Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vzduchové pérovanie na FIAT Ducato: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vzduchové pérovanie na FIAT Ducato

Poslední aktualizace před 13 let
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 13 let
Veľmi vážne rozmýšľam nad kúpou vzduchového pérovania na Fiat Ducato (ADRIA), len by som sa rád opýtal na Vaše skúsenosti:

- ako často treba dofukovať mechy (keby som nemal kompresor)?
- je naozaj jazda výrazne mäkšia?

Ďakujem

P.S: hľadal som na všetkých diskusiach o tejto problematike, ale nenašiel som to.
Martin Trnava
X
xgojnyČlen
Přidáno před 13 let
A co třeba tu:

http://www.carava...ad_id=6693

http://www.carava...ad_id=4689

http://www.carava...rowstart=0

a další. Chce to využít to políčko na levo google:)

Automatické sloučení 13.06.2011 23:56:
Dnes jsem se pustil do montování vzduchového pérování na mé DUCATO 2005, zítra dám foto. Od prodejce jsem se dozvěděl že nejjednodušší je to právě u tohoto modelu. Pouze se odstraní gumový doraz a místo něj se namontuje měch. Na spodní straně měchu se přidělá kus plechu k pásovým pružinám a je hotovo.

Vcelku rychle jsem to na jedné straně udělal. Žádné komplikace. Autem stačilo jen najet na nájezdy a místa je pod nim dost. Měch usazen a nafouknut. Auto se pěkně zvedlo o cca 7 cm. Pásové pružiny už byly dost unavené.

Jen jedna věc mě nyní zajímá. Co se stane pokud ztratím tlak v měchu a nebo nedejbože dojde k jeho proražení. Jak se bude auto chovat a půjde s tím dojet. Nebude tam v tu chvíli žádný doraz. Unese to jen samotná pružina?

Díky za reakce
Upravil xgojny dne 13.06.2011 22:56, před 13 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Možná by bylo dobré jeden doraz vozit sebou. Jako takovou rezervu, kdyby náhodou. A není v měchu doraz ?
autoservisautoservisČlen
Přidáno před 13 let
Ahoj, pokud si použil měchy kvalitní, značkové, nemusíš se bát proražení ani prasknutí, zatím ten případ neexistuje. Testují se i na boční ohnutí kvůli únavě. Montuji je na dodávky i obytky mnoho let, a jen děkovné dopisy. U některých měchů může časem dojít k drobným únikům. Pro komfort obsluhy však doporučuji kopresor, stačí i z OBI za 799kč, ale pozor- Vysokotlaký! Je nutné občas tlak upravit +/- dle silnice, rychlosti a zatížení. Jinak mám vyzkoušeno, když se měchy u obytky nafouknou na 1.8baru, tak není co řešit celou sezonu. Na zimu je nutné měchy vypustit a karoserii přizvednout aby byly na volno, kvůli deformaci pryže.
Pozor na prázdném měchu nejezdit! Při propružení listového péra dojde ke stalčení měchu, ten se samozřejmě jakoby natlakuje a pružinu má tendenci odrazit, vozidlo se pak chová ,jako když ho kopeš do zadku. Jinak doraz bych nevozil, porucha měchu je téměř vyloučena.
Takže doporučuji, jízda je pak skvělá.
Honza
H+M caravan
X
xgojnyČlen
Přidáno před 13 let
Díky za reakce, dneska pokud nebude pršet tak udělám druhej měch. Jak zde již někteří psali, instalace mě překvapila v tom jak je děsně jednoduchá. Hadičky jsem ještě nerozrahoval. Dávali jste na hadičky ještě chráničky? Popřípadě jaké? Jediné co mě na mých měchách zaujalo, že měch přisedá na nosný rám ocelovým prstencem a ne nějákou větší plochou. Na fotce je to pěkně vidět.
http://www.caravan24.cz/forum/attachm...7322_1.jpg
Doraz seděl pěkně na velké ploše. Nedával tam někdo z Vás nějáký mezikus?
autoservisautoservisČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

xgojny napsal:

Díky za reakce, dneska pokud nebude pršet tak udělám druhej měch. Jak zde již někteří psali, instalace mě překvapila v tom jak je děsně jednoduchá. Hadičky jsem ještě nerozrahoval. Dávali jste na hadičky ještě chráničky? Popřípadě jaké? Jediné co mě na mých měchách zaujalo, že měch přisedá na nosný rám ocelovým prstencem a ne nějákou větší plochou. Na fotce je to pěkně vidět.
http://www.caravan24.cz/forum/attachm...7322_1.jpg
Doraz seděl pěkně na velké ploše. Nedával tam někdo z Vás nějáký mezikus?

Tak tam ti chybí mezikus, tohle se rozmačká! Vždycky když je montuju, tak je k nim kulatá deska většinou z tvrdoplastu, Ale na týhle fotce to zrovna moc vidět teda není.
čau

Automatické sloučení 14.06.2011 11:03:

Citovat

autoservis napsal:

Citovat

xgojny napsal:

Díky za reakce, dneska pokud nebude pršet tak udělám druhej měch. Jak zde již někteří psali, instalace mě překvapila v tom jak je děsně jednoduchá. Hadičky jsem ještě nerozrahoval. Dávali jste na hadičky ještě chráničky? Popřípadě jaké? Jediné co mě na mých měchách zaujalo, že měch přisedá na nosný rám ocelovým prstencem a ne nějákou větší plochou. Na fotce je to pěkně vidět.
http://www.caravan24.cz/forum/attachm...7322_1.jpg
Doraz seděl pěkně na velké ploše. Nedával tam někdo z Vás nějáký mezikus?

Tak tam ti chybí mezikus, tohle se rozmačká! Vždycky když je montuju, tak je k nim kulatá deska většinou z tvrdoplastu, Ale na týhle fotce to zrovna moc vidět teda není.
čau

Anebo ten nákružek je utopenej v rámu? to by bylo v pořádku

Automatické sloučení 14.06.2011 11:06:

Citovat

xgojny napsal:

Díky za reakce, dneska pokud nebude pršet tak udělám druhej měch. Jak zde již někteří psali, instalace mě překvapila v tom jak je děsně jednoduchá. Hadičky jsem ještě nerozrahoval. Dávali jste na hadičky ještě chráničky? Popřípadě jaké? Jediné co mě na mých měchách zaujalo, že měch přisedá na nosný rám ocelovým prstencem a ne nějákou větší plochou. Na fotce je to pěkně vidět.
http://www.caravan24.cz/forum/attachm...7322_1.jpg
Doraz seděl pěkně na velké ploše. Nedával tam někdo z Vás nějáký mezikus?

Jo a ty hadice, záleží jak je vedeš, nesmí být přes ostré hrany, jinak vydrží hodně je to polyamid, samozřejmě se nesmí v ohybu zalomit. V originálních sadách je k tomu speciální tkaná bužírka, ale dává se jen na přechody po rámu a průchody otvorem.
H+M caravan
Upravil autoservis dne 14.06.2011 10:06, před 13 let
X
xgojnyČlen
Přidáno před 13 let
Tak ten kroužek v rámu rozhodně utopenej není. Dosedá na rám a to ještě né v celém obvodu. Moc se mi to také nezdálo. Ríkal jsem si že by zde měl být nějáký mezikus, ale v sadě nic nebylo. Čemu říkáš tvrdoplast? Díky moc, pokud bys objevil někde fotku pomohlo by mi to moc.


Říkal jsem si že se minimálně odře barva a začne to reznout v ne úplně vhodném místě.
eblazekeblazekČlen
Přidáno před 13 let
já bych to udělal z puku
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 13 let
Mám přímo tuto sadu a nic tam takového není,mám to našroubováno místo dorazů a nevšimnul jsem si,že by se to nějak deformovalo.Největší problém je odšroubovat ty dorazy,sehnat speciélní závitník na pročištění závitů a odšroubovat třmeny,které drží pera.Nakonec jsem třemeny musel přeřezat flexou a koupit ve Fiatu nové,včetně matek /auto rok 1994/.Vše má totiž jemné stoupání.Venku mám hadičky chráněny PVC hadičkou,běžně lze kopit v zahradkářských potřebách.Vnitřkem taženo v bužírce. Jinak tlak drží,prakticky celý rok,jen dofukuji a nebo upouštím,dle zátěže.Bez měchů jsem měl listy skoro rovné a věčně to leželo na dorazech.Teď prohnuté jak luk a auto pěkně v rovince. Pozor,v zimě moc nedofukovat a neodpouštět,zamrzá to !! Asi se foukáním z kompresoru dostává do okruhů vlhko /voda/. Každá strana je zvlášť regulovatelná.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
X
xgojnyČlen
Přidáno před 13 let
Ok díky za reakci, asi to udělám stejně a budu to pozorovat. Listy jsem měl taky rovné, teď mám pocit že se měch pere s listem a snaží se ho znova ohnout do luku. S povolováním šroubů jsem naštěstí problém neměl. Auto rok 2005 a předchozí majitel nejezdil v zimě. Takže pohoda.
prckoviprckoviNováček
Přidáno před 13 let
Tutéž sadu prodává německá firma SMV už řadu let, a žádný popisovaný mezikus k tomu nedává.
Mám ty měchy námontované víc jak 2 roky a rozhodně se nic nerozmačkalo.Ročně najezdím 30 tisít km.
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 13 let
Dnes jsem se na to díval,mohu ujistit,že kruh je v podstatě průměrem stejný jako nosník u Fiat Ducato a žádné poškození barvy,natož vymačkání za skoro dva roky nikde nevidím.Podle mne tam něco dávat je zbytečné.Měch je zašroubovaný do nosníku a navic kruh nahoře je z velmi silného materiálu,ani kladivem by se asi moc nezdeformoval.Kdyby tam muselo něco být,tak by to výrobce s měchy dodával.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
autoservisautoservisČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

eblazek napsal:

já bych to udělal z puku

Puk je náhodou dobrej, bezesrandy

Automatické sloučení 16.06.2011 11:51:

Citovat

Mirek a Jirinka napsal:

Dnes jsem se na to díval,mohu ujistit,že kruh je v podstatě průměrem stejný jako nosník u Fiat Ducato a žádné poškození barvy,natož vymačkání za skoro dva roky nikde nevidím.Podle mne tam něco dávat je zbytečné.Měch je zašroubovaný do nosníku a navic kruh nahoře je z velmi silného materiálu,ani kladivem by se asi moc nezdeformoval.Kdyby tam muselo něco být,tak by to výrobce s měchy dodával.

je to možný, pokud se jedná o stejný průměr jako rám, tak to není třeba řešit. Nevím co to je za výrobce, já beru vždy od firmy Goldschmitt a tam prostě ty mezikusy z plastu jsou, tak je montuju. Mám teď asi v sobotu zase jedny dělat, tak to vyfotím.
čau

Automatické sloučení 16.06.2011 12:33:
Jo, ještě jsem zapomněl, dle dodavatele měchů Goldschmitt se nedoporučuje nechávat měchy prázdné- mají se foukat na min.0,5baru kvůli opotřebení horní a spodní hrany měchu (gumy).
Jinak uvítám všechny Vaše zkušenosti s měchy a hlavně pak s centrálním vzduchovým pérováním Alko, které se montuje většinou na integrály.
čus Honza

Automatické sloučení 16.06.2011 12:38:

Citovat

Martin TT napsal:

Veľmi vážne rozmýšľam nad kúpou vzduchového pérovania na Fiat Ducato (ADRIA), len by som sa rád opýtal na Vaše skúsenosti:

- ako často treba dofukovať mechy (keby som nemal kompresor)?
- je naozaj jazda výrazne mäkšia?

Ďakujem

P.S: hľadal som na všetkých diskusiach o tejto problematike, ale nenašiel som to.

Teď mě napadlo, asi pozdě, ale budeš dělat přídavný měchy, anebo hlavní? tzn.(jsou vždy dva a dva kusy na nápravě a listové péro se demontuje) pokud tomu je tak, na hlavní musíš mít schválení MD a zápis v TP !!
H+M caravan
Upravil autoservis dne 16.06.2011 11:38, před 13 let
X
xgojnyČlen
Přidáno před 13 let
Já jsem dělal jen přídavný, do středu listových per, místo dorazů. Když vedete trubičky pod autem, dáváte na ně chráníčky? Nebo to není potřeba? Kudy jste kdo vedl a trubičky k přístrojové desce? Kam jste umístili kompresor? A budíky? Díky Honza
VitaVitaČlen
Přidáno před 13 let
s trubičkami jsem ještě vzadu prolezl podlahou a vedl je vnitřkem podél vody. Budíky u mne šly na boční svislou desku - rozšiřuje originál palubku na šířku integrálu. A kompresor mi přesně pasoval na jakési dva bezprizorní šrouby nad motorem. V mé sadě byl i ventilek - ten je hned pod kapotou - je to rezerva jak nafouknout měchy kdyby vypadl kompresor.
autoservisautoservisČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

xgojny napsal:

Já jsem dělal jen přídavný, do středu listových per, místo dorazů. Když vedete trubičky pod autem, dáváte na ně chráníčky? Nebo to není potřeba? Kudy jste kdo vedl a trubičky k přístrojové desce? Kam jste umístili kompresor? A budíky? Díky Honza

Trubky je dobrý vést vnitřkem nástavby, většinou ve svazku s vodou, kompresor a budíky dávám za sedadlo řidiče, pokud je místo na palubce, pak na ní, ale komresoru do motoru se snažím vyhnout, neboť výrobce to zakazuje, z důvodu nadměrného ohřátí a deformací. Ano kompresor jinak více či méně pasuje na volné šrouby nad motorem téměř u všech Ducat a Ren.Master, je otázkou zda to vydrží. Mám dojem, že střeva těchto kompresorků jsou z plastu, proto nesmí běžet déle než 2minuty. Ještě upozorňuji, že veškeré informace. které uvádím jsou převzaté ze školení od f.Goldschmitt a z provedených vlastních instalací. Názory a zkušenosti se mohou lišit od Vašich.
čau Honza
H+M caravan
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Martin TT, autoservis, xgojny, Franta REZAC, eblazek, Mirek a Jirinka, prckovi, Vita

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,039,512 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17623 sekund | Průměrně za: 0.17623 (0) sekund | Dotazy: 119 | Použitá paměť: 2.15MB/4MB