Citovat
Milik607 napsal:
Vím že se nedělá bez turba,ale že může být rozdíl v turbech podle výkonu motoru nebo je to všude stejné? Kdo by mi dokázal odpovědět na otázku. Iveco daily nebo ford transit a proč? Velice mi to pomůže....
Iveco daily má vepředu jednodušší nápravu s torzními tyčemi a rameny složených z tyčí a kuláků.
Oproti tranzitu tvrdší a při troše vytlučení směrově nestabilní,zvlášt na vyjetých kolejích to honíš po silnici a 100km je magická rychlost.
Další mínus Iveco Daily s dvojmontážkou oproti Tranzitu s dvojmontážkou jsou brzdy. Velikost bubnů a destiček na 3,5 tuně tranzitu odpovídají 6,5 tuně Ivecu, tzn na 3,5 tuně Ivecu budou menší a opět vícenáchylné na opotřebení. Zkusil bych se kouknout na ferodo katalog jestli jsou na 65 a 35 stejné zadní obložení.
Dalším mínusem Iveca je debilně řešená ruční brzda. U tranzitu je na kotoučovce excentr,který aktivuje přímo provozní brzdu. U Iveca je v koutouči malá bubnová brzda,která zmenšuje svou přítomností činnou velikost kotouče a je co se týče spolehlivosti na prd.
Nejvíce jí škodí kluci na STK, kteří ji z neznalosti zkouší až do zablokování na válcích, což by neměli protože se jedná o brzdu jen parkovací nikoliv nouzovou. Test by měl probíhat zabrzdit a zkusit lehce popojet jestli drží. Konstrukce ruční brzdy je jen vetchá a trocha koroze a zarezlé lanko a je po nich.
Další problému iveca je oprava této ruční brzdy. Zadní polosa ven, pozor musí se jen jedna jak rozděláte obě strany spadne koš diferáku,který visí na polose a kucháte diferák, na to fakt pozor!!! Pokud má Iveco uzávětku, tak je to o to složitější zase to složit dohromady.
O kontrukci uzávěrky se vyjadřovat nebudu je ovládaná motorkem od stěračů přes lanko jako na ruční brzdě a reverzace motorku je řízena relátky a mikrospínači. Vše zabaleno do malého blackboxu z neznámé slitiny hliníku a zinku, kterou sůl prožere, pak seto vydrolí na plošák, s ovládacé elektronikou ten pak také vyžere a najednou se vám zapne uzávěrka za jízdy i když jste na vypínač ani nesáhli.... to se mi stalo.
Sehnat nový plošák nemožné, jen celý blackbox.
Zpět k tomu dostat se k paknám ruční brzdy. Povolit matice náboje ( 80mm klíč - vyráběl jsem jej a dával jsem jej novému majiteli jako dárek, že ho bude potřebovat) a vyjmout ložiska a jste tam teprve potom můžete demontovat kotoučo- bubnovou brzdu. Ted po letech si nejsem jistej jestli to bylo i s kotoučovkou monoblok nebo se to dalo rozebrat, ale myslím že to bylo monoblok i s náboji ložisek a přírubou pro unášeč poloosy. Chtěl jsem to přesoustružit jak buben ruční brzdy tak kotouč (nejsem v tom nováček už jsem jich pár set kousků udělal) ale tady jsem rezignoval , nebylo to za co chytit. Plocha za kterou se to drželo ve výrobě je totálně do hlouby vyrezlá a že obráběním nadělám více škody než užitku,protože to nikdy nepoběží s nábojem ložisek.
Tak jsem to je očistil a srazil hrany,které byli mimo brzdové destičky a dělali jen to, že odírali indikátory opotřebení značně předčasně.
Jinak sada indikátorů opotřebení na nápravu stála tolik co detičky na nápravu.
V ruční brzdě se vyměnilo uplně vše,kromě teda kotoučo-bubnu to bych se asi vyvrátil.
Ptáte je jak bylo auto staré?? 5 let najeto 100 tisíc km. Na výměny oleje jsem chodil do iveca, mechanické opravy jsem si dělal sám.
Proč?? V Šumperku je firma co shání náhradní díly. Myslel jsem že jsou repliky, ale došlo v obalech originál IVECO v polovičním čase a za poloviční cenu.
Mají rozklíčované subdodavatele,v tom je celé kouzlo
http://www.fastin...
Přišel jsem na ně když mi týden po půlroční záruce klela a vytelka převodka řízení.Auto najeto 12 tísíc km. V servise absolitní nezájem,máte po záruce, cena dílu 25 tisíc do 14 dnů z Itálie + polovička zálohy jinak neobjednají. Fast 12 tisíc objednání po telefonu dodání do 3 prac dnů.
Ze zázračné hliníkozinkové silitiny jsou i zrcátka, sranda je když přejedete přejezd a zjistíte že se vám zrcátko houpe vylomené jen na kebelech.
Zárračný odlitek je plnů porů jako houba. U dalších verzí to už měli zrcátka se 2 rameny nad sebou. Asi na to přišli a řešili to, což je u Italů zázrak.
U forda zatím nevím co mě čeká ale zatím nic zásadního a co se týče brzd jak výkonu, tak výdrže už ted vede.