Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Řidičské oprávnění na karavan B nebo B+E

Poslední aktualizace před 10 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 13 let

Citovat

zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.


Ahoj,
nejde o výjimku. Pravidlo je dáno směrnicí EU 91/439/EHS. V tomto vlákně již uvedená .
Fun
Smile
D
david129Nováček
Přidáno před 13 let

Citovat

zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.


Myslím že žádná vyjímka být nemůže (je zbytečná).
Když bych si šel dělat teť řidičák "B" tak jdu dělat toto viz. níže.
A nepíše se nikde že v určitých zemí to neplatí!
Je to dostatečně srozumitelné.
To co vydalo Ministerstva dopravy není vyjímka, ale vysvětlení tohoto znění co moc lidí nechápe!

Řidičské oprávnění skupiny B
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:

- motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení,
kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
- jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

Podmínky pro přijetí do výcviku:

věk 18 let (v den ukončení výcviku)
zdravotní způsobilost
platná žádost o řidičské oprávnění

Co na tom kdo nechápe???

DV
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

david129 napsal:

Citovat

zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.


Myslím že žádná vyjímka být nemůže (je zbytečná).
Když bych si šel dělat teť řidičák "B" tak jdu dělat toto viz. níže.
A nepíše se nikde že v určitých zemí to neplatí!
Je to dostatečně srozumitelné.
To co vydalo Ministerstva dopravy není vyjímka, ale vysvětlení tohoto znění co moc lidí nechápe!

Řidičské oprávnění skupiny B
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:

- motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení,
kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
- jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

Podmínky pro přijetí do výcviku:

věk 18 let (v den ukončení výcviku)
zdravotní způsobilost
platná žádost o řidičské oprávnění

Co na tom kdo nechápe???

DV


Ahoj.Většinu lidí tam mate ta váha max.750 Kg.Ale to si právě nedočtou a nebo nedají dohromady tu max.váhu soupravy.Tak že když to technické podmínky auta umožňují,může tahat i karavan větší váhy než je 750 Kg(ale nesmí překročit 3500 Kg).Když si to každý v klidu přečte třeba pětkrát,ta se to dá pochopit.
Hasky
D
david129Nováček
Přidáno před 13 let

Citovat

hasky napsal:

Citovat

david129 napsal:

Citovat

zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.


Myslím že žádná vyjímka být nemůže (je zbytečná).
Když bych si šel dělat teť řidičák "B" tak jdu dělat toto viz. níže.
A nepíše se nikde že v určitých zemí to neplatí!
Je to dostatečně srozumitelné.
To co vydalo Ministerstva dopravy není vyjímka, ale vysvětlení tohoto znění co moc lidí nechápe!

Řidičské oprávnění skupiny B
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:

- motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení,
kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
- jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

Podmínky pro přijetí do výcviku:

věk 18 let (v den ukončení výcviku)
zdravotní způsobilost
platná žádost o řidičské oprávnění

Co na tom kdo nechápe???

DV


Ahoj.Většinu lidí tam mate ta váha max.750 Kg.Ale to si právě nedočtou a nebo nedají dohromady tu max.váhu soupravy.Tak že když to technické podmínky auta umožňují,může tahat i karavan větší váhy než je 750 Kg(ale nesmí překročit 3500 Kg).Když si to každý v klidu přečte třeba pětkrát,ta se to dá pochopit.


Ano správně, přečíst v klidu a celé a je po problému :^

DV
H
HunyadyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"


Hasky- máš ten výpočet srávně, ale abych přilil trochu oleje do tohoto populárního tématu, napíšu, že ve svém (celém) příspěvku směšuješ dva pojmy, které považuješ za shodné, ač nejsou:
- pohotovostní hmotnost
- provozní hmotnost

Podle vyhlášky 100/2003 Sb. tyto pojmy u auta nejsou stejné. Provozní hmotnost je větší než pohotovostní hmotnost o hmotnost řidiče, tj. 75 kg.

Teď to řeším u svého Soula, kde mám:
Nejvyšší povolenou auta 1680 kg
Max. hmotnost "na kouli" 1300 kg
Provozní hmotnost 1329 kg

A za této konfigurace nemůžu tahat karavan 1300 kg s ŘP sk. B, protože pohotovostní hmotnost auta je 1329 kg mínus 75 kg, takže 1254 kg a na bydlík 1300 kg už musím mít B+E a mám smůlu :v . O tomto tématu se dá diskutovat pořád a vždy v něm najít něco nového :o.
G
Nováček
Přidáno před 13 let
Radku,tohle bych vůbec neřešil a jezdil s béčkem.
H
HunyadyČlen
Přidáno před 13 let
No, já se spíš podívám na nějakýho Hobbíka 460 UFe, ten má 1250 kg. Teď tahám tunu, takže v pohodě a nový budu řešit napřesrok. Jen jsem se chtěl podělit s novým poznatkem. Do dneška jsem si taky myslel, že jsou ty pojmy stejné :@
Upravil Hunyady dne 18.03.2011 22:22, před 13 let
H
hlubucek ivanČlen
Přidáno před 13 let
Đobry den porad se tady resi ridicak tak to e jsem si udelal ale mam jiny problem vaha auta 3500kg a vlek 2000kg dostavam se na vahu 5500kg a ted babo rad jakou dalnicni znamku v cesku a rakousku a nedej boze nemusi byt tachograf dekuji za rady
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 13 let
Od 1. 1. 2010 kdy došlo ke zpoplatnění vozidel nad 3,5 t celkové hmotnosti elektronickým mýtem se jako rozhodující skutečnost, zda použít ke zpoplatnění dálniční známku či mýtnou jednotku, považuje celková hmotnost vozidla, nikoliv jízdní soupravy, jak tomu bylo v předchozích letech. V praxi to znamená, že např. dodávkové vozidlo o celkové hmotnosti 2,8 t s připojeným vlekem o hmotnosti 1,2 t použije ke zpoplatnění dálniční známku pro vozidla do 3,5 t, přestože celá jízdní souprava má hmotnost 4 tuny. citovano z http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice...y#platnost
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
P
Pikky13Nováček
Přidáno před 13 let
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat má pouze řidičské oprávnění sk.B což znamená že by měl být karavan do 750kg.Ale dočetl jsem se v zákoníku že pokud moje vozidlo má celkovou hmotnost 2300kg můžu táhnout karavan do 1200kg.V autoškole na dotaz mi to potvrdili.Zajímá mě ale jestli s tím má nikdo z Vás větší zkušenosti.Třeba když pojedu do Itálie jaký názor na to mají rakouští celníci.Jestli nemají na to jiné zákony a tak.V techničáku mám hmotnost vozidla 1500:kg celková je jmenovaných 2300kg zajímalo by mě kdyby mě vážili jestli by se mi tedy počítala hmotnost:auta-1500kg+osoby a věci cca 500kg karavan 1200kg věci v karavanu,plyn.bomby,voda atd.cca 300 a mám na váze rovných 3500kg což splňuji k řidičskému oprávnění sk.B jestli se to tedy takhle nějak počítá.Děkuji všem za rady a typy.Jirka:_
I
ItaliaCarsČlen
Přidáno před 13 let
Vždy se počítá maximální celková hmotnost podle TP (nebo OTP).To znamená pokud máš mx.vozidla 2300kg a max přívěsu 1200 dohromady máš max soupravy 3500 kg a stačí řidičák skupiny B v celé EU.Pokud by jsi však měl celkovou hm soupravy 3501 kg musíš již mít B+E.Pokud máš ale soupravu přetíženou tím co vezeš to je jiná věc,na to jejjiný sazebník pokut ((((Občas se prý stává že v Rakousku váží,ale mě se to ještě nestalo.No a k těm celníkům ti už na hranicích v Schengenském prostoru přece nejsou.Smile)))
Když musíš......,tak musíš..........
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 13 let
Řízení soupravy tažného a vlečeného vozidla pro skupinu "B" je jasně popsáno v § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu (tedy pravidla silničního provozu), v písmech a) a c), kde se říká, že řidič s oprávněním skupiny "B" může řídit soupravu, kde:

a) za tažným vozidlem, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3.500 kg s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, může být připojeno
přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg (tedy vozidlo max. 3.500 kg + přívěs max. 750 kg = souprava max 4.250 kg).

c) maximální přípustná hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout pohotovostní hmotnost tažného vozidla a maximální celková přípustná hmotnost soupravy
nepřevyšuje 3.500 kg (tedy přívěs těžší než 750 kg).

Jen je potřeba si uvědomit, že všude se hovoří o [b]maximální přípustné[b] hmotnosti, nikoliv o okamžité.
Zdraví
Luboš a Dáša
standavanstandavanČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Lubos a Dasa napsal:

Řízení soupravy tažného a vlečeného vozidla pro skupinu "B" je jasně popsáno v § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu (tedy pravidla silničního provozu), v písmech a) a c), kde se říká, že řidič s oprávněním skupiny "B" může řídit soupravu, kde:

a) za tažným vozidlem, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3.500 kg s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, může být připojeno
přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg (tedy vozidlo max. 3.500 kg + přívěs max. 750 kg = souprava max 4.250 kg).

c) maximální přípustná hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout pohotovostní hmotnost tažného vozidla a maximální celková přípustná hmotnost soupravy
nepřevyšuje 3.500 kg (tedy přívěs těžší než 750 kg).

Jen je potřeba si uvědomit, že všude se hovoří o [b]maximální přípustné[b] hmotnosti, nikoliv o okamžité.


Takže když jedeš podle c) a jsi při eventuálním zvážení těžší, máš průs... hned 2x: přetížení vozidla(1x?, 2x?)+neoprávněný řidičák. :o Za to je tuším zastřelení na místě.!y
standa :x
sepisepiČlen
Přidáno před 13 let
Vážení,
min.týden jsem úspěšně absolvoval zkoušky v autoškole - řp sk.B+E ale řeknu vám to byla ale buzerace.....fuj fuj fuj.....už se nebojím bydlík tahat auto2500+karavan1300 ale myslím že to za ty nervy snad ani nestálo.....řeknu vám to byla ale buzerace, za ty léta ježdění si člověk zafixuje nějaký způsob ježdění ale to s autoškolou vůbec ale vůbec nekoresponduje.............zkrátka obět položena 5000,-autoškola, 700,-zkouška na úřadě, 400,-lékař a už at mi daj pokoj......vřele nedoporučuji autoškolu Krejča v Mělníku taktéž zkušebního komisaře p.Dvořáka....nezapomenutelné okamžiky na mělnických křižovatkách......
Pepa
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

rhunka napsal:

Citovat

hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"


Hasky- máš ten výpočet srávně, ale abych přilil trochu oleje do tohoto populárního tématu, napíšu, že ve svém (celém) příspěvku směšuješ dva pojmy, které považuješ za shodné, ač nejsou:
- pohotovostní hmotnost
- provozní hmotnost

Podle vyhlášky 100/2003 Sb. tyto pojmy u auta nejsou stejné. Provozní hmotnost je větší než pohotovostní hmotnost o hmotnost řidiče, tj. 75 kg.

Teď to řeším u svého Soula, kde mám:
Nejvyšší povolenou auta 1680 kg
Max. hmotnost "na kouli" 1300 kg
Provozní hmotnost 1329 kg

A za této konfigurace nemůžu tahat karavan 1300 kg s ŘP sk. B, protože pohotovostní hmotnost auta je 1329 kg mínus 75 kg, takže 1254 kg a na bydlík 1300 kg už musím mít B+E a mám smůlu :v . O tomto tématu se dá diskutovat pořád a vždy v něm najít něco nového :o.



Vy to tady všichni plancete páté přes deváté.
Pohotovostní hmotnost vozidla, jak uvádíš, je1329 kg, což je víc, jak celková karavanu, (o 29 kg), a to celé (souprava auto + karavan) nepřesáhne 3500 kg - celková povolená auto 1680 + celková karavan 1300 = 2980 kg - nepřesáhlo 3500 kg, takže "B" bez Éčka. Co je pak ve skutečnosti, je jiná, "papírově" to sedí. Kdo se do toho mustru nevejde, tzn. má těžší karavan, než pohotovostní auta, nebo celková hmotnost soupravy přesahuje 3500kg, tak musí mít B+E. Čáo, Pepa, chlaďař na odpočinku, ale také (kdysi) učitel autoškoly s plnou kvalifikací, sice na vedlejšák, bylo to moje hobby.:r
H
HunyadyČlen
Přidáno před 13 let
Jejda, kde jsi to vyhrabal? Ale stojím si za tím. Papírově to není správně. Pohotovostní je váha prázdného auta s provozními kapalinami, provozní je pohotovostní plus 75 kg.
V TP máš napsánu PROVOZNÍ hmotnost. Z ní odečteš 75 kg, dostaneš pohotovostní, která musí být vyšší, než celková karavanu, abys mohl tahat s Béčkem.
Neúspěšně jsem se snažil domluvit se zastoupením KIA na papírovém navýšení provozní hmotnosti o dalších 46 kg, abych E nemusel dělat a mohl koupit bydlík 1300 kg. Odpověď KIA- nelze.

Tak jsem se s tím smířil a pak si udělal přestavbu na LPG a při jeho zápisu do TP mi zvýšili provozní hmotnost na 1379 kg, takže o 4 kg splňuju podmínku pro tahání Béčkem...........no a už mám 1300 kg bydlík. No a jezdím v klidu a pomalu koukám po silnějším autě :)
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj. Hned teď, jak jsem si přečetl předchozí příspěvek, tak jsem šáhl do skříně za mnou a vyndal jsem složku s technickými průkazy mých vozidel. U mého Mondea v techničáku je uvedeno "Pohotovostní hmotnost", rovněž tak v zákoně 361/2000 Sb. (Silniční zákon) je uveden termín pohotovostní hmotnost - v souvislosti s předepsaným přidičským oprávněním (par. č.81), nikde tam není a ani se nic nepřepočítává +- 75 kg (já mám 82) na jakousi provozní hmotnost. Kolik to ve skutečnosti váží, než do toho (auta ) sednu je úplně jedno, důležitý je údaj v technickém průkazu. Tečka. Tyto oficiálně neudávané mnotnosti mohou být v nějakém dílenském manuálu (servisním návodu), ale ne v techničáku. Čáo, Pepa:r
Upravil Doskocil dne 05.09.2011 22:26, před 13 let
H
HunyadyČlen
Přidáno před 13 let
Nevím, jaký máš rok výroby auta, já 2010 a v TP mám provozní hmotnost. Pokud máš v TP pohotovostní, je to v pořádku, ale pohotovostní se uváděla tuším jen do roku 2002.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Doskocil napsal:

Citovat

rhunka napsal:

Citovat

hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"


Hasky- máš ten výpočet srávně, ale abych přilil trochu oleje do tohoto populárního tématu, napíšu, že ve svém (celém) příspěvku směšuješ dva pojmy, které považuješ za shodné, ač nejsou:
- pohotovostní hmotnost
- provozní hmotnost

Podle vyhlášky 100/2003 Sb. tyto pojmy u auta nejsou stejné. Provozní hmotnost je větší než pohotovostní hmotnost o hmotnost řidiče, tj. 75 kg.

Teď to řeším u svého Soula, kde mám:
Nejvyšší povolenou auta 1680 kg
Max. hmotnost "na kouli" 1300 kg
Provozní hmotnost 1329 kg

A za této konfigurace nemůžu tahat karavan 1300 kg s ŘP sk. B, protože pohotovostní hmotnost auta je 1329 kg mínus 75 kg, takže 1254 kg a na bydlík 1300 kg už musím mít B+E a mám smůlu :v . O tomto tématu se dá diskutovat pořád a vždy v něm najít něco nového :o.



Vy to tady všichni plancete páté přes deváté.
Pohotovostní hmotnost vozidla, jak uvádíš, je1329 kg, což je víc, jak celková karavanu, (o 29 kg), a to celé (souprava auto + karavan) nepřesáhne 3500 kg - celková povolená auto 1680 + celková karavan 1300 = 2980 kg - nepřesáhlo 3500 kg, takže "B" bez Éčka. Co je pak ve skutečnosti, je jiná, "papírově" to sedí. Kdo se do toho mustru nevejde, tzn. má těžší karavan, než pohotovostní auta, nebo celková hmotnost soupravy přesahuje 3500kg, tak musí mít B+E. Čáo, Pepa, chlaďař na odpočinku, ale také (kdysi) učitel autoškoly s plnou kvalifikací, sice na vedlejšák, bylo to moje hobby.:r


Ahoj.Jest-li pleteme páté přes deváté to nevím - už tady toho bylo napsáno hodně.Zda mám výpočet správně to také opravdu nehodlám řešit - to co jsem sem dal je kopie z MD.Já za sebe vím že pokud svou soupravu táhnu osobákem mohu mít B,pokud táhnu dodávkou musím mít B+E.A jak tu někdo písá o odečtu 75 Kg ny provozní kapaliny tak to jsem také nikde nenašel - tak nevím.Vycházím jen z toho co mám napsané v dokladech.
Hasky
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let
Hasky, ahoj. Promiň, nemyslel jsem zrovna Tebe. Sloupec jsem si jen tak projel očima a stále se tam řeší již světelné roky jedna jednoduchá věc - potřebné řidičské oprávnění k tahání karavanů, přitom
v paragrafu č. 81 zákona 361/2000 Sb. je to napsáno naprosto jasně a vyčerpávajícím způsobem, takže namohou vzniknout žádné různice ve výkladu. Samozřejmě mohu připojit za vozidlo jen takový karavan (nebo jiný přívěs), který odpovídá technickým podmínkám auta, tj. co je v techničáku povoleno, ale to je jiná písnička, nikoliv o řidičáku. Čáo, Pepa:r
Upravil Doskocil dne 06.09.2011 14:17, před 13 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 11
Členové online 0

Celkem členů: 15,959
Nejnovější člen: Radek23
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,711,398 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23111 sekund | Průměrně za: 0.23111 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.38MB/2MB