Jasný akorát mě zmátlo, že je to na 250V, ale pokud je to jedno, tak to hned objednám, díky za objasnění.
VasuČlen Přidáno
před 10 letNechci vám do toho mluvit, ale tento termostat bude zapínat ventilátor, i když bude venku 15°C a nikdy nevypne. Dle našeho chlaďaře Pepy je teplota přehřátí chladicího systému okolo 80°C.
Všichni tam dáváme nastavitelný termostat z bojlerů, který musí mít spínací kontakty. Když se začne lednička přehřívat, otočím regulačním kolíkem a nastavím sepnutí. Proud PC ventilátoru je max. 0,25 A
jarda77Člen Přidáno
před 10 letAnení zbytečné dávat tam ještě termostat? Já mám jen vypínač zapnuto vypnuto. Díky solárům mám v létě kdy je vedro proudu na rozdávání a tak zapnu ventilátor a je to, na večer zase vypnu.
tuaregČlen Přidáno
před 10 letJá tam dal minulý rok dva ventilátory z počítače, mám je přes pojistku a vypínač, jak vyjedu ventilátory zapnu(lednici mám na cestu zapnutou na 12v(, v kempu připnu 220 a hotovo. Minulý rok ventilátory jely tahem v Chorvatsku 14 dnů, žádnej hluk neslyším ani v noci. Že by se ventilátorům něco stalo to je blbost, v práci nám jedou počítače 24 hodin denně a 365 dní v roce. A není mě známo že by se nějaký ventilátor pokazil. Dle mého názoru jsou jakékoliv termostaty apod. celkem k ničemu. Jen ať lednice chladí.!d!d
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
p0l0usČlen Přidáno
před 10 letPocitace ale nevozis do kempu, na plaze atp. Kazdpadne ty vetraky o sobe daji pred smrti vedet hlucnosti stejne jako to delaji u tech pocitacu. Po dvou, trech letech nekdy ale take peti i vic odchazeji loziska a vetraky se meni. Je dobre je alespon jednou za rok vycistit - i u tech pocitacu. Umejt a profouknout vzduchem.
Karlos_BrnoČlen Přidáno
před 10 let2 větráky do série, jedou tedy na poloviční výkon. Vyjedu zapnu, dojedu klidně po 14 dnech a vypnu. na co termostat. pokud jsou do serie nejsou vůbec slyšet i bez silenbloku. v zimě nepoužívám. lednice se stačí chladit přes mřížky. A mřížky zakrývám až pod 0°C. jinak se lednice přehřívá.
Pepo : ta nastavená teplota TRMOSTATU je seřízená při venkovní teplotě kolem 24C + - kdy lednice stíhala chladit i bez větráku . Termostat jsem nastavil o malinko dříve aby byl sepnutý větrák , je mi jasné že na žebrovém chladičí je ta teplota mnohem větší ale i tak to větráky stíhají a v určité intervalu vypnou - záleží to i na venkovní teplotě jaká zrovna je . Ta výhoda je v tom že se o to nestarám ani v noci kdy poklesne okolní teplota a větráky sepnou v delším intervalu a v zimě vůbec ne , dal jsem si do lednice teploměr a podle něj jsem to sledoval a doladil na termostatu.
Ventilátor - 120mm x 120mm bohatě stačí jeden je i na ložiskách ale také cenově jinde .
Někdo tady uváděl že se nedá použít termostat z bojleru - bimetalový , dá ale musí se předělat kontakty - na spínání , originál je na rozpínaní kontaktů -přerušení topného tělesa.
Pepo - můžeš mi popsat funkci žebrování /výměník/ uvnitř lednice v prostoru potravin ? Dík.
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 26.02.2014 16:50,
před 10 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 10 letčau Pepo, to že se neudržíš je pro nás klika vpravdě prdelní protože mi není jasný co bysme si bez tebe počali.
Teda já určitě :_.
Já tu nesmím bejt sprostej - abych tady neurazil něčí outlocit ale stejně mi to nedá.
Eště že tě mám !!!! :_
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letčau Víťo :_
čidlo do srážníku (kondenzátoru-velkej žebrovanej chladič cca do první třetiny až doprostřed) a ventilátor zásadně do horní mřížky připevnit až k síťce aby to teplo opravdu "vyházel" ne s ním jen bezmocně točil dokolečka uvnitř zástavby
nejraději dávám ventilátory jen na obyčejnej vypinač (mechanickej) čidlo dávám jen na přání. Výkon na plnejch 12V a používám jen kvalitní ventilátory s ložiskama.
nemám s tím problémy - fungujou všechny chcíp mi ventilátor snad 3x za celou dobu, a že jich montujeme docela dost
DoskocilČlen Přidáno
před 10 letPepo - můžeš mi popsat funkci žebrování /výměník/ uvnitř lednice v prostoru potravin ? Dík.
Ahoj. Konstruktér chladicí absorbční aparatury nemá moc prostoru pro uspořádání jednotlivých dílů aparatury, jednak celý systém je vyroben z ocelových, teď u některých nerezových, silnostěnných trubek, to proto, že pro chladivo čpavek NH3 jsou zakázány barevné kovy, které čpavek leptá, a také proto, že v systému je trvale tlak 36 Bar (Atm). Navíc systém neobsahuje žádné mechanické díly, tím myslím jakékoliv čerpadlo, které by celý systém uvádělo do činnosti. Z toho důvodu je velice důležité vzájemná poloha jednotlivých částí, protože oběh chladicího media čpavku NH3, čpavkové vody NH4OH (Hydroxyd amonný) a vodíku se děje jen na základě rozdílu měrné váhy teplého a studeného media, ať čpavkové vody, tak plynů - čpavku a vodíku, že teplé medium proudí nahoru a studené dolů. Proto je tak důležité, aby aparatura - tedy celá chladnička, potažmo karavan, byly vyrovnány s tolerancí max 1,5° úhlových, protože oběh čpavkové vody probíhá tak, jako v etážovém (ne ústředním s kotlem ve sklepě) samotížném topení velmi malou silou, nevyváženost již má vliv na výkon, což je ale pro běžného uživatele nepostřehnutelné, pokud aparatura nepřestane chladit úplně, protože většinou nemá nikdo všude na chladničce permanentně ukazující elektr. teploměry (aniž by otevřel chladničku, vytáhl klasic. teploměr, zahřál jej rukou - nechca - a pak odečítal hodnotu).
Proto např. výparník (uvnitř chl. prostoru) má takový tvar, jaký konstrukčně musí mít, zde teče kapalný čpavek samotížně malým spádem celým výparníkem, (aby rychle neodtekl pryč, protože tam musí chladit, ne někde jinde, další důvod pro perfecto vyrovnání) a teplosměnná plocha je na trubku namontována dodatečně. Teď skoro všechny absorbční chladničky do karavanu mají oddělený mrazicí a chladicí prostor, je to vlastně jeden výparník, větší část je v tom mrazicím prostoru, do této části natéká zkapalněné chladivo, tato část chladí přednostně a malý prostor, který tak se "rychle" vychladí, vypařování chladiva pak již není v této části tak intenzivní, takže zbývá kapalné chladivo pro druhou část výparníku, kde chladivo přetéká. Jenže v chladicím prostoru, nadnulovém, by nízká odpařovací teplota chladiva, vhodná pro mrazicí část, byla nevhodná - jiná tam tedy není, je to jeden výparník, tak se to řeší tak, že se na tu část v nadnulové části připevní mohutný výměník, a i když má vypařující chladivo v trubce nízkou teplotu, tu společnou, tak tento výměník - povrch - ji má teplotu relativně vysokou, okolo -3°C, a tím se dosáhne, že se výparník v nadnulové části nenamražuje, jen se potí (pod ním je korýtko na zkondenzovanou vodu a odvod do odpařovací nádobky), takže není nutné odmražování, když aparatura běží nepřetržitě, ale zase tou velkou plochou prostor vychladí. Tedy - když malá teplosměnná plocha, tak musí mít velmi nízkou teplotu (a vysušuje potraviny), nebo bude teplosměnná plocha větší, a stačí relativně vysoká teplota této plochy.
Snad jsem na nic nezapomněl, skládám tady čas od času zkoušky z chadicí techniky zcela bez přípravy, z hlavy a v jednasedmdesáti letech (skoro).
Tak si to prostudujte, nemám rád odpovědi jen dvěma větami, nakonec dotazovaný ví stejně to, co předtím. Čáo, Pepa, r. a v.
Upravil Doskocil dne 27.02.2014 17:41,
před 10 letPetrMČlen Přidáno
před 10 letProsím o technickou radu k tomuto tématu. Jaké parametry by měl mít ventilátor, 12V, příkon? hlučnost? ložiska kluzná nebo kuličková? otáčky?. Případně konkrétní typ, který spolehlivě funguje. Výběr je až moc veliký. Díky.
kocisjirkaČlen Přidáno
před 10 letJak píše Doskočil,
dvou rychlostní vypínač / přepínač.
Uložení na selenoidy - já použil pěnovou gumu.
Prostě, když mám karavan otočený na slunce a je venku horko tak to zapnu a nepřemýšlím.
Když jezdím v zimě tak to mám vypnuté a basta.
Tož tak.
Jura
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Roman ST1Člen Přidáno
před 10 letMoje řešení ze 120mm ventilátory. Zapojení jen na výpínač umístění v kuchyni. Odzkoušeno loňskou sezónu a lednice chladila i mrazila v +35°C jak má. :^
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Roman ST1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen