Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Itálie - sopky 2015 - Caravan24.cz

Itálie - sopky 2015

Dovolená sice rychlá, ale podívali jsme se na co jsme chtěli a počasí super

Italské sopky – 1-9.5.2015
Protože v létě nebude čas si udělat dovolenou a protože nás zajímá příroda a taky proto, že Itálii známe jen u Caorle a z tranzitu do Francie ….. to jsou důvody proč právě teď a proč právě tam. Prostě, naplánovali jsme si takovou rychlou dovolenou po Italských sopkách.

Na devět dnů dost velký sousto, ale když je vůle je i cesta. Už odjezd byl poněkud opožděný, protože jsme s kapelou hráli na čarodkách, takže se odjezd odsunul až na 10:00 po vyspání. Na první den jsme si nedávali žádné vzdálené cíle – plán byl dojet na stp. u Caorle a zjistit jestli a jak funguje. Když jsme tam dorazili, tak jsme zírali, protože tam stálo 50 ks obytek, jasně – Italové měli taky volno. Celá cesta po itálii nám propršela, tak jsme šli spát s tím, že snad ráno se vyčasí.( stp. u Caorle N 45°37.468 E 12°57.478 )

Ráno bylo dopršeno a my jsme se vydali na přejezd k Vesuvu, porce kilometrů pořádná – 819km.
Spaní jsme chtěli zkusit přímo na parkovišti u vstupu – na gůglu to vypadalo, že by to šlo. Cestu jsme
načasovali tak aby nám příjezd na Vesuv vyšel tak + - na 20:00hod. Klaplo to skoro přesně, na parkovišti, kromě jednoho páru mlaďochů na motorce, nikdo, takže se dalo v pohodě nocovat.
(parkoviště Vesuv 40°49'42.031"N 14°25'34.856"E)

Parkoviště je možná dost přehnaný pojmenování, je to takovej prašnej plácek pro cca 30 aut - když se zmáčknou. Každopádně je pěknej výhled na Neapol a moře, noc byla klidná – co víc můžeme chtít. Ráno okolo osmé se začali rojit stánkaři a rozkládat suvenýry a po deváté se otevřel vstup ke kráteru. Platíme 10E na osobu s tím, že psi nikdo neřeší, takže vyrážíme v kompletní sestavě. Kráter je dost dobrej, prochází se asi tak kolem půlky kráteru, takže se fotí a fotí. Když se člověk otočí, tak se mu naskytne výhled na Neapol a moře, takže vlastně znovu fotí. S uspokojením zjišťuji, že se na několika místech z kráteru kouří, takže žije a tím je všechno v pořádku a můžeme pokračovat na další sopku.

Odjezd z parkoviště vypadá jednoduše jen do doby než nastartuju a popojedu k výjezdu…..
Je totiž neděle 12:00 hod. většina lidí totiž jede nahoru i když nevím kam, protože v tom okamžiku je už nahoře plno. Takže sjezd začíná tím, že stojíme a čekáme než se před nama vykličkují asi čtyři autobusy, jeden z nich lehce nakřápne parkující auto, do toho se gestikuluje a troubí, my čekáme na naši příležitost. Nakonec jsme se zařadili za sjíždějící autobus a ten nás provedl až dolů.

Ponaučení pro turisty – najet večer, dá se v pohodě přespat a je tady klid a odjíždět ???? snad taky večer - kdo ví.
Nás podle našeho plánu čekal přejezd na Sicílii na Etnu (582km), takže jsme vyrazili po poloprázdné dálnici na jih. Trochu mě cestou znervózňovalo, že jako jedinej dodržuju předepsanou 80km/h, ale časem jsem to začal brát jako doporučenou rychlost a jel jsem – jako všichni 120km/h (pravda je, že když byla rychlost snížena na 60km/h tak Italové slušně zpomalili tak cca na 90km/h)

Jak jsme se blížili k Sicílii a trajektu, začala se doprava zahušťovat, ale žádný drama se neodehrávalo.
Je fakt, že až jsme se začali z pěti pruhů trefovat do jednoho řadícího se na trajekt, jsem si uvědomil, že je neděle večer a lidi se vrací z víkendu. Prostě - umím věci načasovat.Pochopitělně v tomto chumlu jsem nepostřehl, že si mám koupit tiket na trajekt a tak jsem najednou zůstal u nájezdu na trajekt bez něj a tak jsem musel honem pro tiket. Šikovný Ital bystře pochopil situaci a hbitě mě obral o 10 E. Potom už bez promlémů najíždím, jako poslední, na trajekt a jedeme na Sicílii. Protože už je večer, tak přehodnocujeme náš plán, že dojedeme na Etnu večer. Spíme u pumpy na dálnici kousek za Messinou. Na celým parkovišti jsme my a jeden kamion. Ráno využívám servisního místa na parkovišti, vypouštím odpadní nádrž a WC, voda tak nějak neteče, ale máme ještě skoro půl nádrže – 240 litrů je slušná jistota. Potom se jedeme vykoupat a koupit nějaký pečivo a navečer chceme vyjet na parkoviště na Etně. Jak jsme řekli, tak jsme udělali - od moře na parkoviště to bylo cca 25 km a nadmořská výška parkoviště je cca 1 900 mnm. Po průjezdu uličkama městečka nás, poměrně pěkná silnice, zavedla až nahoru. Parkoviště bylo – podle mého očekávání – skoro prázdné cca 10 obytek.

(Parkoviště Etna 37°41'58.8"N 15°00'02.3"E)Vydali jsme se koupit tiket na parkování – nepodařilo se,
všechno zavřený, tak snad ráno….. Každopádně jsme ještě do setmění udělali procházku po přilehlých kráterech. Ráno jsem vyrazili, tentokrát jsme nechali psi v autě, zjistit kudy tudy…..

Kasu jsme našli, zaplatili lanovku, terénní autobus i průvodce a hurá nahoru na horu. Vyštrachal jsem někde informaci, že je možné vyjít nahoru individuálně a zadarmo…… asi ano, někteří tak opravdu šli, ale …….. Převýšení od parkoviště k vrchnímu kráteru je cca 1 200 m a to všechno v sopečným popelu,já jsem byl teda rád, že jedu. Nahoře nás povodil průvodce okolo kráteru, teda ještě dva byly nad nama, ale z těch se dost kouřilo a s turistama se tam nechodí. Zkoušeli jsme rozhrábnout lávu a opravdu byla zem dost teplá, takže závěr …. Etna funguje – kouří a je dost ohřátá.Potom už zbylo jenom nabrat lávový kameny pro sebe a vnučky a hurá do autíčka na kávičku.Při kávě jsme zhodnotili zbývající čas dovolené vzdálenost od domu a naplánovali jsme ještě poznávací zastávku v městečku Zungri. Mělo by tam být město z 12 – 14 století vytesané ve skále.To nám připadalo jako zajímavý tip a tak jedem. Bohužel v průvodci nejsou souřadnice a tak budeme hledat podle cedulí ….. Do Zungri jsme přijeli v pohodě, ale žádný cedule cestou jsme nenašli. Teprve když jsme vjeli do Zungri, tak tam konečně byla cedule. Vydali jsme se tím směrem, ale uličky byli užší než úzké, nakonec jsem musel i sklopit zrcátka, ale našli jsme vstup a pokladnu. (Zungri vstup N38°39´182“ E15°59´172“) Městečko ve skále nás nezklamalo a můžu jen doporučit.Vyrazili jsme zpátky k domovu s tím, že se ještě zastavíme na stp. u Caorle a taky jsem chtěl vidět a hlavně projet tunely na Piavě – pozůstatek z první světové války. Takže jsme to vzali kalupem na stp.kde jsme přespali, pochodili po pláži a propláchli psi v moři. Po obědě jsme vyrazili na tunely (45°59'8.244"N, 12°10'23.306"E) Našli a projeli …… libílo se i video máme natočený. Potom už jen horama k dálnici a domů………

Dovolená sice rychlá, ale podívali jsme se na co jsme chtěli a počasí super – vyhřáli jsme starý kosti po zimě.

Fotogalerie : http://www.carava...5&rs=0
Video: https://www.youtu...lfxNbeCbJ0
Statistika: ujeto - 4 456 km, dálniční poplatky Itálie - 152 E

Joza 13. May 2015 5011 přečtení 11 komentářů 0 hodnocení Tisk

11 komentářů

hasic
    Pěkně napsané, diky za tip a i souřadnice...:g
    - 13.05.2015 22:53
      Franta REZAC
      No, přímo na parkovišti před vstupem v sezoně to dobrý není. Třikrát za noc přijela hlídka Carabinieru. Dvě obytky vykázala a jeden Polák s nimi něco řešil déle a pak odjel. My jsme stáli u polopostavených stánků, tak nás nejspíš pokládali za prodejce. Ale stejnak jsme sjeli o cca 300 metrů níže na odpočinkový plac. A na parkovišti byly čtyři docela vzrostlí psi, takže respekt.
      - 14.05.2015 23:45
        Joza
        to byla zkouška .... nic jsem o tom nevěděl a teď, mimo sezónu to bylo v pohodě, kdybych věděl, že je tam problém tak si najdu něco jinde
        - 15.05.2015 17:35
          pilinis
          Perfektní pěkně napsaný, jak jsou vysoký ty tunely.
          - 16.05.2015 19:15
            Joza
            omezení je 3 m výška a 12 m délka .. nicméně kdybych tam vjel a autem 12 m, tak myslím, že ještě sedím v prvním tunelu a brečím Shock
            - 16.05.2015 19:26
              pilinis
              Škoda mam 3,10 m
              - 16.05.2015 21:20
                multasek
                :g díky za tip a zkušenosti :_
                - 21.05.2015 14:07
                  tom a jitus
                  Super cestopis :^ díky za tip
                  - 21.05.2015 14:44
                    děkuji ... mě se to líbilo :^
                    - 21.05.2015 20:41
                      Jarda a Maru
                      Velké díky za super informace :^:g
                      - 11.06.2015 14:59
                      • J
                        JSP070
                        Podobnu cestu sme absolvovali v auguste, inspiraciu a rady sme cerpali aj z tohoto clanku. Upresnim niektore informacie. Neapol je najnebezpecnejsia oblast Talianska. Na tom parkovisku by som v noci nespal. V Pompejach je niekolko kempov. My sme prisli na parkovisko rano okolo 8:00. Boli sme tam prvi, ak neratam stankarov. Ti nas informovali, ze sa tam po novom nesmie parkovat. Parkuje sa na kraji cesty, kde je plna modra ciara. Listky ku krateru sa kupuju cca.150 m pod parkoviskom, parkovne sa plati este nizsie. Cestou dolu zastavuju policajti auta, co vysli hore skor a nezaplatili parkovne. Mali vytlaceny zoznam, neviem ako k nemu prisli. Ale ziadny problem, zaplatili sme 6€ a isli dalej.
                        Na Etne je nocovanie bezpecne. Osvetlene parkovisko, okolo su chaty a vzdy dost karavanov. Nas tam bolo 17. Vecer davaju na cestu pred parkovisko prenosne znacky zakaz vjazdu karavanov, co samozrejme nikto nerespektuje. Parkovne sa plati v informaciach, od 9:00. Pokladnik prisiel 9:30.
                        Sprievodca za 9€, ktory sa da zaplatit pri lanovke, vas prevedie iba okolo vyhasnuteho kratera. Jedine co som sa dozvedel bolo, ktory krater ci lavove pole kedy vznikli, a ze to co okolo dymi nie su plyny ale iba para. To je zbytocne platit, ale v pokladni mi ho zauctovali aj ked som ho nechcel. Zistil som to neskoro. Na to si dajte bacha.
                        Plyny idu iba z hornych aktivnych kraterov. Tie su styri a zakaz vstupu je iba k jednemu. Tri su pristupne s horskym vodcom. Da sa zaplatit v stanku na parkovisku za 85€, vratane lanovky a autobusu, co je dobra cena. Cele to trva 5h, start o 10:00. To nam z casovych dovodov nevyhovovalo, tak som povodny plan vystupit az hore zrusil. Lenze hore je ludi ako na Vaclavaku, kazdu chvilu niekto presiel na chodnik do zakazu. Tak som neodolal Cool
                        Nenapadne sme prekrocili pasku a vyrazili hore. Paradny chodnik po 100m konci pod lavovym polom. 20 m pred zavalom treba odbocit na nenapadny chodnik doprava. Je to nenarocna tura, k prvemu krateru je to necelych 300 vyskovych metrov, tam aj spat sme to zvladli za 2h. Boli sme v 3200 m, pri krateri Bocca Nuova. Chodnik pokracuje okolo kratera dalej.
                        Hore pri krateroch je to uplne iny zazitok. Rozhodne odporucam si priplatit za sprievodcu a vystupit az hore.