Děkuji za podporu, čistil jsem hořáček třikrát teť to mohu každému ukázat.Lednice smrděla ,kouřila nechtěla chytit. Mám Knaus a Elektrolux. Zlín.
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 10 letAhoj, nejsem odborník na lednice, ale očividně ti tam nejde plyn. Začal bych 1)kontrolou plynové lahve zda je plná, 2)zda máš otevřený ventil na lahvi, 3)zda je tlak plynu za redukčním ventilem, 4) zda máš otevřený ventil na rozdělovači plynu (jsou na něm označení pro sporák, lednici, topení podle toho jak máš vybavený bydlík. Pokud nezjistíš závadu typu "zapomněl jsem něco otevřít", asi být tebou, bych zajel kamkoliv kde se zabývají plynovými spotřebiči. Při demontáži a zpětné montáži čehokoliv na plynu to chce trochu praxe a vybavení. Pirát.
korec80Člen Přidáno
před 10 letTo jsem udělal a vím, že plyn mi jde až za ten rozdělovač plynu(slyšel jsem ho i cítil), ale kde jsem už nic necítil a neslyšel bylo tady jak je ta červená šipka. Převlečnou matici co tu je jsem povolil a nic.. Já fakt nevím jak to má bejt...No tom obrázku , je asi úplně vpravo přívod plynu, uprostřed nevím a vlevo by měl být plyn vedený dolů k hořáku. Musí bejt přeci nějaký systém , kterým postupujou i profíci při detekci závady.
korec80 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
DudlaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
korec80 napsal:
To jsem udělal a vím, že plyn mi jde až za ten rozdělovač plynu(slyšel jsem ho i cítil), ale kde jsem už nic necítil a neslyšel bylo tady jak je ta červená šipka. Převlečnou matici co tu je jsem povolil a nic.. Já fakt nevím jak to má bejt...No tom obrázku , je asi úplně vpravo přívod plynu, uprostřed nevím a vlevo by měl být plyn vedený dolů k hořáku. Musí bejt přeci nějaký systém , kterým postupujou i profíci při detekci závady.
Ja bych jeste povolil prevlecnou matici na rozvadeci plynu a kouknul se jestli mi rozvadec otevira potrebne vedeni, poripade pak jen profouknout trubku z rozvadece k horaku, kor kdyz ji mas na jedne strane povolenou, u dtareho karavanu se mi stalo ze mi zustaval drzet jeden z kohoutu na rozvadeci, poznas to tak ze nema zpetnej tah u ruzice
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 10 letPokud jsi si jistý, že plyn jde až k připojení lednice, tak bych to vážně nechal na servis, myslím, že asi i lednice bude mít hlídání plamene a regulaci plamene (výkonu) a tam už toho s kutilstvím moc nenaděláme.
Podle shlédnutého Youtube nemáš přepnuté ovládání -šipku nasměrovat dolů na plamínek .Když tě to házelo jiskry tak jsi to měl vypnuté -šipka byla nahoru.
Toť muj posřeh. Též je nutno držet nějakou dobu tlačítko tepelné pojistky,neboť bez podrženi tam plyn nejde.
Ahoj Jarda
Nic si z toho nedělej,hlavně aby chladila a pivko bylo studené! Žádný učený z nebe nespadl a když něco nevim,tak se zeptám.
Ahoj Jarda
korec80Člen Přidáno
před 10 letNo né tohle se jen tak nevidí, jestli tohle někdo trumfne tak už nevím.... :D
jarous350Člen Přidáno
před 7 letNa plyn mi lednice sníží teplotu cca o 15 stupňů oproti okolí, což při 30 stupních nic moc. Plamen chytne pěkně, jde regulovat, ale jeho maximální velikost žádná hitparáda. Koukám na to jenom malým průhledítkem, takže těžko říct, kolik má cm. Možná by pomohlo jenom profouknout trysku kompresorem, u topení to pomohlo skvěle (předtím vůbec nechtělo chytit), ale přístup nic moc.
Je tomu skoro 30 let, tak nevím, jestli to vůbec větší výkon má mít. Každopádně na elektriku to chladí mnohem líp, i když náběh taky nic moc.
Automatické sloučení 25.05.2017 20:35:
Není nějakej fígl jak vyčistit hořák bez vyndání lednice? Co třeba profouknout kompresorem přes přívodní trubku plynu?
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 25.05.2017 20:35,
před 7 letDoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. To, že na vyhřívání aparatury plynem je patrný nižší chladicí výkon je docela možné a může to být způsobeno zmenšením průsvitu trysky těžšími podíly, které PB nepatrně obsahuje. Říká se tomu neodpařitelný zbytek, ten tedy v tlakové láhvi zůstává, ale po jednotlivých molekulách přece jen inertuje (rozpouští se) do plynné části a v nepatrném otvoru trysky se může vylučovat zase v tužší hmotu. Nepomůže nic, než se k trysce dostat, je to takový plechový kalíšek 90° a je sevřen mezi trubkou přívodu plynu a tělesem hořáčku převlečnou maticí. Čistí se v technickém benzínu. Nepropichujte jehlou, hrozí zvětšení průřezu trysky a pak větší plamen a přehřívání aparatury, což ve výsledku je zase snížení chladicího výkonu. Čáo, Pepa, chladírenský mechanik v důchodu
DyndasČlen Přidáno
před 7 letTak jem taky začal řešit plyn v lednici. Plamínek tam nějaký je, ale co vidím dirkou v lednici, tak to není žádná sláva. Tu lednici na plyn nikdo 8 let nepoužil a první zjištění je, že se blbě otvírá uzávěr plynu a regulace plynu na lednici jde taky ztuha. Takže než vyndám lednici (přotože nemam spodní servisní dvířka) nedají se tyhle ventily a uzávěry sprovoznit aby šli zlehka?
díky za rady
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Nahlédací světlovod nemůže podat přesný údaj o velikosti plamínku. Je to tam jen proto, že jinak, než takto nelze zjistit, zda plamínek opravdu hoří. Pro kontrolu velikosti plamínku ve většině případů je nutné vymontovat chladničku, odpojit hořáček od spalovací komory aparatury, vyhnout do strany a mimo tuto komoru změřit jeho výšku. Výška plamene by měla být na max 40 mm. Správné předávání tepla z horkých spalin do varníku aparatury je ale podmíněno nechybějící vrtulkou - stočeným páskem plechu - ve spalovací komoře. Mnozí to vyhazují, domnívajíce se, že je to tam stejně na h*vno, což je ale hluboký omyl, je to zásadní věc. Čáo, Pepa, chladírenský mechanik
jarous350Člen Přidáno
před 7 letTak problém je jinde, ono to málo chladí i na elektriku. Bylo to poznat až teď, když je venku teplo. Z jiných témat jsem pochopil, že absorpční lednice se opravuje koupením nové. Ach jo, koukal jsem, že to není nic levného.
Automatické sloučení 10.06.2017 12:45:
Ještě jako poslední pokus zkusím instalaci ventilátoru, ten tam zatím není.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 10.06.2017 12:45,
před 7 letMiro_SVČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Doskocil napsal:
Správné předávání tepla z horkých spalin do varníku aparatury je ale podmíněno nechybějící vrtulkou - stočeným páskem plechu - ve spalovací komoře. Mnozí to vyhazují, domnívajíce se, že je to tam stejně na h*vno, což je ale hluboký omyl, je to zásadní věc. Čáo, Pepa, chladírenský mechanik
Ta vrtulka ma byt zavesena hacikom na komunovej trubke? Ja osobne som si myslel ze je to na cistenie kominka ;)
!y rav4 + adria + !i honda marine
jarous350Člen Přidáno
před 7 letSice to už nemá co společného s PLYNEM, ale třeba to může někoho inspirovat i tady. Ještě k tomu chci dodělat přepínač s polohama (vypnuto / 1 / 2 / 3 ventilátory).
Velikost 9x9cm, výkon 2W, cena 66Kč.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^