Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Akce MONTAFON - leden 2015 - Caravan24.cz

Akce MONTAFON - leden 2015

Zdravím všechny fanoušky zimního karavaningu. Už několikrát jsme plánovali lyžování v Montafonu v Rakousku, ale pořád to nevycházelo.

Až letos v lednu jsme konečně cestu uskutečnili. Pořád jsme ale čekali na příhodné počasí. Předpověď na sobotu 17.1.2015 slibuje sněžení a pak několik dnů plné slunce. Tak tedy vyrážíme. Plánujeme navštívit střediska Warth - Lech, Damüls - Mellau a pak oblast Montafonu.

1.den - sobota 17.1.2015
Po nezbytné přípravě auta - voda, plyn, jídlo atd. vyrážíme z Domažlic ve 14.00 směrem Mnichov. Dále pak přes Ga-Pa a Ehrwald směrem na Reutte, zde již silně sněží, ale cesta je bez problémů . Zkracujeme si cestu po silnici L21 (Berwang, Namlos), na silnici je už bílo. Silnice stoupá do kopců, ale nové zimní gumy cestu bez problémů zvládají. Potkáváme několik aut, které nasazují řetězy, nebo se vracejí.
Ve Stanzachu se vracíme na silnici B198, která je prosolená a mokrá. Po této silnici jedeme až do Warthu. Tady zastavujeme u velké lanovky Steffisalp-Express kde se díváme do lyžařské mapy a rozhodujeme se kde přenocujeme. Volba padá na velké parkoviště na Hochtannbergpassu - 47.2673575N, 10.1287392E. Na parkovišti stojí několik zasněžených osobních aut a tak se k nim přidáváme, žádný zákaz nočního parkování není vidět, nebo možná je zasněžený - napadlo asi 20 cm nového sněhu a stále ještě lehce sněží. Je asi 23.00 a jdeme spát

2. den - neděle 18.1.2015
Ráno asi od 5 hodin je slyšet hukot traktoru jak odklízí nový sníh z parkoviště. Ale řidič nás nechává v klidu a naše auto a několik dalších v klidu objede s pluhem. Takže po snídani vyrážíme lyžovat. Počasí vychází dle předpovědi - sluníčko a modrá obloha. Nejprve se dáváme směrem na Lech novou propojovací lanovkou, která nás bez přestupování vyveze v Lechu na Schlegelkopf, odkud jedeme rovnou do Lechu na náměstí. Trefili jsme se přímo do termínu závodu Der Weisse Ring, takže některé sjezdovky jsou uzavřené, ale nevadí a atmosféra nás nadchne tak, že začínáme plánovat účast na příští rok. Vracíme se na oběd do auta a po obědě chceme prolyžovat oblast Warthu, kde jsou červené a modré pohodové sjezdovky. Sice nový sníh už je dost vyhrnutý, ale lyžování je super. Na závěr jedeme na lyžích až do městečka Schröcken, odkud se vracíme skibusem k autu.

Po nezbytné kávě pokračujeme po trase Schröcken - Schoppernau - Au do Damüls. Cesta už je bez problémů, nesněží, silnice jsou většinou jen mokré. V Damüls se rozhodujeme pro parkování u lanovek Sunneg, Hasenbuehel a Walisgaden. Zdá se nám to strategická poloha uprostřed celého střediska a parkoviště je celkem zapadlé a trochu dál od centra - 47.2916847N, 9.8791850E. Vaříme si večeři a ještě stihneme si dojít na pivko, nad parkovištěm hospoda.Almstueble. Dáváme si dvě pivka a po kraji sjezdovky se vracíme do auta a usínáme.

3. den - pondělí 19.1.2015
Ráno je v klidu, žádné odklízení sněhu se nekoná, takže po snídani opět na lyže. Dopoledne jezdíme sjezdovky Ragaz a Furka - nádherné počasí a nový sníh dělá vše dokonalé. Po obědě se vydáváme směrem k Mellau. Tady jsou spíše pohodové modré sjezdovky. Až do Mellau ale je dojezd zavřený. Vracíme se tedy k autu a na závěr si ještě dáváme nejdelší sjezdovku z vrcholu Ragazer Blanken. Středisko Damuels hodnotíme jako tajný tip. Patří k těm středním - 109 km sjezdovek, ale je méně zalidněné, takže i odpoledne se najdou sjezdovky s manšestrem. Odpoledne zvedáme kotvy a míříme směr Montafon.

Jedeme po trase Fontanella - Sonntag - Plazera - Raggal - Ludesch - Bludenz - St. Anton in Montafon - Schruns - Galgenul. Tady jsou 2 velké lanovky, které propojují obě střediska - Nova a Hochjoch. Parkujeme na velkém parkovišti u těchto lanovek, 47.0228781N, 9.9653781E.
Parkování bez problémů, na parkovišti stojí zase několik aut. Po večeři se jdeme projít a nezbytném pivku v hospodě u lanovky jdeme spát.

4. den - úterý 20.1.2015
Ráno vstáváme trochu dříve, protože první lanovka startuje už v 8.15. Dopoledne jedeme lanovkou Valisera I a II do oblasti Nova.
Rozsáhlá oblast většinou s červenými sjezdovkami, které jsou hodně náročné. Jedeme až do oblasti Versettla. Postupně přibývá lyžařů a tak se pomalu vracíme do auta na oběd. Dojíždíme dlouhým sjezdem až na parkoviště. Po obědě jedeme na druhou stranu střediska lanovkou Grasjoch. Lyžujeme v oblasti Hochjoch a Kapellalpe a jedeme dlouhým sjezdem až do Schrunsu. Na této trase se projíždí nejdelším lyžařským tunelem o délce 476 m. Dáme ještě několik modrých sjezdovek a vracíme se k autu lanovkou, protože do údolí nevede žádná sjezdovka.

Končíme naši akci Montafon 2015 a vyjíždíme na cestu zpět. Po trase Bludenz - Bregenz - Wangen - Memmingen - Mnichov - Regensburg přijíždíme kolem 22.00 večer domů.

Celou akci hodnotíme velice pozitivně - jednu z těch hodně povedených . Poznali jsme 4 nová super střediska. Počasí a sněhové podmínky byly ideální, což pokaždé není samozřejmé. Takže se už těšíme na další zimní cestování s naším obytným Ducatem.