Mediální partner

· Registrovaní členové: 10,747
· Nejnovější člen: Kulda14

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Zdenek a Irena Lbc
10.12.2017 18:28
Zdeňkovi přejeme všecičko nejlepší k dnešním narozeninám! Hlavně zdraví, také štěstí a pohodičku do roků příštích! Narozky stesti sun kiki mavam mavam

Horymir 1234
06.12.2017 00:13
Ahoj,prosim ma nekdo skusenost s vyhrivanim vody pomoci naftoveho vodniho topeni Hlavne me zajima jestli jde nejak regulovat teplotu ohrevu diky☺

petr a jarka
30.11.2017 11:24
Floridan přejeme vše nejlepší k Narozkynarozeninám, zdraví stesti a spokojenost kiki

Jarda a Maru
23.11.2017 16:14
Hansi, přejeme Ti všechno nejlepší a zdravíčko a štěstíčko k dnešním narozeninám Narozky stesti mavam mavam

RudyH
19.11.2017 15:58
Ahoj, vlastní zkušenost s nezpalováním plynu pro lednici jsem poslal na SZ

maxonel
19.11.2017 15:51
Dobrý den,mám dotaz,je možno dát plachtu na karavan tak ,že jí rozbalím na střeše karavanu,unese mě to?

campi-shop.cz

Itálie na divoko karavan –3 týdny okolo a křížem krážem Itálií

16.04.25-05.15
Itálie – tři týdny okolo a křížem krážem Itálií.
Lago di Garde, Toskánsko (Florencie, Fiesole, Panzano, Radda, San Gimignano, Castellina, Monterrigioni, Siena), Argentario, Řím – Vaticano, Neapolský záliv (Pompeje, Vesuv, Neapol, Sorrento, Amalfi, Pozitano), Barri, Gargano (Zapponeta, Monte San Angello) Ancona - Conero, San Marino, Benátky a cestou Salzburg.
Babička se uvolila zůstat 3 týdny u dětí a tak jsme si zorganizovali volno a hurá na to. Plán byl objet celou botu i s podrážkou a vylézt na Etnu. Ale všude bylo tak zajímavo, že jsme vždy zůstali o něco déle a tak jsme Sicílii museli vypustit. I tak jsme najezdili přes 4000 km. Kromě Neapole jsme všude spali na divoko a žádný nepříjemný problém nebo překvapení jsme  nezažili, spíš naopak :-).  Viděli jsem nepřeberné množství památek, přírodních krás i výjevů ze života. Spoustu toho zažili. Ještě týden po návratu jsme to pořádně nevstřebali. Fotek jsou stovky a nejde je ani nechat ze všech míst... Utráceli jsme vlastně hlavně za vstupy, jízdenky, mýto naftu, zásoby a sem tam restauraci. Jestli jsme to dobře odhadli tak jsme neutratili ani 40 tis :-)

V úterý 16.4. jsme to naložili – napustili a vyrazili směr Brenner. Dálnice na Linz je už komplet v provozu wlEmoticon-smile[1]  Spát jsme chtěli kolem Breneru na dálnici. Všechna parkoviště byla přecpaná krabicema , tak jsem sjel u Bolzana a našli jsme poloprázdné parkoviště na kraji města na první noc 46.4924142N, 11.3635869E.

Ve středu jsme se vymotali trochu zmateně přes město a na dálnici se dostali až po 30km. Zajeli jsme na procházku k Lago di Garda. Odpoledne jsme dorazili do Florencie. Bydlíka jsme nechali na předměstí v poloprázdné ulici 43.7984328N, 11.2205608E a vydali se autobusem do centra. Prošli se kolem největších pamětihodností a busem se vrátili k bydlíku. Ulice vypadala OK i na spaní, ale měli jsme tak akorát hluku a smradu města , tak jsme se vydali k Fiesole. Už za šera nám v centru Florencie vyplivla navigace, tak se přesun ukázal mnohem dobrodružnější a delší než jsme plánovali. Trochu zdrchaní jsme našli poloprázdné parkoviště u sateliťáku se sámoškou 43.833660, 11.306994 a prožili klidnou noc.

Čtvrtek. Ráno jsme popojeli do Fiesole. Natrefili jsme velké klidné a úplně prázdné parkoviště. Příjezd je pro širokou 13,5m dlouhou soupravu celkem dobrodružný (i na několik couvání došlo), ale super místo!!! 43.8086075N, 11.2993747E. Krásné městečko-památky-klid . Po příjemné procházce jsme naskočili do autobusu a vyrazili do centra Florencie. Tentokrát jsme to vzali poctivě s prohlídkami (Santa Maria del Fiore včetně výstupu na Brunellesciho kopuli i podzemí, baptisterium, zvonice, Palazzo Vecchio s Davidem, Ponte Vecchio, Palazzo Piti, Giardino Di Boboli, Dantův dům a kostel, Synagoga a nepočítaně jiných kostelů a zákoutí. Výborný oběd v hezké zastrčené tratorii na Via Romana. Večer jsme to spláchli lahvinkou vína a skvělou večeří a šli se projít do večerní Fiesole s výhledy na osvětlenou Florencii. Na tichém pakovišti jsme se spokojeně vyspinkali, nikde ani noha.

Pátek. Ráno jsme v  dílně přes ulici napustili za několik úsměvů a plechovku Plzně náš 200 l sud, vypustili odpadní nádrž do kanálu a vyjeli po S 222 na vyhlídkovou jízdu Toskánskem (Johanka měla vzorně nastudováno z průvodce – předčítal na nudných úsecích dálnic nahlas). Navštívili jsme překrásná městečka Panzano (u vinaře jsme dopllnili zásoby vína o báječné Chianti). Je tam super parkoviště klídek-vhodné na spaní 43.5467781N, 11.3104739E ! Pokračovali jsme do Raddy opět krásné městečko je tam placený STLP a o 50m vedle prázdné free parkoviště bez omezení, kam jsme se vešli i my. San Gimignano je naprosto úžasné!!! Trochu potíž s parkováním. Bydlíky vyhánějí na STLP který je ale asi 3 km daleko. Nechali jsme tam karavan a autem zajeli na P přímo před městskou bránou. Úchvatná večerní procházka! Na STLP (bez jakéhokoliv servisu) jsme se vrátili dost pozdě a tak přesto, že vím o STLP včetně vody free o pár km dál, zůstali jsme už na místě.

Sobota. Ráno jsme dostali bonus ve formě nefunkčního platebního automatu a otevřené závory, tak jsme "ač neradi" pokračovali bez zaplacení dál. Nakoukli jsme do Monterrigione (je tam STLP, spousta místa na placených i free parkovištích. Zvolil jsme free P 43.3854883N, 11.2277706E a šli na procházku po středověkém městečku o velikosti fotbalového hřiště. Dálnice do Sieny (neplacená) byla dost rozbitá. V Sieně jsme se bez přípravy a s drzým čelem vydali do centra. Daní za to bylo pár set metrů couvání jednosměrkou zpátky. Pak jsme pokorně zaparkovali na předměstí mezi ostatní bydlíky 43.3151347N, 11.3167608E. Pozor je tam zákaz přes noc! Karavan jsme odpřáhli a autem se nacpali na free P těsně pře městskou bránu u nádherného kostela S Stefano. Prošli jsme křížem krážem celé centrum, poctivě vylezli na zvonici, do katedrály Santa Maria Assunta + knihovna – úchvatná výzdoba! (včetně podzemí,  na vyhlídku naproti, baptisterium, absolvovali nějaká muzea a zůstali naprosto uchvácení. Cestou jsme v baru smlsli pizzu. V podvečer jsme zapřáhli bydlíka a po slušné dálnici svištěli k Římu. Ještě jsme se zastavili na hezkém poloostrově Argentario, potkali tam super lidičky, dostali pár tipů na příště a ulehčili si o nějakou plechovku plzně. Spali jsme před Římem na úplně prázdném dálničním parkovišti odděleném zelení 42.0208953N, 11.9939758E. Opět luxusní večeře a víno při svíčkách v našem bydlíku. U vína jsem prohlížel mapu a po poradě se strýčkem google vymyslel, že do Říma pojedeme vlakem z Ladispoli kde, necháme bydlíka na některém z nadějně vyhlížejících P. Vlak staví na San Pietro asi 400 m od Vatikánu a i o víkendu jezdí po 20-30 minutách.

Neděle. Teorie se potvrdila i v praxi. Na P 41.9561819N, 12.0807397E v Ladispoli nebyla ani noha a dokonce tam byla jakási cedule, která se dala vyložit, že je to pro bydlíky. Stožáry s funkčním osvětlením, kamery a mezi odpadky na zemi ani náznak rozbitých autoskel. Vlak fungoval, na nádraží San Pietro byla slečna informátorka s mapičkou a jízdenkami na městskou. Krátká procházka k Vatikánu. Všude autobusy policajtů prohlídky, detektory... Natrefili jsme mši kterou sloužil papež. Opět poctivá prohlídka včetně schodů na kopuli, povinné pohlednice s vatikánskou známkou a pak Andělský hrad bezpočet kostelů nic moc oběd v nic moc tratorii s nic moc obsluhou, za to dost drahý. No a na závěr Koloseum a okolí. Zpátky se Johanka rozhodla pro vycházku na nádraží Termini. (ještě neměla dost všech kostelů). Vycházka se ukázala dost dlouhá a ještě k tomu náš vlak odjížděl z miliontého nástupiště na míle daleko od pokladen a museli jsme ho dobíhat... Večer jsme měli opravdu DOST. Další hostina z čerstvých surovin nakoupených na místním trhu v Ladispoli a lahvinka vína byla naprosto zasloužená.

Pondělí ráno se P plnilo dojíždějícími do Říma a my se vydali do Neapolského zálivu. Abychom něco viděli, tak jsme pod Římem sjeli z neplacené příšerně rozmlácené dálnice zavalené odpadky na pobřežní silničky s kapku lepším povrchem. Dopoledne jsme zakotvili úplně sami na pláži. I když nebylo nic moc počasí, hned jsem skočil do vln. Johanka si klepala na čelo, ale po obědě v bydlíku se jí to rozleželo a chystala se tam také, jenže začalo foukat a poprchávat, tak z toho sešlo...Cestou dál na jih se silnice postupně zhoršovala, hromady odpadků narůstaly a obyvatelstvo tmavlo. Když jsem už podruhé blbě odbočil a dobrodružně vycouvával centro storico nějakého městečka, tak mě to přešlo a poslední 150 km jsme prosvištěli po dálnici takové kvality, že jsem s láskou vzpomínal na D1. Dokonce se nám začala rozebírat šatní skříň a nějak se rozklížil zámek pátých dveří na autě. Z obyvatel Neapolského zálivu jsme měli značný respekt a proto jsme zvolili kemp. Vyčmuchali jsme kemp Zeus 40.7499583N, 14.4802333E. Platili jsme 23,- včetně el. Parkuje se na úzkých pláckách tak akorát na bydlík a stoleček v pomerančovém háji. Několika metrové zdi kolem dokola dávají pocit soukromí a hlavně bezpečí. Hromady odpadků jsou až mimo kemp a vstup do Pompejí. Sociálky jsou výrazně lepší průměr na Neapol, ale i tak jsme raději používali vše včetně sprchy u nás doma...Kemp je na super strategickém místě. Když vylezu před kemp a udělám vpravo hleď jsem na příměstské železnici Neapol-Sorrento, která jezdí s intervaly kolem 15 minut (pokud zrovna jezdí). Když udělám vlevo hleď jsem ve vstupu do Pompejí a když neudělám nic, jsem na zastávce autobusu na Vesuv. Herkulaneum (Ercolano) je asi dvě zastávky vlakem.

Úterý. Nadšeně běžíme do Pompejí. Podařilo se nám šťastně zbavit všech nadháněčů na průvodcovské služby po krátké frontě si kupujeme vstupenky. O Pompejích jsou průvodci – Johanka to dobře ví :-) Za nás zájímavé, zajímavé, zajímavé, uvnitř je bufet s přiměřeně přemrštěnými cenami volně dostupná pitná voda. Vydrželi jsme to do setmění a obligátní večerní hostina s lahvinkou byla opět více než zasloužená.

Středa. Jedeme do Neapole abychom to měli za sebou. Na nádrží Garribaldi si v info centru vyzvedáváme mapu a vyslechneme si příběh o celodenní jízdence na městskou včetně lanovek , ale ke koupi není. Nakonec ji přece jen seženeme vyhledáme nádražní záchodky (ve vlaku nejsou) které vypadají skoro tak civilizovaně jako bychom byli v Evropě a vyrážím směrem na Centro Storico. Fakt síla. V těch exponovanějších místech jsem si netroufnul ani vytáhnout foťák a mazali jsme pryč... Oddech byl až na vyhlídkách Castel Sant Elmo. Procourali jsme celé staré město, přístav Santa Lucia , Palazzo Reale, Piazza del Plebiscito, Castel jeden druhý i třetí, kavárnu Gambrinus a kostelů co se do nás vešlo. Zajímavá příhoda v přecpaném autobuse. Na zastávce nastoupilo několik drsných hochů a zařvali revize jízdenek. Řidič nechal otevřeno a během 5 sec. byli všichni cestující venku. Navoněný krasavec se slečnou  který na nás zahlížel jak na obtížný hmyz zmizel v čele všech vágusů jako první . Několik zbylých jedinců pak revizoři zodpovědně zkontrolovali. My jsme vyhlíželi tak turisticky, že po nás ani pracně zakoupenou biletku nechtěli :-( Večer jsme byli vorvaní jak borůvky. Na další den jsme si naplánovali relaxační akci – vycházku na Vesuv.

Čtvrtek. Podle místních informátorů se dá jet pod Vesuv městským autobusem ze zastávky před kempem za asi 3e , pak zaplatit vstup do NP asi 10e a je to Vaše! Potíž je s jízdním řádem. Jedna verze je na internetu, druhá vylepená přímo na zastávce, třetí  na nádraží (popřelepovaná a opravená propiskou) čtvrtou verzi odjezdů nám nadiktoval výpravčí na nádraží a pátou neuvěřitelně flegmatický kempař. Autobus udělal všem zmatkům ráznou přítrž a nepřijel vůbec v žádný čas. Operativně jsme si u stánku koupili nějaký pseudo zájezd ke staré silnici a pak terénními auty lesem pod kráter za 22e. Na poslední chvíli jsme naskočili do vraku co připomínal  autobusu, po příslušném kodrcání brzda plyn, jsme byli přeloženi  na překvapivě zachovale vyhlížející terénní autobusy, které nás vyvezly po lesní pěšině kousek pod vrchol. Tam nám řidič sdělil, že musíme být za hodinu zpátky. Johanka mu vysvětlila, že se zbláznil, honit se nenecháme a přijdeme až budeme chtít, ať si trhne nohou! Neuměl ani slovo anglicky, tak jsme se s úsměvy rozloučili a vydali se vycházkovým tempem ve stopách skupinky německých souputníků, kteří odpálili tryskem aby stihli předepsaný návrat. Těch pár e navíc jsme hned přestali litovat. Krásná vycházka nikde ani noha. Vesuv nám předvedl pár čmoudíků krásné rozhledy a davy turistů, které se valily od parkoviště. na druhé straně kopce. Po několika hodinách relaxu jsme natrefili na správný teréňák i další vrak který nás dovezl zpátky do kempu. Po domácím obědě jsme se rozhodli, že ještě dáme krátký výlet do Sorrenta a vyčmucháme loď na Capri případně bus do Amalfi na pátek. Sorrento je krásné, potkali jsme fajn Americké důchodce (pán 85let utíkal v roce 39 z Prahy před Hitlerem a stále trochu zvládal Češtinu. Paní zase říkala, že celý život považovala za nejkrásnější město Florencii, ale po návštěvě Prahy před pár lety ji odsunula na druhé místo. Zajímavé popovídání.)

Pátek. Zvitězilo Amalfi, s tím, že si příště přivezeme svůj motorový člun a moře trochu procouráme bez všudypřítomných davů na vlastní pěst (pokud ovšem vymyslíme kde ho spustit na moře). Pobřeží Amalfi je silnice z těžkého snu. To se musí zažít, ale ne za volantem!!! Samotné Amalfi je nádherné. Určitě se nesmí vynechat klášter Duomo Di Sant Andrea! Ostatní městečka jsou také zajímavá, ale totální chaos davy smrad z lodí i aut a v tom si lebedí rekreanti na špinavých městských pidi plážičkách – nechápu. Jak to tam vypadá v sezóně si raději ani nepředstavuju!

Sobota. Dáváme si poklidný půlden ve vylidněném kempu. Johanka se natáhla pod pomerančovníky a chytala bronz bez plavek, já jsem si v klidu chystal karavan a odpočíval. Odpoledne před druhou (check out) jsme vyjeli, cestou si dali domácí obídek. Před Bari jsem sjeli z dálnice a narazili na chaotickou změť objížděk. Jednou jsme zastavili v městečku provoz a s "dědky" v Tratorii konzultovali jak se vymotat. Podruhé nás navigace poslala na sympaticky široké náměstí, ovšem potíž byla v to, že se jednalo o pěší zónu. Po krátké poradě se nás ujal sympaťák, který nás na kole provedl celým městečkem. Kromě mnoha díků jsem mu věnoval předposlední Plzeň :-) Noc jsme plánovali na STLP z Zapponetě. Plac vypadal jako kříženec vrakoviště a smetiště na odpudivé pláži. Tak jsme jen dokoupili zásoby vína a potravin a vydali se soumrakem dál. Po pár km jsem vyzkoušel pokroužit uličkami a po polní cestě jsme dojeli na čistou pláž. Musel jsem odpřáhnout bydlíka abych se otočil,málem se zahrabal do písku, ale stálo to za to. Jedno auto s rybáři nakonec odjelo a tak jsme měli moře pod hvězdami jen pro sebe. 41.573600, 15.893934

Neděle. Koupel v moři při východu slunce a ani jsme nepotřebovali plavky :-) V mapě jsem si všimnul zajímavě vyhlížejícího městečka Monte Sant Agelo. Silnice k němu vypadala na mapě dost divoce a v paměti jsme měli čerstvé zážitky z Amalfi, tak jsme to u benzinky probírali s místními. Zastavil tam místňák s vrakem, který právě uvařil a sháněl vodu. Jenže pumpa byla pro změnu Chiuso. Tak jsme mu napustili chladič a na opláku se dozvěděli, že cesta je no problemo, parchero tuto! Tedy jsme se vydali. Městečko je krásné!!! Velké P i pro bydlíky 41.7073833N, 15.9510547E. Byl nějaký svátek, závory nahoře, dopravu organizovali obecní policajti. Zapásli jsme se mezi zájezdové autobusy, i když jsme trochu přečuhovali. Klášter Sentuario San Michele Archangelo je úžasný. Ve spodních patrech je původní svatyně v přírodní jeskyni. Opravdu dost dobrý, i městečko! Začíná tam Foresta Umbra – místní turistická trasa. Udělali jsme si několikahodinovou vycházku. Nikde ani živáčka. Krásné počasí. Johanka si při výletě dopřála opalovačku nahoře bez. Dál jsme pokračovali kolem Gargana, ale mimo hlavní a tunely, pěkně uličkama kolem pobřeží hore-dole, kličky smyčky, popadané kamení a vyhlíželi nějaké klidné místo jen pro nás. Po pár desítkách kilometrů se na nás usmálo štěstí. Když nám uhnuli rybáři se svým tereňákem , tak jsem se tam s maximální opatrností, za cenu ohnutého držáku odpadní nádrže dostal a bylo to naše - plácek na útesu pár metrů nad mořem s krásným výhledem! Zůstali jsme tři noci.

Pondělí. Rybáři sice tvrdili “no bagno”, ale při důkladné prohlídce útesů pod námi jsem to našel. Kurtama jsem přivázal tažné lano ke skalisku, konec zatížil kamenem a bylo super bagno. Dokonce se tam dala spustit i Pálava! Mezi útesy jsme si našli chráněné místečko, vystlali ho starými matracemi, odhodili oblečení, nalil Chianti a moc zajímavé Nero a oddávali se sladkému lenošení a koupání. Vařili jsme si super ňamky a opravdu si to moc užili!

Úterý, sladké nicnedělání pokračuje.

Středa. Pokazilo se počasí, moře bouří, zataženo, zásoby snědené, víno vypité, čas se krátí. Neradi jsme se sbalili, doobjeli Gargano (koukli na skalní bránu a Peschii). Po dálnici přesun do Ancony. Johanka toužila po nákupu ve velkém obchodě. Dobloudili jsme k mega Carrefouru. Bezkonkurenčně nejdražší obchod za celou Itálii. Úplně vylidněný, v provozu jedna pokladna. Johanka v tom hangáru strávila čtyři hodiny. Mě to odrovnalo víc než Neapol a Pompeje dohromady. No ... dobře to dopadlo, nákup přece jen skončil a mi se nerozvedli :-). Už za šera jsme se přesunuli do parku Conero. Jeli jsme přes městečko Montacuto. Mají tam zákaz bydlíků, ale tak šikovně umístěný, že už se to nedá zachránit. Když jsem do jedné zatáčky na couvával napotřetí tak jsme jim dal s tím zákazem za pravdu! V Conero jsme už za šera chvíli kroužili mezi zákazy uličkama vhodnýma tak pro skůtr až jsme v jednom velmi drsném kopci našli krásné P pro bydlíky 43.5607661N, 13.5926097E. Opět úplně prázdné. Je tam papírová cedulka, 5e za auta 15e za bydlíky , ale nebylo je komu dát. Dokonce tam byla voda, ale vypnutá. Servis jsem dělal dopoledne na dálnici, takže nás to netrápilo. Po opulentní večeři a lahvince vína jsme šli na procházku. Dvě sladká jezírka krásná oblázková pláž lemovaná méně krásnými hospůdkami a dost nevábný zavřený kemp, všude kolem skály a útesy.

Čtvrtek. Obešli jsme si okolí ještě jednou, pro změnu za světla, ale za deště. Naložil jsem u moře krásný bílí placák (sotva jsem ho nadzvednul) a přes Anconu jsme se vydali do San Marina. Dnes jsme zanevřeli na dálnici a jeli horami s krásnými městečky na vrcholcích kopců. Na S M jsem byl navigačně připraven a měl vyguglenou informaci, že je pro bydlíky free parkoviště u lanovky. My jsem tam ale všude viděli dost zřetelné zákazy obytných aut a přívěsů. Bydlíkové parkoviště i se servisem bylo až dole, ale tak 2 km daleko. To se nám nechtělo šlapat, tak jsem se vydali na centro storico, s tím že to nějak dopadne (couvali jsem už tolikrát...). Když to už bylo správně dobrodružně úzké a museli nás pouštět v protisměru přes celou šířku  ulice, tak se to najednou otevřelo a P pro bydlíky :-) 43.9353708N, 12.4439806E. Automat na 8e 24h nebo 4,5 e půl dne. Přes ulici začíná soustava výtahů přímo do centra. Rychlý oběd v bydlíku a hurá na to! Opět jsme vlezli kam se dalo, především na obě pevnůstky. Všude je nějaké vstupné, ale jen pár e. Znovu povinné rozesílání pohlednic a v podvečer přejíždíme k Benátkám. Nějak už mě nebavilo platit za dálnici (dostávali jsem to 1e za každých 9km) , tak jsem to risknul po teoreticky kratší normální silnici po pobřeží. Dobrá volba. Pěkná cesta, občas dvouproudá, vesměs mimoúrovňová křížení většinou obchvaty městeček, každých pár km kulaťák, jinak se dalo 100 plynule vpřed. Po úspěchu s vlakem v Římě jsme se rozhodli Benátky vyřešit stejně. Zůstali jsme parkovat na nádraží Mira-Mirano 43.9353708N, 12.4439806E. Je tam několik velkých parkovišť, my jsme to postavili přímo před nádražní budovou. Přišlo nám to tak nějak nejbezpečnější. Vlak jezdí každých 15 minut. Na nádraží Santa Lucia je to asi 22 minut jízdy. Spaní nebylo slavné, vlaky a ještě tam do noci rachtala nějaká továrna.

Pátek – Benátky. Vlak fungoval podle plánu. Na nádraží Santa Lucia jsme byli za chviličku , koupili si po 20e  permice na Vaporetto. Hlavní "autobusové" nádraží je na Canal Grande přímo před nádražím. Tak jsme do nějaké lodičky naskočili a užívali Benátek. V průvodcích je toho na stovky stránek..., náš dojem: Město duchů. Zatlučená okna, chátrající opuštěné paláce, padají omítka, lešení, obchody s cetkama turisti smrad a chaos. Přesto zážitek!!!!!!! Člověk vidí na vlastní oči poklady uloupené po celém středomoří a jako by znovu otevřel všechny historické romány,... Cestovatelská poznámka. Se záchodkama nejhorší krize z celé Itálie – a to je už co říct. Jediný objev byl u náměstí Sv Marka. 1,5e za špinavé záchodky které nesplachují, chybí prkýnka, toaleťák, mýdlo i ručníky....
Mnohem příjemnější jsou okolní ostrůvky. 2 místo dostalo Murano, jednoznačná jednička je Burano! (možná i pro ten dobrý oběd :-)) I ostatní ostrůvky mají každý nějaké kouzlo. Po návratu vlakem (neodpustím si záchodky – rychlík do Brescie – veškeré toalety na palubě chiuoso...) Rozhodli jsme se pro klidnější noc na dálničním odpočívadle. Smůla, parkoviště pro změnu komplet zaskládaná krabicemi :-(      Nazdařbůch jsem sjel z dálnice a hned u sjezdu bylo veliké P 45.7340336N, 12.6878847E. Na něm spousta cedulí různých pokynů a výhrad. Jediné co jsme z toho vyčetli naprosto jednoznačně, bylo že tam rozhodně nesmí náklaďáky. Asi proto tam spaly čtyři kamiony. Zapíchnul jsem to do protějšího rohu, připravili jsme si obligátní večerní hostinu a zalehli. Příjemná klidná tichá noc. Dokonce jsem zaspali i odjezd těch pár kamionů – opět jsme tam zůstali jako kůl v plotě.

Sobota. Pohled do mapy mě nalákal na zkrácení trojúhelníku co dělá dálnice a vyjeli jsme po S95 k dálnici do Udine. Super silnice, nový asfalt, prázdno, jen proti svištěly rakouské bydlíky, které si už stěhovali k moři. V kopcích sjíždíme opět na starou a kocháme se výhledy, děláme si přírodní v. plátek k poslední plzni, pobrouzdáme horským potokem. Pak začala bouřka. Po dálnici přes Villach na Salzburg. Mýtné tunely konečně zprovoznili obousměrně – paráda. Aby to trochu vyvážili, pozavírali pár kratších tunelů u Villachu a v protisměru stálo několik mnohakilometrových Stau. My měli kliku – volno...
U Salzburku jsem byli ještě za světla, tak jsme zajeli do města. Na parkování jsem měl spadeno už z dřívějška tady 47.7905214N, 13.0341792E. Pěkné velké parkoviště na tichém místě kousek do centra. Uvítala nás , ale cedule zákaz obytných přívěsů. Proti obytným autům, ale nic nemají a pár jich tam také stálo. Zamáčkl jsem slzu, ale Rakousko není Itálie a jel hledat jinam. Nakonec jsme s trochou štěstí našli skulinu mezi zákazem vjezdu, zastavení, cyklostezkou a žlutými pruhy tak akorát pro nás 47.7908386N, 13.0418183E a dokonce blíž k centru. Pochodili jsme po notoricky známých místech za šera i za tmy. Ozvláštnili nám to kostelem kde se konala nějaká akce mladých. Byl uvnitř červeně nasvícený, zpívalo se tam a spousta lidí... Nocleh jsme zvolili na oblíbeném dálničním odpočívadle (u kapličky) 47.8364150N, 13.3951725E, kde se dá stát kus od dálnice. Díky všem krabicím, že ho nezaskládaly!!!