Citovat
zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.
Citovat
zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.
Citovat
david129 napsal:
Citovat
zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.
Myslím že žádná vyjímka být nemůže (je zbytečná).
Když bych si šel dělat teť řidičák "B" tak jdu dělat toto viz. níže.
A nepíše se nikde že v určitých zemí to neplatí!
Je to dostatečně srozumitelné.
To co vydalo Ministerstva dopravy není vyjímka, ale vysvětlení tohoto znění co moc lidí nechápe!
Řidičské oprávnění skupiny B
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:
- motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení,
kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
- jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla
Podmínky pro přijetí do výcviku:
věk 18 let (v den ukončení výcviku)
zdravotní způsobilost
platná žádost o řidičské oprávnění
Co na tom kdo nechápe???
DV
Citovat
hasky napsal:
Citovat
david129 napsal:
Citovat
zdenda napsal:
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.
Myslím že žádná vyjímka být nemůže (je zbytečná).
Když bych si šel dělat teť řidičák "B" tak jdu dělat toto viz. níže.
A nepíše se nikde že v určitých zemí to neplatí!
Je to dostatečně srozumitelné.
To co vydalo Ministerstva dopravy není vyjímka, ale vysvětlení tohoto znění co moc lidí nechápe!
Řidičské oprávnění skupiny B
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:
- motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení,
kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné
hmotnosti nepřevyšující 750 kg
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
- jízdních souprav, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla
Podmínky pro přijetí do výcviku:
věk 18 let (v den ukončení výcviku)
zdravotní způsobilost
platná žádost o řidičské oprávnění
Co na tom kdo nechápe???
DV
Ahoj.Většinu lidí tam mate ta váha max.750 Kg.Ale to si právě nedočtou a nebo nedají dohromady tu max.váhu soupravy.Tak že když to technické podmínky auta umožňují,může tahat i karavan větší váhy než je 750 Kg(ale nesmí překročit 3500 Kg).Když si to každý v klidu přečte třeba pětkrát,ta se to dá pochopit.
Citovat
hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"
Citovat
Lubos a Dasa napsal:
Řízení soupravy tažného a vlečeného vozidla pro skupinu "B" je jasně popsáno v § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu (tedy pravidla silničního provozu), v písmech a) a c), kde se říká, že řidič s oprávněním skupiny "B" může řídit soupravu, kde:
a) za tažným vozidlem, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3.500 kg s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, může být připojeno
přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg (tedy vozidlo max. 3.500 kg + přívěs max. 750 kg = souprava max 4.250 kg).
c) maximální přípustná hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout pohotovostní hmotnost tažného vozidla a maximální celková přípustná hmotnost soupravy
nepřevyšuje 3.500 kg (tedy přívěs těžší než 750 kg).
Jen je potřeba si uvědomit, že všude se hovoří o [b]maximální přípustné[b] hmotnosti, nikoliv o okamžité.
Citovat
rhunka napsal:
Citovat
hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"
Hasky- máš ten výpočet srávně, ale abych přilil trochu oleje do tohoto populárního tématu, napíšu, že ve svém (celém) příspěvku směšuješ dva pojmy, které považuješ za shodné, ač nejsou:
- pohotovostní hmotnost
- provozní hmotnost
Podle vyhlášky 100/2003 Sb. tyto pojmy u auta nejsou stejné. Provozní hmotnost je větší než pohotovostní hmotnost o hmotnost řidiče, tj. 75 kg.
Teď to řeším u svého Soula, kde mám:
Nejvyšší povolenou auta 1680 kg
Max. hmotnost "na kouli" 1300 kg
Provozní hmotnost 1329 kg
A za této konfigurace nemůžu tahat karavan 1300 kg s ŘP sk. B, protože pohotovostní hmotnost auta je 1329 kg mínus 75 kg, takže 1254 kg a na bydlík 1300 kg už musím mít B+E a mám smůlu :v . O tomto tématu se dá diskutovat pořád a vždy v něm najít něco nového :o.
Citovat
Doskocil napsal:
Citovat
rhunka napsal:
Citovat
hasky napsal:
...............
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E..................
"
Hasky- máš ten výpočet srávně, ale abych přilil trochu oleje do tohoto populárního tématu, napíšu, že ve svém (celém) příspěvku směšuješ dva pojmy, které považuješ za shodné, ač nejsou:
- pohotovostní hmotnost
- provozní hmotnost
Podle vyhlášky 100/2003 Sb. tyto pojmy u auta nejsou stejné. Provozní hmotnost je větší než pohotovostní hmotnost o hmotnost řidiče, tj. 75 kg.
Teď to řeším u svého Soula, kde mám:
Nejvyšší povolenou auta 1680 kg
Max. hmotnost "na kouli" 1300 kg
Provozní hmotnost 1329 kg
A za této konfigurace nemůžu tahat karavan 1300 kg s ŘP sk. B, protože pohotovostní hmotnost auta je 1329 kg mínus 75 kg, takže 1254 kg a na bydlík 1300 kg už musím mít B+E a mám smůlu :v . O tomto tématu se dá diskutovat pořád a vždy v něm najít něco nového :o.
Vy to tady všichni plancete páté přes deváté.
Pohotovostní hmotnost vozidla, jak uvádíš, je1329 kg, což je víc, jak celková karavanu, (o 29 kg), a to celé (souprava auto + karavan) nepřesáhne 3500 kg - celková povolená auto 1680 + celková karavan 1300 = 2980 kg - nepřesáhlo 3500 kg, takže "B" bez Éčka. Co je pak ve skutečnosti, je jiná, "papírově" to sedí. Kdo se do toho mustru nevejde, tzn. má těžší karavan, než pohotovostní auta, nebo celková hmotnost soupravy přesahuje 3500kg, tak musí mít B+E. Čáo, Pepa, chlaďař na odpočinku, ale také (kdysi) učitel autoškoly s plnou kvalifikací, sice na vedlejšák, bylo to moje hobby.:r