mekieČlen Přidáno
před 12 letV souvislosti s mým inzerátem, že sháním lodní elektromotor bych rád znal názor zkušenějších. Chtěl bych spojit naše dva nafukovací kajaky a vybavit je elektrickým motorem pro případné projížďky po jezerech nebo mořském pobřeží. Jsou elektromotory k něčemu a jak silný by měl vlastně být? Pokud bych bral udávaný výtlak lodi, který se u motorů uvádí, tak by měl stačit i ten nejslabší (lodě, my dva + baterie a motor = 220 kg), ale je to pravda? Abych pak nebyl pomalejší než když pádluju.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
HrochČlen Přidáno
před 12 letPomalejší možná nebudeš, ale elektromotor bych ti na pojížďky moc nedoporučoval. Je vhodný pro rybáře, který se potřebuje přemístit do středu rybníka, tam po pár hodinách zjistit, že má vlastně chuť na kuřecí a odjet zpět ke břehu. Na delší projížďky bys musel mít obrovskou baterii. Kup si radši spalovací motor.
Jarda_1Člen Přidáno
před 12 letNa mém motoru je uvedeno 27 Lbs, jaký výkon si pod tím představit? Nenašel jsem žádnej vzorec pro převod třeba na kW.
mekieČlen Přidáno
před 12 letto Hroch:
Pokud by byla pravda, co uvádějí třeba tady, tak by to na vyjížďky stačilo:
Na pohon elektromotoru Aqua Marina ET-30 stačí jedna 12V trakční baterie/ např. 65A. Z praxe: Výdrž s 65Ah baterií je více než 2hod. na plný výkon.
Spalovací motor nechci, protože je jeho použití na řadě míst zakázané a zabírá plno místa (mám na kempování transportér). Baterie je navíc použitelná i jako rezervní v autě.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
HrochČlen Přidáno
před 12 letV tom případě asi nemáš jinou volbu. Já jen vím, že spousta lidí začínala s elektromotorem a pak jej velmi rychle měnili za spalovací.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 12 letSouhlas s Hrochem. Já uvažoval o elektrickém taky, ale pak jsem koupil na 3m člun malinkou spalovací Yamahu 2,5 koně, bylo to málo, tak další rok jsem jí vyměnil za 5 koní a nakonec za 8 koní. Až ta 8 koní byla to pravý ořechový, šla hned do skluzu a naložená taky upalovala. Kdybych si dal poradit, tak jsem mohl něco ušetřit, ale mnohdy si na to člověk musí přijít sám. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTo Mekie:
Ostatní to už v podstatě napsali jen doplním moje měření.
Mám tu nejsilnější verzi od Mercury (cca 550W) a s kánojí na sladký vodě jela na plný plyn cca 8,5km/h. Což není špatný při necelých 46A.
Ale při 38A jela ještě pořád příjemných 6,5km/h. (záměrně nepoužívám uzle - měřeno GPS).
Takže mi vyšlo, že při rozumné spotřebě jsem na 100Ah trakci schopen ujet okolo 20km, s určitou rezervičkou (25%). V čase je to cca 2,5h motorové jízdy (ekonomické).
Můj názor: kup tu nejvýkonnější verzi co jde. Na slaný vodě s 350W jebkou se nevrátíš ani při termickým závanu. Nedejbože když večer z hor teče studenej vzduch, To je malá bóra.
Osobně si myslím že elektromotor je vhodnej tam kam nemůže čuďák (sladká voda - rybníky, nádrže).
Na moři je všechno 10x větší - i průsery. Ty hlavně.
Na moře elektromotor nepatří.
Je to výkon asi jako bys chtěl jet Tour de France nebo Giro d´Italia na skládačce. Nebo líp - na dětský skládací kolobrndě s malejma kolečkama.
Upřímně - 5ti koňák na moři je tak na dingo. Yamaha Malta 2,5PS je vyloženě na Dinghy člun. Blbě foukne, spadne tlak a nevrátíš se ke břehu. Nevěřil bys když přijde bóra jak je 200m ke břehu daleko.
Souhlas s Karlem. My máme Sevylor Fish Hunter 360 a k němu Sevylor SBM 18, což je 180W motůrek, který má jen tu výhodu, že se dá ke člunu připevnit bez zrcadla. Koupili jsme to kvůli projížďkám v kempech, kde je větší rybník. Zkušenost je taková, že na stojaté vodě to jede docela slušně, na 50ku trakci vydrží cca 2 hodiny smíšeného provozu na první a druhý stupeň. Na vyblbnutí s dětma to stačí, ale pud sebezáchovy velí nepoužívat člun s tak slabým motorem někde, kde je i slabý protiproud a už vůbec ne na moři. Nemáš výkonovou rezervu ani pocit bezpečí.
Takže určitě koupit motor co nejsilnější a klidně jezdit na nižší výkon, ale mít v rezervě výkon vyšší, nebo jezdit se slabším, ale uvažovat, kde si to můžu dovolit.
zdenek a Irena LbcČlen Přidáno
před 12 letNa jednom výjezdu s "gumáky" jsme si půjčili od Tronika nafukovací člun s elektrickým motorem. Jeli jsme na čtvrtou rychlost z pěti, kochali se okolím a čuměli jsme, jak nás předjíždí i starší pár na kajaku... Jednou za rok dobrý. !i
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
mekieČlen Přidáno
před 12 letNa kajaku - to je to, na co trochu spoléhám - že naše dva spřažené kajaky budou mít mnohem menší odpor než širokej gumák s měkkou podlážkou. A hlavně, primárně to budou kajaky na lidskej pohon a motůrek jen když se chce lenošit.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letKaždopádně použij tu nejvýkonnější verzi a stovkovou trakci.
Zapoměl jsem napsat, že měření jsem prováděl na kanoi (Vydře) Indián by jel ještě o trochu rychleji.
Jízda na gumě s obřím hydrodynamickým odporem MUSÍ být truchlohra.
Časem se chystám na koupi indiána právě pro jízdy na přehradách a vodních plochách kde motor čuďák nemůže. Pak by akční rádius okolo 20km motor + 10km pádlování nebyl problémem i při jízdě na singla. Což se mi občas stane. A na divokou vodu raft, bo do kajaku se už nevejdu :o.
mekieČlen Přidáno
před 12 letMáte někdo zkušenosti s elektromotorem Excursion? Na ebay se dá pořídit za docela dobrou cenu - i u nás se dá pořídit Excursion55 kolem 4 tis.,ale na ebay je úplně za pusu. Vím, že Minn kota je nejlepší, ale je otázka, kolik dělá značka, když je stejně všechno z číny:)
Automatické sloučení 08.06.2012 07:58:
Ještě bych měl dotaz na Karla Prokopa nebo i na další, kteří elektrice rozumějí trochu víc - tzv. gelové záložní baterie (do ústředen atd.) jsou udávány také jako trakční, ale jsou evidentně levnější než klasická trakce. Jsou na tohle vhodné nebo je tam jako obvykle nějaký háček?
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Upravil mekie dne 08.06.2012 06:58,
před 12 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTo mekie: to víš že je tam háček. Co háček: hák řeznickej to je :D.
A to je hluboký vybití. gel podstatně hůř snáší sulfataci z vybití a její následný odstranění, to by byla slohová práce. Gel je do lodí a offroadů co jezdí v náklonech. Tam je jeho výhoda. Ty tam dej kapalnou nebo lépe AGM baterii. Snesou hrubé zacházení (hluboké vybití abys dojel + rychlé nabití = zítra chci jet zas) podstatně líp. O kvalitní nabíječce nemůže být řeč, že. Za mě CTEK M200 (15A) nebo 300 (25A). Až budeš dělat optimalizaci zavolej mi. Tel na mě je chronicky známý.
Tož tak. Karel.
P.S. Lodě (i karavany) jsou nudný.
Proto jsem obě lodě i karavan prodal a mám jen tu práci. No nejni to oužasný !M ?
mekieČlen Přidáno
před 12 letV autě mám zabudovanou nabíječku CARSPA ENC1220 (20A) - ta by snad mohla být OK.?
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letMichale !!!
To nejni fér !!!! :o
Prej na loďce,.....
--------------------------
Michal tam místo elektromotoru má 5,7l 300koňový Mercruiser. 8,5m dýlky. A hluboký véčko. Všechno hydraulika. Loď jde do dvou vteřin do skluzu a za ní je metrová brázda.
Otočí se na pětníku pod plným plynem. Měl jsem tu možnost se svízt - a to je nesdělitelný. Fantastická loď. Nechtělo se mi to řízení vracet. Fakt ne.
Vedle ní jsou všechny šestimetrovky takový lepší necky.
Mám z toho ultra těžkej mindrák.
-------------------------
Fune, spravedlnost. Dej mu na todle vlákno ban :).
To nejni fér - takhle nelidsky stresovat ubohýho suchozemce.
Volám po spravedlnosti.
Pán Bůh to vidí !!!
mekieČlen Přidáno
před 12 letJak je známo - každej se musí spálit sám - přesto, že nemám důvod nevěřit a Karel Prokop to popsal všechno velmi dobře, tak jsem se do toho pustil - ve zkratce - motor Excursion 55lb vydražený na ebay, nakoupená trakce banner 100Ah, všechno namontováno a výsledek? ...................:o Měli jste pravdu.
Takže pokud by někdo chtěl výše uvedené na loďku na ryby nebo něco podobného - prodám za 7000,- Kč - vše nové použité cca 2 hod, v záruce. Členovi caravan24 případně ještě slevím nějakou kačku.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí