Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Mini vestavba do vozu Fiat Scudo L2H2: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Mini vestavba do vozu Fiat Scudo L2H2

Poslední aktualizace před 12 let
lukasvlklukasvlkČlen
Přidáno před 12 let
Zdravím, přidávám popis a foto mini vestavby do auta Fiat Scudo, prodloužená verze. Třeba někdo o něčem takovém přemýšlí a pomůže mu to.:)

Už dlouhou dobu jsem uvažoval o pořízení auta, ve kterém bych mohl pohodlně cestovat a hlavně přespat, při našich kitesurfingových výjezdech a nebyl odkázanej na nutnosti hledat někde ubytko. Při hledání informací a nápadů na internetu, jsem byl celkem rychle rozhodnutej, že by to mělo být něco jako VW California, ale za podstatně jiný prachy.
Novej VW stojí dost přes mega, kvalita dávno není to co bejvala a vybavení určitě neodpovídá vloženým penězům. Protože jsem rozhodně chtěl úplně nový auto, na který se můžu spolehnout, je v záruce a už delší dobu celá moje rodina i já jezdí auty značky Fiat bez sebemenších problémů, volba padla na model Scudo v prodloužený verzi L2H2. Cena nebyla až zas tak závratná a hlavně díky firmě, ve který léta pracuju byla i pro mě dosažitelná.

Před samotnou koupí jsem si tedy zapůjčil demo model, do kterýho jsem nejdřív připravovanou vestavbu vyřezal z kartonu a upravil dle vnitřních rozměrů. Dál následovalo zakoupení truhlářský překližky, vyřezání jednotlivých dílů a následná stavba. Konstrukci pod postel jsem nechal udělat vysunovací směrem dopředu, aby zabírala co nejmíň místa. Deska postele je složená ze třech dílů a rozkládá se na vysunutou konstrukci.
V úzký nábytkový stěně je několik vnitřních skříněk a vestavěný mini umyvadlo s tekoucí vodou. V přední části je větší skříňka s vestavěnou lednicí (trojkombinace 12/220V + plyn). Lednice není klasická vestavěná, musel jsem vybírat podle co nejmenší hloubky, proto jsem zvolill chladicí box Dometic. Odkouření při provozu na plyn je upraveno a vyvedeno do podlahy.
Vedle vestavěné lednice je přístupný prostor z druhé venkovní strany, ve kterém jsou 2 kanystry, jeden 13l na vodu pro dřez, druhý 13l na venkovní sprchu, která byla moje podmínka při uvažování nad vestavbou. Možnost se „odsolit“ od slaný vody po celodenním ježdění v neoprenu je k nezaplacení. Před skříní je druhá vestavbová trakční baterie Varta o kapacitě 90Ah a měnič napětí 12/220V. Mezi přední sedačky jsem nechal nainstalovat naftové nezávislé topení, který prodlužuje možnost našich výjezdů až do zimních měsíců.
Pod skříňkou v úložném prostoru vozím plynový vařič a nějaký to nádobí. Nad skříňku jsem namontoval 1m dlouhý LED pásek pro vnitřní osvětlení auta v noci.

Někdo se možná zasměje nad velikostí této „obytky“, ale právě možnost pravidelného používání auta ve městě, jeho nenápadnost při výletech a nocování v něm a hlavně možnost zajetí prakticky kamkoliv byla pro mě hlavní prioritou . . .

odkaz na fotogalerii na webu:

http://www.arimar...tavba.html


Možnosti mojí mini vestavby:

- spaní pro 2 osoby (v případě nutnosti i 3 os.)
- dřez s tekoucí vodou
- lednice Dometic (trojkombinace 12/220V + plyn)
- venkovní sprcha
- nezávislé topení Ateso Breeze
- plynový vařič
- el. měnič 12-220V
dasuledasuleČlen
Přidáno před 12 let
Moc krásná práce
ajfelaciajfelaciČlen
Přidáno před 12 let
Řekl bych že moc hezký a dobře vymyšlený .Užíjte si ho !e
M
myspulinČlen
Přidáno před 12 let
Nádherná práce, fakt jo! Máš představu, na kolik tě to materiálově vyšlo?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
Lukáši - moc krásná práce (tleskací smajlík) taky jezdím v dodávce MB Vito :)
jen jedna věc mě není jasná - co to odkouření lednice ???? Máš nucený odtah ? jestli ne, CO Ti nic neříká ?
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 12 let
Pěkné a nápadité provedení. Kam se hrabe ten věčně propýranej Švýcarskej šmejd. :):^

Automatické sloučení 09.01.2012 20:30:
Karel mně předběhl s dotazem..
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 09.01.2012 21:30, před 12 let
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 12 let
:^:g¨moc pěkná práce
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
lukasvlklukasvlkČlen
Přidáno před 12 let
to myspulin: představu na kolik mě ta sranda vyšla samozřejmě mám, se spotřebičema a nezávislým topením cca něco přes 50-tis. Největší problém bylo uchycení ke karoserii a odhlučnění aby tam nic nevrzalo, ale vše je OK.

to Karel Prokop: CO mi samozřejmě něco říká, nucenej odtah není, ale přemýšlím o něm. V autě mám triGas alarm, ten říká že nic, kámoš co dělá servisáka na kotle mi to proměřoval CO měřákem, ten taky nic nezaznamenal. Každopádně lednici teď v zimě stejně nepoužívám, když je v provozu je nad ní šoupací okno, který pootevírám pro jistotu. Odkouření jsem chtěl vyvést do boku, ale bylo by to technicky dost obtížný.
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 12 let
Ahoj,
vypadá to fakt dobře a líbí se mi, jak jsi na to šel, připomíná mi to, jak vznikal náš Mikeš......
a krom toho máš pěkného "psíka" v avataru..;-)
Radek
lukasvlklukasvlkČlen
Přidáno před 12 let
to Radek Sladký: a kde si myslíš že jsem vzal nápad z vyřezáním makety z kartonů. Samozřejmě z tvého popisu - jak vznikala vestavba - ta naše.... Tvoje auto - fakt velká paráda. Přečetl jsem tady na webu kde co, než jsem to začal dělat.
J
jurobaČlen
Přidáno před 12 let
Zdravim, velmi pekne, ucelne a klobuk dole nad tolkou trpezlivostou a hlavne stravenym casom. Este raz obdivuhodne. Vela stastnych kilometrov.
juroba
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

lukasvlk napsal:

to Karel Prokop: CO mi samozřejmě něco říká, nucenej odtah není, ale přemýšlím o něm. V autě mám triGas alarm, ten říká že nic, kámoš co dělá servisáka na kotle mi to proměřoval CO měřákem, ten taky nic nezaznamenal. Každopádně lednici teď v zimě stejně nepoužívám, když je v provozu je nad ní šoupací okno, který pootevírám pro jistotu. Odkouření jsem chtěl vyvést do boku, ale bylo by to technicky dost obtížný.


Já to mám vyřešený přídavnou originál copexovou hadicí do okna řidiče (na noc pootevřený) Taky se mi nechtělo řezat boudu :). Přes den se větrá standartně a za jízdy jedu na 12V.
lukasvlklukasvlkČlen
Přidáno před 12 let
to Karel Prokop: nemohl bys to nafotit a poslat mi fotos. Taky jsem nad tím přemýšlel že bych nechal vyvrtat přesnou díru do bočního okna těsně nad lednici, na přesnej otvor nalepit nějakou průchodku a na to pak v případě nutnosti nasouvat hadici odkouření. Předem dík za fotku, - kdyžtak na e-mail: lukasvlk1@gmail.com, případně sem. Lukáš
ivan64ivan64Člen
Přidáno před 12 let
Ahoj, krásná práce, vše přesně a čistě zapraveno a logicky uspořádáno je to fakt dobrý.:g
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 12 let
Krásná práce. Jsi mi připoměl moje plány když jsem chtěl kupovat Trafica a týdny předtím vymýšlel vestavbu. No..pak z toho sešlo a koupili jsme karavan. Ať si to užijete ! :-)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
simchasimchaČlen
Přidáno před 12 let
Je to opravdu pěkně uděláno a byly to jistě stovky hodin práce. Správně se Karel Prokop pozastavil u té ledničky s ohledem na CO. Víš ono to měření když je to nové mohlo být v pohodě, ale stačí časem trochu prachu, nebo i nějaká pavučinka a rázem Ti vyběhne COčko a to je hodně zrádné. První příznaky by byly malátnost a bolest hlavy. Ale aby jsme si jen tak nevymýšleli, tak zde je ustanovení předpisu, který se toho přímo týká, ale i zde se počítá s větším prostorem, dál už to záleží na Tvém rozhodnutí.

4.5.8 Instalace plynové chladničky se doporučuje provést tak, aby přívod vzduchu a odvod spalin byly provedeny do venkovního prostoru.

Pokud se spaliny neodvádí do venkovního prostoru, musí být vnitřní prostor vozidla, přívěsu, maringotky, kde je chladnička umístěna, opatřen neuzavíratelným otvorem o volném průřezu nejméně 10 cm2, vyvedeným do venkovního prostoru.

Tolik tedy ustanovení TPG.

Ještě moje vlastní zkušenost a připomínka. To topení Tě bude v noci trochu rušit. Škoda, že to nevešlo aspoň někde do prostoru motoru, ale vím, těžko se hledá. Měl jsem to podobně na lodi a rušilo to. Ale chápu, že vše je o kompromisech.
Tak ať si užijete co nejvíce pěkných chvil při cestování. :_ P.
lukasvlklukasvlkČlen
Přidáno před 12 let
to Simcha: díky za poznatky o CO, každopádně to určitě neberu na lehkou váhu, hodně jsem o tom četl na webu, všechny dostupné info. O volném větracím průřezu vím. Co se týče bufíka, opravdu u motoru nebyl jedinej volnej prostor kam to dát a pod auto se mi to dávat nechtělo, vlhkost vzduchu by řídící jednotce určitě nedělala dobře. S tím hlukem to zas tak hrozný není, naštěstí zatím mám dobrý spaní. Přemýšlím že bych udělal ještě nějakej dekl kolem topení s odhlučněním. V takto malém autě jsou to samé kompromisy, prostě něco za něco. Místa je fakt málo. L.
zdenek a Irena Lbczdenek a Irena LbcČlen
Přidáno před 12 let
Opravdu, hezky zpracované! :^ Dovolím si jeden dotaz, proč jsou skříňky na pravé straně, asi to není podstatné, ale je to neobvyklé. :_:_
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
upmanupmanČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

lukasvlk napsal:

to myspulin: představu na kolik mě ta sranda vyšla samozřejmě mám, se spotřebičema a nezávislým topením cca něco přes 50-tis. Největší problém bylo uchycení ke karoserii a odhlučnění aby tam nic nevrzalo, ale vše je OK.

to Karel Prokop: CO mi samozřejmě něco říká, nucenej odtah není, ale přemýšlím o něm. V autě mám triGas alarm, ten říká že nic, kámoš co dělá servisáka na kotle mi to proměřoval CO měřákem, ten taky nic nezaznamenal. Každopádně lednici teď v zimě stejně nepoužívám, když je v provozu je nad ní šoupací okno, který pootevírám pro jistotu. Odkouření jsem chtěl vyvést do boku, ale bylo by to technicky dost obtížný.


Caute, s CO bud v pohode, v dodavce jsme jezdili 4 roky lednice nejdrive v Peugotu pod posteli, pak v Ducatu ve dverich, bezela nonstop a nebylo to extra znat, krome vedra, co z toho slo. Kdyz se to nedalo vydrzet, tak jsme na vyduch pripevnili hadici z alobalu a na hacek ji zavesili do stresniho okna ;)

Jinak pekna prace :g. Akorat na Rujane budete klepat kosu, chce to hlavne folie na skla (neni problem vyrobit z karimatky, co ma na jedne strane alu folii) a pripadne zatepleni karoserie, alias vycpat but vatou, nebo polystyrenem, ale to uz je asi over.

Takze at fouka a jeste jednou, pekna prace, prosel sem si tim taky :)

PS: do budoucna uvazujeme taky o navratu k mensimu autu, zatim to vypada na prodlouzeneho Trafica. Ono nejvetsi problem u malych prosklenych aut jsou, bohuzel, corkari ;( Posledne v Almanare jsme takhle videli totalne vybrakovany 2 mercedesy vito s origos vestavbou. Proste je videt, ze vevnitr neco je a corkari po tom jdou. Vrele doporucuji dodelat do dveri dovnitr zamky, aby nesly dvere vypacit (dodelavali jsme v dodavce pokazde, na soupacky staci retez se zameckem), nebo ted mame na aute zamky od Fiama, super vec, na ne uz potrebujes rozbrusku abys je otevrel :)
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
Upravil upman dne 10.01.2012 17:02, před 12 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
s CO bud v pohode, v dodavce jsme jezdili 4 roky lednice nejdrive v Peugotu pod posteli, pak v Ducatu ve dverich, bezela nonstop a nebylo to extra znat, krome vedra, co z toho slo. Kdyz se to nedalo vydrzet, tak jsme na vyduch pripevnili hadici z alobalu a na hacek ji zavesili do stresniho okna ;)

Před pár měsíci byli dva s karavanem u rybníka v JČ taky v pohodě,...
CO je plyn dobrý nálady pokud jsi to takhle myslel,....

PROBOHA takovýhle informace sem přece nemůžeš dát :o
To Petr:
Víš kolik lidí to bere vážně a pak mi přijedou na servis ?
99% lidí absolutně nemá ponětí o rizicích který plyn přináší.
Lukáš dá fotky nádherně udělaný vestavby a pak si odkouření ohne o metr do země.
Plynař co mu to měřil a vůbec dovolil provozovat - je naprostý ignorant (zralej dostat tím měřákem do palice, debil) a já bych ho na hodinu vyrazil z firmy !!!

A teď tohle !!!!

Tedy pánové !!!! :x

P.S. jasně, že za normálních okolností ta lednička s hořáčkem o pár Wattech nevyrobí dost CO aby otrávila posádku tak spolehlivě jako 2kW hořák od topidla, ale kde máte záruku že pro dítě spící pod stropem už ta koncentrace nebude nebezpečná ? Gasalarmem ?
Jak můžete takhle tahat čerta za vocas ?
Krom toho malá zabedněná dodávka se dá i vydejchat. Nikdo z nás větracího hřiba na střeše nemá.
Kór malá dodávka !!!!
Kdyby tohle fórum četlo pár nadšenců tak neřeknu, ale sem chodí mnoho tisíc lidí a takovýhle informace můžou nějakýho nadšenýho bastlíře stát život.
Jo, ať se klidně otráví ten xxxxx bastlíř, ale co nevinná rodina ta za to nemůže,... nebo to prodá dalšímu majiteli co o plynu ví jen že smrdí a co ten? Pokud mi přijede na servis tak mě vidí jen fialovýho vzteky, ale co když na ten servis přijet nestihne?

Furt říkám: neserte se do věcí kterejm nerozumíte.
Ano, když už to chcete dělat = nechte tu práci zkontrolovat někomu kdo ví jak ta věc fachčí.
Specialistovi, samozřejmě.
Bohužel plyntechnik co dělá zemák nebo svítiplyn o karavanovým principu většinou moc neví.
Kolikrát ani revizák ne. Bohužel. Osobně ověřeno ve více případech.
Karavaning je diametrálně odlišný odvětví. Jak v elektrice tak v plynu.

Učím se celej život a to mi rukama projdou desítky karavanů ročně.

Tak mě prosím Vás berte vážně aspoň v otázkách život ohrožujícího zařízení.

Karel

Uff, jsem zralej na kořku,...
Upravil Karel Prokop dne 10.01.2012 19:00, před 12 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,727,642 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30891 sekund | Průměrně za: 0.30891 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.34MB/4MB