Mám dotaz na žhavení u transita ,když zapnu klíček,tak se mi nerosvítí kontrolka žhavení.Někdo mi říkal,že transit má jiné žhavení a že začíná žhavit až při mínusových teplotách.Máte někdo zkušenosti s transitem,ten muj je z roku 2000.Děkuji za odpovědi.
Teď si nejsem 100% jist, ale na mojem, když je teplo se žhavení při otočení klíčku rozsvítí, ale ihned zhasne, pokud je zima tak svítí déle. Rozsvítit by se podle mě mělo, aspoň probliknout.
JurajTTČlen Přidáno
před 13 letMne na Transite - dodávke (2003) svieti kontrolka v zime aj v lete cca 3 sec.
surficiČlen Přidáno
před 13 letNevím jak u transita,ale u ducata jsem měl stejný problem vloni.Bylo vadné relátko žhavení.Při zapnutí klíčku při plusových teplotách svítí nyní těch pár vteřin.
JardaMajkaČlen Přidáno
před 13 letMůj Transit (2004) při plusových teplotách žhaví velice krátce, při mínusových se žhavení prodlouží tak na 3-4sec.
mr_antikČlen Přidáno
před 13 letMůj transit (2001) žhaví taky pořád, teď v zimně déle. Resp. kontrolka svítí. Záleží hlavně jak ti to startuje.
Jestli žhavení funguje nevím, když je třeba mínus 15, startuju ráno tak na 5 pokusů. Chudák baterka :x
A já jsem neschopnej to zavést do servisu...
Karel ProkopČlen Přidáno
před 13 letNevím jak u tranzita ale moje zkušenosti jsou:
Boxer 1,9TDi žhavení žhavilo ale startovalo to taky na 5-10 otočení (vstřiky)
Boxer 2,5TDi totéž ale občas (palivový filtr a čerpadlo - přidřený pístek)
Ducato 2,8 DiTD relátko a svíčky. Občas špatné starty.pak relé nesvítilo, nechtělo se mu chytat a doba žhavení dlouhá - po opravě kontrolka svítila cca 5-15 sec. ale žhavení skončilo i za 15 sec (bylo slyšet klapnutí relátka)
Peugeot 2,8HDi zatím O.K. (ťuk, ťuk)
radekpajdlaČlen Přidáno
před 13 letPodle mého by kontrolka měla svítit při každém zapnutí klíčku.To znamená, že vše v pořádku ale to ještě neznamená, že jsou v pořádku žhavící svíčky. Nám transity v teple nežhaví,jen se to krátce rozsvítí. Pro mr_antik: kamarád si z důvodu nefunkčních žhavičů při nedávných mrazech opakovaným startováním i na po šesté odrovnal půl roku starý startér.To, že některý žhavič není v pořádku je poznat taky poslechem-válce bez žhavení se nechtějí chytnout.Ale proč to řešit tady, když jsou od toho šikovní páni automechanici.
Kelč
Upravil radekpajdla dne 20.12.2010 09:09,
před 13 letU starších Transitů asi před r.2000 to tak bylo, žhavil jsi až při minusových teplotách. Není to klasické žhavení, ale v sání je jedna svíčka, ta se rozpálí a při startu se přes ní vztříkne palivo. Kontrolka žhavení se při normální teplotě neobjeví.
Tak to bude ono muj transit je z roku 2000,je to poslední model klasickýho transita.Nevíš v jakých místech ta svíčka v tom sání je.
Svíčka je umistěna podle provedení. Většinou na sacím potrubí za filtrem před rozbočením zběrače na 4 větve. Jinak ji poznáš, že k ní vede el. přívod a hadička s naftou od elektromagnetického ventilu. Jinak doporučuji přečíst návod a před zimou podle něj zkontrolovat funkci a tím odpustit starou naftu z přívodní hadičky. Jinak se podívej na sránky Ford klubu asi tam o tom něco bude případně odkaz na manuál.
Děkuji moc za odpovědi zase jsem o něco chytřejší.
Zkouška funkce se provádí tak že u baterky je jedna volná černá patice s dvěma konektory průměr cca 2-3 mm tyhle dva konektory propojíš nějakým silnějším drátem a zapneš klíček pokud se rozssvítí kotrolka na přístrojové desce žhavení funguje. Ale správnou funkci je potřeba ještě ověřit při startu tím že povolíš a kousek vyndáš trysku ze sání, někdo ti zatočí motorem a koukáš jestli ti do sání šlehájí plaménky zapálené nafty.