Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Jezero Garda, Idro, Korsika 1.9-21.9.2016 - Caravan24.cz

Jezero Garda, Idro, Korsika 1.9-21.9.2016

Kolem Korsiky po Dokonalé cestě

Tak tedy něco málo o naší téměř dvouměsíční cestě.Vyjíždíme v odpoledních hodinách 31.8.2016 směr Rozvadov, Mnichov, Trento- zde jsme našli dobré parkování přímo u stadionu N 46,0403- E 11,12 26.Ráno je krásně teplo kolem 28 st.Chystáme se pár dní zůstat u jezera Garda. Vytipovaná parkoviště co jsme našli na mapách.me jsou většinou se závorou na průjezd pouze pro osobní auta, tak to máme smůlu. Kempy praskají ve švech, zrovna se blíží víkend, STPL jsou malé a plné, tak nám nezbývá nic jiného něž hledat klidné opuštěné místo na přenocování. Projedeme Sirmione a najdeme útočiště u hřiště na velkém a prázdném parkovišti. Na kolech projedeme k jezeru, městečkem Maneroa del Garda 45,5461- 10,5482. Další den se přemístíme o 12 km dál do městečka Salo, je to tady nádherné. Jezero kousek, příjemné prostředí i lidé. Auto jsme nechali na opuštěném místě skoro na výpadovce z města. Ze zahrady se ozvala paní lámanou angličtinou, že tady nemůžeme kempovat, nakonec jsme se domluvili, že v centru města je do 15 hodin jarmark a až skončí, můžeme tam parkovat zadarmo jak se nám bude líbit až zase do soboty. A líbilo se nám moc. 45, 6035-10,5148
Navštívili jsme i jarmark, koupili si něco moc dobrého k jídlu, něco i na sebe, pak Jarda zjistil, že zapomněl na kapotě auta peněženku s doklady i penězi, uháněl zpátky tak rychle, že by mohl klidně i na závody. K velkému štěstí tam peněženka ležela, nikdo ji neobjevil.Tak jsme si v pohodě užívali koupání a odpočívání. Blízko nás u spirálovité železné věže je i pramen s vynikající vodou, také jsme si dočerpali. 45,5977-10,5178.

Servis jsme našli vysoko v kopcích nad jezerem, cesta tam byla vskutku nekonečná. Další náš plán je jezero Idro, cesta byla romantická. Projížďka tunely, horami a nekonečně krásnými výhledy na panorama Alp, tady už teplota o poznání klesá, turistický ruch ojedinělý jak na jezeře, tak i kolem něj. Sezona už pomalu končí. Není to tady tak kouzelné jako na Gardě, kde kvetou oleandry, rostou palmy, a jiné přímořské rostliny, i klima je tam úplně odlišné. Krásné teplo, příjemná voda v jezeře, které je chráněné kolem dokola horami..Pokračujeme.. Jen na okraj, ceny v Itálii na kontinentu jsou nepatrně příznivější než na Korsice a Sardinii. Pohonné hmoty jsou zde asi nejdražší z celé Evropy, nafta 1,35-1.45 E, potraviny dražší než v Německu

. Naše cesta směřuje do přístavu Livorno se zastávkami v přímořském městečku Massa. 44,0105-10,0928 Jeli jsme mimo dálnici, přes malé vesnice a městečka, přes hory. Prostě vyhlídková cesta přes chudé oblasti, kde se 30 let nic nezměnilo, nic nepostavilo ani neopravilo, dýchla na mě chudoba a nezájem něco s tím dělat.Podařilo se nám připojit i na internet na parkovišti blízko pláže, jinak další připojení až ve velkých obchodních domech a to jen na omezenou dobu asi 15-30 minut..

V Livornu jsme zajeli do přístavu a měli jsme zjištěnou cenu plavenky do Bastie přes portál Aferry.cz, kde nabídnou veškeré společnosti aktuální cenu. Nejýhodnější je cestovat uprostřed týdne, pátky a víkendy jsou nejdražší. Pro nás byla nejlepší volbou společnost Moby za 117 E. Zkusila jsem zhodnotit i hodiny strávené u počítače s výukou angličtiny a celkem dobře to dopadlo. Lístky jsme koupili, ihned se nalodili a po 4,5 hodinách jsme radostně vyhlíželi přístav v Bastii.

Jenže najít místo na parkování v tak rušném městě, které je obklopené horami a mořem, je skutečný problém. Uháněli jsme někam pryč s kolonou aut, zachránilo nás až vytipované parkoviště 10 km od Bastie Erbalunga 42,7750-9,4738. Prohlídku historického města jsme absolvovali MHD za 2.20 e.. To pan řidič byl skutečný mistr svého řemesla. Uháněl klikatými silnicemi jak o život. Měl to zmáknuté! Zastávky nejsou označené, lidé někde mávnou na zastavení a někde se ozvou na vystoupení.

Nakoupili jsme si na cestu housky jako polotovar a ráno je rozpékáme v remosce. To byla dobrá volba. Slunce a solární panely, tak máme pečení sluneční a využíváme toho k přípravě masa, moučníků. Ve dřezu na nádobí na stojánku remoska a pečeme za jízdy. Už po 15. minutách to krásně voní a než dojedeme do cíle, máme pečeno. Také jsme chtěli koupit alkoholtester, ale paní na benzině řekla, že už je to zrušené a tak není potřeba.

Bastia-asi 44 tisíc obyvatel- pulsující město, kam denně připlouvají lodě z kontinentu a zase odplouvají zpátky, čilý turistický ruch.Město bylo založené ve 14 století janovským guvernérem a Janované měli dlouho nadvládu naD Korsikou. Středem města je náměstí Saint Nicholas dlouhé 300 m se sochou Napoleona, ten se na Korsice narodil, ostrov miloval a dodnes je symbolikou Korsiky. Korsika je opravdu krásná, rozmanitá, divoká, přítulná i hřejivá. Od severu na jih měří 183 km a široká je 90 km, rozlohu má 9000 km2, z 80% je hornatá s nejvyšším vrcholem Cinto 2706 m. Třetina francouzského ostrova je pokryta lesem. Korsika se po tisíce let podrobovala cizí nadvládě Řekům, Janovanům, Římu, později na ostrov vpadli Saracéni a Berbeři, piráti ze severní Afriky, všichni ostrov jen plenili a tak se domorodé obyvatelstvo stáhlo do hor ve vnitrozemí. Korsická vesnice je vysoko v horách s domy shlukujícími se kolem kostela. Obytné místnosti se z bezpečnostních důvodů nacházejí až v horních patrech, v přízemí jsou jen sklady nebo stáje bez oken a velká vrata, která se dala rychle uzavřít.. Na jihu Korsiky se dlouho držela nadvláda klanů a rodiny rozštěpila krevní msta. V roce 1769 ostrov získali Francouzi, v horách žili zchudlí pastevci a bandité. I

dnes je ostrov málo zalidněný.

Vendetta- hájení cti a práva měli dříve Korsičané ve svých rukou, podle korsického kodexu byl muž povinen pomstít všechny urážky své rodiny vraždou.V první polovině 19. století se počet takto zavražděných pohyboval kolem tisíce za rok, vrahové se pak skrývali ve vesnicích vysoko v horách.

Kameny podél cesty z Bastie mají zvláštní šedozelenou barvu. Těžil se tady azbest a ještě dnes jsou zde pozůstatky největšího lomu na světě. Výhledy máme přímo dokonalé! Však také jedeme po Dokonalé cestě'!

Saint Florent- městečko na západním pobřeží Cap Corse, kdysi malá rybářská vesnice, dnes díky turistice rozkvétá. Vesničky kolem jsou malé kamenné a velmi skromné. K plážím je problém se dostat, jsou zde závory jen pro malá auta, tak necháváme obytku na okraji silnice a chodíme pěšky. Korsičané vůbec mají v oblibě malá autíčka Fiat 500, Smart, Clio, všude zaparkují, všude se protáhnou. Samozřejmě velká auta se také objeví, ale řídce!

Calvi- zavoležené Janovany ve 13 století, dnes důležitý přístav, místo narození Kryštofa Kolumba. Město kdysi bylo významným střediskem obchodu se Španělskem a africkými státy, dnes už je spíše městem vyhledávaným turisty. Parkujeme u pomníku padlých za 2. světové války, do města se nesmí jezdit s obytkou.

Pokračujeme dál po Dokonalé cestě, pěkně se kroutí, je široká pro jedno auto, bez svodidel a patníků. Musíme vyhlížet do dálky na protijedoucí auta a včas najít místo vhodné k vyhnutí. Parkujeme na opuštěném místě, kde měl stát asi hotel, už se šeří a cesta dál by byla hazardem. Zvažujeme cestu do hor. Asi to bude náročné. Jedeme směr Porte Portu, Ajaccio.
Vyhýbání aut je problém, ale jde to. Najdeme i pramen vody 42,3480-8,6645.
60 km jedeme 3 hodiny. Zastávka a koupání v Portu. Skaliska jsou zde zbarvaná červeně, krásná oblázková pláž pod janovskou věží.

Janovské věže jsou rozmístěné po celém ostrově a dřív sloužily k varování před piráty. Na věži se zapálil oheň a kouř byl vidět až k další věži a tak zpráva rychle běžela po celém ostrově a místní tak byli varováni a připraveni na vpád pirátů.

V pozdních hodinách dojíždíme do Col de Vergio 1477 m.n,. Na náhorní planině přespíme. Nejsme tady vůbec sami, kromě dalších obytek přišli i prasa a kozy. Odtud je výchozí bod na tůry do okolí. A zase dál po Dokonalé cestě směr Corte. Zastávku plánujeme ve Scala de la Santa Regina. Nakonec kolem soutěsky vede silnice, úzká bez svodidel, ale krásná. Na 21 kilometrech se překonává převýšení 555 m. Zrovna přijel jeřáb na vyprošťení auta, které nezvládlo cestu a spadlo dolů. Dojeli jsme až k Vodopádům Angličanů- Cascades des Aglais, moc vody tady není, zrovna jsou letní měsíce a to na Korsice neprší vůbec. Projedeme blízko města Vizzavona.

Soutěskami a hlubokými údolími hornatého vnitrozemí se už 120 let prodírají vlaky., Muselo zde být vybudováno mnoho tunelů a mostů. Nejhezčí trasa je mezi městy Corte a Vizzavona.

Corte malé městečko asi 7000 obyvatel, bylo hlavním tajným městem Korsiky., Kdysi se stalo centrem hnutí odporu proti janovské nadvládě. V letech 1755-1769 bylo město sídlem svobodné vlády na Korsice, z této doby pochází i universita.

Ajaccio- město založené Řeky 564 př.n.l., rodiště Napoleona Bonaparte. Dominantou je strážní věž Tour de la Parata, nevede do ní žádný vchod, otvor do věže se nachází ve výšce 9 m a strážníci šplhali do věže po provazovém žebříku.

Nádherné okolí, vysoké hory a hluboká údolí vytvořená v dávné minulosti lávou z masivu Cinto. Nádherným místem je Calanche de Piana, západně od Porta - rudě zbarvené vrcholy, soutěsky a údolí. Parkujeme blízko Carrfouru, proti školce.

Město jsme procourali pěšky, parkování je problém.Nafta je tady trochu levnější než v Itálii, což nás překvapuje. Ještě jsme druhý den chtěli město procourat, hlavně tu historickou část, ale dostali jsme šanci jen k prohlídce z auta, prostě místo na parkování není!

Odjíždíme zase do hor, potřebujeme vodu, informační zdroje máme na mapy.me- pitná voda, někde ovšem zdroj není funkční, vody je málo. Vyhlížíme studánky a prameny blízko silnice. Za městem je pramen St. George, ale voda teče moc pomalu a zájemců je víc, tak to po půl hodině vzdáváme a jedeme dál.

Propriano- plánovali jsme si tady pobýt, ale nepodařilo se nám najít místo k nocování, tak pokračujeme daleko za město k baru Robinson, asi zkrachovali, tak na parkovišti kempujeme a krásnou pláž využijeme ke slunění a i koupání. Voda teplá tak 27 st, vzduch 32 st. Chtěli jsme se podívat až k mysu, ale tam nás nepustili, jedině pěšky, tak alespoň na hřbitově jsme doplnili zásoby vody.

15.9. čas utíká a už jsme v hlavním městě Bonifacio, tak jsme ochutnali kaštanové pivo a není to úplně levná záležitost. Do města míří nespočet turistů a tak zase problém s parkováním, máme vytipované odstavné parkoviště Monte Leone 41,3863-9,1784 2 km od centra, ale to není problém dojít, alespoň si prohlédneme okolí a to je opravdu úžasné. I samotné městečko bere dech, však je to jedno z nejkrásnějších měst na světě, postavené na bílých útesech. Staré městečko s úzkými uličkami profukuje svěží mořských větřík. Plno lidí jen dokazuje velký zájem a oblibu města Zajdeme i do přístavu pozeptat se na cenu plavby na Sardinii. Ve finále, i když jsme uplatnili slevu z minulé plavby, tato cesta, ač nejkratší, byla nejdražší 125 e a po slevě 105 e.

Následující den odjíždíme do Porto Vechia na parkoviště Geant 41,6062-9,2786. Zajedeme na údajně nejkrásnější pláž Korsiky Palombaggia, zrovna jsme se strefili do víkendu, tak o návštěvníky není nouze. Pláž je kouzelná, dlouhý záliv s bílým písečkem, lemovaný borovicemi..Parkování jsme u pláží nenašli, buď zákaz nebo soukromé resorty, tak jsme se vrátili zase do Porto Vechia a druhý den proskoumáme pláže de la Rosa 41,6213-9,3346. Celý den prší a je zataženo. Další den je zase slunce a teplo, jakoby se počasí vůbec nepokazilo. Potřebujeme vodu a máme ji na trase Zonza. Vysoko v horách hned tři zdroje. Přímo ve vesnici je kašna a voda teče dost, tak načerpáme a vracíme se do Bonifacio, do přístavu. 21.9.2016 ve 12 hodin odplouváme malým trajektem na Sardinii do přístavu Santa Teresa. adresa alba: http://jarkab.raj..._zari_2016 Adresa alba: