Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak na "ideální" vestavbu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak na "ideální" vestavbu

Poslední aktualizace před 12 let
mekiemekieČlen
Přidáno před 13 let
Ještě dřív, než se na mne sesypou hromy a blesky od ostatních, bych rád řekl, že vím, že ideální vestavba neexistuje, ale s blížícím se srazem vestavbářů mne napadlo toto téma otevřít. Ale protože je bezbřehé, rád bych ho zjednodušil do několika otázek.
1. jak malé je již dostatečně velké?
Roky jsme jezdili s VW T4 California se zvedací střechou a považovali ho za ideál všeho. Naším krédem je co nejmenší auto, které se všude dostane a budí co nejmenší pozornost. Jezdíme systémem výlet, přejezd, spaní pokud možno v přírodě mimo kempy.Nikdy bych nešel do alkovny i když vím, že pro plno lidí je to ten správný ideál. Před pár roky nám bylo padesát a najednou chyběl záchod , sprchování vedle auta je v létě fajn, ale jak člověk plánuje cesty více severněji, už to není to pravé ořechové. Takže do jak malého auta se dá vtěstnat přiměřený komfort pro dva lidi?
2. co by podle vašeho názoru nemělo v "ideální " vestavbě chybět?
Nároky na komfort jsou různé, ale jsou věci, jejichž absence vadí snad každému. Které z těchto věcí byste jmenovali ze své zkušenosti.
3. Na co by si měl dát vestavbář pozor při plánování své vestavby
Ďábel je schovaný v maličkostech. Každému se na jeho vestavbě něco podařilo a něco ne. Sám moc dobře vím, jak moc mi v mé nové minivestavbě v VW T5 vadí, že když se ráno posadím na posteli, tak nemám nad hlavou tolik místa, abych seděl narovnaný. Co jsou ty chyby na vaší vestavbě, které vám pijí krev a nejraději byste je změnili. Upozorněte na to, ať druzí neudělají stejnou chybu. A pochopitelně naopak:
4. na jakou vychytávku a šikovnou vymyšlenost jste přišli?
Minulý rok na vestavbářském srazu byly na našem autě obdivovány "blbosti" typu úchytky na skládací hůlky, které tak byly celoročně připraveny na výšlapy a nemusel jsem přemýšlet, jestli je budu potřebovat nebo ne. zkrátka tam byly pořád připravené. A odklápěcí originální deska pod třetím dílem postele, na kterou jsem přidělal nožičky a tím z ní vyrobil venkovní stolek mi udělala radost vždycky, když jsem ho vydělával - spotřeboval jsem 2 cm prostoru pod postelí a měl kempinkový stůl, který mi mohli ostatní s malým autem závidět..
Chtěl bych podotknout, že mám prostudované mraky materiálů, hodně jsem toho viděl, ale chápu toto vlákno jako inspiraci pro všechny, kteří do toho chtějí jít. Samozřejmě i pro sebe, protože místo dodělávání zvedací střechy na svou VW T5 jsem se rozhodl pro něco "většího", ale jen o tolik, kolik je to nezbytně nutné.
Moc se těším na sobotu na slet vestavbářů a to nejen proto, že vestavba Radka Sladkého je pro mne nekonečnou inspirací a cestou, která mne povede (možná) k vysněnému cíli. Plánuji sice ještě rok či dva jezdit ve stávající T5, ale spřádám plány a myslím, že by odpovědi na mé otázky mohly pomoci nejen mě.
Profesionální vestavby jsou všechny dispozičně téměř stejné, tak 3-4 dispozice s malými obměnami a rozdílnou kvalitou. Zajímají mne všechny netradiční nápady na úsporu místa, organizaci prostoru apod. Snad to bude zajímat i někoho dalšího. V tom, že člověk při stavbě přemýšlí o každém detailu, je podle mne to hlavní, co odlišuje "samodomo" vestavby od průmyslových.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Upravil mekie dne 18.10.2011 18:26, před 13 let
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Podle mě ideální velikost pro 2 se slušným komfortem je Fiat Ducato L2H2.

Mám vestavbu bez toalety a sprchy "pro 4" na Transitu MWB, tj. 2,8m délka ložné plochy. Ložná plocha Fiata L2H2 je 3,1m, to bych tam i tu sprchu s wc dostal. Nebo Transit LWB, ten má ložnou 3,25m. Fiat L3H2 s ložnou plochou 3,7m se mi zdá už dosti dlouhý.

Původně jsem zamýšlel Transit LWB, ale pro 6 nebyl moc k sehnání v mnou požadované cenové relaci. Pěkná vestavba na Transitu LWB je např. La Strada TRENTO.

Váhový požadavek min 3,3t, lépe 3,5t.
Upravil Jakub Satek dne 18.10.2011 19:44, před 13 let
ajfelaciajfelaciČlen
Přidáno před 13 let
Já mám vestavbu z Turčan ve fordu a ta je pro moje užívání ideální.S provedením nemám taky problém . Je pravda že každý má jiný požadavky na pohodlí. Mám v autě jak sprchu tak záchod což mě vyhovuje . Auto je pro 4 lidi ale jsme dva a je to fakt pohoda s místem když je venku hnusně a je nutný být vevnitř. No a je jasný že žádná vestavba není ta pravá a pořád je co vymejšlet a zlepšovat.
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj, Mekie,
těžko se zařazuje po takovém hodnocení do diskuse, ale záměr tohoto vlákna je určitě dobrý a užitečný a zcela koresponduje s ideou sletu. Nastrukturováno to máš dobře, myslím, že na sletu se k tomu vypovídáme s mnoha účastníky doaleluja a pak to můžem rozvíjet ve vláknu.

Mirku, furt nevím jaký jogurt a zda mlíčko plno, či polotučné......
Tak čus bus a zítra na místě
:_
Radek S.
Radek
mekiemekieČlen
Přidáno před 13 let
to Radek
Myslím, že moje hodnocení Mikeše je zcela na místě - ještě jsem neviděl tak úsporně a funkčně vyřešené spaní a sezení pro 4 lidi. Jen mi není jasné, jak prošly technickou ty dvě místa na neoriginálním sezení. Přiznám se, že jsem v rámci tohoto vlákna chtěl hlavně koketovat s tím, jestli je možné udělat rozumnou vestavbu do 5m auta, ale takových, ve kterých by se dalo stát moc není a tohle se mi zdá super, takže to asi přehodnotím. A přiznám se, že postup vymýšlení vnitřku zcela odpovídá mému naturelu a moc jsem se pobavil, když jsem článek četl.
Jak jsem psal, dorazím až v sobotu, ale o to hlavní určitě nepřijdu.p)!^
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Upravil mekie dne 21.10.2011 08:01, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... ideální vestavba je nuda :-)
.. dokud vymýšlím a vylepšuji tak žiju :-)

... hodně z nás má představu o vlastní ideální vestavbě, ale nakonec musí bohužel dělat nějaké kompromisy ..(finanční, prostorové, časové atd..) ... takže pro mě ideální = nejlepší kompromis ...

PS... "Mikeš" je hóóódně dobře vymyšlené auto ... pokud by tam měli dlouhodobě cestovat 4 lidi, museli by být hóóódně tolerantní :-)

a abych parafrázoval jedno moto: NENÍ AŽ TAK DŮLEŽITÉ ČÍM, ALE KAM ... (a jestli vůbec )

... už se těším na tu přehršel nápadu na "Baldě" ... přijedu teda až v sobotu dopoledne ..

š.
mekiemekieČlen
Přidáno před 13 let
Na cestování pro čtyři to samozřejmě plnohodnotné není, ale umožňuje to vzít někam na víkend vnoučata až budou, což je přidaná hodnota, která není zanedbatelná.
A s tím neustálým dalším vymýšlením máš pravdu.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Transit MWB má 5,2m
JardaMajkaJardaMajkaČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

stepan napsal:

... ideální vestavba je nuda :-)
.. dokud vymýšlím a vylepšuji tak žiju :-)

... hodně z nás má představu o vlastní ideální vestavbě, ale nakonec musí bohužel dělat nějaké kompromisy ..(finanční, prostorové, časové atd..) ... takže pro mě ideální = nejlepší kompromis ...

PS... "Mikeš" je hóóódně dobře vymyšlené auto ... pokud by tam měli dlouhodobě cestovat 4 lidi, museli by být hóóódně tolerantní :-)

a abych parafrázoval jedno moto: NENÍ AŽ TAK DŮLEŽITÉ ČÍM, ALE KAM ... (a jestli vůbec )

... už se těším na tu přehršel nápadu na "Baldě" ... přijedu teda až v sobotu dopoledne ..

š.


Dovolím si doplnit - Není až tak důležité čím nebo kam, ale s kým.
mekiemekieČlen
Přidáno před 13 let
Na jiném místě se tady děkuje Radkovi za super víkend na vševestavbářském sletu.
Za sebe mohu na toto téma říct, že množství vestaveb, které jsem viděl na sletu mi nejen nepomohlo, ale udělalo mi větší guláš v hlavě, protože jsem si mohl na místě a v přímé konfrontaci s ostatními vyzkoušet a prodiskutovat výhody a nevýhody jednotlivých koncepcí. Takže teď vidím řadu věcí jinak a chápu, že řada věcí je podstatně složitější a problematika komplikovanější, než se mi zpočátku zdálo. "a vo tom to je".
Příprava na vlastní vestavbu bude muset být daleko podrobnější hlavně co se týče technických detailů (umístění nádrží, zamrzání, odvětrávání, zabezpečení se elektřinou při delších stáních mimo kempy) a hlavně v ujasnění si, jak přesně budu auto používat a na co, protože každá vnitřní dispozice vestavby má své výhody a nevýhody a jednotlivé výhody jednotlivých koncepcí nejdou slučovat.
Takže přesto, že jsem na tom "hůř" než před sletem, taky musím říct "Radku děkuji".:g:^
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let
Rád Ti rozšířím seznam toho co musíš dodržet a promyslet při hledání ideálu a to všechno nejlépe předem, než koupíš auto a než poprvé řízneš. Dva roky jsem jen okukoval na veletrzích, studoval prospekty výrobců obytek i výrobců komponent a průběžně na netu hledal informace zkušených kemperů či vestavbářů a projektoval.

Při hledání mojí ideální vestavby jsem postupoval zhruba v tomto pořadí:
- kolik jsem do toho ochoten celkem investovat peněz
- pro kolik lidí to bude
- zda se nebojím nadivoko nebo budu spíše v kempech
- když nadivoko, jak co nejlépe zabezpečím klidné spaní a auto před odcizením
- zda chci jezdit také v zimě
- jak dodržím normy pro větrání, pro únikové cesty, pro elektroinstalaci 12V a 230V, pro zatížení náprav, zatížení levé a pravé strany, celkové zatížení střechy, řádné kotvení nábytku a sedaček, a co obnáší schválení přestavby
- jaká bude moje spotřeba elektřiny a jak ji budu mimo kempy získávat
- zda hlavní zdroj energie chci plyn nebo naftu a proč
- jaká bude celková váha všeho co tam nacpu nebo zvenčí navěsím
- zda mám dost času na samodomo vestavbu a mohu ji dokončit v rozumné době
- zda mám, nebo v nejbližší době budu mít dost času obytku využívat nejen na pár týdnů v roce
- kde to všechno pořídím nejlevněji a tabulka v excelu mi průběžně ukazovala zda se vejdu do peněz a celkové váhy.

Až to všechno sečteš a podtrhneš, přiblížíš se tomu svému ideálu, ale pouze jen k tomu svému, každý máme jiné priority.
Mojí prioritou bylo přiblížit se profi vestavbám velkých výrobců, mít co nejnovější technologii a nejmoderněší typy spotřebičů pro nocování nadivoko, být zvenčí ještě nenápadnější a zevnitř ještě trošku hezčí, mít posezení trochu širší a být ještě trochu energeticky nezávislejší než oni a to vše za poloviční cenu nového v mírně (2 roky) ojetém. Nakolik jsem se za dva roky práce tomuto cíli přiblížil bylo o víkendu k vidění v Baldovci na srazu vestaveb.
Ale chci zodpovědět i ostatní tvoje původní otázky:
1. jak malé je již dostatečně velké?
Je to orientační a velmi subjektivní, ale já to vidím podle délky auta takto:
5m pro dva až 4 bez koupelny
6m pro dva až 3 s koupelnou
7m pro dva až 4 s dlouhým spaním podélně a na spouštěcím lůžku a koupelnou se samostatným sprch. koutem
výšku předpokládám takovou aby nejvyšší člen posádky mohl stát.
2. co by podle vašeho názoru nemělo v "ideální " vestavbě chybět?
Koupelna s WC, možnost pohodlně se postavit a pohodlné spaní v "kvalitě jako doma"
3. Na co by si měl dát vestavbář pozor při plánování své vestavby
Na to jsem odpověděl na začátku
4. na jakou vychytávku a šikovnou vymyšlenost jste přišli?
Nestačil jsem realizovat ani zlomek vychytávek jednotlivých výrobců, natož vymýšlet další.
Pokud jsem posílil izolaci, zvýšil podstatně nabíjení za jízdy, nebo nepouži lamino nábytkové desky, dal taštičkové matrace, to nejsou vychytávky, to je jen to co chci lepší a výrobci běžně nenabízí.
Na počátku se zcela pochopitelně každý, včetně mne, rozplýval nad možností si vymyslet interiér. Tady moje vychytávka po týdnu nadšeného projektování ideálního půdorysu byla asi taková. Podíval jsem se na vývoj půdorysů v čase a zjistil že inženýři u výrobců si prošli desetiletími vývoje a to co prezentují dnes má vždy víc výhod než nevýhod a překonalo to půdorysy předchozí.
Je asi lepší (alespoň v mém případě) při vymýšlení začít až tam, kde oni skončili, čili až tuším, nebo vím, proč to právě tak navrhli. Platí to jak o použitých materiálech, tak zabudované technice, tak uspořádání interiéru.
Často totiž zjistíte, že co se zdá vhodné, prostorově úsporné a levné, přestali už dávno používat, a věřte, že k tomu měli pádný důvod. Například dřívější koncepce vzadu skládací postele kolem stolku, protože je to otrava denně to skládat, rozkládat, odestýlat a stlát, což nebylo při navrhování hned vidět.
Postupně jak člověk začíná chápat souvislosti a návaznosti mezi vším co v obytce je, včetně toho co je v podlaze, ve stěnách a pod autem, není tak těžké vydedukovat proč to výrobci dělají právě tak a ne jinak. Pak nastal teprve čas vymyslet nový půdorys, který překoná stávající klasiku, což samozřejmě není nemožné a vývoj se určitě nezastaví.
Ale koukám že to už jsou kecy, které platí pro jakoukoli činnost, a určitě to všichni znáte, takže končím.
.
.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
D
dorkaigorČlen
Přidáno před 13 let
Ahojte!

Je mi ľúto, že som nemohol prísť na zraz, poobzerať, podebatovať a potom sa spokojne vrátiť domov.
O dva mesiace budú dva roky, čo sme si kúpili naše auto. Pravdupovediac, nevedeli sme, do čoho ideme. Dnes sa tešíme na každé usadnutie do auta a vyrazenie hoc aj na kopec nad mestom.
My sme auto kpili hotové, prestavbu realizovala firma. Dnes už by sme mali pár vychytávok, ktoré by nám spestrili, spríjemnili alebo splinili dnešné túžby. Vlastníme VW LT, ktoré spolu s mercedesom sú užšie od ostatných vozidiel. Hoc je to len 20 cm, každý mi dá za pravdu, že v uzatvorenom priestore každý centimeter je vítaný.
Jazdíme len dvaja, vnúčence ešte nemáme, hoc miesto v aute je pre 4 - papierovo. Pri troške komfortu iba pre dvoch.
V aute nechceme nič vylepšovať ani meniť. Všetko je o kompromisoch, tak ako to tu už niekto uviedol. Vieme však, čo by sme chceli v novom aute: samostatné pozdĺžne postele, skrinku na bundy a väčší sprchovací kútik. A ak by som uvažoval o vestavbe a chcel svoje predstavy zakomponovať do auta, bol by to asi iba mercedes 6,5 m dlhý. Neviem, ako by som riešil okná a dvierka na kazetu, aby sa čo najmenej mohlo približovať k obytkám.
Joj ako som sa rozpísal...

Igor
mekiemekieČlen
Přidáno před 13 let
Díky Jarku, myslím, že jsme se ženou strávili kolem vašeho auta a debatou s tebou a s tvojí paní nejdelší dobu za všech aut. Škoda jen, že jsem v sobotu zapomněl doma foťák, těch informací a nápadů bylo tolik, že se to překrývá jedno přes druhé. Většinu věcí jsem si pro sebe definoval obdobně, ale je vidět, že jsi o těch několik let dál a že to máš dobře promyšlené. Pokud bys měl nějaké věci kolem stavby v svém počítači, které by mi mohly pomoci a byl bys ochotný se o ně podělit ( včetně nejaké fotodokumentace tvé vestavby) , byl bych moc rád.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let
to Mekie
Poslal jsem Ti to v SZ.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 12 let
Reálně se zabývám myšlenkou do maxíka se svýšenou střechou Jumpera starší generace vměstnat 5 lidí tedy jen na dvou palandových dvoulůžkách vzadu s koupelnou, jen potřebuji vyzvědět zda půjde dvojžidle otáčet a dodělat další dvojsedačku do druhé řady mezi tím bude stolek, takže oddělené sezení od spaní, ideálně vše na naftu, ale jeté, neboť 100.000,- za nové topení a vaření od webasta s boilerem je nad naše možnosti.
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 15.11.2011 16:46, před 12 let
Me2d Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
mekiemekieČlen
Přidáno před 12 let
Otáčení dvojžidle je otázka pouze finanční. Když se podíváš na stránky KRSů, tak tam píšou, že na letošní veletrhu v Düsseldorfu otáčecí dvojžidle měli a že je budou dovážet. Jinak si myslím, že tvůj výběr auta je jeden z nejlepších, pokud se týká starších aut, protože těch 50 cm, co mají tato auta vložena mezi přední a posuvné dveře jsou velkou výhodou z hlediska využití prostoru.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
simchasimchaČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

Me2d napsal:

Reálně se zabývám myšlenkou do maxíka se svýšenou střechou Jumpera starší generace vměstnat 5 lidí tedy jen na dvou palandových dvoulůžkách vzadu s koupelnou, jen potřebuji vyzvědět zda půjde dvojžidle otáčet a dodělat další dvojsedačku do druhé řady mezi tím bude stolek, takže oddělené sezení od spaní, ideálně vše na naftu, ale jeté, neboť 100.000,- za nové topení a vaření od webasta s boilerem je nad naše možnosti.

Ahoj, myslím si, že pro pět lidí je to opět jen mezičlánek k pořádnému obyt. autu, podobně jako T3 a později T3 + N126. Spokojenost Ti vydrží odhadem tak 1 - 2 roky. Možná zkus ještě pošpekulovat, ušetřit pár korunek a pohledat nějakou menší alkovnu, je jich celkem dost a za dobré peníze. Nezlob se, ze Ti do toho mluvím, jen tak sleduji Tvůj postupný vývoj. P.
S
stepanČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

Me2d napsal:

Reálně se zabývám myšlenkou do maxíka se svýšenou střechou Jumpera starší generace vměstnat 5 lidí tedy jen na dvou palandových dvoulůžkách vzadu s koupelnou, jen potřebuji vyzvědět zda půjde dvojžidle otáčet a dodělat další dvojsedačku do druhé řady mezi tím bude stolek, takže oddělené sezení od spaní, ideálně vše na naftu, ale jeté, neboť 100.000,- za nové topení a vaření od webasta s boilerem je nad naše možnosti.


zdar Med2de,
bohužel do tohoto typu (244) otáčecí dvojlavici legálně nedáš. Ta homologovaná otáčecí dvojžidle je jen do nového modelu 2006+ (250).
Taky jsem o tom špekuloval.
š.
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 12 let
No tak to se nedá nic dělat a asi půjdu do dlouhého nejvyššího iveca a otáčecí dvojsic nějak vymyslíme, prostě nebudu mít na to za za auto bez vestavby 300.000,- a alkovnu nechci, neboť s ním musím jezdit denně do práce a to se prostě s dodávkou dá.

Automatické sloučení 19.11.2011 15:59:

Citovat

Me2d napsal:

No tak to se nedá nic dělat a asi půjdu do dlouhého nejvyššího iveca a otáčecí dvojsic nějak vymyslíme, prostě nebudu mít na to za za auto bez vestavby 300.000,- a alkovnu nechci, neboť s ním musím jezdit denně do práce a to se prostě s dodávkou dá.
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Upravil Me2d dne 19.11.2011 16:59, před 12 let
Me2d Připojili následující obrazek:
iveco_supermaxi.jpg
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 12 let
To se ti jízda do práce docela prodraží. Nebylo by dobrý k tomu koupit nějakou malou mrchu ( Corsa, Punto ) co jezdí za 5 litrů. Ono jezdit do práce za 11 - 13 litrů je docela luxus.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,842,997 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.73073 sekund | Průměrně za: 0.73073 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.75MB/4MB