Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Kolem Německa za 30dní, 2015 - Caravan24.cz

Kolem Německa za 30dní, 2015

Dneska je na programu Berlín, tak jsme zvědaví, co nás čeká, byla jsem tady tak někdy v roce 1984, dnes se dozvídáme, kolik imigrantů ze Sýrie se sem valí. Máme tip, kde zaparkovat v klidu a zadarmo a opravdu to funguje: čtvrť Treptow u parku, kde je památník padlých sovětských vojáků, kousek od řeky Sprévy.

Loni na podzim jsme koupili obytné auto Hymer s motorem Fiat, rok výroby 2003. Na jaře jsme autíčko vyzkoušeli po české zemi a funguvalo bezchybně. takže kam dál? Německo je zahumny a vlastně ho ani neznáme, jen tak letmo z krátkých návštěv před x lety. Takže jsem připravila plán cesty: Velký okruh Německem za 30 dní. K dispozici mám průvodce, rady zkušených cestovatelů, ale těch opravdu moc není, většina cestuje na jih za teplem nebo za krásnou přírodou severu. A tak blízko nás v bezpečné zemi je tolik přírodních krás, tolik malebných historických měst, vstřícní lidé, prostě naši dobří sousedé.
Vyjíždíme 31.8.2015 v odpoledních hodinách směr Norimberk, na cestu přibereme dceru Petru, ta žije již 15 let v Německu, takže pro začátek prima, užijem si to. Internet sice nemáme, jaksi se ho nepodařilo nainstalovat, vezeme sebou zásoby vody, potravin a dobrou náladu.
V ledničce mám nachystané zavařené maso v malých skleničkách od majonézy, výborný nápad, stačí jen dodělat přílohy a oběd je za půl hodiny hotový. Pitnou vodu vozíme ve dvou 5.litrových kanystrech, zásoby vody na mytí nám stačí tak na 3 dny a pak musíme zajet na STPL a vodu koupit, zadarmo to fakt v Německu nejde, za všechny služby se tady platí.

1.9.jedeme po dálnici, ještě jsou neplacené směr Mnichov, Salcburk- koukneme na jezero Chiemse, kempy jsou poloprázdné, ale my je nechceme využívat a spát nadivoko se pod Alpami nedá, tak jedeme dál v národním parku Berchtensgaden, s dovolením majitele přespíme před restaurací, venku je teplo, ale léto už pomalu končí a začíná pro nás období dešťů. Pršelo nám každý den. Výhodné parkování u jezera Konigsee za 5 euro na 24 hodin, procházka kolem jezera s deštníkem, vyhlídka na kostelík a lodičky na jezeře nulová.
Chystáme se na Orlí hnízdo- městečko Bergtesgaden- k parkovišti OberSalsberg- stoupání 24%, fakt náročné. Parkoviště je placené a odtud jezdí autobusy až k Orlímu hnízdu po 25. minutách, cena vstupného 16 euro včetně dopravy tam i zpět, ale stojí to za prohlídku ! Orlí hnízdo jako dárek Hitlerovi k 50.nám, i výhled by byl na Alpy nádherný, kdyby nepršelo a nemlžilo.
4.9.
Zámek Linderhof, nádhera, dílo šíleného krále Ludvíka, kouzelné zahrady a altány postavené v inspiraci Vágnerových oper. Přespali jsme u lesa na parkovišti se značkou 6-21 hodin, v noci nás nebylo vidět
Pár kilometrů odtud ve Fussenu jsme zajeli na STPL vedle Aldi, jinde to nejde a stejně potřebujeme doplnit vodu a zbavit se té špinavé.
Chceme také vidět úchvatný zámek Neuschwanstein, také dílo krále Ludvíka z konce 19 .století a zámek Hohenschwangau nad jezerem Alpensee, tady Ludvík strávil šťastné dětství.
Nám ale prší a prší.
5.9.
Parkujeme v Dachau u obchodního domu Obi a pěšky je to asi půl kilometru do památníku koncentračního tábora Dachau. Zážitek je to vskutku dojemný, čas běží dál, emoce jsou stále silné. čeho jen je lidská kultivovaná bytost schopna, když se dostane k moci! Tábor fungoval od roku 1934-1945, prošlo jím asi 200 000 lidí a 45 000 zde našlo smrt. Vracíme se zpátky do Norimberku, Petře končí dovolená.
6.9
Čekají nás Drážďany. Parkujeme ve čtvrti Prohlis asi 6 km od centra u velkého parku, opravdu krásné a klidné, na kolech odjíždíme do centra.Krásné historické město- Florencie na Labi.Zwinger, galerie starých mistrů, obnovený kostel Panny Marie, zničený bombardováním a znovupostavený 1990 až 2005 z původního materiálu. Turisté mají co obdivovat!
Plánujeme cestu do okolí Drážďan, zámek Pilnitz, Sasské Švýcarsko, tak projedeme Pirnou, ale ono prší a prší a tak kam se v tom lijáku vrtnout?
Jedeme dál na Lužická jezera a hned u majáku Gierswalder zakotvíme, vytáhneme kola a jezdíme celý den po krásných cyklostezkách kolem jezer, zastavíme se i na rozhledně a celé okolí máme jak na dlani, kousek odtud zajedeme do Lichterfeldu podívat se na obrovské rypadlo na uhlí ve výslužbě, 502 m dlouhé.
A teď už se těšíme do krásného města Postupim, ale kolona na dálnici nás unavuje, tak odbočíme směr Tropical Island, na bývalém vojenském letišti se klene jako obrovská vzducholoď stavba pro milovníky koupání, vyhřívání, odpočívání v nádherném prostředí. Přespat se dá v obytce přímo na ploše letiště. Tak jsme si také jedno odpoledne užili.
A teď už opravdu Postupim.!

Parkujeme na velkém parkovišti kousek od větrného mlýna za 20 euro-24 hodin.Postupim- hlavní město spolkové země Braniborsko, 30 km od Berlína, Postupim pro Berlín, znamená to stejné jako Verailles pro Paříž.Královské rezidenční město uprostřed lesů, zahrad, jezer, nádherná architektura, pruští králové, Bedřich Veliký zde zanechal svou stopu v podobě Postupimského paláce Sanssousi, v zahradách jsou nádherné fontány, sochy, zámečky, jedním slovem-úchvatné! Na kolech a v dešti celý den jezdíme po městě a zahradách, sice jsme promrzlí a promáčení, ale okouzleni tou nádherou.

10.9.

dneska je na programu Berlín, tak jsme zvědaví, co nás čeká, byla jsem tady tak někdy v roce 1984, dnes se dozvídáme, kolik imigrantů ze Sýrie se sem valí. Máme tip, kde zaparkovat v klidu a zadarmo a opravdu to funguje: čtvrť Treptow u parku ,kde je památník padlých sovětských vojáků, kousek od řeky Sprévy.

Už je to tady asi profláknuté, takže nejsme jedinní, kdo zakempoval, sice se objevují i malá osobní auta, ale je to tady fajn, park kolem parkoviště se renovuje, tak snad to tady bude i nadále funkční i po rekonstrukci. Do centra to máme asi 6 km, počasí je krásné, tak si to užijeme.

Na kolech míříme na Alexanderplatz, k televizní věži, našli jsme ostrov muzeií, Humboltovu universitu, Reichstag- stavba dokončena 1894, nacisty vypálena 1933, strase Linden a Braniborskou bránu, Berlínský dom, Berlínská zeď-1961-1990, nejstarší a nejkrásnější most Oberbaumbrucke, Vítězný sloup postavený 1864 Vilémem 1. na vítězství Pruska nad Dánském.

Náhle je tady bouřka a pořádný liják, na chvilku se schováme pod Braniborskou bránu, ale vypadá to, že hned tak přšet nepřestane, tak jedeme zpátky k autu. Cyklostezky jsou v Berlíně přímo strašné. Na okraji silnice vede pruh vyznačený pro kola, ovšem silnice samá díra a tak nejen cyklista si stříká vodu kolem sebe, ale i projíždějící auta vás osprchují od hlavy až k patě. Tak to se z výletu vracíme mokří, unavení, špinaví. Ještě že se máme kde převléknout a usušit. A to jsem ještě nevybrala jeden obrubník, tak mám naraženou ruku a odřená kolena.Jinak Berlín na mě nezapůsobil, neupravený, rozestavěný, trochu špinavý, chaotický, čtvrti turecké ještě chaotičtější.

Takže zase trochu do klidnější sféry na Mecklerenská jezera- oáza klidu a pohody. Zastavíme na STPL, 8 euro, u jezera Kirksee v lázeňském městečku Neustrelitz. Pohádkový klid i prostředí. Vyprali a usušili jsme prádlo, máme zlepšovák- plastové široké vědro a zvon, tablety na praní, veškerá technika, ale účinná, v další vodě se prádlo vymáchá, ručně vyždímá a vozíme klasický skládací sušák na prádlo. Okolí jsme projeli na kolech, pokochali se přírodou a klidnou idylkou. Přes den bylo 25 st a naštěstí pršet začalo až v noci, tak i prádlo uschlo.

13.9.

Dorazili jsme do Peenemunde- malá vesnice u Baltu, proslulá továrnou ze 2. světové války na výrobu smrtících raket V2, zde se i zkoušely a Němci plánovali útok na Polsko, úspěšné zkoušky 3.10.1943, dnes jsou továrny jedno obrovské muzeum, stojí za to si ho prohlédnout.

Nadchla nás i ruská ponorka z roku 1945, je přístupná a působí na člověka hodně ponuře, ruská hudba, hukot moře a strojů, stísněné prostory, všude samé kabely, dráty, kohouty, budíky. Opravdu silný zážitek!

Teď už jedeme do opěvované Rujány-ostrov, kam se jezdilo na rekreaci z Čech, přejedeme nový krásný most spojující pevninu s ostrovem a projíždíme úzkými silnicemi křížem krážem, hledáme, kde zakotvíme, kempy jsou snad všude, plné, ale dost drahé, tak zůstaneme na parkovišti u maringotky v Gros Zicher, tady to máme na noc gratis, druhý den pokračujeme Bergen auf Bergen, Sassnitz, na kolech zajedeme do přístavu Mukran, hned u silnice je STPL za 6.5 euro na 24 hodin.

My ale parkujeme na parkovišti za 3 eura do 20 hodin, ještě nevíme, jestli to znamená, že v noci se zde neparkuje vůbec nebo je to gratis. Na všech parkovištích po celém Německu jsou automaty, kde si navolíte délku parkování a zaplatíte, nikdo si nedovolí podvádět, ani nevím, jestli to někdo kontroluje, ale my jsme si nikdy nedovolili nezaplatit. Opouštíme Rujánu, obhlížíme komplexy přestavovaných domů z doby Hitlera 1934 na rekreační byty pro movité Němce, no jsem zvědavá, kolik se prodá bytů, když příznivé je tady na rekreaci jen léto.

Ještě se projedeme po krásných cyklostezkách kolem opuštěných pláží, kde jen občas lidé posedávají, trhají rakytník, aby měli zásoby vitaminu c na zimu.

16.9.

Parkujeme u zoo ve městě na sedmi jezerech Schwerin, nádherné zahrady, nádherný zámek uprostřed jezera, úžasné staré město, dlážděné náměstí. Městu se přezdívá Florencie severu

17.9.

Město Lubeck, ve středověku nejvýznamnější město na Baltu postavené z pálených cihel, rodiště Thomase Manna, nádherná Holštýnská brána, 130 m dlouhý dom, dům Buddenbroků, gotický kostel Panny Marie, radnice, útočiště jsme našli na okraji města v krásném STPL.

18.9.

Hamburk- 100 km po proudu od ústí řeky Labe, druhé největší německé město asi 2 mil. obyvatel, žije zde v luxusní čtvrti nejvíce boháčů Německa, my parkujeme v centru Hamburku na STPLGruner Dach 8, na kolech projedeme kolem labského kanálu až k Labi, koukáme se na lodě a zrovna do přístavu přitahují válečnou loď, navštívíme starý přístav, čtvrť st. Pauli, uličky lásky s erotickými obchůdky, odpočíváváme u jezera Binenalster a Ausenalster, v bohaté čtvrti nechybí ani nová luxusní mešita.

19.9.

Brémy

Půlmilionové město na řece Vezeře. Zrovna jsou slavnosti řek a moří, takže všude spousta lidí, my parkujeme asi 4 km od centra u rodinných domů. Dominatní je nádherná radnice s renesanční fasádou ze 17 století, před radnicí je 10.ti metrová socha rytíře Rolanda- symbolizuje nezávislost a obchodní práva města, za radnicí je moderní socha Brémských muzikantů, kteří symbolizují čtyři hrdiny města: osla, psa, kočku, kohouta podle pohádky bratří Grimmů.Odjíždíme směr Munster po dálnici, nemáme šanci zaparkovat někde na odstavném parkovišti u dálnice, všude zátarasy umožnují vjezd pouze pro osobní auta, nevíme, proč je tomu tak, tak zajedeme někam do vesnice a přespíme stranou ruchu.

20.9.

Munster.

Kostel Lambortini z jehož věže visí drátěné klece, v 16 století zde vystavovali těla popravených vzbouřenců. O kousek dál krásná radnice se sálem míru, kde byl v roce 1648 podepsán Vestfálský mír na ukončení 30.leté války, krásné měšťanské domy.

21.9.

Wurpertal

mysleli jsme, že jedeme do malého klidného městečka a prohlídneme si visutou dráhu 12 metrů nad zemí nad říčkou Wurper postavenou na počátku 20 století. Ale nedostali jsme šanci někde zaparkovat, strmé úzké uličky v kopcích, tak jsme dráhu okoukli z auta a byli jsme rádi, že jsme se vůbec z města vymotali, projíždíme krásnými vesničkami Pobaltí, všechny domky stejně stavěné z pálených cihel, všechny vesničky stejně úhledné, rovina a zase rovina, už je dávno po žních, na loukách se pasou krávy, ovce, kozy, jen kukuřičná pole ještě čekají na sklizeň.

Teď už nás čeká průjezd nejprůmyslovější a nejlidnatější částí Německa: Dortmund, Dusseldorf, Kolín nad Rýnem, všude spousta lidí, aut, objížďky, staví se a opravuje o stošest, my směřujeme do Koblenz, historické a krásné město na Rýnu, ale ani tady se nám nedaří zakotvit, tak to zkusíme o pár kilometrů dál ve Vallendaru, přímo za nádražím je odstavné parkoviště, sice vlaky zde jezdí každých 20 minut, hlavně nákladní vlaky a to je hukot, ale na noc máme parkoviště pro sebe a hned pod námi přímo u Rýna je přístup k pitné vodě, tak to rádi využijeme. Podél Rýna jsme pak objevili krásnou cyklostezku až do Koblenz, zajeli jsme k soše císaře, k soutoku řeky Rýna a Mosely. Nad Rýnem jezdí lanovka na vojenskou pevnost Ehrenbreitstein pěkně opravenou a hojně navštěvovanou. Prohlídku Koblenz jsme zakončili jak jinak než pořádným deštíkem, ale už si zvykáme, že Německo je krajina hojně zalévaná, proto tedy tak úrodná, tak zelená a krásná.

22.9.

prohlédli jsme Vallendar, upravené krásné městečko

23.9.

Odjíždíme z Koblenz a chceme levý břeh Rýna, trochu jsme se zamotali a dostali se na pravý břeh, jedeme až do Bopardu, není zde žádný most, jen převoz lodí na druhý břeh, asi bychom s tím měli problém, tak jedeme zpátky, teď už jsme to trefili, v Sant Goar odbočíme z břehu Rýna do vnitrozemí až do Burgenu, v Treis přejedeme most a chystáme se na hrad Eltz. Co jsme mohli čekat, než zase pořádný déšť, tak přespíme do druhého dne na odstavném parkovišti.

24.9.

Sice už je chladno a fouká studený vítr, ale prší jen mírně. Tak vyjedeme do kopce do městečka Munsterafield, nasedneme na kola a na hrad Eltz z 12 století dojedeme , hrad je stále obydlený rodem Eltzů, je kouzelný a hojně navštěvovaný.

Pak už jen z kopců až k romantické řece Mosele přes Cochem až k Alfu. Kolem řeky mnoho a mnoho kempů, všichni si vychutnávají tu nádheru a pohodu, blíží se fest vína jako naše vinobraní a tak se znalci a milovníci vín sjíždějí do krajiny Mosely.

Také chceme na fest, ale není kam se píchnout, tak projedeme Berkastelem a až ve Vintrichu najdeme vhodné místo na zaparkování, hned nás následují další obytky, kempy praskají ve švech, tak jedeme na fest na našich miláčcích kolech. Ochutnáme víno na vinici- pohádková chuť, lepší víno jsem ještě neochutnala, myslím to v pevném stavu, ale i to tekuté je vynikající, takže nakoupíme zásoby do Čech.

Kam oko pohlédne na svazích jen vinice, vesničky a zase vinice. Prostě nádhera, nádhera!

Začíná sklizeň, strmé stráně se sklízejí ručně, jen velký pomocník je lanovka s vozíčkem na motor pro cestu vzhůru a i svoz vína dolů, tam, kde je trochu rovina, pracují kombajny, ve dne i v noci, vína je opravdu hodně.

26.9.

Historické město Trevír postavené Římany ve 2. století n.l., Porta Nigra ze 4 st., zcela se dochovala původní, město krásně upravené, pozůstatky římských lázní, podzemní chodby- vodovody, krásná bazilika, kostely.

Parkování je i tady problém, tak jsme našli pěkný STPL přímo u mostu, jen jsme měli trochu větší starosti při odjezdu, zablokovala se nám karta a tak jsme museli zajít do vedlejšího kempu pro správce, aby dal všechno do pořádku a mohli jsme odjet k domovu.

27.9.

Zastávka v Mainz/ Mohuč

rodné město Gutenberga, vynálezce knihtisku-15 století, obrovská románská katedrála se šesti věžemi, zrovna se tady odehrává vysvěcení mladých chlapců, krásné divadlo, staby z červeného pískovce. Ochutnali jsme i burčák, parkujeme na mostě přímo nad Rýnem a zase na kolech po městě všechno rychle zvládneme. Ve městě je rušno, vlny imigrantů už jsou znatelné, policisté postávají na každém rohu, kolem kašen posedávají tmaví, černovlasí hoši asi odkudsi z jihu světa.

28.9. vracíme se přes Norimberk do Čech.

Naše cesta trvala měsíc, Německo hodnotím jako krásnou pohodovou zemi, příroda spíše roviny, obhospodařená pole, uklizené lesy, vesničky pohádkové, městečka historická i moderní průmyslová města, všude pořádek, lidé vstřícní a přátelští, na jihu Alpy, romantická jezera a hrady, pohádkové řeky s parníky a výletníky, romantické hrady.

Nashledanou zase někdy krásné Německo..

Adresa alba:

Pozn. Souřadnice parkování,nocování mohu dodatečně napsat.