bendoČlen Přidáno
před 16 letteprve teď jsem zjistil že se za jízdy nedobíjí baterie v kabině,mám obytné auto r.v.91 peugeot ,prosím o radu,musí se někde přepínat něco když se nabíjí ze sítě a nebo za jízdy?mám v obytné části panel tuším elektromatic??je tam kontrolka na 12V a pod ní spínač,když ho přepnu u baterie něco cvakne,asi relátko?ale ať dělám co dělám při nastartovaném motoru se baterie nedobíjí.nemáte někdo nějaký nápad??
moc děkuju.Martin
Ahoj,:_
prvně je třeba zjistit stav baterie,pokud je dobrá zjisti jestli regulátor po nastartování posíla do baterie napětí(cca 14,5V).Tuším,že máš bat. pod sedadlem spolujezdce a tamtéž je i regulátor.Pokud do regulátoru napětí přichází(od alter.),ale není na straně baterie,je závada v něm.To relé, které cvaká je buď připojovač nástavbové baterie k motorové.Potom by mělo fungovat dobíjení pouze při připojení.Odpojuje se z důvodu vybití mot.bat.Také se může používat opačně tzn. po nastartování se obě bat.nabíjejí,ale po vypnutí motoru se mot. bat.automaticky odpojí,aby nedocházelo k jejímu vybíjení.Pro případ vybití nást.bat. je možno přepínačem do nástavby napojit baterii motorovou.
Regulátor nabíjení by také měl fungovat jako nabíječka ze sítě 220V a zajišťovat přepínání tzn.pokud máš 220V je nást.bat. automaticky nabíjena.Popřípadě muže bít nabíjena i bat. mot.
Není snadné vymýšlet postup na dálku,každopádně je potřeba projít celou trasu dobíjení a to včetně správného ukostření.Není radno používat multimetr,ale je daleko lepší žárovka cca 12V/21W.Mínus připojíš na nást.bat. a plusem projdeš postupně zbytek.
Přeji Ti úspěšné vyřešení.;M
Ahoj Martine, souhlas s Machajdou, že na dálku to není ono. Mám druhé obytné auto a v každém to bylo trochu jinak (jedno mělo integrovanou nabíječku společně s panelem, druhé má panel a nabíječku extra, nástavbová baterie je u každého jinde atd). Pokud potřebuješ radu, chce to víc informací, třeba se najde někdo se stejnou značkou a řekne ti víc.
Co bylo pro obě auta společné: tlačítko 12V připojuje nástavbovou baterii aby fungovalo osvětlení, čerpadlo atd (přes relé - to je to cvaknutí, s dobíjením to nemá nic společného), dobíjení za jízdy bylo automatické, nikde se nic nepřepínalo a fungovalo i při vypnutém tlačítku 12V.U motorové baterie mám sadu pojistek, které patří k nástavbě (např. funkce lednice za jízdy na 12V, dobíjení apod.), předpokládám, že bys je tam měl mít blízko někde také,tam bych asi začal (funguje lednice na 12V po nastartování motoru?).
Pokus se napsat víc informací, výrobce nástavby, provedení nabíjení (integrovaný panel s nabíječkou nebo panel a nabíječka jako samostatné moduly, výrobce, popis - má panel ukazatel dobíjení a odběru, apod.). Třeba se od toho " odpíchnem ".
lišák
Upravil Vajglon Hnuson dne 15.05.2008 13:31,
před 16 letTak jsem šel do svého bydlíska projít návod k dobíjení.Jak píše lišák vypínač u mě nad dveřmi, je pro obytný prostor.Hlavní vypínač pro nabíjení je na elektrobloku,a pojistky jsou u baterie.Předpokládám že při odstaveném autě zapneš vypínač nad dveřmi(cvakne relátko) a svití ti vše uvnitř.To znamená že ti jde z baterky 12 voltů.Pojistky u baterky jsou v pořádku.Připoj se na 220v a změř napětí na baterce.Mělo by stoupnout a baterka dobíjena.Mě to ukazuje i ampermetr nad dveřmi. Baterie obyt. prostoru je dobíjena hlavně z 220V přes energoblok,startovací dostává jenom udržovací náboj.Při jízdě to má být obráceně.Tak je to popsáno u mne v manuálu.Doporučuje se co nejčastěji na 220 V.Martine ,zkontroluj si hlavní vypínač na energobloku,vypni a zapni a pak to samé z vypínačem pro obytný prostor aby sepnulo relátko.Pro zajímavost i autorádio u řidiče je napájeno z obyt.baterie.Držím palce.Jirka
bendoČlen Přidáno
před 16 letahoj všem,děkuju za rady,Lišák má pravdu že nefunguje ani lednice na 12V,zítra jedu k švagroj jestli něco vymyslíme,když ne,budu rád za další pomoc.díky Martin
Karel ProkopČlen Přidáno
před 16 letLednice na 12V v Peugeotu funguje přímo od altíku. Čili jakmile se roztočí altík rozsvítí se červený spínač (pokud je seplý) a lednice začne chladit. Někdy je v cestě relátko, ale už jsem měl i typy bez. Dojdi rovnou k autoelektrikáři aby ti proměřil altík. Patrně budou mrtvé uhlíky. Nebo diody.
Pak pokračuj v pátrání. Až si nebudeš vědět rady svěř to autoelektrikáři nebo někomu kdo tomu rozumí. Třeba servisu co se tím zabývá. Já jsem z CL nevím odkud jsi, ale stačí jakýkoli servis poblíž. Pokud budu moct - pomůžu nebo poradím. Karel
Kontakt na mě najdeš vpravo dole v odkazu partneři webu v sekci servis.
LukasČlen Přidáno
před 16 letS tím mrtvým altíkem se mi to nezdá, to by nedobíjelo ani tu "motorovou " baterii....a toho by si kolega asi už všiml....
Rapiďáci, tel: 725 707 636
Já bych taky začal elektroblokem. Souhlas s Lukášem, na altík by se přišlo docela rychle;) .
bendoČlen Přidáno
před 16 letahoj,problém vyřešen,z motoru vedou k tomu regulátoru u baterie v kabině dva dráty,na tom jednom jsem měřil při nastartovaném autě těch 14V,takže jsem hledal závadu v regulátoru,marně.prošel jsem pojistky,taky nic.lednice teda taky nešla na 12V,problém byl na ton druhém kablíku co jde z motoru,je na něm pojistka,ta skleněná a na ní byl zoxidovanej konec,takže kabel nebyl průchozí.takže jsem si oddychl.všem zůčastněným děkuji za rady.Martin