Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Řidičské oprávnění na karavan B nebo B+E

Poslední aktualizace před 10 let
Z
zdeenaleČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MaxQ69 napsal:
Lidi už jsem docela v háji, protože nevím, jak to vlastně je. Chci si na jaře pořídit karavan, jehož celková hmotnost se vejde do jedné tuny. Nevím, jak to je s řidičskými průkazy B a BE (mám B a ideální by bylo pochopitelně to, kdybych si E nemusel přidělávat), a tak jsem obvolal celkem čtyři autoškoly v různých krajích.
První řekl, že je to jedno - celková hmostnost karavanu nesmí překročit pohotovostní hmostnost vozidla a celá souprava nesmí překročit hmostnost 3,5 t (na to prý stačí B ).
Jiný tvrdí, že od úřady má papíry, kde stojí, že na B stačí, když má auto do dvou tun a přívěs do 1,5 t.
Třetí v pořadí mi řekl, že na B můžu mít auto do 3,5 t, ale přívěs může mít jen do 750 kg.
A konečně poslední tvrdil, že to jedno, když souprava jako taková nepřekročí 3,5t.

Tak a teď babo raď! Obrátil jsem se a šéfa dopravního inspektorátu v ČB a ten mi akorát přetlumočil §361, který říká, že na B mohu mít auto do 3,5 a táhnout přívěs do 750 kg, samozřejmě za předpokladu, že má tažné zařízení ISO povolení na onu danou hmotnost. Jak to tedy je? Je zapotřebí, abych si k Mondeu kombi mk3 a přívěsu do 1 t dělal Éčko? :x:c


I když to tu bylo již milionkrát vysvětleno ( např: http://www.bydlik...inBaBE.pdf ), tak reaguji na tvůj příspěvek kvůli tažnému autu.
Je to trošku zamotaný, protože jestli máš v TP stejně jako já u Mondea povolenou hmotnost soupravy 3 795 kg, tak je potom opravdu otázka, jestli i při zapřažení malého přívěsu kdy nepřesahuješ 3 500 kg je E potřeba nebo nikoliv? Na silnici tě totiž nikdo vážit nebude a řídí se to dle TP.
Pokud má auto hmotnost soupravy uvedenou v TP DO 3 500 kg tak je to jasné - stačí B. Ale s Mondeem si jistý nejsem.
M
AnonymČlen
Přidáno před 13 let
B :
- Karavan + auto nesmí mít víc jak 3500kg
- Karavan nesmí mít víc než má celkovou na kouli - viz zápis v TP a Osvědčení
- Karavan nesmí přesahovat hmotnost vozidla , které jej táhne
- V případě , že máš na kouli napsáno možnost soupravy víc jak 3500 sčítají se celkové hmotnosti vůz + karavan a nesmí být přes 3500kg .
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

MichalJ napsal:
B :
- Karavan + auto nesmí mít víc jak 3500kg
- Karavan nesmí mít víc než má celkovou na kouli - viz zápis v TP a Osvědčení
- Karavan nesmí přesahovat hmotnost vozidla , které jej táhne
- V případě , že máš na kouli napsáno možnost soupravy víc jak 3500 sčítají se celkové hmotnosti vůz + karavan a nesmí být přes 3500kg .


Upřesnění:
Nejvyšší povolená hmotnost karavanu (může být i okamžitá hmotnost karavanu, ale jak to budeš dopravnímu "orgánu" na cestě dokazovat a vysvětlovat) nesmí být vyšší, jak POHOTOVOSTNÍ hmotnost tažného vozidla. Jinak platí to, co výše, stačí skupina ŘP "B". Čao,:r
danny74danny74Člen
Přidáno před 13 let

Citovat


Upřesnění:
Nejvyšší povolená hmotnost karavanu (může být i okamžitá hmotnost karavanu, ale jak to budeš dopravnímu "orgánu" na cestě dokazovat a vysvětlovat) nesmí být vyšší, jak POHOTOVOSTNÍ hmotnost tažného vozidla. Jinak platí to, co výše, stačí skupina ŘP "B". Čao,:r


Myslim, ze nemas pravdu s tou okamzitou hmotnosti, aspon ve vyjadreni Ministerstva dopravy stoji, ze maximalni pripustna hmotnost privesu nesmi prevysit pohotovostni hmotnost tazneho vozidla. Takze organum nic dokazovat nemusis, vse potrebne je v ORV tazneho vozidla a privesu. Navic samozrejme plati i soucet maximalek max. 3500 kg.
H
HunyadyČlen
Přidáno před 13 let
Já bych řekl, že kolega Doskočil spolu sloučil 2 věci:

1.) Pro ŘP skupiny B musí CELKOVÁ hmotnost přívěsu být nižší, než pohotovostní hmotnost auta a zároveň součet celkových hmotností přívěsu a auta nesmí přesáhnout 3,5 tuny. To platí pro přívěsy nad 750 kg.
2.) K tažení přívěsu za autem je podmínkou, že jeho OKAMŽITÁ hmotnost nesmí přesáhnout max. přípustnou hmotnost "na kouli".

Ale na obhajobu kolegy z Tróóóbek musím říct- prase aby se v těch vyhláškách vyznalo :o
Upravil Hunyady dne 27.11.2010 21:59, před 13 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

rhunka napsal:
Já bych řekl, že kolega Doskočil spolu sloučil 2 věci:

1.) Pro ŘP skupiny B musí CELKOVÁ hmotnost přívěsu být nižší, než pohotovostní hmotnost auta a zároveň součet celkových hmotností přívěsu a auta nesmí přesáhnout 3,5 tuny. To platí pro přívěsy nad 750 kg.
2.) K tažení přívěsu za autem je podmínkou, že jeho OKAMŽITÁ hmotnost nesmí přesáhnout max. přípustnou hmotnost "na kouli".

Ale na obhajobu kolegy z Tróóóbek musím říct- prase aby se v těch vyhláškách vyznalo :o


Ahoj, Popletl jsem si to, je to tak, jak to píšeš. Mám v záložkách přesné (úřední) znění paragr. 81 silničního zákona, který toto naprosto jasně uvádí, trápím se už 1/2 hodiny tím, abych sem ten odkaz dostal, leč marně. Čao,:r

http://ridicske-p...uprav.html
Upravil Doskocil dne 28.11.2010 13:27, před 13 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let
Chlapíííí - už toho bylo tolik napsáno a stále jsou nejasnosti - tady něco posílám,jednodušeji to snad už ani nejde napsat -

Jakou skupinu řidičského oprávnění musí mít řidič jízdní soupravy nad 3,5 tuny?
Pokud se jedná o soupravu vozidel, která překračuje 3.500 kg mohou nastat dvě možnosti: l. voziďo do 3.500 kg a přívěs do 750 kg skupina B
2. vozídlo do 3.500 kg a přívěs nad 750 kg skupina B+E
Může se stát i případ, že souprava bude mít do 3.500 kg a tak v tomto případě je možné za určitych
podmínek jet i s tažným vozidlem a přípojným vozidlem nad 750 kg za předpokladu pokud maximální
přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maxirnální přípustná hmotnost přípojného
vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Příklady:
a) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 600 kg a pohotovostní 2 100 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 900 kg = řidičské oprávnění skupiny B
b) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 600 kg a pohotovostní 2 100 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 000 kg = řidičské oprávnění skupiny
B+E (skupina B nestačí, protože celková hmotnost soupravy už je nad 3,5 t)
c) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 500 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 500 kg = řidičské oprávnění skupiny B
d) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 400 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 500 kg = řidičské oprávnění skupiny
V případě nejasností mi kliďánko zavolejte - 724 808 852.
Jirka SJirka SČlen
Přidáno před 13 let
Hezkýýý - hasky.
Takhle jednoduše tomu konečně rozumím i já!!!
:g
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Jirka S napsal:
Hezkýýý - hasky.
Takhle jednoduše tomu konečně rozumím i já!!!
:g


Ahoj.Je to fakt stelné a nebo to píšeš ironicky?
Hasky
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

hasky napsal:

Citovat

Jirka S napsal:
Hezkýýý - hasky.
Takhle jednoduše tomu konečně rozumím i já!!!
:g


Ahoj.Je to fakt srozumitelné a nebo to píšeš ironicky?
Hasky
Jirka SJirka SČlen
Přidáno před 13 let
Vážně!!!!!!!!!!!!!!!!
I
ItaliaCarsČlen
Přidáno před 13 let
Tak teď už to bude snad jasné všem.Super napsáno,úplně jasně a polopaticky.
Když musíš......,tak musíš..........
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

ItaliaCars napsal:
Tak teď už to bude snad jasné všem.Super napsáno,úplně jasně a polopaticky.


No tak to jsem rád že se to podařilo vysvětlit.
Hasky
MikeyMikeyČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

fun napsal:

Citovat

MaxQ69 napsal:
říká, že držitel ridičského oprávnění typu B smí řídít osobní auto do 3,5t pro 9 lidí (vč. řidiče) a smí za sebou táhnout maximálně 750 kg. Alespoň tak mi to přečetl šéf dopravního inspektorátu v ČB. Se 100%ní jistotou se k tomu ale také nevyjádřil.

Ale to není celé. Nechce se mi ani věřit, že by šéf dopravního inspektorátu neuměl číst.

Takže mu to přečti do konce, pak to snad pochopí:

Citovat

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.




Přikládám odkaz na metodický pokyn ministerstva dopravy:
Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav

A z něho citaci:

Citovat

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


No jestli je to tak, jak říkáš, pak by to bylo naprosto super. Ale nadruhou stranu, jak to tak čtu, kde vidíš zmínku o tom, že by neplatilo omezení maximální přípustné hmotnosti 750 kg? Dalšími články se to přece nemusí rušit, nýbrž pouze upravit. Vždyť celková hmotnost auta může být (a taky vždy bude) vyšší než celková hmotnost přípojného vozidla (v případě těch 750 kg). Jinými slovy: Pokud mám auto s pohotovostní hmotností 1500 kg a přípojné vozidlo o celkové hmostnosti 750 kg, pak to splňuje všechny body. V případě, že se celková hmotnost přípojného vozidla zvýší na 1000 kg, nesplňuje to první část paragrafu, která se zmiňuje o maximální přípustné hmostnosti 750 kg. Podle mě se tím zákon neopravuje, ale pouze upřesňuje. Ale jak říkám, je to pouze domněnka.
Upravil Mikey dne 03.12.2010 12:39, před 13 let
M
AnonymČlen
Přidáno před 13 let
Tak a teď je to tady tak super rozmatlaný , že když si to někdo bude chtít vzít za své tak se nevyzná v ničem. Přitom je to tak jednoduché a bohužel doměnky a vlastní vysvětlení to jen zamotávájí.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 13 let
Raději přidám celé znění metodického pokynu ministerstva dopravy:


Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha
--- / --- 120/2006-160-LEG/1
Kněžínek Jan, JUDr. / 972 231 474
16.10.2006


Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav



S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Fun
Smile
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
B+E nepotrebujes v pripade ze pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je vyssi nez celkova hmotnost tazeneho vozidla a to cele dohromady neprekroci 3,5t.

Priklad:
Auto ma pohotovostni hmotnost 1600kg, prives ma celkovou 1500kg, dohromady to je 3100kg, pro tuto konfiguraci staci B.


Ještě pro úplnost. Příklad který uvádíš není na 99,9% správný. Protože auto s pohotovostní hmotností 1600Kg bude mít celkovou cca 2100Kg.

Takže 2100 + 1500 = 3600 ==> B+E

!)
Fun
Smile
haskyhaskyČlen
Přidáno před 13 let
Chlapíí,tak že opakování nám nevadí,budeme chytřejší:D.Je to opravdu jednoduché,jednodušeji to už nedokáži a ani jsem to jednodušeji nikde napsane nenašel.Je to platné po celé EU,defakto po celé evropě.Z malými změnami je to vlastně platné snad již od dob kdy se začalo jezdit na koních.Pokud stále někdo tápete,klidně mi zavolejte.

"Pokud jde o hmotnosti, kalkuluje se v tomto případě současně se dvěma
hmotnostmi, a to:
1. maximální přípustnou hmotností (některé předpisy ji označují jako
nejvyšší povolenou hmotnost, resp. celkovou hmotnost vozidla - dále budu
pro přehlednost tuto hmotnost označovat jako ´celkovou hmotnost´)
2. pohotovostní hmotností.
Vezmeme-li v úvahu pouze řidičské oprávnění skupiny B a přívěsy o celkové
hmotnosti nad 750 kg, pak platí, že součet celkových hmotností nesmí
přesáhnout 3 500 kg. Současně nesmí celková hmotnost přívěsu přesáhnout
pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
Nyní k dotazu čtenáře, který uvádí, že má tažné vozidlo o nejvyšší
povolené hmotnosti 2 650 kg a provozní hmotnosti 2 137 kg, přičemž jeho karavan má nejvyšší
povolenou hmotnost 1 100 kg a provozní hmotnost 748 kg.
V tomto případě se při sečtení celkové hmotnosti (tj. nejvyšší povolené, resp. maximální
přípustné hmotnosti) motorového vozidla a přípojného vozidla dostáváme na
hodnotu 3 750 kg, což u karavanu s celkovou hmotností nad 750 kg znamená,
že k řízení takové jízdní soupravy už je potřeba řidičské oprávnění skupiny
B+E.
Oprávnění skupiny B by k tažení uvedeného karavanu stačilo pouze v
případě, že by součet celkových hmotností tažného i přípojného vozidla
nepřesáhnul 3 500 kg. Celková hmotnost motorového vozidla by tedy musela být
nejméně o 150 kg nižší, než uvádí čtenář.
Příklady:
a) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 600 kg a pohotovostní 2 100 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 900 kg = řidičské oprávnění skupiny B
b) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 600 kg a pohotovostní 2 100 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 000 kg = řidičské oprávnění skupiny
B+E (skupina B nestačí, protože celková hmotnost soupravy už je nad 3,5 t)
c) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 500 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 500 kg = řidičské oprávnění skupiny B
d) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 400 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 500 kg = řidičské oprávnění skupiny
B+E (souprava sice nepřesáhla 3,5 t, ale skupina B nestačí, protože celková
hmotnost přívěsu přesahuje pohotovostní hmotnost tažného vozidla)
e) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 400 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 600 kg = řidičské oprávnění skupiny
B+E (skupina B nestačí, protože celková hmotnost přívěsu přesahuje
pohotovostní hmotnost tažného vozidla a současně i celková hmotnost
soupravy přesahuje 3 500 kg)
Příslušná zákonná ustanovení to upravují následovně:
§ 81 odst. 4 zákona o silničním provozu stanoví:
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad
25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním
vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná
hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto
motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3
500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla,
pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
§ 81 odst. 4 zákona o silničním provozu stanoví:
(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového
vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce
4 písm. c)."
Hasky
Z
zdendaNováček
Přidáno před 13 let
Ahoj! V Rakousku neplatí vyjímka řízení soupravy do 3.5 t. jen s B-čkem? Musím mít B+E?Dík za odpověd.
D
david129Nováček
Přidáno před 13 let

Citovat

Tom napsal:
Definice různých skupin vozidel byly harmonizovány takto:
Skupina A: motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj.
Skupina B: motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3 500 kilogramů a nejvíce osmi sedadly kromě sedadla řidiče; motorová vozidla v této skupině mohou mít ještě přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kilogramů; soupravy tažného vozidla skupiny B a přívěsu, s maximální přípustnou hmotností soupravy vozidel do 3 500 kilogramů a s maximální přípustnou hmotností přívěsu, která nepřesahuje nezatíženou hmotnost tažného vozidla.
Skupina B + E: soupravy vozidel skládající se z tažného vozidla skupiny B a přívěsu, pokud tyto soupravy nespadají do skupiny B.

Ahoj Tom


Ve skupině B jsou ještě traktory !t

DV
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 16
Členové online 0

Celkem členů: 15,959
Nejnovější člen: Radek23
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,724,597 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21339 sekund | Průměrně za: 0.21339 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB