Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Zapojení soláru, nabíječky, couvací kamery a notebooku

Poslední aktualizace před 8 let
J
Jirka TlustochNováček
Přidáno před 8 let
Zdravím Vás,
koupil jsem si staší podomácku udělanou vestavbu do Ducata a řeším pár věcí které bych chtěl udělat a byl bych rád za nějaké rady.
1) zapojení dvou trakčních baterií, solaru a voltmetr. Přiložil jsem zde nákres schématu jak bych si představoval zapojení, ale nevím zda je to tak správně a zároveň jsem se tady na fóru dočetl, že někdo používá přepínač mezi bateriemi 1-12-2 a vůbec netuším kde takovej přepínač sehnat a rád bych ho použil.
2) koupil jsem couvací kameru a nechci aby byla pořád zapnutá kdybych jí zapojil z trakční baterie, tak spekuluji nad tím esli by nešlo mezi zpátečkový světlo a kameru dát nějaké spožďovací relé aby se při vyřazení zpátečky hned nevypnula.
3) budu v autě používat notebook a LCD monitor a obojí má trafo z 230V na 19V. Je možné to zapojit tak abych nemusel používat měnič napětí 12V-230V a pak to zas skrze ty trafa snižovat na 19V?
Děkuji za případnou pomoc
Jirka
Jirka Tlustoch Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
Notebook - existuje napáječ 12 - 19V
Monitor - musíš koupit na 12V, nebo měnič
Zpožďovací relé - dá se koupit, nebo nechat udělat
Solar - koupit nabíječ - regulátor
Přepínání baterií - nedělal bych, naděláš si víc problémů, pokud olověnou baterii vybiješ, je nutno okamžitě nabíjet, jinak sulfatuje, - paralelně, více viz výše. Nepíšeš, zda je jedna z baterií startovací - to potom jinak
Voltmetr - 3+1/2 místný, s galvanicky odděleným měničem , cena cca 500Kč, zapínání na tlačítko
Tak jak to máš zapojené bych to já nedělal.
Připojení na alternátor
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, ten přepínač baterií jsem kupoval nedávno tady: http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop...ateze.html

Já ho mezi dvě nástavbové baterie dal. Startovací baterii mi odděluje nabíječka Ctek D250s, na který jsem zároveň připojil solár (má zabudovaný MPPT regulátor). Díky přepínači baterií budu moci paralelně zapojené baterie čas od času jednoduše vybalancovat solárem, až bude auto stát před barákem. Navíc jsou baterie pod sedačkou řidiče a je k nim blbej přístup. Krom balancování budou stále spojené.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj,
já jsem kameru napojil na světla, takže se zapne po rozsvícení světel. Má to i výhodu, že nezapomenu při odjezdu rozsvítit !)
Na notebook existují adaptéry z 12V na 19V. Když koupíš univerzální, tak si můžeš nastavit jak napětí, tak dát správný konektor (doporučuji před nákupem zkontrolovat, že tvůj konektor je i u vybraného adaptéru). A při výměně za jiný notebook jenom případně přepneš napětí a přehodíš konektor. Jenom si zkontroluj, že má adaptér dostatečný výkon pro tvůj notebook (doporučoval bych adaptér minimálně 65W).
A stejný adaptér můžeš použít i pro monitor (jestli má také kolem 18-19V).
Takže dva adaptéry ti pořeší jak notebook, tak monitor.
J
Jirka TlustochNováček
Přidáno před 8 let
Díky za rady.
Napojení kamery na světla je dobrý nápad. Když běží motor, tak může ta kamera být zapnutá.
Po zdrojích k počítači už koukám a našel jsem, takže díky ta tip.
K tomu schématu zapojení jsem zapomněl dodat, že mezi alternátorem se startovací baterií a trakčními bateriemi je odpojovač který se rozepne po vypnutí motoru a že regulátor dobíjení u soláru je samozřejmostí.
Šlo mi o to jestli můžu dát vedle sebe nabíjení ze soláru a voltmetr a bude to dobíjet a ukazovat napětí zrovna zapnuté baterie a to celé dát před hlavní spínač napájení pro obytnou část. Jinak obě trakční baterie jsou gelové, takže jejich případné vybití na nulu by neměl být zas až takový problém
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Jirka Tlustoch napsal:

Jinak obě trakční baterie jsou gelové, takže jejich případné vybití na nulu by neměl být zas až takový problém


... na 30 % ...
4.114683,118.628756
J
Jirka TlustochNováček
Přidáno před 8 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

Jirka Tlustoch napsal:

Jinak obě trakční baterie jsou gelové, takže jejich případné vybití na nulu by neměl být zas až takový problém


... na 30 % ...


OK
Když to budu hlídat jenom na voltmetru, tak pod jaké napětí bych se neměl dostat?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Cca. 11,9 - 12 V v nezatíženém stavu (bez připojených spotřebičů) značí cca. 25 - 30 %.

GEL hluboké vybití snáší relativně dobře, ale pod těch 20-30 % ho držet delší dobu není rozumné, obzvlášť není-li to nutné.
4.114683,118.628756
J
Jirka TlustochNováček
Přidáno před 8 let
A u zatížené baterie se to dá měřit?
V nějakém tématu jsem tady četl o automatickém přepínači baterií a dotyční tam psali, že jim to přepíná baterie když napětí klesne na 10.9V
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
Gel - má sice dotovaný elektrolyt o chemii proti sulfataci, ale 25 - 30% znamená snížení cyklů o třetinu až polovinu. . Nevýhoda gelu je nižší počet cyklů z důvodu nemožnosti dosažení konečných znaků nabití u všech článků (vybalancování článků), proto bych gelovky nikdy nepřepínal, ze zkušennosti rychleji odejdou a jejich vybalancování je takřka nemožné. Ideální je koupit - když už gelovky - dvě naprosto stejné a dát je paralelně, vybalancovávají se automaticky.
mekiemekieČlen
Přidáno před 8 let
Co se týče přepínače baterií 1 - 12 - 2 , používají se spíš u lodí např. http://www.lodnip...e-baterii/
ale osobně bych to taky moc nedoporučoval.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj,
několik funkčních instalací už mám za sebou. Udělal bych to tak, že:

1. Mezi startovací a nástavbové baterie dát Cyrix - aby nabíjení fungovalo všemi směry (z altíku i do nástavby, ze soláru a nabíječky i do start aku)

2. Nástavbové baterie, pokud jsou stejné a stejně staré propojit natvrdo, + a - do nástavby vzít do kříže (z jedné plus, z druhé mínus).

3. Všechny spotřebiče nástavby (vyjma např. lednice nebo měniče) tzn. svícení, zásuvky, vodní čerpadlo atd. napojit na výstup solárního regulátoru. Na něm nastavit odpojovací napětí 10,8 příp. 11V - pohlídáš tak nadměrné vybití baterií.

4. Couvací kameru zapoj na klíčkové napětí, které najdeš například u rádia - stejně dopředu povedeš signálový kabel tak přiveď i napájení. Nepíšeš na čem se bude zobrazovat signál. V každém případě, při správném zapojení se budeš moci na couvací kameru dívat i při jízdě dopředu (kontrola kol na držáku, vleku, jiných aut atd.)

5. Na notebook trafo z 12V nebo klidně 400W sinus měnič, který využiješ i jinak - foťák, kamera, elektrokolo atd.

Myslím, že za relativně málo peněz celkem hodně muziky...
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Jirka Tlustoch, bob7373, MirekJP, PetrDubi, sipadan, mekie, Tomas Brabec
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 14
Členové online 0

Celkem členů: 15,925
Nejnovější člen: Rostabagis
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,020,131 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22387 sekund | Průměrně za: 0.22387 (0) sekund | Dotazy: 88 | Použitá paměť: 1.89MB/2MB