Partner Caravan24

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Leden 2018 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
TOPlist
Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 20

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 10,889
· Nejnovější člen: Vodry

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Pepi
15.01.2018 11:27
deda lebeda vše nej..hlavně zdravíčko mavam

mb
14.01.2018 18:26
Míro, všechno NEJ ! Pivo, už mi doháníš, ale neboj, za rok budeš dospělej ! haha a tím pádem v klubu Presso

Maxici
12.01.2018 05:29
Děkuji Stenly. I ostatním co mně přáli v sz.Libor.

Stenly6
11.01.2018 07:06
Zdravím Maxíci pořádně to oslavte a na brzkou shledanou. Standa a Jana

mihal
10.01.2018 06:40
Zdenko 123 tak to znamena ze letos se svím??

Zdenka123
09.01.2018 11:32
Zdravím všechny karavanisty! Kempování s karavanem je pro mojí rodinu už doslova závislost, vždy jsme si však karavan půjčovali. Tím se dostávám k tomu, proč jsem se přidala až teď Smile Letos nám to s m

www.karavanypro.cz

Podvodné jednání MORELO.CZ

Dobrý den,

Rád bych se podělil o zkušenost jako první zákazník s novým dealerem značky Morelo v ČR se společností Obytné vozy s.r.o. Nikdy jsem žádnou recenzi na internet nepsal, ale tohle nešlo nezveřejnit.

V červnu tohoto roku, jsem si objednal Morelo Palace u nového dealera značky Morelo a zaplatit zálohu 1,5 mil. korun. (původně jsem chtěl model Empire, ale 12 tun a výška 3,5 metru je dost v Evropě limitující). Dva měsíce po objednávce přišel nový model Empire 7,5 tuny za stejnou cenu co Palace a při dotazu na dealera, proč jsem nebyl upozorněn na příchod nového modelu, mi bylo sděleno že tuto povinnost neměl a že má podepsanou smlouvu na Palace (nutno dodat, že jsem tuto informaci vyžadoval při podpisu smlouvy, aby moje investice nebyla znehodnocena příchodem nového modelu)

Takže jsme začli jednat o možné slevě, jelikož byla příchodem nového modelu ponížena ceníková cena modelu Palace, který je o dvě generace starší. Zároveň mi byla zaslána proforma faktura na doplatek kupní ceny bez slevy, na kterou jsem nereflektoval.

Nakonec mi byla nabídnuta sleva 1%, která podle mého nebyla adekvátní k situaci, kdy jsem byl uveden v omyl při podpisu smlouvy a plošným snížení ceníkové ceny tohoto modelu. Proto jsem tedy žádal o osobní schůzku u výrobce MORELO a místo toho jsem obdržel odstoupení od smlouvy s propadnutím zálohy jako smluvní pokuta. (je pravdou že toto bylo ve smlouvě obsaženo)

Nevěřil jsem tomu, že by dealer Morelo toto uplatnil na zákazníka, který chce u něho utratit 7 mil korun, a proto jsem ihned vůz doplatit s dodatečnou slevou 1% a druhý den jsem si pro vůz dojel do nového showroomu v Tuchoměřicích. Při příchodu jsem byl vyzván k okamžitému opuštění prostor, že se mnou nemají žádný obchodní vztah, jinak přivolají Policii ČR. Upozorňuji, že jsem ani nezvýšil hlas, aby byl důvod přivolat Policii, jen jsem chtěl logicky situaci vyřešit. Přesto Policii přivolali a zároveň mi sdělili, že mi vracejí doplatek kupní ceny ale zálohu 1,5 mil si ponechají jako pokutu z důvodu neuhrazení proforma faktury do 20 dnů (zaplatil jsem o 13 dnů později)

V tuto chvíli nemám ani auto, ani peníze i přesto, že dealer Obytné vozy s.r.o. “můj” objednaný model prodal ihned po týdnu. Je hrozné, jak se člověk (p. Skolil) upne představě mě připravit o zálohu a zároveň profitovat z prodeje vozidla. (proto bylo zasláno odstoupení od smlouvy, byl už jiný zájemce)

Smutné na celém případu je to, že se tato situace dala vyřešit ke spokojenosti všech. Mě mohl pan Skolil objednat nový model Empire, model Palace prodat novému zájemci a měl by prodaná dvě auta a všichni spokojeni. Takto by to řešil obchodník, ale opačně podvodník, který chce hlavně profitovat pro sebe.

Jen chci ostatní varovat před praktiky této společnosti, kde si vynucují podepsat svoji kupní smlouvu plnou sankcí s odvoláním na výrobce, které neváhají okamžitě použít (zneužít). V tuto chvíli je podaná žaloba a trestní oznámení, ale hlavně je zkažená veškerá radost z pořízení vysněného obytného auta.

Komentáře

#1 | JiPe Highlanders dne 19.12.2017 16:03
Asi nikdo bez znalostí všech okolností a vyjádření protistrany, nemůže nastalou situaci posuzovat.
Tak třeba se tady vyjádří i pan Skolil se svým komentářem.
Jinak propadlá záloha neslouží k obohacení obchodníka, ale k pokrytí nákladu spojených se zrušením smluvního vztahu. Tyto náklady musí být prokazatelné. Tedy např. sleva na vůz aby se prodal, výbava zdarma, inzerce ap. . Ale to už je na soudu.
#2 | Nemilany dne 20.12.2017 08:14
Smlouvy jsou od toho, aby se plnily. Tak, jak to popisujes to vyzniva, ze jsi stranou, ktera neplnila.
OA na objednavku jsou podle prani zakaznika a pred podpisem smlouvy je potrebne vse dojednat a tam melo byt dost prostoru na vse. Vse po te a po podepsani smlouvy je jen mozna vstricna vule jedne nebo druhe strany resit nad ramec smlouvy.
Zrejme se rozhodli nebo tak cini vzdy, postupovat podle smlouvy a je to v poradku. Na druhe strane v ceskych bazinach prava a jednani, kterou radi vyuzivame nakonec muzes dosahnout sveho cile byt to nemusi byt koser... z jedne nebo druhe strany. Zda jde o 7M nabo 10K melo by to byt vzdy stejne. Slusnost ochota se ocekava, ale pri problemu obvykle je nad ramcem smlouvy pouzivana jinak.
#3 | fun dne 22.12.2017 18:06
Vyjádření Morelo.cz

Dobrý den, rádi bychom se vyjádřili za Morelo.cz k hodnocení pana Martina Kalaše, aby zde zazněla i druhá strana.

1) Pan Kalaš si u nás objednal v únoru 2017 vůz MORELO EMPIRE, přímo ve fabrice Morelo v Německu podepsal německou smlouvu, celou dobu nám říkal, že podání ruky je pro něj více než smlouva, následně se však rozhodl smlouvu neplnit, jelikož se rozhodl, že tento vůz již nechce, když mu přišla faktura na zaplacení zálohy. Dokud klient neuhradí zálohu, vůz se nezačne vyrábět. A dál již nekomunikoval.

2) Následně se ozval před akcí Morelo Open 2017, že chce koupit obytný vůz Morelo Palace a obytný vůz Morelo Empire tehdy nechtěl kvůli jeho výšce. Dali jsme mu druhou šanci, byl za ni rád, děkoval a omlouval se za první chybu a tentokrát podepsal kromě německé smlouvy i českou smlouvu včetně objednávky, kdy byl seznámen s tím, že půjde obytný vůz do výroby až po uhrazení zálohy a že pokud ho nedoplatí, záloha propadá na pokrytí nákladů firmy Morelo, jelikož každý obytný vůz Morelo se vyrábí na míru. Nad rámec smlouvy dostal možnost před dokončením výrobu vozu navštívit fabriku Morelo a vůz si zkontrolovat. Jelikož chtěl obytný vůz již na podzim 2017, snažili jsme se udělat vše proto, abychom mu vyhověli a vůz byl k předání na podzim letošního roku.

3) Před dokončením výroby obytného vozu jsme ho informovali, že auto je možné si prohlédnout a navrhli termín s kterým souhlasil. Druhý den nám volal, že auto již nechce, protože se rozmyslel, že chce tentokrát model Morelo Empire Pearls s podvozkem do 7,5t a že je to náš problém, protože vlastně celou dobu chtěl Model Empire Pearls a celou dobu jen o něm nevěděl a my jako dealeři jsme mu měli sdělit, že bude jako novinka 2018, a měli jsme vědět, že ho chce, i když si objednal Morelo Palace. Pan Kalaš podepsal smlouvu dne 6.6.2017 na obytný vůz Palace, v té době nikdo nevěděl (ani jednotliví dealeři), co bude za novinky v Dusseldorfu 2017 kvůli konkurenci v tomto oboru.

4) Jelikož je našim cílem spokojenost zákazníka a máme radost z každého prodaného auta, rozhodli jsme se s panem Kalašem i přesto všechno sejít a vše vyřešit lidskou formou, na schůzce jsme mu nabídli další vstřícný krok a nabídli jsme mu 1% slevu v rámci toho, že chtěl od nás nějaký vstřícný krok, i když jsme je dělali pořád, aby si auto odebral, jelikož bylo konfigurované na míru. A chtěli jsme mu dopřát radost z jeho vozu.

5) Za pár dni přišla odpověď od pana Kalaše, že chce stále Model Empire Pearls a slevu neakceptuje, že se ozve jeho právní zástupce. S naším právníkem komunikoval i přesto, že následně tvrdil, že komunikovat nemohl, jelikož byl v zahraničí.

6) Jelikož přes výzvu našeho právního zástupce nepřišla ze strany pana Kalaše, resp. jeho právního zástupce, žádná reakce, byli jsme nuceni s ohledem na sankce, uplatněné ze strany výrobce vozidlo pro jeho neodebrání a neuhrazení ceny, od smlouvy pana Kalaše odstoupit a uplatnit propadnutí jeho zálohy.

7) Až poté začal právní zástupce pana Kalaše a sám pan Kalaš komunikovat. To vše bohužel už v době, kdy jsme pro zachování našeho vztahu s výrobcem vozidla museli učinit taková opatření, aby nedošlo ke vzniku další škody na straně výrobce ani na naší jako dealera. Z tohoto důvodu jsme tedy následně nemohli vůz Morelo Palace prodat panu Kalašovi, přestože o něj najednou strašně stál.

8) Celou věc nyní řeší naší právní zástupci. Je nám líto, do jaké situace se dostala záležitost s panem Kalašem, ovšem tato celá situace vznikla z důvodu neserióznosti a neplnění smlouvy z jeho strany, naše strana jako dealer byla v nevýhodném postavení, když jsme na jedné straně měli závazky vůči výrobci vozidla a na druhé straně jsme měli zákazníka, který nechtěl plnit smlouvu. Proto a jen z tohoto důvodu jsme poprvé v historii našeho podnikání museli přistoupit k odstoupení od smlouvy na obytný vůz.

Přeji Vám všem do nového roku 2018 všechno nejlepší a co nejméně takových zkušeností jako jsme letos zažili my. Morelo.cz
#4 | martulin dne 23.12.2017 08:52
presne tak.......
#5 | najk dne 23.12.2017 09:34
njn, lítají miliony.... každá mince má dvě strany, žádný podvod, ale normálně max. občansko právní spor.... a terazky z něj vytahá i ten jeho (asi plzeňský) právnik další vyhozené prachy. Toto nemůže ustát. Chce tzv. investovat a nezjistí si vše potřebné (nový model auta, ceny), podepíše nevratnou zálohu a pak se dějou věci.... no nic.
#6 | sipadan dne 23.12.2017 10:14
Nevěřil jsem tomu, že by dealer Morelo toto uplatnil na zákazníka, který chce u něho utratit 7 mil korun, a proto jsem ihned vůz doplatit s dodatečnou slevou 1% a druhý den jsem si pro vůz dojel do nového showroomu v Tuchoměřicích. Při příchodu jsem byl vyzván k okamžitému opuštění prostor,

Lepší než televize ... a těch cca. 5,5 mil je aktuálně na účtu které strany ???
#7 | Ervin dne 23.12.2017 13:18
Je vidět že je obvykle všechno trochu jinak než nám tady je líčeno od některých taky karavanistů. Pro sipadan !! snad není nutné sem tahat po politiku
#8 | Lubos a Dasa dne 23.12.2017 13:54
Pro Ervina. Předpokládám, že Sipadan nemyslel politiku, ale účastníky sporu (kupce, prodejce, výrobce)
#9 | maria dne 23.12.2017 15:16
1,5 mil korun je hrozně moc peněz ( alespoň pro mne). Mávnout nad tím rukou se slovy, že smlouva je smlouva bych asi taky nedokázal. Velice často jsem donucen podepsat smlouvu s vysokým penále, neboť tahám za kratší konec provazu. Potom jen doufám, že vše klapne a druhá strana nebude mít příležitost mne penalizovat. Pokud bylo auto hned prodáno a nový kupec nedostal slevu ve výši smluvní pokuty, bylo by slušné uplatnit opravdu vzniklou škodu. Jinak je prostor pro různé spekulace na téma, kdo byl ten šťastlivec, který koupil obratem neprodejné auto (na míru někoho jiného) se slevou 21%.
#10 | bleriot11 dne 23.12.2017 23:54
Když si přečtu obě strany a dám si do kupy jedna a jedna,tak nevidím žádný podvod ze strany Morelo...
Na místě pana MK bych sem ten článek vůbec nepsal.
#11 | prcek61 dne 24.12.2017 13:19
lehko nabyl lehce pozbyl hodně smluv jsem po přečtení nepodepsal podle napsaného zřejmě prodávajícímu asi zbyl neboli vyvařil 1,5 míče neboť zarezervovaný bydlík byl prodán a určo né se slevou
#12 | magnum30 dne 24.12.2017 17:20
Samozřejmě smlouvy se mají plnit, druhá věc je lidský rozměr a dobré jméno firmy. Na každém šprochu, pravdy trochu. De jure má p. Skolil možná pravdu, ale to ať posoudí případný soud. Být na jeho místě, pravděpodobně bych se jako obchodník snažil p. Kalašovi vyjít maximálně vstříc. Rozhodně by u takového klienta nezůstalo jen u kupní ceny, ale jde i o další finance za servis, opravy, vybavení atd. Jenomže p. Skolilovi se časově naskytla možnost auto prodat obratem bez objednávky a smlouvy někomu jinému, nejspíš za plnou cenu, vážně pochybuji, že se slevou 1,5 mil. Kč. To jednoznačně vyplývá z bodu 7. jejich vyjádření k věci, už zkrátka nechtěli auto prodat p. Kalašovi, protože věděli, že si "škrábnou" navíc 1,5 mil.Kč. To de facto přiznávají i v bodě 8., že bylo pro ně "výhodnější" prodat auto jinému kupci. P. Kalaš když viděl, že se nedomluví na změně předmětu smlouvy, tj. na novějším modelu, tak peníze doplatil. Správné by bylo možná ze strany prodejce ho penalizovat za zpoždění faktury ( za 13 dnů) a auto mu nakonec prodat.
Budiž to varováním případným zájemcům o OA Morelo, u někoho takového jako je firma Obytné vozy s.r.o. by si obytné auto neměli kupovat.
Hezký dnešní Štědrý den všem slušným lidem.
#13 | clintkr dne 25.12.2017 20:43
Za 13 dní vývar 1,5 mil,kdo tohle vydělá? Zřejmě slušnej oddíl
#14 | Materov153 dne 26.12.2017 09:31
Pan zákazník je typ vychcan. Takových zbohatlíků jsem ve své obchodní praxi už potkal dost.
#15 | maria dne 26.12.2017 18:36
už jsem se skoro bál, že se toho nedočkám. Předpokládám, že Materov153 zákazníka dobře zná, proto si může dovolit hodnotit. Podobně jako prcek61. Patrně mají informace, že MK těch 1,5mil někde lehce ukradl/nabyl, proto je s klidem může lehce oželet/pozbýt.

Já neznám ani zákazníka ani prodejce. Neumím se ale srovnat s vysvětlením prodejce. Zákazník si něco objednal, ale uvážil, že je to pro něj velké, proto změnil na jiné kvůli velikosti. Prodejce nevěděl, že bude během doby, než zákazník dostane svůj vůz v prodeji typ, co zákazník požadoval v pro něj příznivější konfiguraci, tak mu ho nemohl nabídnout. Zákazník podepsal smlouvu v Německu atd. Zajímalo by mne v rámci objektivity: 1) nemohl dealer zákazníkovi ochotnému utratit u něj 7 mil pošeptat, nechť počká chvíli, že se možná objeví něco pro něj výhodnější? Bál se snad, že by tato informace příp. vyzrazená panem MK mohla zhatit celou prodejní strategii firmy?
2) Jestli podepsal smlouvu v Německu nebo v Mongolsku je naprosto irelevantní. Otázka je, s kým tu smlouvu podepsal. Pokud přímo s výrobcem v Německu, mohl být dealer v ČR klidný, neboť nemohl ručit za plnění smlouvy, ve které nefiguroval. Na základě čeho tedy účtoval smluvní pokutu?
3) smlouvy se mají plnit v Německu i v ČR. Penále za 13? dní ve výši 21% ceny je neetické. Nemluvě o tom, že z vysvětlení dealera není vůbec zřejmé, že by mu vznikla nějaká škoda, navíc ve výši pokuty.

Já jsem za svou obchodní praxi poznal spoustu "vychcanů" dodavatelů. Podepsat smlouvu, počkat na zálohu, objednat ve výrobě, dofakturovat a předat. Záloha ve výši takové, že obratem ruky prodám v případě komplikací ihned dalšímu zájemci třeba i se slevou 1%. Tomu říkám riziko podnikání.
#16 | Anex dne 29.12.2017 00:22
Děkuji všem za Vaše vyjádření, včetně pana Skolila, který se mi od doby přivolání Policie neozval. Samozřejmě smlouvy se mají plnit, jenže v tomto případě byl právě pan Skolil, kdo smlouvu porušil. Detail smlouvy tu nechci rozebírat, ale velmi křečovitě se pan Skolil snaží tuto kauzu popisovat, aby zastíral své jednání. Nechápu, že mu to stojí za to, pověst má jen jednu, tahat se po soudech, vysvětlovat vedení Morelo své jednání, vždyt je to jeho začátek podnikání v ČR, která je hrozně malá a značka Morelo se prodá tak 5 kusů do roka.
Všichni tady máme společný koníček, a to trávit svůj čas v přírodě s rodinou ve svém obytku. At je malý, nebo velký, podvodné jednání do této komunity prostě nepatří.
#17 | Tom a Zdena dne 29.12.2017 16:26
Jako podnikající subjekt i jako běžný spotřebitel si dokáži představit obě dvě modelové situace a na základě přečtení si obou dvou vyjádření se nemohu přiklonit ani k jedné straně, nedej bože nějakou napadnout. Když už se tato skutečnost probírá veřejně prosím tedy, aby oboje dvě strany výsledek ať již v právní rovině, nebo v mimosoudním vyrovnání nám sem následně sdělili. Přeji jim do nového roku 2018, aby našli smírčí cestu k vyřešení situace i když vím, že to nebývá v podobných situacích jednoduché. Ti co zde pána co si Morelo chtěl zakoupit nazývají zazobancem nebo zbohatlíkem ať si sáhnou do svědomí, jestli by neměli raději více pracovat a méně urážet. Sám na Morelo nemám, ale přeji ho klidně každému z vás. Věřte lidi, že bolest pro bohatého člověka přijít o 1,5mil je naprosto stejná, jak pro běžně průměrně vydělávajícího člověka přijít o 100 tisíc. Závist a hloupost lidí je jedna z nejhorších lidských vlastností.Je mne líto, že se projevuje i zde na fóru.
#18 | viera a vlado dne 05.01.2018 11:58
Zaráža ma iba jedna vec - kupujúci píše - v červnu som si objednal model Morelo PALACE. Predajca píše v únoru si objednal model Morelo EMPIRE a následne 6.6. podpísal objednávku na PALACE - tak mi nie je jasné čo a kedy vlastne bolo objednané a asi sa aj v tak finančne vysokej rovine nepochopili. Prajem pre obe strany spokojné vyriešenie.....
#19 | PetrDubi dne 06.01.2018 23:02
viera a vlado: co jsem koukal, tak prodávající píše, že kupující v únoru objednal Morelo EMPIRE u výrobce v německu, ale potom nezaplatil zálohu a nekomunikoval. V čevnu kupující zase objednal Morelo PALACE u prodejce a zaplatil zálohu. Těsně před dokončením vozu se nedostavil na kontrolu vyrobeného vozu a sdělil, že chce Morelo EMPIRE PEARL, protože to je vůz, který ve skutečnosti chtěl - přitom v době objednávky ten vůz v nabídce výrobce neexistoval. Po dokončení vozu vůz odmítl převzít a doplatek nezaplatil. Prodejce nakonec od smlouvy odstoupil, ponechal si nevratnou zálohu a vůz dal do prodeje jinému zákazníkovi. Kupující zaslal doplatek až v této době a prodávající mu ho vrátil, protože smlouva byla ukončená.
Chpu, že přijít o 1,5 mega je dost kruté, ale pokud to je tak, jak to oba pánové zde vylíčili, tak si za to kupující může sám..
Nehledě na to, že jestli kupující už jednou podepsal kupní smlouvu a nedodržel jí a podruhé udělal to samé, tak bych se pak nedivil ani tomu, že prodejce smlouvu vypověděl a ponechal si nevratnou zálohu.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlaště senebo se registrujte pro možnost hodnocení.

Zatím nikdo nehodnotil.
Vygenerované za: 0.28 sekund
156,118,786 návštěv