Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Řecko 2017 - Caravan24.cz

Řecko 2017

Přes pohoří Zagori k moři Chalkidiki

ŘECKO 2017

1.6. Čtvrtek
Večer po práci přijíždím vlakem z Prahy (Leo Expres) za manželkou a dětmi do malé vesničky poblíž Luhačovic, kde stojí již týden naše obytné auto. Po naložení a doplnění vody se loučíme s babičkou a dědou. Po 21 hodině vyjíždíme směrem Slovensko a přes hraniční přechod Komárno po třech hodinách přijíždíme do Maďarského města Tata. Zde parkujeme kolem jedné hodiny ve městě poblíž rybníka Öreg-to.
Najeto 245 Km, spaní souřadnice 47°38'54.3"N 18°19'34.8"E

2.6. Pátek
Po klidné noci nás budí naše Terka (1,5 roku) kolem šesté hodiny (a tak to bude každý další den..., aspoň nám nic neuteče;-)). Vyjíždíme směrem hraniční přechod Bački Vinogradi, který je otevřený jen přes den 7-19 hodin. Zde jsme jako jediné auto odbaveni do deseti minut. Maďarského celníka zřejmě zajímá naše koupelna a tak se jde podívat dovnitř... Opouštíme hranice a projíždíme okolo plotu, který byl vytvořen na pozastavení vlny migrantů z Afriky. Zastavujeme na dálnici na oběd a dále pokračujeme celé odpoledne a večer do kempu v obci Vranje.
Najeto 776 Km, spaní souřadnice 42°30'24.6"N 21°54'20.1"E

3.6. Sobota
Odjezd směrem Makedonie, hranice opět celkem v pohodě - zdržení cca 15 minut. V Makedonii doplňujeme naftu za příjemných 26 Kč za litr, jdeme na oběd cca 250,- Kč. Po obědě odbočujeme z dálnice směřující na Thessaloniky a míříme směrem do Řeckých hor do oblasti Zagori. Dálniční poplatky v Srbsku a Makedonii platíme kartou a naftu také, vše bez problémů. Hranice Makedonie - Řecko přejíždíme u města Bitola E65. A už jsme v Řecku, vše jsme projeli na občanský průkaz a to včetně dětí. Večer přijíždíme v horách k jezeru Techniti Limni Aoou. Zde stojí vestavba s Francouzskou poznávací značkou. K ránu se spouští topení, jelikož ranní teplota dosahuje jen 7 stupňů Celsia.
Najeto 453 Km, spaní souřadnice 39°50'04.3"N 21°03'54.5"E

4.6. Neděle
Ráno v 8:15 odjíždíme. Sluníčko už opět hřeje a my po několika kilometrech serpentinové cesty v horách málem přejedeme želvu (tak 30cm velkou), která se plouží přes cestu. Okamžitě zastavuji a vyndavám želvu z trávy zpět na cestu - děti jsou nadšené... Dále pokračujeme přes hory, cestou se zastavíme v malé vesničce na náměstí kde si dáváme první frapé. Paní z kavárny spojené s místním obchodem má tři kluky, jediné děti co zde vidíme a tak si jdou naše holky zahrát fotbal s nimi na malebném náměstíčku. Později se dozvídáme, že jsou zde na prázdninách a jinak bydlí v hlavním městě oblasti Zagori Ioannina. Děti v Řecku mají tři měsíce prázdnin v létě...
Po obědě pokračujeme na kamenné mosty poblíž vesnice Kipoi, prohlídneme dva nejznáměší a jedeme dál na vyhlídku do kaňonu Vikos (vesnice s vyhlídkou Vikos). Naše cesta pokračuje do další malebné vesničky Papingo, projíždíme přes malé městečko Aristi a náhle nás čeká pravotočivá ostrá odbočka na náměstí. Naše obytné auto s délkou 7,15m vzbudí rozruch na zahrádce. Jelikož jsme moc dlouzí tak zajíždíme na zahrádku místní restaurace až ke stolu hostů, kteří na nás koukají s trochu vyděšeným výrazem a tak neváhám, usměju se a zamávám jim, úsměv nám vrací a já už řadím zpátečku. Číšník vzadu čeká s plnýma rukama talířů až se vytočíme a pokračujeme dále. Čeká nás přejezd přes řeku po mostě tak akorát na šířku obytného vozu a pokračujeme sedm kilometrů stoupání po serpentinách na parkoviště ve vesničce Papingo. Večerní procházka vesnicí je moc příjemná a my si opět dáváme frapé. Přenocujeme zde na parkovišti ještě s kolegama z Belgie a Německa.
Najeto 105 Km spaní souřadnice 39°58'03.6"N 20°43'01.5"E

5.6. Pondělí
Pondělí ráno vyjíždíme, cestou čekáme až přejde stádo ovcí na pastvu a okolo města Ioannina pokračujeme po dálnici na kláštery - Meteora. Zastavujeme u jednoho z nich a jdeme na prohlídku, stíháme to jen tak tak otevírací doba je do 16 hodin. Kolem 17 hodiny vyjíždíme směr Olympská riviéra. Pro tuto noc jsme vybrali kemp nedaleko hradu Platom který vystupuje směrem k moři.
Najeto 295Km, spaní souřadnice 40°00'48.9"N 22°35'24.5"E

6.6. Úterý
Opět máme doplněnou vodu, vypuštěné WC a špinavou vodu a jedeme směrem Thessaloniki a dále na prohlídku jeskyně ve vesnici Petralona, kde byla údajně nalezena lebka nejstaršího Evropana... Dálnice v Řecku jsou placené přes mýtnice a naše sazba se rovná sazbě za autobus..., to je jediné mínus dálniční sítě na severu Řecka, za to se ale vezmeme po nádherně rovném povrchu.
Odpoledne jedeme k moři na prostřední poloostrov Chalkidiki Sithonii. Zastavujeme na parkovišti a spěcháme se koupat v moři, i děti se dočkali vytouženého cíle cesty :-). Navečer lidé odjíždí z parkování v přilehlém lesíku a my přesunujeme karavan dále od vjezdu směrem na malý kopeček s výhledem na moře. Na ceduli u vjezdu bylo napsáno NO CAMPING nicméně je zde Bulharská posádka Fordu Transit předělaného na bydlení a dle jejich sdělení sem jezdí 15 let a nyní jsou tady dvanáctým dnem bez problému. Židličky a markýzu nevytahujeme, protože zde jen parkujeme.
Najeto 246 Km, spaní souřadnice 40°11'36.9"N 23°48'24.5"E

7.6. Středa
Dopoledne se koupeme v moři, dáme si oběd a odpoledne jedeme na ubytování do nedalekého kempu. Loučíme se s Bulharskou posádkou, myslím si že jim spadl kámen ze srdce, když naše hodně nápadná obytka odjíždí z tohoto stání na divoko. Parkujeme v kempu Armenistis jdeme se koupat ale už víme že další den pojedeme dál (nějak to nebylo to co jsme hledali...)
Najeto 17Km spaní souřadnice 40°09'08.1"N 23°54'48.5"E

8.6. Čtvrtek
Ráno pokračujeme dále na jih poloostrova, cestou se zastavujeme ve městečku Sarti, nejprve jdeme k baru na pláži (opět frapé) a potom do města na gyros, tzazigi a další řecké dobroty. Odpoledne jde manželka s mladší dcerou na nákupy - jelikož je po obědě, tak jde Terezka spát do kočárku a já s Niky zamířím k moři. Dále přejíždíme do kempu Thalattacamp cca kilometr vzdáleného od Kalimitsi. Náš původní záměr třech nocí se po prohlídce kempu mění na pět a nakonec odjíždíme až po šesti nocích. (je to super, když se můžete rozhodnout až na místě - miluju karavaning :-))
Najeto, spaní souřadnice 39°59'16.9"N 23°59'13.2"E

9.-13.6. Pátek až Úterý
V těchto dnech si užíváme moře, slunce a občas i bazén v kempu. Lehátka se slunečníky na pláži jsou v kempu zdarma, ale i na jiných místech v Řecku obvykle platí že si stačí objednat frapé a máte slunečníky zdarma. Po večerech grilujeme a také jsme rádi že jsme našli místo hned u dětského hřiště, což dětem vyhovuje. V kempu je dle mého odhadu 40% návštěvníků z Bulharska a potom již tradičně Německé posádky dále návštěvníci z Makedonie a Srbska a také se zde vystřídali čtyři posádky z České republiky. O víkendu se zaplnili karavany umístěné na stálo hosty z Řecka.
V neděli přes den do 15 hodin prší a tak po obědě usínám s dětmi... Na večeři jdeme do nedalekého městečka Kalimitsi, je zde nová pěší zóna s několika restauracemi a také pěkná pláž které dominuje malý skalnatý ostrůvek. Jsou zde také dva kempy. Další večer grilujeme a sledujeme jak u karavanu přes chodník od nás, který je zde umístěný nastálo několik zaměstnaců odchytává hada. Odchyt se po dvou hodinách podařil a my vidíme asi 40 centimetrů dlouhou zmiji.

14.6. Středa
Dopoledne jedeme do městečka Neos Marmaras, prohlídka, oběd a odjezd směrem pláže poblíž města Stavros. Odpolední koupání poblíž města Olympiáda v nádherně teplém moři, večeře a jedeme směrem Bansko v Bulharsku. Bansko se nachází v pohoří Pirin, často se zde pořádají závody světového poháru v Alpském lyžování. Kolem jedenácté hodiny večer projíždíme městem, kde je v centru několik luxusních hotelů. My máme namířeno dle navigace pod horní stanici kabinkové lanovky. Dvanáct kilometrů vyjíždíme asi 30 minut. U lanovky je hlídač, který nás posílá o další tři kilometry výše k chatě s restauraci s tím že je tam možnost parkovat. Při příjezdu zde již stojí Německá posádka obytného MANu 4x4 a Francouzská vestavba. Cestou místy pršelo, na hranicích byla fronta kamionů, kterou jsme objeli. Dálniční známku jsme zakoupili na hranicích za 8€ na týden, známky v Bulharsku nejsou jen na dálnice ale také na cesty prvních a někde i druhých tříd.
Najeto 370 Km, spaní souřadnice 41°45'59.3"N 23°25'29.4"E

15.6. Čtvrtek
Ráno se budíme v nadmořské výšce 1810m do nádherně slunečného a svěžího dne, dopolední procházka v nádherné přírodě národního parku Pirin. Po dobrém obědě v jedné z restaurací u cesty pokračujeme okolo Sofie do Srbska a dále přes Bělehrad směr kemp poblíž města Novi Sad. Kolem jedenácté parkujeme v kempu respektive kemp jsme našli ale nikde nikdo, jen brána je pootevřená. Bránu otevírám a zajíždím dovnitř, opět bránu přivřu a jdeme spát.
Najeto 625 Km, spaní souřadnice 41°45'59.3"N 23°25'29.4"E

16.6. Pátek
V kempu jsme úplně sami, jsme po snídani a rád bych zaplatil a odjel. Manželce přibrzdím u recepce (malá dřevěná chatka) nikoho nenachází a tak usedá do obytňáku a my odjíždíme. V okolí je několik vinic a my se blížíme do města Novi Sad. Zde přejíždíme přes Dunaj po vlakových kolejích jednosměrným mostem. Dále cesta pokračuje bez problémů a kolem 23 hodiny parkujeme v Zábřeze na Moravě, kam jsme pozváni na sobotní svatbu a v neděli přijíždíme domů do Čelákovic.