Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 2.baterie - ven nebo dovnitř?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

2.baterie - ven nebo dovnitř?

Poslední aktualizace před 12 let
BlackBlackNováček
Přidáno před 12 let
Ahoj, prosím o radu kam umístit 2.baterii do vestavby. Jde mi hlavně o to jestli ji umístit ven (mimo obytný prostor) nebo ji můžu mít uvnitř auta.
Někde jsem četl, že při dobíjení baterky se z ní uvolňují plyny, které kromě toho, že asi nejsou úplně zdravé, tak jsou i výbušné. Z toho usuzuji, že by bylo lepší baterku umístit někam ven. Našel jsem tam pro ni krásné místečko, ale nebude baterce vadit mráz, slaná voda atd.?
Procházel jsem fotogalerie a tam mají všichni 2.baterku umístěnou uvnitř auta. Je to pro ni rozhodně šetrnější. Ale rozhodně nechci během jízdy, kdy se bude baterka dobíjet, inhalovat nějaké výpary a už vůbec nechci aby je inhalovaly moje děti. :o
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana Shock, Pavlík a Filípek p)
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 12 let
Ahoj. Záleží velmi na tom, jaká akumulátorová baterie bude provozována. jestli se bude jednat o akumulátor předchozí generace z autovrakoviště za 100 Kč, tak ta bude vypouštět plyny zcela určitě. Ale akumulátory tohoto typu jsou už snad všechny dávno zrecyklovány. Dnešní trakční akumulátory, určené pro lodě, karavany a obyt. auta se správným příslušenstvím (nabíjecí automatika, také energoblok), které nedovolí, aby nabíjecí napětí přesáhlo 13,8 V a nabíjení je tedy pod hranicí plynování. Tyto akumulátory ani nemají standardní odplyňovací vývody. Čáo, Pepa:r
BlackBlackNováček
Přidáno před 12 let
Díky Pepo, bude tam samozřejmě nový typ trakční baterie (řada Varta Profesional)
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana Shock, Pavlík a Filípek p)
X
xgojnyČlen
Přidáno před 12 let
Je někde na tetu zdroj od jakého napětí začíná to zmiňované plynování?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
Ta Varta trubičkovej vývod má, ale s tím plynováním jak píše Pepa to nebude tak hrozný. Ty agresivní kyselý výpary jsou hlavně při přebíjení. Při nabíjení se vyvíjí jako vedlejší produkt vodík.
BlackBlackNováček
Přidáno před 12 let
A co při zahřátí baterie? To se nic neuvolňuje? Když nechám auto na slunci, tak je v něm pěkná výheň a pokud budu mít připojený solární články, tak se bude baterka ještě k tomu navíc nabíjet. Tohle je asi ta nejbrutálnější kombinace.
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana Shock, Pavlík a Filípek p)
TomykTomykČlen
Přidáno před 12 let
ahoj mám dethlefse alkovnu na dukátu (hranatým) a baterka pro nástavbu je umístěna v motorovým prostoru v úrovni nárazníku kde je relativně šikovně schovaná (ale při výměně se musí odmontovat skoro půl auta !) )
Osobně bych se nebál umístění vně auta a při umístění dovnitř bych řešil dotatečné odvětrání.
To je můj názor na věc :_
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
MTSMTSČlen
Přidáno před 12 let
Baterie by měla mít v horní části do boku vývod právě na odvětrání plynů a tou hadičkou se vyvedou mimo prostor karoserie. Jinak baterie s klesající teplotou výrazně ztrácí kapacitu a jestli budeš jezdit i v zimě, bylo by jí vevnitř asi lépe.
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
S
SeamanČlen
Přidáno před 12 let
Ahoj, právě jsem v našem obytném autě měnil palubní aku, která je pod sedadlem uvnitř, tak jsem se tomuto tématu trochu věnoval. Výsledek dle mého názoru je asi takový, že pokud použiješ trakci buďto gel nebo agm, není žádný problém ji mít uvnitř. Tyto aku jsou většinou uzavřené, zcela bezúdržbové a opatřené "přetlakovými ventilky" pouze proti explozi při přílišném odpařování např. při přebíjení. Předpoklad je kvalitní dobíjení pro daný typ aku. Co se týče soláru, domnívám se, že při 100% nabité aku to přepíná regulátor do režimu udržovacího, takže taky bez starostí. Z toho plyne, že já jsem zvolil "gs titan agm 92Ah " a po prvním vybíjecím/testovacím/ cyklu s proudem cca 3A, který trval 32 hod, jsem spokojen. Uvidíme jak to bude s životností. Takže přeju dobrou volbu a !y
BlackBlackNováček
Přidáno před 12 let
Děkuji všem, trochu jste mě uklidnili. Instalace do auta je jednodušší a také jak psal MTS bude i pro baterku šetrnější. Jen jsem nechtěl aby děti za jízdy inhalovaly nějaké výpary.
Reanult Trafic L2H1
Martin !y, Ivana Shock, Pavlík a Filípek p)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Black, Doskocil, xgojny, Karel Prokop, Tomyk, MTS, Seaman

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,721,548 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21016 sekund | Průměrně za: 0.21016 (0) sekund | Dotazy: 95 | Použitá paměť: 1.96MB/4MB