů, bufík jel cca na necelýho půl výkonu. Digitální teploměr mi ukazoval 12, ale ten kecá v autě bylo o něco víc, bohužel rtuťovej jsem rozbil, tak jsem to neověřil, ale na tričko tam bylo a to mi stačilo. Když jsem v sobotu v poledne snížil nastavení na 2 stupně, jen aby auto nepromrzlo (a vydržela baterka) a šli jsme na běžky, tak jsme se po 5ti hodinách vrátili do vytopeného auta a digi teploměr ukazoval 9. Takže ten ovládací panel moc nefunguje, ale hlavně, že bylo teplo :)
O tomto víkendu tedy nebyl moc mráz, v sobotu v noci asi -4, v neděli -7.
Topilo se zhruba 38 hodin, 200 Ah baterka klesla z 12,5 na 12V a do nádržky jsem dnes dolil 6-6,5 litru.
Transit celej prosklenej, bez jakékoliv izolace ve stěnách a stropu, jen do zadních oken kolem postele jsem vystříhal 2cm polystyren, je to příjemný si v noci neopírat ruku o zmrzlý sklo a na předku mám v oknech vystříhanou alumatku kvůli sluníčku v létě.
Když jsem přidal teplotu na max tak hned začla stoupat i v autě, takže větší zimy bych se nebál, ale pak je to teda jak stíhačka, musím ten hluk nějak vyřešit
Radek SladkyČlen Přidáno
před 7 letRichtig, Sipadan, - tam pak jde o součet všech opatření - izolace základní, dodatečná izolace bočních dveří, kapuce venkovní, vnitřní termoclony na oknech, oddělení kabiny, dobré peřiny a pyžamo, dobrá večeře a třeba i dát pozor, abych stál proti větru - to má taky vliv na výsledek. K tomu opt výkonu - nabádali mne jezdit tak na 80%, klidně ale i naplno, když to je vhod - tedy nebát se max výkonu. No čert ví, teď stavíme, tak si nevyskakuju, ale už se těším, až zase začneme normálně na lyže. Rekordy mám 3 dny Livigno a 3 dny Kaunertal horní parkoviště, zatím jsme to dali my i topení, ale vylepšení je na místě, někdy to bylo ráno pouhých 12 st C. Bude Planar 2 a jsem zvědav, jak dopadneme. Dám vědět.
Radek
Upravil Radek Sladky dne 23.01.2017 18:41,
před 7 letJozaČlen Přidáno
před 7 letu toho 4 kw planaru je nejmenší výkon 1 kw a když je cca 4 - 5 C° tak musím otevřít střešní okna.
myslím, že bych příště vzal 2 kw. Ale nejezdím v zimě, takže mě nehrozí -15 nebo ještě hůř. na zimní provoz bych neváhal a bral 4kW
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letMy jsme používali panel v modu regulace výkonu, ne teploty na noc jsem to nechal na nejnižší stupeň přes
den cca 1/2 a když jsem chtěl rychlé teplo tak naplno. Taky by se mně líbilo to nějak napojit na klasický pokojový termostat, ale nevím jak.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Fik 208Člen Přidáno
před 7 letDěkuji za spoustu rad a námětů.
Udělal jsem pokus, možná ne úplně vypovídající. Dal jsem do mercedesu obyčejný přímotop se stupnicí výkonu a nastavil na 2Kw a zapnul větrák (otázka je zda se té stupnici dá věřit). Z -3 stupňů se to vytopilo za 2,5hod na 20 stupňů. To by znamenalo, že by takové a nižší teploty 1.8Kw nemuselo zvládat. Přičemž, jak zde již bylo uvedeno, minimální výkon 44d je 1Kw a 2d je 0,8Kw což je zanedbatelný rozdíl. Ovšem další charakteristika je objem vyhřívaného vzduchu, která při max. výkonu je 120m3/hod u 44d, oproti 75 m3/hod u 2d. Při minimálním výkonu je to 70m3/hod. X 34M3/hod. Co to v praxi znamená uvidíme.
Zatím se dle příspěvků klaním k 44d, když bude horko budu větrat.
Má někdo instalovaného bufíka pod autem, jaké s tímto umístěním máte zkušenosti. Ctěl bych dát topení do nerezové bedny pod podlahu, je vhodné topení izolovat, nebo ho nechat jen v bedně.
Dík, ahoj Fík:_
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letkdyž už bych to topení dával pod podlahu auta použil by variantu plechové "bedny" bez izolace a v tom případě rozhodně použít ty 4 Kw
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
floridan79Člen Přidáno
před 7 letAhoj. Ja mam v aute plynovej Trumatic-E 1800 coz je myslim 1,8kW a hnedka z fleku bych k nemu pridal naftovej bufik 44d z Ruska. Jen skoda te ceny, zatim na nej nemam. Ale v kombinaci s 1,8kW plynem ucite dobre v tom smyslu ze pri podzimnich teplotach pouziju plyn a kdyz v zime bude nejhur tak vse doresi hruba sila nafty z Ruska :_
Treba jednou nekde sezenu nakej levnejsi kousek.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Majli napsal:
Citovat
Kuba86 napsal:
Digitální teploměr mi ukazoval 12, ale ten kecá v autě bylo o něco víc, bohužel rtuťovej jsem rozbil, tak jsem to neověřil, ale na tričko tam bylo a to mi stačilo. Když jsem v sobotu v poledne snížil nastavení na 2 stupně, jen aby auto nepromrzlo (a vydržela baterka) a šli jsme na běžky, tak jsme se po 5ti hodinách vrátili do vytopeného auta a digi teploměr ukazoval 9. Takže ten ovládací panel moc nefunguje, ale hlavně, že bylo teplo :)
Nemáte náhodou někdo nějaký tip na lepší ovládací panel k 44D ? Ten co tam je mi nevyhovuje a na netu jsem nic nenašel. Nejde použít ten od Eberu?
Co tento........
http://www.autoterm.cz/cs/ovladace/14...vacem.html Není problém s dodávkou. Nechal jsem si ho dát k topení. Jen musím ještě dodat jaký výkon. Ale jelikož nejsem Yetti. A jezdím od Dubna do Října. Tak vezmu 2 kW. Nečekal jsem jak tento dotaz bude plodný. A Kubo86, jsi otužilý, 12 stupňů na tričko..........Díky :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
MajliČlen Přidáno
před 7 letAhoj, díky za odkaz, tenhle jsem našel. Jezdím okolo tak si ho tam nechám předvést. Ten časovač by se hodil, nechat zapnout hodinu před návratem do auta :x !t
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letMajli, pak dej info. Jestli byl dle tvých představ a co umí.:^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".