Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Týden s bydlíkem po ČR - Caravan24.cz

Týden s bydlíkem po ČR

Tak jsem si nějak šikovně z volných dnů a dovolené poskládal týden volna a vyrazili jsme na náš druhý výjezd s novým bydlíkem.

Ve středu odpoledne jsme se ještě stavili v Kobrasu pro kliku od záchodu a tradá směr naše známá Rozkoš. Na tamním stellplatzu jsme strávili první noc. Shodou okolností tam byl i majitel, pan Franc s manželkou a polointegrovaným Mercedesem. Takže jsme trochu pokecali, navzájem si okoukli auta, malinko, ale opravdu malinko popili, ale protože jsem byl ospalý, šli jsme brzy na kutě. Ale ještě předtím jsme stihli paní Francovou připravit o cukr, který jsme zapomněli a bez kterého bychom si nedali ani kafe… Popisovat a chválit stellplatz je asi nošením dříví do lesa. Příjemné prostředí, funkční a praktické servisní zázemí, z mého pohledu přijatelná cena. Kdybych měl ze všech sil hledat nějaké negativum, tak možná jen Wi-Fi. Podle momentální nálady je v lepším případě pomalá a v horším nepoužitelná. Ale na dovolené se snažím moc nesurfovat, takže mi to nevadí a po všech ostatních stránkách se mi na stellplatzu líbí a mám ho rád.

Ve čtvrtek ráno jsme udělali servis a vyrazili směrem Trutnov a Horní Maršov. V Trutnově jsme se zastavili v Lidlu, protože jsem chtěl koupit i zde na webu zmíněné světýlko s pohybovým senzorem. http://www.carava...ost_161403 Samozřejmě jsme doplnili i zásoby potravin a jeli dál. V Horním Maršově je stellplatz součástí penzionu „U Matýska“. http://stellplatz...ni-marsov/Byli jsme předem domluveni s majitelem, panem Matějkou, takže i když on byl mimo republiku, proběhlo vše v pohodě. Kdybych měl stellplatz nějak ohodnotit, tak jedná se v podstatě o zahradu u penzionu. Okolo jsou domy, takže někdo by možná vnímal nedostatek soukromí, nám to nevadilo. Rádi se chlubíme, jak si lebedíme… :-) Přímo naproti je večerka / smíšené zboží, takže co jsme zapomněli, to jsme si tam došli koupit. Třeba ten cukr… 3 minuty od STLP je restaurace. Přímo na STLP je přípojka 230V, kohoutek s pitnou vodou, výlevka na WC a na šedou vodu (jedna a tatáž). Cena byla 150,- za noc vč. el. proudu a rychlé Wi-Fi.

Vzhledem k tomu, že zahrada je oplocena a byli jsme tam sami, vnímáme jako výhodu i to, že jsme mohli nechat relativní volnost pohybu našemu psovi. Ještě stále nám přálo počasí, takže celkově pobyt v Maršově, s procházkou po okolí byl moc fajn.

V pátek ráno jsem s vědomím následujícího místa, kde nebude zázemí, udělal opět servis a vyrazili jsme do Jilemnice za kamarádkou, pak do Cvikova za vyhlášeným „volvistou“ panem Formánkem pokecat o Volvu a pak do Sloupu v Čechách do Skalního hradu. http://cs.wikiped...3%AD_hrad) Jezdívám tam už od dětství, bohužel se mi tam při každé návštěvě líbí méně a méně. Ale to jen můj osobní pocit, za zhlédnutí to určitě stojí. Dále jsme pokračovali do Rumburku, na místo o kterém se nebudu šířit. Doufám, že se tím nedopouštím nějakého prohřešku, předpokládám, že každý bydlíkář má podobně jako třeba houbaři místa, o která se nechce dělit… V Rumburku jsme zůstali do neděle ráno a nutno podotknout, že počasí už nám zdaleka tolik nepřálo. Byla zima, pod mrakem, občas pršelo, takže jsme omezili i procházky a o to více jsme otestovali topení v bydlíku, pobyt ve stanu, grilování spojené s topením atd…
V neděli ráno už se nám na tom místě nelíbilo, ale na pondělí jsme měli domluvené setkání s kamarádem u Děčína, tak jsme přemýšleli co dál. Volba padla na kemp „Česká brána“ ve Staré Olešce. http://www.ceskab... Hodnocení ATC „Česká brána“ je takové rozporuplné. Camp je to hezký, líbilo se nám tam, plocha je upravená a rovinatá, mají samozřejmě přípojky proudu, Wi-Fi, výlevku pro WC s hadicí s velkým tlakem a sprchovou hlavicí, takže údržba kazety byla ok. Na druhou stranu kemp nemá žádné místo pro vypuštění šedé vody, ani kanalizační vpusť, sama recepční nám řekla ať zajedeme k lesu. Jenže to mi přišlo trochu „zu viel“, tak jsme se vydali zpět do vesnice hledat alespoň kanál. Nenašli, tak to nakonec odnesla strouha. Na naši omluvu musím říct, že se jednalo o velmi málo šedou vodu, ale stejně na sebe nejsem hrdý… Doplnění vody jsem řešil pomocí wassertaxi, protože kohoutek s vodou by pro auto byl obtížně dostupný. Měli pravda ještě jeden u recepce, ale tam byla na pevno jejich hadice a nelíbila se mi… Za jednu noc v kempu jsme zaplatili 365,- (bydlík, 2lidi, pes, elektřina) a sprchy jsou zvlášť na mincovní automat. Uvědomuji si, že zatím nemám dost zkušeností, ale přišlo mi to drahé…

V pondělí ráno jsme jeli za kamarádem do obce Růžová u Děčína. Tam bylo tak krásně… Pokecali jsme, dostali oběd a putovali dál. Čekalo nás Rekreační zařízení Pnětluky u Konětop, které tady zmiňoval kolega. http://www.carava...d_id=15809 Jedná se dětský tábor, kam mohou i karavany. Jak bylo napsáno v příslušném vlákně, cesta k táboru pamatuje krále Klacka, ale sjízdná je. Tábor je opravdu spartánský a opravdu je tam úplný klid. Provozovatelka, paní Růžičková, je velice příjemná a vstřícná. Nám bohužel dojem z tábora zkazilo počasí. Za to nemůže ani tábor, ani paní Růžičková, ale prostě pršelo, pršelo a pršelo. Výhodou bylo, že kromě nás tam byla jen jedna rodina v chatičce, takže prakticky prázdno a přitom např. i společenská místnost byla otevřená. Využili jsme ji k rozložení a usušení stanu před odjezdem. Na kraji plochy pro karavany jsou přípojná místa elektřiny. Sama paní Růžičková si nebyla jistá, zda fungují a já až po postavení stanu zjistil, že mi o dva metry nedosáhne kabel. Takže nemohu referovat. Kazeta by se vylévala do záchodu, šedá voda také, ale jedině pomocí wassetaxi. Ani jedno jsme nepotřebovali. Čerstvou vodu jsem doplnil také pomocí wassertaxi. Platili jsme 100,- za osobu a noc. Co ale musíme vysoce ocenit a proč bychom tam kdykoliv ty dvě stovky zaplatili znovu, jsou sprchy. Byli jsme už několik dní na cestě a bylo chladno, takže sprchy, kde teče opravdu vroucí voda, dostatečným proudem a bez jakéhokoliv omezení pro nás byly darem z nebes a opravdu jsme si je užili. V našem hodnocení byly sprchy v Pnětlukách vrcholem výjezdu… :-) Zůstali jsme jen jednu noc, jednak kvůli počasí a jednak proto, že jsem na místě neměl žádný signál telefonu. V jiné situaci bych to chápal jako pozitivum a už jen proto by se mi tam líbilo, ale jelikož nám probíhá rekonstrukce bytu a zrovna se objevily nějaké problémy, potřeboval jsem, ač nerad, komunikovat.

V úterý po polední jsme tedy oázu klidu v Pnětlukách opustili a v podstatě jsme nevěděli, kam pojedeme. První zastávkou byl Rakovník a nákupy a pak jsme zvolili kemp Ostrov v Zadní Třebáni. http://www.kempos... A byla to dobrá volba. Hezký udržovaný kemp, milá a ochotná slečna recepční, elektřina účtovaná podle spotřeby, výlevka WC s hadicí na vypláchnutí, dobře dostupný stojánek s vodou. Sice pitnou jen po převaření, ale my si vodu na pití vozíme balenou a z tanku nepijeme, tak nám to nevadilo. Jen s vypuštěním šedé by byl problém, naštěstí jsme nepotřebovali. Je to kemp, takže samozřejmě k dispozici sprchy na mince a toalety. Přímo v kempu restaurace. Přijeli jsme v úterý večer, zaplatili 200,- za jednu noc s tím, že ještě nevíme, kdy přesně odjedeme a že doplatíme s elektrikou při odjezdu. Nakonec se i to počasí zlepšilo, tak jsme zůstali do čtvrtka dopoledne. Zašli jsme procházkou kolem vody do Hlásné Třebáně a zpět a moc se nám tam líbilo. Byli jsme tedy na místě jeden den a dvě noci a čekal jsem, že kromě elektřiny budeme ještě doplácet za pobyt, ale slečna chtěla jen 30,- za elektřinu. Maličkost, ale příjemná.
No a tím náš druhý výjezd skončil. I přes částečnou nepřízeň počasí to bylo moc prima, nechtělo se nám domů a jsme čím dál nadšenější z vlastnictví bydlíka.

Pokusím se dodat do galerie pár fotek.