BlackNováček Přidáno
před 12 letAhoj, prosím o radu kam umístit 2.baterii do vestavby. Jde mi hlavně o to jestli ji umístit ven (mimo obytný prostor) nebo ji můžu mít uvnitř auta.
Někde jsem četl, že při dobíjení baterky se z ní uvolňují plyny, které kromě toho, že asi nejsou úplně zdravé, tak jsou i výbušné. Z toho usuzuji, že by bylo lepší baterku umístit někam ven. Našel jsem tam pro ni krásné místečko, ale nebude baterce vadit mráz, slaná voda atd.?
Procházel jsem fotogalerie a tam mají všichni 2.baterku umístěnou uvnitř auta. Je to pro ni rozhodně šetrnější. Ale rozhodně nechci během jízdy, kdy se bude baterka dobíjet, inhalovat nějaké výpary a už vůbec nechci aby je inhalovaly moje děti. :o
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana
, Pavlík a Filípek p)
DoskocilČlen Přidáno
před 12 letAhoj. Záleží velmi na tom, jaká akumulátorová baterie bude provozována. jestli se bude jednat o akumulátor předchozí generace z autovrakoviště za 100 Kč, tak ta bude vypouštět plyny zcela určitě. Ale akumulátory tohoto typu jsou už snad všechny dávno zrecyklovány. Dnešní trakční akumulátory, určené pro lodě, karavany a obyt. auta se správným příslušenstvím (nabíjecí automatika, také energoblok), které nedovolí, aby nabíjecí napětí přesáhlo 13,8 V a nabíjení je tedy pod hranicí plynování. Tyto akumulátory ani nemají standardní odplyňovací vývody. Čáo, Pepa:r
BlackNováček Přidáno
před 12 letDíky Pepo, bude tam samozřejmě nový typ trakční baterie (řada Varta Profesional)
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana
, Pavlík a Filípek p)
Je někde na tetu zdroj od jakého napětí začíná to zmiňované plynování?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTa Varta trubičkovej vývod má, ale s tím plynováním jak píše Pepa to nebude tak hrozný. Ty agresivní kyselý výpary jsou hlavně při přebíjení. Při nabíjení se vyvíjí jako vedlejší produkt vodík.
BlackNováček Přidáno
před 12 letA co při zahřátí baterie? To se nic neuvolňuje? Když nechám auto na slunci, tak je v něm pěkná výheň a pokud budu mít připojený solární články, tak se bude baterka ještě k tomu navíc nabíjet. Tohle je asi ta nejbrutálnější kombinace.
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana
, Pavlík a Filípek p)
TomykČlen Přidáno
před 12 letahoj mám dethlefse alkovnu na dukátu (hranatým) a baterka pro nástavbu je umístěna v motorovým prostoru v úrovni nárazníku kde je relativně šikovně schovaná (ale při výměně se musí odmontovat skoro půl auta !) )
Osobně bych se nebál umístění vně auta a při umístění dovnitř bych řešil dotatečné odvětrání.
To je můj názor na věc :_
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
MTSČlen Přidáno
před 12 letBaterie by měla mít v horní části do boku vývod právě na odvětrání plynů a tou hadičkou se vyvedou mimo prostor karoserie. Jinak baterie s klesající teplotou výrazně ztrácí kapacitu a jestli budeš jezdit i v zimě, bylo by jí vevnitř asi lépe.
Ahoj, právě jsem v našem obytném autě měnil palubní aku, která je pod sedadlem uvnitř, tak jsem se tomuto tématu trochu věnoval. Výsledek dle mého názoru je asi takový, že pokud použiješ trakci buďto gel nebo agm, není žádný problém ji mít uvnitř. Tyto aku jsou většinou uzavřené, zcela bezúdržbové a opatřené "přetlakovými ventilky" pouze proti explozi při přílišném odpařování např. při přebíjení. Předpoklad je kvalitní dobíjení pro daný typ aku. Co se týče soláru, domnívám se, že při 100% nabité aku to přepíná regulátor do režimu udržovacího, takže taky bez starostí. Z toho plyne, že já jsem zvolil "gs titan agm 92Ah " a po prvním vybíjecím/testovacím/ cyklu s proudem cca 3A, který trval 32 hod, jsem spokojen. Uvidíme jak to bude s životností. Takže přeju dobrou volbu a !y
BlackNováček Přidáno
před 12 letDěkuji všem, trochu jste mě uklidnili. Instalace do auta je jednodušší a také jak psal MTS bude i pro baterku šetrnější. Jen jsem nechtěl aby děti za jízdy inhalovaly nějaké výpary.
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana
, Pavlík a Filípek p)