Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice na plyn nechladí: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice na plyn nechladí

Poslední aktualizace před 3 roky
T
TompetrČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. Hořák na vytápění absorbční aparatury chladničky pracuje s předmíšením vzduchu, je to tzv Bunsenův hořák, psáno s přehlasovaným "u". Zvenku vypadá jako trubička s jedním nebo dvěna otvory po straně a průřez (tj. průtok tzv. primárního vzduchu) lze seřizovat posuvnou objímkou. U hořáčku pro chladničku ale asi B. hořák tak složitý nebude, budou tam jen otvory, které má výrobce odzkoušené, že předmíchávání je v přesném poměru topný plyn - vzduch. Je možné, že do těchto vzduchových otvorů vnikly nečistoty, jsou tam pavučiny atp a předníchávání plynu se vzduchem je nedostatečné a výsledek je spalování s nedostatkem vzduchu (kyslíku) a tím nadměrná tvorba sazí. Čáo, Pepa


Toto mohu potvrdit z osobní zkušenosti. Plamen jsem měl celý oranžový, zanášel se mi komín i větrací mřížka, smrdělo to. Vyndal jsem hořák (mám Thetford) http://www.obytne-auta-ostrava.cz/www...y-Thetford a mřížka - ty čtyři zářezy, kterýma jde plyn ven, byla kompletně rezavá, až tak, že jeden z otvorů byl kompletně ucpán. Čištění jsem rovnou zavrhnul a koupil nový. Po namontování jede krásný modrý plamen, konec sazí, ucpávání komínku i smradu.
Všude dobře, tak co doma?

www.mahari.cz - Indické nástěnné dekorace
P
PilotekČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. Hořák na vytápění absorbční aparatury chladničky pracuje s předmíšením vzduchu, je to tzv Bunsenův hořák, psáno s přehlasovaným "u". Zvenku vypadá jako trubička s jedním nebo dvěna otvory po straně a průřez (tj. průtok tzv. primárního vzduchu) lze seřizovat posuvnou objímkou. U hořáčku pro chladničku ale asi B. hořák tak složitý nebude, budou tam jen otvory, které má výrobce odzkoušené, že předmíchávání je v přesném poměru topný plyn - vzduch. Je možné, že do těchto vzduchových otvorů vnikly nečistoty, jsou tam pavučiny atp a předníchávání plynu se vzduchem je nedostatečné a výsledek je spalování s nedostatkem vzduchu (kyslíku) a tím nadměrná tvorba sazí. Čáo, Pepa


Presne, toto potvrdzujem aj ja. Na mojom 1992 Knaus Traveller - chladnicka stary typ Electrolux, je trubicka nasavania vzduchu hranata a ma na zaciatku dierky tusim z oboch stran. Mne horel maly plamienok z tychto dierok a nie na konci vo valcovitom "horaku" (ku ktoremu az usti tenka rurka s malickou dyzou pre plyn). Po demontazi som z hranatej trubicky trpezlivo vyklepal a stlacenym vzduchom vyfukal mnozstvo takych hrdzavych lupienkov, vsetko ostatne poriadne vycistil a horak krasne hori tam, kde ma.

Inak dokladne vycistenie odporucam vykonat na vsetkych starsich obytkach aj na kureni Truma a aj na boileroch Truma. Aj vstupne sitka na privode plynu mozu byt po rokoch trosku zanesene a veci nefunguju tak, ako by mali.

Len pozor - po opatovnej montazi plynovych spojov dokonale otestovat tesnost bud sprejom na to urcenym, alebo dobre spenenou jarovou vodou - pri neocisteni zavitov a kuzelovych tesniacich kovovych elementov vo vnutri prevlecnych matic resp. slabom dotiahnuti je netesnost skor pravidlom ako vynimkou.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
madmax1200madmax1200Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Dnes se mi sešly na ponku dva kousky lednic:
starý (odhad cca 18let) a novější (cca 8let) - na nich je krásně vidět jak rozdílná konstrukce srážníku (kondezátoru) kde se kondenzují plyny čpavku a stékají dolů a jak je stará lednice cimprlich na křivost a nová už ne tolik.

Jedná se téměř vždy o úhel stání z kopce dolů (motorem, ojí) tam stačí trochu a chladí málo, nebo vůbec. Na jiné úhly tak moc háklivá není.
Na obrázcích je to pěkně vidět.

Třeba to někomu pomůže.

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_

P.S. i při zkoušení má komínek význam, když tam není regulátor tahu a ta alu trubka se sítkem , výstup tepla z varníku přehřívá vstup do srážníku a opět to blbě chladí. Na vstupu do srážníku nesmí být víc než 84°C. Viď Pepo ? (kdyžtak mě prosím oprav, stejně sem se to naučil od Tebe:))
Pak se totiž celá aparatůra přehřeje a míchání "vodiček" se zpomalí až zastaví (což znamená omezené nebo zcela zastavené chlazení).

Jsem trochu nadvrdlej, takze ta co ma ta zebra vic zesikma neni tak citliva na naklon auta=cim vice zesikma tim lepe?
Fiat Hobby 600 2.5TD,Opel Arena 2.5D,Renault Trafic 2.1D,MB W 124 2.5D,Fiat Ducato 230 2.8D ..... neni nad stare dehtové astmatiky :-P
DavidJanaNikiVendyDavidJanaNikiVendyČlen
Přidáno před 7 let
Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David
David!yJana!!l lNiki a Vendyp)
T
tomas3Člen
Přidáno před 7 let
Také mám problém že lednice jede na 220 výborně ale na plyn chladí jenom symbolicky. Mohl by někdo udělat jednoduchý nákres které části je potřeba vyčistit spodním otvorem jsem se dostal plamínku ale nevím zda je potřeba čistit i ten komín nad ním. plamínek je cca 2 cm kolik by asi měl být? Jedná se o relativně novou ledničku Thetford
ropropČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

tomas3 napsal:

Také mám problém že lednice jede na 220 výborně ale na plyn chladí jenom symbolicky. Mohl by někdo udělat jednoduchý nákres které části je potřeba vyčistit spodním otvorem jsem se dostal plamínku ale nevím zda je potřeba čistit i ten komín nad ním. plamínek je cca 2 cm kolik by asi měl být? Jedná se o relativně novou ledničku Thetford


Komín je třeba rozebrat ze zhora, je tam plechová vrtulka, celé protáhnout štětkou.U mě přístop katastrofální, práce na slepo, jen po hmatu. Po mých amatérských pokusech jsem to nechal na servis.Lednice již chladí.
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
T
tomas3Člen
Přidáno před 7 let
Rozumim tomu tak, ze vyndam horni mrizku a naslepo tam budu nejakou stetkou vymetat? Nemuzu tam neco znicit? Diky za co nepraktictejsi radu.

Automatické sloučení 01.10.2017 20:26:
PS: taky bych radsi servis. Ale obavam se, ze si reknou tak za tyden a ja potrebuju vyjet. Nebo znate nekoho v Praze ci okolo kdo je flexibilnejsi?
Upravil tomas3 dne 01.10.2017 20:26, před 7 let
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Než se půjde do komínu shora musí se vytáhnout dole hořák, jinak všechen bordel bude v něm!
T
tomas3Člen
Přidáno před 7 let
Tak to mam za sebou. Tryska cista. Komin cisty. Na zadny zadrhel jsem zatim neprisel. Znovu jsem zapnul a uvidim. Tusite kde jeste by mohl byt problem?

1. Muze to byt kvalitou plynu? Bral jsem poprve u Tomegas. Ma ten plamen vypadat tak jako na fotce nebo jinak?

2. Nahore na kominu je krytka. Jak ma byt ca vysoko od kominu?
tomas3 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

DavidJanaNikiVendy napsal:

Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David

Ahoj všem. Příliš horká trubka (nad 80°C), vycházející z varníku (vypuzováku) a chladný kondezátor (zkapalňovač) je známkou omezeného proudění čpavkové vody mezi varníkem a absorberem. Tento omezený průtok v okruhu čpavkové vody je zapříčiněn postupně se ucpávajícím termosifonem. U tohoto případu se asi jízdou a hrkáním průtok přes termosifon částečně uvolní, takže chladnička chladí lépe, pak se zase trochu přicpe. Bohužel, prognóza je nejistá. I když se opakovaným převracením aparatury (min. 30x) termosifon pročistí, tak za nějakou dobu se tam nečistoty usadí znovu. Záleží na tom, jak bude ta "nějaká doba" dlouhá. když bude 10 let, tak pánbuzaplať. Čáo, Pepa
DavidJanaNikiVendyDavidJanaNikiVendyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Doskocil napsal:

Citovat

DavidJanaNikiVendy napsal:

Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David

Ahoj všem. Příliš horká trubka (nad 80°C), vycházející z varníku (vypuzováku) a chladný kondezátor (zkapalňovač) je známkou omezeného proudění čpavkové vody mezi varníkem a absorberem. Tento omezený průtok v okruhu čpavkové vody je zapříčiněn postupně se ucpávajícím termosifonem. U tohoto případu se asi jízdou a hrkáním průtok přes termosifon částečně uvolní, takže chladnička chladí lépe, pak se zase trochu přicpe. Bohužel, prognóza je nejistá. I když se opakovaným převracením aparatury (min. 30x) termosifon pročistí, tak za nějakou dobu se tam nečistoty usadí znovu. Záleží na tom, jak bude ta "nějaká doba" dlouhá. když bude 10 let, tak pánbuzaplať. Čáo, Pepa

Děkulu za reakci a snad vydrží
David!yJana!!l lNiki a Vendyp)
K
karlicČlen
Přidáno před 6 let
Pěkné video jak vyčistit trysku
https://youtu.be/...
RostaDRostaDČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,lednice na plyn začala málo chladit.Po přečtení příspěvků jsem vše rozdělal ,vyčistil,vymontoval jsem i trysky z vařiče a topení.Odpojil jsem bombu profoukl vzduchem.Vše složil .Po zapálení,větší plamínek i z komínku šlo více tepla.Lednice začala chladit,dal sem do ní čidlo teploměru a po půl hodině teplota stoupla o 1stupeň na 18st.Pomalu začala klesat na 14,3st,kdy jsem musel s OA odjet a lednici vypnout.Návrat po 1.30h v lednici teplota 17.1st.Znovu sem ji zapálil.
Teplota v OA.... teplota v lednici ........ čas,
26st ..................... 17.1st .................... 18.07h,
26st .................... 18.1st...................... 18.22h,
20.5st ......... 7.3st v mražáku -12st...... 21.00h,
13.2st ......... -4.1st v mražáku-20st...... 05.33h,
19.8st.......... -3st v mražáku -19st........ 09.22h,

09.22h vypnuta a neotevřena až do16.22h ,teplota v lednici 22.3st a v OA 28.7st. Při každém otevření lednice během měřění teplota klesla o 0,5 až0,8st. Takže lednici zapnu na 220v přes noc, před odjezdem naplním jídlem aj. z jíné lednice popř.mražáku.Lednici odpojím a jede se,jenže než jsem naplnil lednici jídlem ta vlastně už nebyla nachlazená během jízdy vypnutá a po zastavení začíná chladit od začátku. Jídlo do lednice večer zapojit na 220v ráno odpojit a jed.Jídlo na cestu do termotašky a lednici neotvírat. Rosťa
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let
Mám dotaz ohledně vnitřního uspořádání lednice.
Mám lednici Electrolux RM 4400 s odděleným mrazáčkem a bohužel dvířka mrazáčku mi včera při mytí upadla. Protože celý zavírací mechanismus je dávno po smrti, zvažuji jestli dvířka vracet, nebo nechat ledničku "monoklimatickou".

Automatické sloučení 11.07.2018 15:01:
Zjistil jsem jak velkou motivací je smutný pohled nakopnutého štěněte a otázka "Ale, lásko, kam si budu dávat zmrzku?"
Tak mám znovu namontované dvířka mrazáčku, ale i tak by mne, teď už akademicky zajímalo jestli se otevření mrazáčku nějak negativně projeví.
Upravil Nytrak dne 11.07.2018 15:01, před 6 let
VasuVasuČlen
Přidáno před 6 let
Já lednici tímto způsobem provozuji asi 3 roky a velice si to chválím. Na potrubí v mražáku jsem dal chladič, jinak se potrubí zamražovalo a nepřenášelo chlad. Stejně do mražáku akorát vyšel nanuk.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Vasu Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let
Naštěstí já mám mrazáček přes celou šíři, takže se do něj vejde dost věcí, nanuky i pálenka. :D
Ale nemám nikde viditelné trubky, jen to stříbrné žebrování jako ty v levé části. To vpravo jsou zmíněné "nabastlené" chladiče předpokládám trubky máš někde mezi nimi?
Ale nainstaluji si také teploměr, to máš dobrý nápad.
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Nemohl by mi sem dát někdo fotku, co mám na lednici přesně držet ve vodováze, aby chladivo dobře cirkulovalo? Dík
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
No tu lednici přece (konstrukce chladící apartury s tím počítá) :) Otevři si dvířka, polož na dno lednice malou vodováhu a srovnej karavan na její rovinu. Já pokládám vodováhu jen na poklop u dřezu, který je nad ní.

Jen pozor u takové originální malé křížové vodováhy, mě ukazuje dost podstatně blbě, takže jsem si jí zkalibroval lihovou fixou podle klasické velké. Lednice funguje na 100%.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

jarous350 napsal:

Nemohl by mi sem dát někdo fotku, co mám na lednici přesně držet ve vodováze, aby chladivo dobře cirkulovalo? Dík

Ahoj. Začnu pěkně zeširoka: Když v domácnostech ještě byly k vidění absorbční chladničky, vyráběné v Nových Zámkoch, tak u nich bylo téměř pravidlem, že aparatura byla do skříně (chladničky) namontována nakřivo. Vyrovnávalo se to podle výparníku (což je možné i dnes), a později byly apartatury vybaveny vzadu nad srážníkem výstupky, na které se položila vodováha a aparatura se vyrovnala, nehledě na to, že chladnička byla viditelně nakřivo. Samozřejmě, že se to nelíbilo - tak chcete chladit a nebo chcete mít chladničku rovně?
V současné době si na toto dávají výrobci velmi velký pozor a aparatury bývají namontovány přesně, takže lze vyrovnávat i podle dna skříně chladničky (jen ne podle dveří).
Já jsem si vyhlédl při vyrovnané chladničce v mém karavanu další současně vyrovnanou plochu, a tou je mikrovlnka hned na nízké skříňce u dveří, tak vyrovnání kontroluji podle mikrovlnky. Když je vyrovnaná mikrovlnka, tak je vyrovnaná i aparatura chladničky. Zcestné je vyrovnávat podle oje, zvláště podle nakřivo přišroubované maličké kulaté vodováhy, protože oje "péruje", mírně se prohýbá a vyrovnání se změní, jakmile karavan podepřu stabilizačními nožkami. Když chodím s klikou na nožky okolo karavanu jako Pešek, tak vždycky kouknu ve dveřích na vodováhu, jestli se vyrovnání nezměnilo. Nikomu tento způsob nevnucuji, každý má svůj způsob. Pozn: je dobré nejprve karavan vyrovnat příčně, např. najetím na podložný klín, a pak kličkou pojezdového kolečka karavan vyrovnat podélně. Čáo, Pepa
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Na základě fotky od Vasu se chystám zvětšit plochu ochlazující vzduch v prostoru mrazáku - prodává se pasivní ALU chladič na metráž. Lednici provozují bez dvířek na mrazáku a je to lepší, akorát po pár dnech je tam dost námrazy, takže jde účinnost dolů. Zvětšení plochy by mohlo námrazu omezit. Pro lepší cirkulaci by bylo dobrý vyřezat stěny mrazáku, ale to se mi moc nechce - nevratná změna. Jestli by třeba nepomohl malý ventilátorek?

V těhle vedrech mám v lednici 12 stupňů, což podle mě zas tak špatný není, ale mohlo by to být lepší.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,663,965 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24078 sekund | Průměrně za: 0.24078 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.37MB/4MB