Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice pridavny ventilator: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice pridavny ventilator

Poslední aktualizace před 6 let
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

TKTDi napsal:

Zdravím, můžu použít tento termostat http://www.gme.cz...8-p530-028 když je 250V a já to budu mít zapojený na 12V, bude to fungovat?

Karel Prokop ho přeci doporučil.Pár řádků nahoru a máš ho tam na obrázku.Termostatu je jedno když je na 230V a použiješ ho na 12V.Bude to fungovat.
T
TKTDiČlen
Přidáno před 10 let
Jasný akorát mě zmátlo, že je to na 250V, ale pokud je to jedno, tak to hned objednám, díky za objasnění.
VasuVasuČlen
Přidáno před 10 let
Nechci vám do toho mluvit, ale tento termostat bude zapínat ventilátor, i když bude venku 15°C a nikdy nevypne. Dle našeho chlaďaře Pepy je teplota přehřátí chladicího systému okolo 80°C.
Všichni tam dáváme nastavitelný termostat z bojlerů, který musí mít spínací kontakty. Když se začne lednička přehřívat, otočím regulačním kolíkem a nastavím sepnutí. Proud PC ventilátoru je max. 0,25 A
jarda77jarda77Člen
Přidáno před 10 let
Anení zbytečné dávat tam ještě termostat? Já mám jen vypínač zapnuto vypnuto. Díky solárům mám v létě kdy je vedro proudu na rozdávání a tak zapnu ventilátor a je to, na večer zase vypnu.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

jarda77 napsal:

Anení zbytečné dávat tam ještě termostat? Já mám jen vypínač zapnuto vypnuto. Díky solárům mám v létě kdy je vedro proudu na rozdávání a tak zapnu ventilátor a je to, na večer zase vypnu.


Ahoj, několikrát jsem zde pro ctěnou odbornou veřejnost psal, že dávat tam na ty ventilátory termostat, který zapne odvádění poháněcího a také odčerpávaného (zevnitř z chladničky) tepla, až je aparatura na pokraji přehřátí, nebo dokonce již přehřátá, tj. kolabuje, je naprosto zcestné. Já mám ventilátorky přes vypínač s třemi polohami, tj. vypnuto, poloviční otáčky (přes srážecí odpor 26 Ohm, 4W) a otáčky plné, ale ty nejsou stejně maximální, neboť oba ventilátorky jsou spojeny do serie, takže má každý z nich polovinu napětí z 12 V. Musím je mít zapnuté nepřetržitě, ale většinou na tu menší rychlost, i v noci, (dobře jsem je odhlučnil, vlastnoručně vyrobené silentbloky z molitanu), neboť mám karavan, který má ještě ty malinké odvětrávací mřížky. To proto, že designéři zdrbou, na co šáhnou, protože technice vůbec nerozumí. Čáo, Pepa, r. a v.
tuaregtuaregČlen
Přidáno před 10 let
Já tam dal minulý rok dva ventilátory z počítače, mám je přes pojistku a vypínač, jak vyjedu ventilátory zapnu(lednici mám na cestu zapnutou na 12v(, v kempu připnu 220 a hotovo. Minulý rok ventilátory jely tahem v Chorvatsku 14 dnů, žádnej hluk neslyším ani v noci. Že by se ventilátorům něco stalo to je blbost, v práci nám jedou počítače 24 hodin denně a 365 dní v roce. A není mě známo že by se nějaký ventilátor pokazil. Dle mého názoru jsou jakékoliv termostaty apod. celkem k ničemu. Jen ať lednice chladí.!d!d
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
p0l0usp0l0usČlen
Přidáno před 10 let
Pocitace ale nevozis do kempu, na plaze atp. Kazdpadne ty vetraky o sobe daji pred smrti vedet hlucnosti stejne jako to delaji u tech pocitacu. Po dvou, trech letech nekdy ale take peti i vic odchazeji loziska a vetraky se meni. Je dobre je alespon jednou za rok vycistit - i u tech pocitacu. Umejt a profouknout vzduchem.
PeterbPeterbČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

tuareg napsal:

Já tam dal minulý rok dva ventilátory z počítače, mám je přes pojistku a vypínač, jak vyjedu ventilátory zapnu(lednici mám na cestu zapnutou na 12v(, v kempu připnu 220 a hotovo. Minulý rok ventilátory jely tahem v Chorvatsku 14 dnů, žádnej hluk neslyším ani v noci. Že by se ventilátorům něco stalo to je blbost, v práci nám jedou počítače 24 hodin denně a 365 dní v roce. A není mě známo že by se nějaký ventilátor pokazil. Dle mého názoru jsou jakékoliv termostaty apod. celkem k ničemu. Jen ať lednice chladí.!d!d

Pripájam sa, vyriešil som to rovnako. Ventilátory z PC majú velkú životnosť pri dennodennom používaní min. 8 hod vydržia v PC 1-2 roky.
/predávam a servisujem PC viem o čom hovorím/ pri príležitostnom používaní v karavane je životnosť prakticky nekonečná. Nie je ich počuť ani v noci. Chladnička podstatne lepšie chladí. Ventilátory som umiestnil 4 ks do otvoru karavanu za chladničkou. Raz som ich zabudol zapnúť a okolo obeda sa ozval s karavanu hrozný hluk. To termostat zapol silný ventilátor priamo na rebrách chladničky. Dovtedy som ani netušil že to tam je. Samozrejme som to nevymontoval ale nepoužíva sa to. Zapína to až pri pomerne vysokej teplote a to už chladnička úplne dobre nechladí. Argument v nasledujúcom príspevku že nikto pc do kempu nevozí nechápem. Veď na kempovanie sa chystám doma a na dovolenke už nič neprerábam.
Karlos_BrnoKarlos_BrnoČlen
Přidáno před 10 let
2 větráky do série, jedou tedy na poloviční výkon. Vyjedu zapnu, dojedu klidně po 14 dnech a vypnu. na co termostat. pokud jsou do serie nejsou vůbec slyšet i bez silenbloku. v zimě nepoužívám. lednice se stačí chladit přes mřížky. A mřížky zakrývám až pod 0°C. jinak se lednice přehřívá.
Karel Ulman. Servis karavanů, obytných aut a vestaveb
https://www.faceb....karavanu/
L
LakyČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Doskocil napsal:

Citovat

jarda77 napsal:

Anení zbytečné dávat tam ještě termostat? Já mám jen vypínač zapnuto vypnuto. Díky solárům mám v létě kdy je vedro proudu na rozdávání a tak zapnu ventilátor a je to, na večer zase vypnu.


Ahoj, několikrát jsem zde pro ctěnou odbornou veřejnost psal, že dávat tam na ty ventilátory termostat, který zapne odvádění poháněcího a také odčerpávaného (zevnitř z chladničky) tepla, až je aparatura na pokraji přehřátí, nebo dokonce již přehřátá, tj. kolabuje, je naprosto zcestné. Já mám ventilátorky přes vypínač s třemi polohami, tj. vypnuto, poloviční otáčky (přes srážecí odpor 26 Ohm, 4W) a otáčky plné, ale ty nejsou stejně maximální, neboť oba ventilátorky jsou spojeny do serie, takže má každý z nich polovinu napětí z 12 V. Musím je mít zapnuté nepřetržitě, ale většinou na tu menší rychlost, i v noci, (dobře jsem je odhlučnil, vlastnoručně vyrobené silentbloky z molitanu), neboť mám karavan, který má ještě ty malinké odvětrávací mřížky. To proto, že designéři zdrbou, na co šáhnou, protože technice vůbec nerozumí. Čáo, Pepa, r. a v.



Pepo : nevím proč by tam nemohl být tepelný spínač , já ho mám nastavitelný obvykle na 30C. což je teplota kdy lednice nekolabuje . V noci se ochladí tak to spíná méně mám ho na žebrování chladiče lednici , ta chladí dobře když tam nebyly tak to bylo znát i na chlazení . Přidal jsem i do vnitřku lednice hlinikový žebrovaný výměník tepla ze staré lednice a propojil to .:_ Co ty na to jako mistr bude to lepší?
Žijeme jen jednou.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Herman napsal:

Citovat

Doskocil napsal:

Citovat

jarda77 napsal:

Anení zbytečné dávat tam ještě termostat? Já mám jen vypínač zapnuto vypnuto. Díky solárům mám v létě kdy je vedro proudu na rozdávání a tak zapnu ventilátor a je to, na večer zase vypnu.


Ahoj, několikrát jsem zde pro ctěnou odbornou veřejnost psal, že dávat tam na ty ventilátory termostat, který zapne odvádění poháněcího a také odčerpávaného (zevnitř z chladničky) tepla, až je aparatura na pokraji přehřátí, nebo dokonce již přehřátá, tj. kolabuje, je naprosto zcestné. Já mám ventilátorky přes vypínač s třemi polohami, tj. vypnuto, poloviční otáčky (přes srážecí odpor 26 Ohm, 4W) a otáčky plné, ale ty nejsou stejně maximální, neboť oba ventilátorky jsou spojeny do serie, takže má každý z nich polovinu napětí z 12 V. Musím je mít zapnuté nepřetržitě, ale většinou na tu menší rychlost, i v noci, (dobře jsem je odhlučnil, vlastnoručně vyrobené silentbloky z molitanu), neboť mám karavan, který má ještě ty malinké odvětrávací mřížky. To proto, že designéři zdrbou, na co šáhnou, protože technice vůbec nerozumí. Čáo, Pepa, r. a v.



Pepo : nevím proč by tam nemohl být tepelný spínač , já ho mám nastavitelný obvykle na 30C. což je teplota kdy lednice nekolabuje . V noci se ochladí tak to spíná méně mám ho na žebrování chladiče lednici , ta chladí dobře když tam nebyly tak to bylo znát i na chlazení . Přidal jsem i do vnitřku lednice hlinikový žebrovaný výměník tepla ze staré lednice a propojil to .:_ Co ty na to jako mistr bude to lepší?


Ahoj, jestli to máš vyzkoušené, že je to tak lepší, tak to určitě lepší je a bude. To z mé pozice nebudu vyvracet. Ale na druhou stranu - jak uvádíš, že máš termostat na ventilátory a snímací čidlo máš na srážníku (zkapalňovači) té aparatury, tak srážník v podstatě nikdy nemůže být chladnější, než těch deklarovaných nastavených 30°C na termostatu, šáhněte si na srážník kterékoliv chladničky - pro důkaz - pokud je aparatura v činnosti, snad jen, když okolní teplota v okolí karavanu je blízká nule a nižší. To mám vypnuté ventilátory i já a ručně, např. na srazu CC OL v ATC Kněhyni v Prostřední Bečvě začátkem října min. roku, v noci a ráno tam bylo -5°C, mj. jsem členem (a pokladníkem). Teď je diskutabilní, alespoň pro mne, do jaké míry skutečně ten termostat je užitečný, ale znovu říkám, jestliže to vidíš, že je to (mnohem) lepší s tím termostatem, tak o beru jako nepřekročitelnou skutečnost. Z pozice chladírenského mechanika profesionála ale vždy platilo, a platí stále, že odvod, řekněme, odpadního tepla musí být vždy co nejvíce možný, tedy co to nejvíc jde, aby chlazení bylo max. účinné a efektivní. Proto se mi zdá omezovat odvod odpadního tepla jakýmkoliv způsobem zcestné. Starší karavany, vyrobené okolo r. 1990, já jej mám taky (1992) mají ještě chladničky umístěné naproti dveří, tedy u stěny, na kterou většinou pere slunce, navíc, mají velmi malé odvětrávací mřížky, tak tam je odvod tepla nadmíru ošemetný. Každý zkušený karavanista se snaží postavit karavan tak, aby měl u vchodu a pod stanem chládek a proto dává vchod na sever, tj. pak je chladnička na jih. Musel jsem si dokonce udělat nasazovací stínítko přes obě mřížky, na plechu stěny karavanu nabylo možné v létě udržet ruku, a pak měla chladnička zdárně chladit. Pak už na to po čase slavní dizajnéři konečně přišli (nemohu jim přijít na jméno, to jste si již určitě všimli) a začali chladničku umisťovat hned vedle dveří, do chládku a odvětrávací otvory takové, aby ten odpadní tepelný výkon jak-takž odvedly pryč, hodně daleko. To je moje, jedno z dalších vyjádření, k tomuto tématu. Vezměte si z toko každý, co se vám hodí, mně je to jedno, já jsem se zařídil podle mého (svého) úsudku. Dávám sem do příspěvků obecné zásady, které by měly být dodrženy vždy, neboť přímo korenspondují s ochočenými přírodními zákony v náš prospěch. Už jsem si říkal, že se zde nebudu do ničeho plést, a vždy se nakonec neudržím. Takže teď už asi ano, už se vždy udržím. Čáo, Pepa, r. a v.
Upravil Doskocil dne 25.02.2014 22:17, před 10 let
L
LakyČlen
Přidáno před 10 let
Pepo : ta nastavená teplota TRMOSTATU je seřízená při venkovní teplotě kolem 24C + - kdy lednice stíhala chladit i bez větráku . Termostat jsem nastavil o malinko dříve aby byl sepnutý větrák , je mi jasné že na žebrovém chladičí je ta teplota mnohem větší ale i tak to větráky stíhají a v určité intervalu vypnou - záleží to i na venkovní teplotě jaká zrovna je . Ta výhoda je v tom že se o to nestarám ani v noci kdy poklesne okolní teplota a větráky sepnou v delším intervalu a v zimě vůbec ne , dal jsem si do lednice teploměr a podle něj jsem to sledoval a doladil na termostatu.

Ventilátor - 120mm x 120mm bohatě stačí jeden je i na ložiskách ale také cenově jinde .


Někdo tady uváděl že se nedá použít termostat z bojleru - bimetalový , dá ale musí se předělat kontakty - na spínání , originál je na rozpínaní kontaktů -přerušení topného tělesa.

Pepo - můžeš mi popsat funkci žebrování /výměník/ uvnitř lednice v prostoru potravin ? Dík.
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 26.02.2014 16:50, před 10 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
čau Pepo, to že se neudržíš je pro nás klika vpravdě prdelní protože mi není jasný co bysme si bez tebe počali.
Teda já určitě :_.

Já tu nesmím bejt sprostej - abych tady neurazil něčí outlocit ale stejně mi to nedá.

Eště že tě mám !!!! :_
L
LakyČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

čau Pepo, to že se neudržíš je pro nás klika vpravdě prdelní protože mi není jasný co bysme si bez tebe počali.
Teda já určitě :_.

Já tu nesmím bejt sprostej - abych tady neurazil něčí outlocit ale stejně mi to nedá.

Eště že tě mám !!!! :_



Karle - klidně nám vynadej pokud to bude proti bezpečnosti naší i ostatních a věř že se urazí jen blb . :D
Mám i na tebe dotaz kde je nejlepší místo pro umístění čidla ventilátoru a umístnění ventilátoru samých -dolů nebo nahoru .
Je hodně názorů tak nám to upřesněte jako profíci .:x
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
čau Víťo :_
čidlo do srážníku (kondenzátoru-velkej žebrovanej chladič cca do první třetiny až doprostřed) a ventilátor zásadně do horní mřížky připevnit až k síťce aby to teplo opravdu "vyházel" ne s ním jen bezmocně točil dokolečka uvnitř zástavby
nejraději dávám ventilátory jen na obyčejnej vypinač (mechanickej) čidlo dávám jen na přání. Výkon na plnejch 12V a používám jen kvalitní ventilátory s ložiskama.
nemám s tím problémy - fungujou všechny chcíp mi ventilátor snad 3x za celou dobu, a že jich montujeme docela dost
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 10 let
Pepo - můžeš mi popsat funkci žebrování /výměník/ uvnitř lednice v prostoru potravin ? Dík.

Ahoj. Konstruktér chladicí absorbční aparatury nemá moc prostoru pro uspořádání jednotlivých dílů aparatury, jednak celý systém je vyroben z ocelových, teď u některých nerezových, silnostěnných trubek, to proto, že pro chladivo čpavek NH3 jsou zakázány barevné kovy, které čpavek leptá, a také proto, že v systému je trvale tlak 36 Bar (Atm). Navíc systém neobsahuje žádné mechanické díly, tím myslím jakékoliv čerpadlo, které by celý systém uvádělo do činnosti. Z toho důvodu je velice důležité vzájemná poloha jednotlivých částí, protože oběh chladicího media čpavku NH3, čpavkové vody NH4OH (Hydroxyd amonný) a vodíku se děje jen na základě rozdílu měrné váhy teplého a studeného media, ať čpavkové vody, tak plynů - čpavku a vodíku, že teplé medium proudí nahoru a studené dolů. Proto je tak důležité, aby aparatura - tedy celá chladnička, potažmo karavan, byly vyrovnány s tolerancí max 1,5° úhlových, protože oběh čpavkové vody probíhá tak, jako v etážovém (ne ústředním s kotlem ve sklepě) samotížném topení velmi malou silou, nevyváženost již má vliv na výkon, což je ale pro běžného uživatele nepostřehnutelné, pokud aparatura nepřestane chladit úplně, protože většinou nemá nikdo všude na chladničce permanentně ukazující elektr. teploměry (aniž by otevřel chladničku, vytáhl klasic. teploměr, zahřál jej rukou - nechca - a pak odečítal hodnotu).
Proto např. výparník (uvnitř chl. prostoru) má takový tvar, jaký konstrukčně musí mít, zde teče kapalný čpavek samotížně malým spádem celým výparníkem, (aby rychle neodtekl pryč, protože tam musí chladit, ne někde jinde, další důvod pro perfecto vyrovnání) a teplosměnná plocha je na trubku namontována dodatečně. Teď skoro všechny absorbční chladničky do karavanu mají oddělený mrazicí a chladicí prostor, je to vlastně jeden výparník, větší část je v tom mrazicím prostoru, do této části natéká zkapalněné chladivo, tato část chladí přednostně a malý prostor, který tak se "rychle" vychladí, vypařování chladiva pak již není v této části tak intenzivní, takže zbývá kapalné chladivo pro druhou část výparníku, kde chladivo přetéká. Jenže v chladicím prostoru, nadnulovém, by nízká odpařovací teplota chladiva, vhodná pro mrazicí část, byla nevhodná - jiná tam tedy není, je to jeden výparník, tak se to řeší tak, že se na tu část v nadnulové části připevní mohutný výměník, a i když má vypařující chladivo v trubce nízkou teplotu, tu společnou, tak tento výměník - povrch - ji má teplotu relativně vysokou, okolo -3°C, a tím se dosáhne, že se výparník v nadnulové části nenamražuje, jen se potí (pod ním je korýtko na zkondenzovanou vodu a odvod do odpařovací nádobky), takže není nutné odmražování, když aparatura běží nepřetržitě, ale zase tou velkou plochou prostor vychladí. Tedy - když malá teplosměnná plocha, tak musí mít velmi nízkou teplotu (a vysušuje potraviny), nebo bude teplosměnná plocha větší, a stačí relativně vysoká teplota této plochy.
Snad jsem na nic nezapomněl, skládám tady čas od času zkoušky z chadicí techniky zcela bez přípravy, z hlavy a v jednasedmdesáti letech (skoro).
Tak si to prostudujte, nemám rád odpovědi jen dvěma větami, nakonec dotazovaný ví stejně to, co předtím. Čáo, Pepa, r. a v.
Upravil Doskocil dne 27.02.2014 17:41, před 10 let
PetrMPetrMČlen
Přidáno před 10 let
Prosím o technickou radu k tomuto tématu. Jaké parametry by měl mít ventilátor, 12V, příkon? hlučnost? ložiska kluzná nebo kuličková? otáčky?. Případně konkrétní typ, který spolehlivě funguje. Výběr je až moc veliký. Díky.
kocisjirkakocisjirkaČlen
Přidáno před 10 let
Jak píše Doskočil,
dvou rychlostní vypínač / přepínač.
Uložení na selenoidy - já použil pěnovou gumu.
Prostě, když mám karavan otočený na slunce a je venku horko tak to zapnu a nepřemýšlím.
Když jezdím v zimě tak to mám vypnuté a basta.
Tož tak.
Jura
... taková normální rodinka!@!rp)!g
L
LakyČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

PetrM napsal:

Prosím o technickou radu k tomuto tématu. Jaké parametry by měl mít ventilátor, 12V, příkon? hlučnost? ložiska kluzná nebo kuličková? otáčky?. Případně konkrétní typ, který spolehlivě funguje. Výběr je až moc veliký. Díky.


Většina z nás tam má ventilátor 120x120mm vleze akorát do mřížky , jaké provedení tam dáš je na tobě dle ceny kuličkové ložiska jsou dražší + dvou rychlostní také - otáčky od 800/min do 1200/min stačí
bohatě-- vyšší jsou hlučné . Čím menší rozměr tím větší otáčky
musíš mít , spotřeba W odběru je malá

PEPO : :^ takže tím přidáním žeber jsem nic nepokazil jen jsem zvětšil plochu/ výparníku/ - výměník
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 27.02.2014 19:53, před 10 let
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 10 let
Moje řešení ze 120mm ventilátory. Zapojení jen na výpínač umístění v kuchyni. Odzkoušeno loňskou sezónu a lednice chladila i mrazila v +35°C jak má. :^
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Roman ST1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen dsc_0248.jpg
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,893,814 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.14480 sekund | Průměrně za: 0.1448 (0) sekund | Dotazy: 150 | Použitá paměť: 2.43MB/4MB