Citovat
MaxQ69 napsal:
Lidi už jsem docela v háji, protože nevím, jak to vlastně je. Chci si na jaře pořídit karavan, jehož celková hmotnost se vejde do jedné tuny. Nevím, jak to je s řidičskými průkazy B a BE (mám B a ideální by bylo pochopitelně to, kdybych si E nemusel přidělávat), a tak jsem obvolal celkem čtyři autoškoly v různých krajích.
První řekl, že je to jedno - celková hmostnost karavanu nesmí překročit pohotovostní hmostnost vozidla a celá souprava nesmí překročit hmostnost 3,5 t (na to prý stačí B ).
Jiný tvrdí, že od úřady má papíry, kde stojí, že na B stačí, když má auto do dvou tun a přívěs do 1,5 t.
Třetí v pořadí mi řekl, že na B můžu mít auto do 3,5 t, ale přívěs může mít jen do 750 kg.
A konečně poslední tvrdil, že to jedno, když souprava jako taková nepřekročí 3,5t.
Tak a teď babo raď! Obrátil jsem se a šéfa dopravního inspektorátu v ČB a ten mi akorát přetlumočil §361, který říká, že na B mohu mít auto do 3,5 a táhnout přívěs do 750 kg, samozřejmě za předpokladu, že má tažné zařízení ISO povolení na onu danou hmotnost. Jak to tedy je? Je zapotřebí, abych si k Mondeu kombi mk3 a přívěsu do 1 t dělal Éčko? :x:c
Citovat
MichalJ napsal:
B :
- Karavan + auto nesmí mít víc jak 3500kg
- Karavan nesmí mít víc než má celkovou na kouli - viz zápis v TP a Osvědčení
- Karavan nesmí přesahovat hmotnost vozidla , které jej táhne
- V případě , že máš na kouli napsáno možnost soupravy víc jak 3500 sčítají se celkové hmotnosti vůz + karavan a nesmí být přes 3500kg .
Citovat
Upřesnění:
Nejvyšší povolená hmotnost karavanu (může být i okamžitá hmotnost karavanu, ale jak to budeš dopravnímu "orgánu" na cestě dokazovat a vysvětlovat) nesmí být vyšší, jak POHOTOVOSTNÍ hmotnost tažného vozidla. Jinak platí to, co výše, stačí skupina ŘP "B". Čao,:r
Citovat
rhunka napsal:
Já bych řekl, že kolega Doskočil spolu sloučil 2 věci:
1.) Pro ŘP skupiny B musí CELKOVÁ hmotnost přívěsu být nižší, než pohotovostní hmotnost auta a zároveň součet celkových hmotností přívěsu a auta nesmí přesáhnout 3,5 tuny. To platí pro přívěsy nad 750 kg.
2.) K tažení přívěsu za autem je podmínkou, že jeho OKAMŽITÁ hmotnost nesmí přesáhnout max. přípustnou hmotnost "na kouli".
Ale na obhajobu kolegy z Tróóóbek musím říct- prase aby se v těch vyhláškách vyznalo :o
Citovat
Jirka S napsal:
Hezkýýý - hasky.
Takhle jednoduše tomu konečně rozumím i já!!!
:g
Citovat
hasky napsal:
Citovat
Jirka S napsal:
Hezkýýý - hasky.
Takhle jednoduše tomu konečně rozumím i já!!!
:g
Ahoj.Je to fakt srozumitelné a nebo to píšeš ironicky?
Citovat
ItaliaCars napsal:
Tak teď už to bude snad jasné všem.Super napsáno,úplně jasně a polopaticky.
Citovat
fun napsal:
Citovat
MaxQ69 napsal:
říká, že držitel ridičského oprávnění typu B smí řídít osobní auto do 3,5t pro 9 lidí (vč. řidiče) a smí za sebou táhnout maximálně 750 kg. Alespoň tak mi to přečetl šéf dopravního inspektorátu v ČB. Se 100%ní jistotou se k tomu ale také nevyjádřil.
Ale to není celé. Nechce se mi ani věřit, že by šéf dopravního inspektorátu neuměl číst.
Takže mu to přečti do konce, pak to snad pochopí:
Citovat
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Přikládám odkaz na metodický pokyn ministerstva dopravy:
Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav
A z něho citaci:
Citovat
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b ) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Citovat
Saty napsal:
B+E nepotrebujes v pripade ze pohotovostni hmotnost tazneho vozidla je vyssi nez celkova hmotnost tazeneho vozidla a to cele dohromady neprekroci 3,5t.
Priklad:
Auto ma pohotovostni hmotnost 1600kg, prives ma celkovou 1500kg, dohromady to je 3100kg, pro tuto konfiguraci staci B.
Citovat
Tom napsal:
Definice různých skupin vozidel byly harmonizovány takto:
Skupina A: motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj.
Skupina B: motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3 500 kilogramů a nejvíce osmi sedadly kromě sedadla řidiče; motorová vozidla v této skupině mohou mít ještě přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kilogramů; soupravy tažného vozidla skupiny B a přívěsu, s maximální přípustnou hmotností soupravy vozidel do 3 500 kilogramů a s maximální přípustnou hmotností přívěsu, která nepřesahuje nezatíženou hmotnost tažného vozidla.
Skupina B + E: soupravy vozidel skládající se z tažného vozidla skupiny B a přívěsu, pokud tyto soupravy nespadají do skupiny B.
Ahoj Tom